Gå til innhold

Vår vei fra 2 til 3.


Gjest Stjerne_Jenta

Anbefalte innlegg

Gjest Stjerne_Jenta

Hei.

Jeg har egentlig aldri tenk på meg som en som kommer til å opprette dagbok på vår prøving, men vi har bestemt oss for å ikke fortelle det til noen. Jeg er en person som liker å snakke om ting, få råd ikke minst og dele hva jeg tenker med andre. Derfor er jo dette perfekt.

Jeg sluttet på pillen april 2014 og egentlig skulle vi bare la det stå til etterhvert. November startet vi å bli "uforsiktige" og verken prøvde eller ikke prøvde.

Håpet det skjedde av seg selv, noe det da ikke gjorde.

Denne måneden har jeg testet med el-tester, da viste deg seg hvorfor det ikke har skjedd av seg selv. Min kjære jobber skift med kveld og helg. Når jeg har eggløsning jobber han langehelger, samt kveldsvakter rundt EL derfor er det lite action før i slutten på den uken, altså da EL er over.

Nå har jeg jo testet, så nå har vi vært mer obs på dette. Er idag 5 DPO, merker forsåvidt ikke noe foruten om litt brun utflod (sorry detail) DPO 3.

Veldig spennendes tid! Håper vi ikke bruker for lang tid før det klaffer, ser det er veldig variert for brukere her inne hvertfall.

Endret av Stjerne_Jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Idja

Takk for det. Hadde vært veldig gøy :)

Er du prøver selv. i såfall lykke til :)

Jeg er også prøver ja, men har dessverre en teit syklus, så det tar litt tid. Derfor syns jeg også det er greit å være her inne og snakke med andre, når man ikke vil fortelle familie/venner at man prøver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på, lykke til som prøver :-) Og så veldig greit å finne en grunn til at det ikke har klaffet, og at det er noe dere kan legge til rette for selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til som prøver! Blir spennende hvordan det går nå, nå som dere vet litt mer om nå dere har mulighet for å treffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerne_Jenta

Jeg er også prøver ja, men har dessverre en teit syklus, så det tar litt tid. Derfor syns jeg også det er greit å være her inne og snakke med andre, når man ikke vil fortelle familie/venner at man prøver. :)

Ja litt derfor jeg også opprettet nå. Veldig greit å få luftet tanker osv med noen andre enn bare min kjære liksom.

Masse lykke til. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Henger meg på, lykke til som prøver :-) Og så veldig greit å finne en grunn til at det ikke har klaffet, og at det er noe dere kan legge til rette for selv!

Ja. Appen min viste liksom eggløsning på dag 15 som er fredagen i den uken. Men i realitet fikk jeg pos el tester tir og onsdag. Så vi har ikke stresset når han jobber slik, har jo trudd EL var senere. Å han har samme arbeidsuke hver 4 uke så det har jo vært hver gang. ☺ Så skal bli spennende å se hvordan det går. Krysser fingrer og tær.☺

Prøver du eller dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Lykke til som prøver! Blir spennende hvordan det går nå, nå som dere vet litt mer om nå dere har mulighet for å treffe :)

Ja skal bli spennende. Prøver å holde holdet kaldt som sagt, det kan jo ta tid. ☺

Lykke til, satser på januar beibis ❤👍

Endret av Stjerne_Jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er også prøvere :biggrin: Dog ganske ferske prøvere, sluttet med p-pillen i februar og startet å prøve måneden etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Ja, vi er også prøvere :biggrin: Dog ganske ferske prøvere, sluttet med p-pillen i februar og startet å prøve måneden etter.

Spennende :)

Kaller det vår første prøve måned jeg også, tideligere har vi bare ikke brukt noe og lot det skje det som skjedde. Vil som sagt ikke si vi ikke prøvde, eller at vi prøvde :)

Føler jeg går å leiter etter om det kan være tegn hele tiden, selv om det selvsagt ikke kommer noen tegn så tidelig. Smøre meg med tålmodighet. ca 1,5 uke til IKM! :)

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Fikk forøvrig spørsmål av ei god venninne idag om vi hadde startet å planlegge barn osv. Kjente det kriblet inni meg og bare skulle ønske jeg kunne rope JAAAAAA!. Men klarte å si at vi stresset ikke helt med det enda, at vi tok det litt som det faller seg etterhvert.

Kjenner det skal bli en utfordring å holde seg altså :)

Lurer på hvordan det blir når jeg faktisk en gang blir gravid, om eg klarer å holde meg til uke 12 som mange gjør. Eller om jeg kommer til å fortelle det før, til de nærmeste da bare selvsagt.

Ser det er veldig forskjellig hva folk gjør. Men det får jeg ta når/hvis det kommer :)

Endret av Stjerne_Jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Idag har jeg rett og slett hatt en liten blødning (festeblødning håper jeg på da vettu). Vet at man ikke skal lete etter tegn osv men jeg kan ikke for det bare må kjenne etter hver dag. Hatt litt murringer også samt veldig hodepine i hele dag.

