Gå til innhold

Bitter dame hetser tidligere mobber på nett!


Summers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mange av oss har vel ikke gjort noe man angrer på i barndommen og ungdommen? Her må man faktisk sette følelsene til side og se at det en person gjorde som barn kan han faktisk ikke straffes for som voksen.

Det virker som om når det kommer til mobbing så er det ingen tilgivelsesevne, eller -vilje. Men husk at det er barnet man må tilgi, man kan slett ikke gå ut i fra at personen er den samme etter at han er blitt voksen.

Dessverre er jeg helt uenig i det som står her. Barn og ungdom er som regel i stand til å vite nøyaktig hva de gjør galt. Har blitt mobbet selv ganske mye av uviss grunn. Så jo, en voksen person kan få vite at det h*n gjorde som barn var direkte ondskapsfullt. Folk som sier de vil drepe deg-sånne folk fortjener ingen tilgivelse. Ei heller i voksen alder.

Hva med dem som i ung alder faktisk lemlester andre-skal de ikke bli straffet noen sinne?

Det her virker mer som det skal "forsvarliggjøres" fordi at nå er man voksen og nå gjør man ikke sånt. Sorry. Mobbere og andre sånne drittfolk tilhører jordas avskum og jeg har null respekt for dem uansett om de fortsetter eller er "ferdige" som mobbere. Det at man har vært mobber...

Endret av Pop!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er jeg helt uenig i det som står her. Barn og ungdom er som regel i stand til å vite nøyaktig hva de gjør galt. Har blitt mobbet selv ganske mye av uviss grunn. Så jo, en voksen person kan få vite at det h*n gjorde som barn var direkte ondskapsfullt. Folk som sier de vil drepe deg-sånne folk fortjener ingen tilgivelse. Ei heller i voksen alder.

Hva med dem som i ung alder faktisk lemlester andre-skal de ikke bli straffet noen sinne?

Det her virker mer som det skal "forsvarliggjøres" fordi at nå er man voksen og nå gjør man ikke sånt. Sorry. Mobbere og andre sånne drittfolk tilhører jordas avskum og jeg har null respekt for dem uansett om de fortsetter eller er "ferdige" som mobbere. Det at man har vært mobber...

Det sier egentlig mest om deg...

Anonymous poster hash: 8cfe5...664

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg begynte på videregående skole. Kom i klasse med en av de værste mobberne fra ungdomsskolen. Som ikke bare mobbet men også sørget for å fryse meg fullstendig ut fra fellesskapet.

Men når h*n begynte i samme klasse på videregående var personen alene, kjente ingen bortsett fra meg, og ville plutselig være bestekompis med meg. Rimelig desperat. Og aldri ett eneste ord om hva som hendte på ungdomsskolen.

For ordens skyld dreit jeg loddrett i personen og unngikk h*n totalt.



Anonymous poster hash: 71d8e...a58
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synker jo like lavt som mobberen ved henge personen ut på nettet

Nei jeg forsvarer ikke mobbing (synes det er helt grusomt) men jeg er imot å henge folk ut på nettet uansett grunn.

Endret av smalls
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier egentlig mest om deg...

Så du synes det er helt greit å tilgi folk som har sagt at du fortjener å dø? At de skulle ha drept deg mens de hadde sjansen? At de prøvde å kvele deg et par ganger? Ja jøss.

Sier mest om meg ja.

Høres ut som du ikke skjønner stort av verden..og så er altfor mye naivitet ute å går.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du synes det er helt greit å tilgi folk som har sagt at du fortjener å dø? At de skulle ha drept deg mens de hadde sjansen? At de prøvde å kvele deg et par ganger? Ja jøss.

Sier mest om meg ja.

Høres ut som du ikke skjønner stort av verden..og så er altfor mye naivitet ute å går.

Enig!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er jeg helt uenig i det som står her. Barn og ungdom er som regel i stand til å vite nøyaktig hva de gjør galt. Har blitt mobbet selv ganske mye av uviss grunn. Så jo, en voksen person kan få vite at det h*n gjorde som barn var direkte ondskapsfullt. Folk som sier de vil drepe deg-sånne folk fortjener ingen tilgivelse. Ei heller i voksen alder.

Hva med dem som i ung alder faktisk lemlester andre-skal de ikke bli straffet noen sinne?

Det her virker mer som det skal "forsvarliggjøres" fordi at nå er man voksen og nå gjør man ikke sånt. Sorry. Mobbere og andre sånne drittfolk tilhører jordas avskum og jeg har null respekt for dem uansett om de fortsetter eller er "ferdige" som mobbere. Det at man har vært mobber...

du høres fryktelig bitter ut. jeg kan love deg at jeg fikk det mange mange mange ganger bedre etter jeg slutta å være bitter og sint på alle som hadde mobbet / forgrepet og bare gjort livet mitt til piss.

