Gå til innhold

Hvorfor legger du/legger du ikke ut puppebilder på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden vi diskuterer her ble startet av Adam. Så dersom Adam er en kvinne så må du ha meg unnskyldt.

Anonymous poster hash: 3859e...ac8

Det diskuteres ikke bare 1 tråd her, selv om kanskje du gjør det. Det var 2 puppetråder nå nylig, i tillegg til vis pikken din, vis rumpa di, og det har vært flere tidligere. De fleste av disse trådene er skrevet av innloggede, kvinnelige brukere, og de fleste av disse oversvømmes av damer som rakker ned på de som legger ut bilder, med mindre det er bilder av menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt en bra grunn til å ikke gjøre det.

I tillegg syns jeg grunner som "Tråder hvor det oppfordres til å legge ut nakenbilder med tilhørende sleske kommentarer er med på å dra Kvinneguiden ned på et lavmålnivå" er helt kurante. Da får man sagt det man mener, uten at man insinuerer at andre mennesker er dårlige.

Det er nettopp det veldig mange mener og har gitt uttrykk for i mange innlegg i disse trådene. Det må du da ha fått med deg.

Jeg må si jeg har mistet respekten for dere som så innbitt forsvarer sånne typer tråder og som driver å pusjer på for å få flere bilder. Det er en kikkermentalitet som ikke hører hjemme på KG, som er et diskusjonsforum.

Anonymous poster hash: 3293c...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det veldig mange mener og har gitt uttrykk for i mange innlegg i disse trådene. Det må du da ha fått med deg.

Anonymous poster hash: 3293c...c7b

Ja, det sitatet kopierte jeg fra et av de innleggene, så det har jeg fått med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske morsomt å se hvordan damene sitter og slenger stygge kommentarer til hverandre, i/om en tråd hvor noen legger ut puppebilder, mens i penisbildetråden, er stort sett alle venner og ler litt med hverandre og sånn...

Viser jo at det har noe å gjøre med mentaliteten til de som poster negative tilbakemeldinger.

I puppetråden blir det hets og krangel. I penisyråden er folk venner... Men neida, det har jo selvfølgelig ingen ting med at damer blir fæle når andre damer får oppmerksomhet osv...

Det er jo ikke slik at jenter flest blir "fæle mot de som får oppmerksomhet" - dersom de har gjort noe bra og fortjener det (altså folk som ikke har som hovedmål å få oppmerksomhet, men gjør noe bra og dermed får cred for det h*n har gjort/prestert).

Det mange ikke liker er vel folk som prøver å få oppmerksomhet for oppmerksomhetens skyld. Da virker man veldig oppmerksomhetssyk (et karaktertrekk mange synes er negativt i for stor grad), og om det i tillegg dreier seg om å vise kroppen sin virker man veldig overfladisk. De fleste jenter har jo bare positive ting å si om for eksempel Therese Johaug selv om hun får masse oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. :)

Anonymous poster hash: 1010a...319

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Det diskuteres ikke bare 1 tråd her, selv om kanskje du gjør det. Det var 2 puppetråder nå nylig, i tillegg til vis pikken din, vis rumpa di, og det har vært flere tidligere. De fleste av disse trådene er skrevet av innloggede, kvinnelige brukere, og de fleste av disse oversvømmes av damer som rakker ned på de som legger ut bilder, med mindre det er bilder av menn.

Nettopp! Var ei jente som startet to andre slike tråder, men hun valgte å "hoppe" inn i den aktuelle tråden som vi diskuterer her :)

Trodde de fleste fikk det med seg, men de så vel rødt da de så noen pupper og glemte å lese hele tråden :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke slik at jenter flest blir "fæle mot de som får oppmerksomhet" - dersom de har gjort noe bra og fortjener det (altså folk som ikke har som hovedmål å få oppmerksomhet, men gjør noe bra og dermed får cred for det h*n har gjort/prestert).

Det mange ikke liker er vel folk som prøver å få oppmerksomhet for oppmerksomhetens skyld. Da virker man veldig oppmerksomhetssyk (et karaktertrekk mange synes er negativt i for stor grad), og om det i tillegg dreier seg om å vise kroppen sin virker man veldig overfladisk. De fleste jenter har jo bare positive ting å si om for eksempel Therese Johaug selv om hun får masse oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. :)

Anonymous poster hash: 1010a...319

Helt enig. Det er selvfølgelig ikke sånn at de fleste jenter er mobbere, men i akkurat denne sammenhengen, ser det for meg ut som det er flere jenter som reagerer negativt ovenfor andre damer, enn menn gjør ovenfor andre menn, i like situasjoner.

Jeg ser at jeg formulerte meg dårlig der, men sånn blir det ofte når man kløner på en liten mobilskjerm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, fordi jeg fikk en riktig oppdragelse. Er jo tydelig at dette er personer som ikke har fått nok av oppmerksomhet når de har vokst opp.

Anonymous poster hash: bc7c6...1d3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets, avsporinger og svar på dette.

- Avalon, mod

Når du sletter så sletter du altfor mye. Er det vanskelig å begrense seg når man er moderator?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forbeholder deg retten til å uttale deg som du vil om folks handlinger.

Handlingen vi snakker om i denne sammenhengen, er å legge ut bilder av puppene sine.

Du mener at det er dumt og tragisk å legge ut bilder av puppene sine.

Å uttale seg om at en harmløs handling fra et annet menneske er dum og tragisk, er å rakke ned på dem.

