Gå til innhold

Bitter dame hetser tidligere mobber på nett!


Summers

Anbefalte innlegg

(Dagbladet): Onsdag la den svenske stand up-komikeren og programlederen Karin Adelsköld (41) ut en faksimile av en privat Facebook-samtale på Twitter.

Bildet, som til nå har blitt delt over 900 ganger, samt retweetet omkring 1400 ganger, tar for seg en forespørsel 41-åringen får fra det som framstår å være en tidligere klassekamerat.

I samtalen, som man kan lese i bildet til venstre i artikkelen, spør den tidligere klassekameraten om 41-åringen muligens kunne ta seg tid til å opptre på hans pizzabakeri i Sverige.

Dette skulle han imidlertid ikke gjort.

- Slo og tafset

Adelsköld svarer mannen, som hun hevder skal ha mobbet henne gjennom skoletida, med å forklare hvordan hun opplevde hetsen.

Les resten her:

http://www.kjendis.no/2014/09/24/kjendis/uthengt/twitter/komiker/karin_adelskold/35428106/

Mobbing er selvsagt ikke greit, men bør man ikke som 41 åring fått en viss distanse fra mobbingen på barneskolen? Hun har da klart seg bra og er jo ikke helt unormalt å ha blitt mobbet i løpet av livet, men man kan ikke være bitter hele livet av den grunn. Er uansett uakseptabelt å drive med gapestokk og bruke kjendisstatusen til å henge ut en fyr for noe dumt han gjorde da han var en liten guttunge.

Innlegget er redigert pga. kopirett.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke greit å bli en mobber selv om man ble mobbet...

helt enig! for hva blir igjen da liksom? da er man lei seg og sint for noe noen har gjort som man igjen har gjort selv? jeg ble mobbet fra tidlig barneskole til ungdomsskolen, og det ganske grovt også. jeg føler meg ikke bitter egentlig. men det er kanskje pga all annen møkk som har hendt :fnise:

Neia, men jeg tenker at dette var barn og ungdom som var usikre selv/hadde andre grunner til å gjøre som de gjorde. jeg har mye annet å fokusere på enn at de fortjener noe tilbake.

eneste jeg har gjort som muligens gjør meg en smule bitter likevel var da jeg for et par år siden gikk inn på profilen til mange av de jentene hvor de fleste ikke så ut lenger og jeg som var andeunge i klassen var blitt en riktig svane :sminkedokke: . Da godtet jeg meg litt. mens de guttene som jo plaget meg enda mer har for det meste fått gode jobber osv nå og det er også helt greit.

jeg plages ikke så mye av tanken på DEM, men heller det som har skjedd og hvordan det fikk meg til å føle meg. det har helt klart satt sine spor. jeg er bare 23 så jeg syns at det høres fryktelig trist ut å være så bitter enda man er blitt gammel. har hun gått med sinne i alle år da? må være vondt. fortiden blir jo ikke bedre av hevn vel?

Anonymous poster hash: eefbf...676

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var helt fair å skrive det hun skrev, men jeg syns ikke noe om at hun hang dem ut på nett.

Da er hun jo ikke det spor bedre selv.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

(Dagbladet): Onsdag la den svenske stand up-komikeren og programlederen Karin Adelsköld (41) ut en faksimile av en privat Facebook-samtale på Twitter.

Bildet, som til nå har blitt delt over 900 ganger, samt retweetet omkring 1400 ganger, tar for seg en forespørsel 41-åringen får fra det som framstår å være en tidligere klassekamerat.

I samtalen, som man kan lese i bildet til venstre i artikkelen, spør den tidligere klassekameraten om 41-åringen muligens kunne ta seg tid til å opptre på hans pizzabakeri i Sverige.

Dette skulle han imidlertid ikke gjort.

- Slo og tafset

Adelsköld svarer mannen, som hun hevder skal ha mobbet henne gjennom skoletida, med å forklare hvordan hun opplevde hetsen.

http://www.kjendis.no/2014/09/24/kjendis/uthengt/twitter/komiker/karin_adelskold/35428106/

Mobbing er selvsagt ikke greit, men bør man ikke som 41 åring fått en viss distanse fra mobbingen på barneskolen? Hun har da klart seg bra og er jo ikke helt unormalt å ha blitt mobbet i løpet av livet, men man kan ikke være bitter hele livet av den grunn. Er uansett uakseptabelt å drive med gapestokk og bruke kjendisstatusen til å henge ut en fyr for noe dumt han gjorde da han var en liten guttunge.

Jeg syns han fortjente det litt. Mobbing er ikke en liten filleting man bare kan glemme fordi det skjedde for mange år siden. Man glemmer det aldri

Endret av Avalon
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

helt enig! for hva blir igjen da liksom? da er man lei seg og sint for noe noen har gjort som man igjen har gjort selv? jeg ble mobbet fra tidlig barneskole til ungdomsskolen, og det ganske grovt også. jeg føler meg ikke bitter egentlig. men det er kanskje pga all annen møkk som har hendt :fnise:

Neia, men jeg tenker at dette var barn og ungdom som var usikre selv/hadde andre grunner til å gjøre som de gjorde. jeg har mye annet å fokusere på enn at de fortjener noe tilbake.

eneste jeg har gjort som muligens gjør meg en smule bitter likevel var da jeg for et par år siden gikk inn på profilen til mange av de jentene hvor de fleste ikke så ut lenger og jeg som var andeunge i klassen var blitt en riktig svane :sminkedokke: . Da godtet jeg meg litt. mens de guttene som jo plaget meg enda mer har for det meste fått gode jobber osv nå og det er også helt greit.

jeg plages ikke så mye av tanken på DEM, men heller det som har skjedd og hvordan det fikk meg til å føle meg. det har helt klart satt sine spor. jeg er bare 23 så jeg syns at det høres fryktelig trist ut å være så bitter enda man er blitt gammel. har hun gått med sinne i alle år da? må være vondt. fortiden blir jo ikke bedre av hevn vel?