ALLE fortjener Å tilgi de som har gjort en vondt. det er for deg du skal tilgi. den andre personen lider ikke av ditt hat, men du derimot.. Jeg skjønner hva du snakker om, det er jævlig når det blir du skal dø jævla h%re, jeg skal sørge for det nå. men h*n ble også tilgitt. fordi jeg trengte å gå videre.

Nå prøver ikke jeg å virke som at jeg er så mye bedre fordi jeg ikke sitter og gnager lenger altså, gjorde tross alt det i mange år. det er faktisk ikke sånn at man gjør en ting som barn/ungdom ELLER i voksen alder og så betaler man for det resten av livet. folk forandrer seg hele tiden og for din egen del burde du forandre innstillingen din. De som har prøvd å ødelegge for deg har jo virkelig klart det når de har definert ditt syn på mennesker som gjør en /flere dårlige ting.

Er forresten helt enig med deg i at en voksen person bør få vite at det h*n gjorde som barn var forferdelig og galt og dermed få muligheten til å rette opp i det og bevege seg i annen retning. Også spiller det faktisk inn at barn og unge ungdom har ikke utviklet empati enda! heller ingen impuls kontroll. og alle vet nok hvis de tenker etter hvordan det er.

Jeg mener heller gi disse som er så stygge en mulighet til å forandre seg da? så de ikke påvirker barna sine til at sånt er ok? den muligheten og forandringen er jo for deg dere hele verden generelt. ringvirkninger..

Anonymous poster hash: eefbf...676

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så rødt for ett par år tilbake da jeg møtte på en tidligere mobber.
Han truet meg med kniv, slo,sparket og spyttet på meg nesten hver dag, hadde blåmerker på kroppen og fikk bristet ribbein.. Hvem slår ei jente!?
Jeg ble den jenta som alle pushet rundt på og den gutten synes dette var sinnsykt gøy helt til han var 18-19 år gammel, da fikk jeg nok og jeg flyttet.

Men for ett par år siden møtte jeg han ut på byen, han dyttet meg hardt og lurte på hvorfor jeg enda var i live så stygg jeg var. Hadde en kompis som holdt på å gå på han, jeg rev kompisen min bort, for det var min tur. Vi ble bedt om å gå ut fra uteplassen og det var jo helt greit, men ute, kjørte jeg knyttneven og brakk nesa på gutten og før han visste ordet av det fikk han ett kne i ballene også.. Ble liggende å grine på bakken, jeg satt meg ned å sa "Den smerten...hadde jeg i over 10 år, slapp av, det gror...og jeg tilgir deg, men la meg være i fred..."

Jeg tok hevn, men det føles ikke godt, jeg bruker aldri vold, vold løser ikke problemer!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har denne mannen ødelagt stole deler av barndommen hennes og istedenfor å anerkjenne det så spør han henne om en tjeneste. Syns han fikk som fortjent.

Denne "tilgi alt enten du vil eller ikke" - logikken er jeg ikke med på,dessverre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synker jo like lavt som mobberen ved henge personen ut på nettet

Nei jeg forsvarer ikke mobbing (synes det er helt grusomt) men jeg er imot å henge folk ut på nettet uansett grunn.

Mener det er stor forskjell å daglig mobbe en person uprovosert, og på å svare frekt en gang, etter å ha blitt provosert i mange år.

Og dere..hvordan hetser hun denne mannen? sier hun stygge ting om hans utseende? hans personlighet? hans rett til å leve? nope,hun bare nevner hva HAN har gjort mot henne.

Snakk om hetsing altså..

Endret av Red-Ruby
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde først valgt å sladde navnet. Men så al hun ut feil versjon og oppdaget det ikke før hun så at det hadde blitt delt over hundre ganger. Hun ble sikkert fyllt av masse vonde følelser. Kanskje hun ikke hadde sett han siden hun ble mobbet og fikk sjokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet mye på barneskolen, så jeg vet godt hva mobbing er og hvordan det føles å grue seg til skoledagen som liten.

Jeg sier ikke at hun overdramatiserer, men at vi faktisk ikke vet om hun gjør det eller ikke. Det eneste vi sitter med er hennes påstand og hennes mening/sannhet. Og vi vet ikke om hun sitter på sannheten eller ikke. Og derfor syns jeg det hverken er riktig å legge ut slike bilder, når man vet at veldig mange vil se det og dele det videre, eller dele slike bilder når man kun har én påstand/oppfatning/sannhet og forholde seg til.

I slike saker sitter ingen på en objektiv sannhet. Det er ikke en meningsfull størrelse for å tilnærme seg et problem som mobbing, enten mens det pågår eller i ettertid.

Anonymous poster hash: 15969...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo lett å si at man la ut det usladda bildet ved en feil så det får være opp til hver og en om man tror på henne eller tror hun bare er for feig til å stå for hva hun gjorde.



Anonymous poster hash: 53ee0...acd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i tillegg si at dersom hun hadde outet denne mannen i sosiale medier som mobberen sin fra barneskolen uten noen foranledning, så skjønner jeg at mange ville reagert på det som nedrig, bittert og å synke ned til hans nivå.

