Gå til innhold

Veien mot vår første <3


Charlotte*

Anbefalte innlegg

Vanligvis syns jeg at dagene og ukene går veldig fort, men akkurat nå så går det sent.

 

Tror ikke at dette er mnd hvor jeg bli gravid, men er allikevel spent.

 

Vi får se - testing om en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt hva du mener med at tiden går fort og sent på samme tid! Ganske lei av all ventingen. Først fra EL til IKM, og så fra IKM mot EL. I tillegg går arbeidsdagene veldig fort  :vetikke:

 

Det er spennende å være prøver. Å se for seg drømmen gå i oppfyllelse hver eneste pp. Håper du er like heldig som mange av de andre på forumet har vært denne prøveperioden. Flere har klart det på første forsøk :) Krysser fingrene for deg! Ha en fin (og rask) uke  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener med at tiden går fort og sent på samme tid! Ganske lei av all ventingen. Først fra EL til IKM, og så fra IKM mot EL. I tillegg går arbeidsdagene veldig fort  :vetikke:

 

Det er spennende å være prøver. Å se for seg drømmen gå i oppfyllelse hver eneste pp. Håper du er like heldig som mange av de andre på forumet har vært denne prøveperioden. Flere har klart det på første forsøk :) Krysser fingrene for deg! Ha en fin (og rask) uke  :blomst:

 

Takk Siela :) Ja krysser litt her og litt der for at det går veien, selv om jeg har mine tvil :) Men det er kanskje når du er mest pessimistisk at det lykkes ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så endelig skjer det noe. Uheldigvis var det TR som kom, men da ser det ut som om kroppen ha gått rett inn i samme syklus som før p-piller. Det var forsåvidt forventet da vi ikke traff så godt på EL denne mnd.

 

Men Fyyyy F... smerter.. Magekramper.. klaging..

 

Men da er PP0 offisielt over og den første ordentlige prøveperioden starter nå :)

 

Charlotte* - PP1 - B1 - EL ca 28.06  - IKM 12.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til, greit å være i gang med en "skikkelig" prøveperiode. :)

 

Takk, ja jeg gleder meg til å prøve skikkelig :)

 

Har ventet lenge på at mannen skal kommer til dette punktet hvor vi begge er like gira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venteland.. dagene går fort, men samtidig ikke.

 

Det mest positive nå er at jeg kan ta meg litt vin i helgen med god samvittighet.

Forventer EL i slutten av neste helg, så da kan dagene bare suse avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha samme her. Vinen skal nytes i kveld for neste blir det annet å fokusere på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk vin, ha sex og kos deg masse  :hjerte:  Husk at prøvetiden skal være koselig også, og ikke bare stress og leting etter symptomer og tegn og sex etter skjema! Nå har ikke jeg vært aktiv prøver selv, så kan godt hende jeg ikke klarer å sette meg helt inn i situasjonen. Men denne tiden får dere aldri tilbake  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg testet etter EL siden fredag og er sykt usikker på EL..

 

Tester tatt fre, lør og søn er alle svakt positive, men alle er helt like? Så usikker på når jeg har / har hatt eggløsning denne mnd. Men vi får se.. Prøveperioden er i hvert fall i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med svakt positive? Hvis teststreken er svakere enn kontrollstreken er de negative. :)

 

Der ser du, jeg er passe ny på alt dette.. De er noe svakere en teststreken, men tydelig streker allikevel.

Jeg forventet etter mensen at EL skulle være 28.06, så derfor er jeg usikker.

 

Se bilde ;-)

 

 

post-76867-0-31295700-1435585286_thumb.j

Endret av Charlotte*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der ser du, jeg er passe ny på alt dette.. De er noe svakere en teststreken, men tydelig streker allikevel.

Jeg forventet etter mensen at EL skulle være 28.06, så derfor er jeg usikker.

Se bilde ;-)

De testene er ganske negative. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De testene er ganske negative. :)

 

 

Negative men begynner å nærme seg :)

 

 

Æsj, idag var den enda svakere..

 

menmen, jeg får se hva som skjer.. var vel over all forventning at jeg skulle gå rett inn i en 28 dagers syklus etter 10 år på p.-piller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, så går jeg her å trør..

 

Fortsatt ingen positiv EL-test, og jeg lurer på om eggløsning allerede kan ha vært før jeg begynte å teste? Usikker som fy..

 

Men jeg har samme "symptomene" nå som jeg hadde etter sist eggløsning. Ømme nipler til tusen.. Får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Alle de testene du viste er negative. Men graviditetstester er det slik at to streker betyr positiv resultat, men med el tester er det først når kontrollstreken er like sterk eller sterkere at testen kan regnes som positiv. Selv om for noen er det aldri positiv, men nærme.

Testene du la ut her er langt ifra positive, men el nærmer seg.

Det er viktig å teste på ettermiddagsurin uten å tisse i et par timer før da hormonen samler seg gjennom dagen.

 

Se på eksempelet her.

20120309221253.jpg

Kvinnen har testet i 12 dager og fått to streker hele veien, men det er den siste som var positiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de testene du viste er negative. Men graviditetstester er det slik at to streker betyr positiv resultat, men med el tester er det først når kontrollstreken er like sterk eller sterkere at testen kan regnes som positiv. Selv om for noen er det aldri positiv, men nærme.

Testene du la ut her er langt ifra positive, men el nærmer seg.

Det er viktig å teste på ettermiddagsurin uten å tisse i et par timer før da hormonen samler seg gjennom dagen.

 

Se på eksempelet her.

20120309221253.jpg

Kvinnen har testet i 12 dager og fått to streker hele veien, men det er den siste som var positiv.

 

Takk for tipset :)

 

ja jeg har testet hver eneste dag siden 26.06, fortsatt ingen positiv test, de siste dagene har den faktisk vært helt blank, så jeg fatter ingenting... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bare veldig kort LH-topp. Dvs at du må ta høyde for at du har hatt EL mellom den som var sterkest før den ble svak igjen fordi du mest sannsynlig har hatt en topp i mellom dem som du ikke har fått med deg :) Det spørs jo også hvor mange ganger du tester om dagen. Jeg har pleid å teste 1 gang om morgenen og 1 gang om kvelden (ca 20-tiden). Hva med deg?

 

Jeg antar dere har prøvd litt selvom og at det allikevel er mulighet for mars-baby? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...