Anonymous poster hash: eefbf...676

Av og til føles hevn helt fantastisk

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kommer veldig dårlig ut av det, men hun værst verst (flaut). Han gjorde livet hennes til et helvete på barne - og ungdomsskolen. Hun gjør livet hans til et helvete i en alder av 41 år.

Endret av Iben
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg syns det var helt fair å skrive det hun skrev, men jeg syns ikke noe om at hun hang dem ut på nett.

Da er hun jo ikke det spor bedre selv.

Hvem har sagt at hin må være bedre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg synes ikke det er greit at hun henger ut mannen med fullt navn, og hvorvidt dette virkelig var et uhell kan man diskutere.

MEN, mobbing er en større traumatisk hendelse enn man kanskje kunne tro, og det er nok mange 41åringer og eldre enn det som fremdeles sliter med ettervirkninger av mobbing. Noen får til og med PTSD etter mobbing. Selvsagt ville det beste vært om det for lengst var glemt, men sannheten er nok at mobbing ødelegger mange år av livene til de som blir utsatt for dette, og noen ganger ødelegger det hele livet til den det gjelder fordi det ender i selvmord. Gjenntatt nedverdigelse uten at noen står opp for deg over tid, og spesielt mot barn, har alvorlige, grusomme konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår henne godt jeg, dessuten når han er så dum at han tror hun har glemt hvordan han var mot henne når de var yngre så fortjener han det han får :)

Og det med at hun la ut bildet var jo en tabbe som hun prøvde å rette opp etterpå men da var jo katten ute av sekken.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvis ikke er man jo bare en hypokritt.

Eh hæ? Fordi man ble mobbet på skolen så må man være snill selv bestandig? Og hvorfor skal mobberen skånes fra noe? Er så lei av at mobbeofre hele tiden får høre at mobbere gjør det fordi de sliter. Man må heve seg over å være the bigger person. Og mobberen er det linsom synd på. Hvorfor blir mibbeofre hele tiden ansvarliggjort?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh hæ? Fordi man ble mobbet på skolen så må man være snill selv bestandig? Og hvorfor skal mobberen skånes fra noe? Er så lei av at mobbeofre hele tiden får høre at mobbere gjør det fordi de sliter. Man må heve seg over å være the bigger person. Og mobberen er det linsom synd på. Hvorfor blir mibbeofre hele tiden ansvarliggjort?

Beklager, men jeg mener ikke hevn er den rette veien å gå, selv om man har blitt dårlig behandlet. Vi får bare være uenige. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en tabbe at hun la ut usladdet versjon. Alle kan gjøre feil, men når man er kjendis (??) så bør man være ekstra forsiktig.

Nå er det rimelig mange år siden hun gikk på barneskolen, og man kan ikke sammenligne en på 11-12 år med en på 41. En unge vet at det er feil å mobbe, men kjenner ikke konsekvensene. Det burde hun ha skjønt i en alder av 40+

Hvis hun ville ha vært skarp mot ham, burde hun heller bare ha delt sitt eget svar, eller bare sendt ham en melding om at han gjorde slik og slik den gang, og hun ikke var interessert i å gjøre ham noen tjenester før han kom med en beklagelse på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en tabbe at hun la ut usladdet versjon. Alle kan gjøre feil, men når man er kjendis (??) så bør man være ekstra forsiktig.

Nå er det rimelig mange år siden hun gikk på barneskolen, og man kan ikke sammenligne en på 11-12 år med en på 41. En unge vet at det er feil å mobbe, men kjenner ikke konsekvensene. Det burde hun ha skjønt i en alder av 40+

Hvis hun ville ha vært skarp mot ham, burde hun heller bare ha delt sitt eget svar, eller bare sendt ham en melding om at han gjorde slik og slik den gang, og hun ikke var interessert i å gjøre ham noen tjenester før han kom med en beklagelse på det.

Enig i mye her. Men denne eks-mobberen er sannsynligvis også rundt 41. Dvs. også voksen nok til å skjønne. Noe han tydeligvis ikke gjør....

Jeg tror at dette skjedde i et øyeblikk av "affekt". Hun så meldingen, og svarte i sinne på ren refleks. Hvor mange av oss (også de av oss som er 41 og vel så det) har vel ikke vært litt for kjapp noen ganger på tastaturet enten det er på PC eller mobil?

Anonymous poster hash: a0e53...c92

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva om han har gått og kjent på det at han var en bølle i yngre år og ville prate med henne, men måtte ha en "unnskyldning" for å kontakte henne? Menn er jo ikke alltid så flink å ordlegge seg ang følelser etc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter henne 100 %. Hun har klart seg ganske bra, men svært mange har det ikke, og det er bare fint om hun føler et visst ansvar for å fortelle hvor kjipt det er å mobbes.



Anonymous poster hash: d2f70...d70
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at man ikke skal "mobbe en mobber"... Har dere noen gang blitt mobbet? Det virker ikke slik. For alt dere vet kan dama ha slitt med det i årevis etterpå. Og hadde jeg i dag fått en forespørsel av noen som har vært med å ødelagt barndommen min om ikke jeg kan gjøre "vennetjenester" for dem, ut av det blå. Hadde jeg gjort akkurat det samme som henne!

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å bli en mobber selv om man ble mobbet...

Hun har heller ikke "blitt en mobber". Dakar mannen greier seg nok, skal du se.

Anonymous poster hash: 84aa0...0a9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...