Men når han kommer tilbake tll henne fra fortiden uten en unnskyldning, og vil ha en tjeneste fra henne som han regner med å tjene penger på selv (mer kunder til pizzasjappa si) ved å sole seg i hennes kjendisstatus, og tilsynelatende regnet med at han hadde en slags fordel eller grunn til å kontakte henne og forvente ja fordi de var gamle klassekamerater... da har jeg faktisk ikke ord, sånn summa summarum.

Jeg skjønner godt at all denne frekkheten fra hans side fikk henne til å føle at mobberen fra fortiden var tilbake, like frekk og hensynsløs som før, ute av stand til å se ting fra hennes, mobbeofferets side. Reaksjonen hennes er helt forståelig. At kommentaren hennes ble delt så raskt skyldes jo dessuten hennes kjendisstatus, som han ikke hadde noe imot effektene av så lenge han fikk utnytte dem til egen fordel. Så da får han ta konsekvensene når de får motsatt virkning, synes jeg.



Anonymous poster hash: 15969...b54
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike saker sitter ingen på en objektiv sannhet. Det er ikke en meningsfull størrelse for å tilnærme seg et problem som mobbing, enten mens det pågår eller i ettertid.

Anonymous poster hash: 15969...b54

Nei, og derfor bør man unngå at man tar det på nettet, mener jeg. Både den som har blitt mobbet, og alle de som ser facebookstatusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, og derfor bør man unngå at man tar det på nettet, mener jeg. Både den som har blitt mobbet, og alle de som ser facebookstatusen.

Jeg mener hennes kjendisstatus forsvarer at hun tok saken på FB.

Mobberen ville profitere økonomisk på denne statusen, til sin fordel, øyensynlig med bakgrunn i at de to var "gamle kjente". Han har dermed brakt hennes kjendisstatus inn i saken selv, og det er en viss rettferdighet i at det slår tilbake på ham.

Anonymous poster hash: 15969...b54

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener hennes kjendisstatus forsvarer at hun tok saken på FB.

Mobberen ville profitere økonomisk på denne statusen, til sin fordel, øyensynlig med bakgrunn i at de to var "gamle kjente". Han har dermed brakt hennes kjendisstatus inn i saken selv, og det er en viss rettferdighet i at det slår tilbake på ham.

Anonymous poster hash: 15969...b54

Jeg syns det bare blir verre at hun er kjendis, jeg. Da er hun fullt klar over at veldig mange kommer til å se hva hun legger ut, dele det, avisene kommer til å skrive om det osv.

Vi får presentert en side av saken, der den som skal ha mobbet får sitt navn og bilde på trykk, uten mulighet til å gå anklagene i mot. Og det helt uten at hans eventuelle svar på hva hun skriver kommer med. For alt vi vet har han en helt annen historie enn hun har. Det er det jeg reagerer på her. Og ettersom hun er kjendis, blir saken ekstra kjent og ekstra delt.

Jeg har forståelse for at hun kan ønske hevn, være sint på den som mobber osv, men jeg syns ikke dette er riktig måte å gjøre det på. Og hun som er kjendis, er også klar over hvilke konsekvenser det vil få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det bare blir verre at hun er kjendis, jeg. Da er hun fullt klar over at veldig mange kommer til å se hva hun legger ut, dele det, avisene kommer til å skrive om det osv.

Vi får presentert en side av saken, der den som skal ha mobbet får sitt navn og bilde på trykk, uten mulighet til å gå anklagene i mot. Og det helt uten at hans eventuelle svar på hva hun skriver kommer med. For alt vi vet har han en helt annen historie enn hun har. Det er det jeg reagerer på her. Og ettersom hun er kjendis, blir saken ekstra kjent og ekstra delt.

Jeg har forståelse for at hun kan ønske hevn, være sint på den som mobber osv, men jeg syns ikke dette er riktig måte å gjøre det på. Og hun som er kjendis, er også klar over hvilke konsekvenser det vil få.

Men du tar ikke med i betraktning det jeg mener er hovedargumentet som taler for hennes reaksjon, nemlig at han i utgangspunktet kontaktet henne nettopp for å selv dra fordel av (økonomisk) den samme kjendisstatusen. Han la dermed selv kjendisstatusen på bordet for fri avbenyttelse, slik jeg ser det.

Når nå saken har kommet i media, har han jo dessuten alle muligheter til å komme med sin versjon av saken. Han er sannsynligvis allerede kontaktet av mediene som vil ha en oppfølger av saken. Hvis han på noen måte kan sannsynliggjøre at hun lyver, vil jo hun risikere et mye større offentlig fall enn ham, så det er ikke som om han nødvendigvis er helt maktesløs her og hun den sterke part.

Anonymous poster hash: 15969...b54

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er det 2 sider av en sak og hvordan vet vi at alt hun sier er sant?

Anonymous poster hash: 6e0d9...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...