Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang


Enamorada

Anbefalte innlegg

ooh :D  Sender over masse masse babystøv :hoppendeglad:  :strix:  :strix:

Tusen takk. Tar imot alt.

 

cd14 og dag 3 med blikefjes. Aksjene legges inn annen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Cd15 og 4. dag med blinkende smilefjes på CB digital test. Den er med dobbel hormonindikator, så jeg venter på fast smiley som viser max fertilitet. Den skal visst vises i 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 17 og det er sjette dag med bare blinkefjes. Rart? Testen sier at man kan gi opp å lete etter eggløsning når man har fått 9 dager med blinkefjes. Jeg er vel ikke så langt ifra grensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en strimmeltest nå nettopp og den er snart positiv. En tydelig teststrek der. Så jeg forventer at CB viser fast smilefjes i morgen eller over i morgen. Som jeg forstod, så blir billigtester positive dagen før EL, mens CB viser max fertilitet på EL dagen. Så begge tester er fortsatt i rute.

 

Har foresten funnet mye el.slim og puppene er noe større i forhold til i går. Så kroppen roper til meg som bare det!!!!

 

 

Edit 30 min. senere.

Testet nå på ettermiddag og smilefjeset er FAST!!!!!! Hurra!!!!

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tror dere at jeg kan få videre oppfølging av gynekolog (privat gyn jeg brukte under hele prosessen her) når det har gått 1 år siden vi begynte å prøve? Eller er vi nødt til å starte telling på nytt siden SA?

 

Vi har jo sjekket alt basis hos meg og samboeren. Neste gang må hun vel foreslå allerede noen hjelp og ikke bare observasjon? Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit med TR :(:klem:

Ja, spesielt siden vi har prøvd så lenge. Dette er siste pp til vi krysser ett års grense.

 

Planlegger juleferien nå. Samboeren skal besøke sine foreldre. Jeg kunne tenke meg å bli hjemme eller besøke mine (i utlandet). EL er de siste dagene i ferien vår, så jeg føler jeg må velge ferien med samboerens foreldre for å ikke gå glipp av en sjanse til. Dumt at jeg tenker sånt. På en måte spiller det vel ingen rolle om vi har denne sjansen eller ikke. På en annen måte blir jeg skuffet av å dra tiden enda lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hvordan du tenker... Kanskje det er godt å bare følge hjertet her og dra dit du vil? Slappe av og ta julepause? :) Det blir jo uansett lege og hjelp etter jul sånn jeg har forstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan du tenker... Kanskje det er godt å bare følge hjertet her og dra dit du vil? Slappe av og ta julepause? :) Det blir jo uansett lege og hjelp etter jul sånn jeg har forstått :)

Ble gravid i pp7, men mistet. Vi har vært til utredning privat og ingenting galt ble funnet.

Vi har tatt blodprøver, testet hormoner, ultralyd av eggstokkene og livmorveggen, sædanalyse. Alt ser bra ut. Mannen har litt treige svømmere (bare 19% raske), men til gjengjeld så har han høy konsentrasjon (53 mln mot 20 som er normalen). Og vi har jo blitt gravide en gang.

Jeg har alltid brukt el tester og vi treffer godt hver gang.

 

Tror du jeg kan spørre privat gyn om å hjelpe oss videre når vi krysser 1 års grense eller sier hun nei fordi man teller ett år på nytt fra SA?

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei or langt kom du før du mistet sist? Jeg tenker det er naturlig å telle videre etter SA, men vet ikke hvordan reglene er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei or langt kom du før du mistet sist? Jeg tenker det er naturlig å telle videre etter SA, men vet ikke hvordan reglene er..

Kom til uke 7+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kommer til å bli ganske kjapt gravid igjen jeg, Enamorada :) Men jeg har veldig stor forståelse for at ventetiden går saaakte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kommer til å bli ganske kjapt gravid igjen jeg, Enamorada :) Men jeg har veldig stor forståelse for at ventetiden går saaakte..

Kjap og kjap. Mensen har jo kommet to ganger etter SA allerede, så tviler på at vi er en del av statistikken som sier man er ekstra fruktbar etter SA. Statistikken er vel bygt på alle og ikke bare langtidsprøvere som oss (15% av alle).

Jeg tror ikke på det selv akuratt nå, selv om selvfølgelig det er perioder hvor jeg er mer optimistisk og håper. Er nå 1 pp fra den skumle grensa på 1 år som prøvere. Så denne pp er den siste.

 

Som vannlig prøver jeg å ha en plan for denne perioden. Så denne gangen prøver jeg også ut bidronninggele og roobois te i tillegg til det vanlige (vitaminer C, E, sink, selen, jern, folat).

 

Estimer EL er den 2. november. IKM den 17. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...