Jeg kjenner jeg er litt usikker på hvordan jeg skal telle DPO så et innlegg om dette tideligere idag med nokså samme datoer som meg faktisk, usikker om jeg er 6 eller 7 DPO.

Teller dere fra første test (dagen etter) eller ved første negativ test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med mulig festeblødning!

Hehe, jeg er også fristet til å fortelle alle at vi er prøvere :ler: Men har heldigvis klart å holde meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Spennende med mulig festeblødning!

Hehe, jeg er også fristet til å fortelle alle at vi er prøvere :ler: Men har heldigvis klart å holde meg ;)

Ja det er utrolig spennende og ikke minst nervepirrende. Er liksom flere venniner som har vært gravide som jeg kunne tenkt meg å spør ut om det ene og det andre, men må nok holde tett. :) Da er det en fordel å ha sagt det her da, på ein måte sagt det til noen. Haha :D

Skal egentlig ut på lørdag (planlagt for lenge siden) så nå sitter jeg å leter etter en god grunn til å la være å drikke i tilfelle. Vet man skal leve som normalt, men kjenne jeg føler jeg bør ta litt hensyn mtp dette. Er jo bare i pp1 og liten sjanse det klaffer så fort, men tenk om hva liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Da er helga snart over, jeg har nesten glemt ut hele dagboken min her. Travel helg, med variende vær om man kan si det slik.

Idag startet jeg søndagsmorgen med trening mens samboer fremdeles lå og sov, komme meg litt i form til jeg eventuelt skal gå med mage (forhåpentligvis er det ikke langt fra).

Tok en test idag, jeg TROR jeg er 10 DPO men den var blenda hvit den ja :/ Vet det fremdeles er litt tidelig, men ble liksom en bommer på en måte. Så har forbredt meg på negativ test, IKM er kommende fredag, så blir spennende.

Har litt ømme pupper og er en del trett (lagt meg 11 både fredag og lørdag, noe som er ulikt meg. Legger meg kl 12 selv om jeg skal opp kl 6:00), men mest sannsynlig kommer det av en travel periode både jobbmessig og på hjemmebane. Lørdagen hadde jeg meg en time med ro på benken midt på dagen, sov ikke da men. Dette er veldig ulikt meg, men mest sannsynlig kommer det nok av andre ting da.

Er vell på symptom leit som man absolutt ikke skal være.

Blir spennende å se fremover, håper noe skjer! Kjenner jeg litt kunne tenkt meg å utsette prøving til etter sommeren pga reiser, festivaler og hyggelige kvelder på terrassen. Men allikevell ønsker jeg bare å bli gravid nå, da disse kveldene på terassen kan tilbringes med champange brus istedet for vin!

Røyken kastet jeg jo for over 1 år siden, så den blir heldigvis ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjerne_Jenta

Ser at jeg har fortalt lite om meg og kjæresten min egentlig.

Vi er et helt vanlig par på 27 og 28 år. Vi traff hverandre gjennom jobben faktisk, men har ikke jobbet ved samme avdeling/avsnitt eller hva jeg skal kalle det. Har vært sammen i snart 2 år og samboere i rundt 1 år. Vi har kjent hverandre lengre, det var ikke helt kjærlighets med første blikk historie men hadde allikevel et godt øye til hverandre. Men begge var opptatt på hver sin kant. Så gikk begge forholdene i dass, da ble det oss. Noe jeg er svært takknemlig for.

Nå jobber vi på 2 ulike steder, etter at jeg byttet jobb. Mest sansynlig må jeg bytte en gang til om jeg blir gravid da to med skiftsordning kan bli noe heftig. Noen anbefaler natt så kanskje jeg skulle prøvd det ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Tok en test idag morges som er en svaaaaak strek om man kan kalle det for det. Kjente panikken stige litt, samboer var på jobb. Haha. Men nå håper jeg det er noe på gang. Litt usikker på hvilken DPO jeg er men tiden vil vise.

Spennende om det er kjemisk, skyggestrek, innbilling eller faktisk en spire. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Blødning idag, muligens TR som kommer før tiden rett og slett. Det var strek på testen igår, riktig nok svak men har sammenlignet med en tatt tidligere. Ser forskjell og ser at på testen fra igår er det svak strek.

Så det spørs om det ikke var kjemisk eller feil med testen. Aner ikke. Får se hvordan blødningen blir, men går ut fra TR som kom tidelig og uten faste symptomer. Dermed mislykket Pp1. Selv om vi har lært mye om eggløsningen og ønsket om en spire ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Det er vel fortsatt mulighet for graviditet? Ville tatt en ny test i morgen tidlig i hvertfall :) Har lest om mange som har en liten blødning til tross for at de er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...