Dette er grunnen til at jeg formulerte det på måten jeg gjorde, og jeg syns fortsatt at det ikke er å vri på noe som helst, fordi jeg mener, som nevnt over, at å uttale seg om at en harmløs handling fra et annet menneske er dum og tragisk, er å rakke ned på dem.

Ser ut som at de fleste var enig med deg, da du skrev det, og i det innlegget skrev du ingen ting som virka nedlatende mot noen.

Okei... Jeg har ikke lest noen innlegg hvor folk mener at hele denne tråden bare er hets og dritt, og forstår egentlig ikke hva det har med meg, eller vår samtale å gjøre.

Nå er jeg av den oppfatning av folk stort sett er mer enn en handling. Jeg liker ihvertfall å tro det. For min del er det dermed ganske stor forskjell på å si at en handling er dum og tragisk, og at personen bak er dum og tragisk. Jeg synes det å legge ut pupper og nakenbilder på KG er dumt, tragisk og tacky. Det står jeg for. Det betyr ikke at jeg trekker det videre til å omtale de som står bak handlingen på samme måte. Det vet jeg ikke nok om til å uttale meg om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jeg fikk en riktig oppdragelse. Er jo tydelig at dette er personer som ikke har fått nok av oppmerksomhet når de har vokst opp.

Anonymous poster hash: bc7c6...1d3

:laugh:

Beklager å meddele deg dette, men jeg var den som fikk masse oppmerksomhet under oppveksten, har god oppdragelse i form av at jeg var den skoleflinke jenten på skolen som oppførte meg i timen og viste respekt til lærerene, er høfflig, begynte å jobbe som 14-åring og fikk gode tilbakemeldinger på hvor flink og pliktoppfyllende jeg er, aldri skulker jobb eller skole, jobber hardt og målrettet, er blid og hyggelig når jeg møter på folk og behandler andre med respekt. Jeg valgte likevel å publisere bilder av brystene mine.

Hvordan forklarer du dette, psykoanalytiker? :fnise:

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jeg fikk en riktig oppdragelse. Er jo tydelig at dette er personer som ikke har fått nok av oppmerksomhet når de har vokst opp.

Anonymous poster hash: bc7c6...1d3

Dette står for meg som et godt eksempel på en ekstremt nedlatende kommentar som grenser til hets. Den er imidlertid diffuse nok til at den ikke kan kritiseres direkte, men den underliggende holdningen er allikevel klar.

Det som er like trist som kommentaren er antall plusser den har fått.

Edit: Skriveleif

Endret av Uredd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette star for meg som et godt eksempel på en ekstremt nedlatende kommentar som grenser til hets. Den er imidlertid diffuse nok til at den ikke kan kritiseres direkte, men den underliggende holdningen er allikevel klar.

Det som er like trist som kommentaren er antall plusser den har fått.

Det er jo et ypperlig eksempel på noe som blir tragikomisk. Kan faktisk ikke annet enn å le av et så dumt utsagn og antall plusser det har fått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg av den oppfatning av folk stort sett er mer enn en handling. Jeg liker ihvertfall å tro det. For min del er det dermed ganske stor forskjell på å si at en handling er dum og tragisk, og at personen bak er dum og tragisk. Jeg synes det å legge ut pupper og nakenbilder på KG er dumt, tragisk og tacky. Det står jeg for. Det betyr ikke at jeg trekker det videre til å omtale de som står bak handlingen på samme måte. Det vet jeg ikke nok om til å uttale meg om.

Enig, men det er sånn det blir tatt. Hvis noen gjør et eller annet teit, og man ser på dem og sier "tragisk", oppleves det for de fleste som at uttalelsen betyr at man syns de er tragiske, og responsen man får er deretter, og det er derfor dine utsagn blir dratt sammen de som ikke helt forstår at 1 handling ikke definerer hele personen, og det er mange av utallelsene her som viser at folk faktisk tror at å legge ut sånne bilder, betyr ting som at personen ikke har fått kjærlighet av foreldrene sine gjennom barndommen osv... Litt sånn "jeg veit alt om livet ditt, fordi jeg har sett rumpa di".

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men det er sånn det blir tatt. Hvis noen gjør et eller annet teit, og man ser på dem og sier "tragisk", oppleves det for de fleste som at uttalelsen betyr at man syns de er tragiske, og responsen man får er deretter, og det er derfor dine utsagn blir dratt sammen de som ikke helt forstår at 1 handling ikke definerer hele personen, og det er mange av utallelsene her som viser at folk faktisk tror at å legge ut sånne bilder, betyr ting som at personen ikke har fått kjærlighet av foreldrene sine gjennom barndommen osv... Litt sånn "jeg veit alt om livet ditt, fordi jeg har sett rumpa di".

Jeg vet at det blir tatt sånn, det er jo derfor jeg prøver å få fram at det blir "tatt" feil. :ler: Eller, det vil si, det varierer litt. Jeg har egentlig gjentatt det samme i hele denne tråden, men det varierer litt fra side til side om jeg får beskjed om at jeg rakker ned på folk, eller om jeg får høre at jeg er konstruktiv og saklig. Spørsmålet i denne tråden legger opp til svar som kan og blir tolket i verste mening, om man ikke skiller sak og person, eller handling og person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Er det noen 70-årige menn her da, tror du? ;)

Det er ikke godt å si. :P

Har vært borte i 60åringer som henger på chattesteder hvor det i hovedsak er 13-15åringer, så det er ikke umulig at en 70åring henger her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...