Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang


Enamorada

Anbefalte innlegg

Da har vi blitt prøvere og jeg føler jeg trenger et sted å samle tankene og "finne på noe å gjøre" mens jeg venter i spenning.

Oversikt over pp og "hjelpemidler":

PP1: el-tester, ikke gravid
PP2: el-tester, ikke gravid
PP3: el-tester, ikke gravid
PP4: Dong Quai, Wild Yam, el-tester, ikke gravid
PP5: Wild Yam, el-tester, ikke gravid
PP6: el-tester, ikke gravid
PP7: el-tester, ble gravid, SA i uke 7+1
PP8: el-tester, ikke gravid
PP9: CB digital el-test med dobbel hormonindikator, ikke gravid
PP10: CB digital el-test med dobbel hormonindikator, Bidronninggele, Vitex, rooibos te
PP11: el-tester, ikke gravid
PP12: el-tester, ikke gravid
PP13: el-tester, ikke gravid
PP14: el-tester, CB digital med dobbel hormonindikator, ikke gravid
Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt 10 el-tester på eBay. Sikkert helt unødvendig, men "Hvorfor ikke", tenkte jeg da jeg så prisen 3 kr per stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Vi er også i vår første pp, og jeg er allerede utålmodig og spent på tiden som kommer.

Jeg har ikke skaffet meg el-tester, men har bestillt en pakke med graviditetstester på ebay (håper jeg ikke trenger å bruke alle) :fnise:

Endret av Grønneglede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider ja! Masse lykke til!

Det kan være veldig frustrerende å være prøvere, spesielt førstegangs. Så smør dere med tålmodighet og håp men ikke forvent resultat i de første månedene. Skjer det får man da en super overraskelse :biggrin:

Siden dere er litt avstands så kan jo el-tester være ganske greie så vet dere "hvor i landet" dere ligger.

Igjen, masse lykke til, sender litt babystøv her også :strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :) Ønsker dere masse lykke til ;)

Er selv prøver, gøy å følge andre i samme situasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på julebord i dag. Kjæresten skal drikke mens jeg kjører. Har lest litt om prøving og alkohol og fant ut at man må unngå alkohol minst i tre dager før man "lager barn". Det optimale er jo å slutte å drikke helt, helst 3 mnd i forveien... Derfor tenker jeg at vi tar en liten pause fra prøvinga i helgen. Da satser jeg på januar isteden.

Status:

11 dager til EL

25 dager til IKM

Syklusene mine varierer mellom 30 og 34 dager, så jeg tar utgangspunkt i 32 dagers syklus.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi begge på juleferie, i hver vår den av landet. Blir koselig å savne hverandre litt og kommunisere mer via sms og telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med julaferie :) Det har vi også!

Tenkte jeg skulle foreslå en app på telefonen som heter: Ladytimer.
Her kan man ha litt oversikt over syklusene sine. Veldig greit for deg som har litt avstand med kjæresten kanskje?

Ha en fiiin jul :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med julaferie :) Det har vi også!

Tenkte jeg skulle foreslå en app på telefonen som heter: Ladytimer.

Her kan man ha litt oversikt over syklusene sine. Veldig greit for deg som har litt avstand med kjæresten kanskje?

Ha en fiiin jul :nisse:

Jeg bruker en app som heter Period Tracker. Skal undersøke Ladytimer også, men tipper er det er samme system.

Ellers har jeg ikke å stort behov til å bruke apper, lese på nettet osv., men syns bare det er koselig. Så jeg koser meg mens jeg venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker litt info om jente- og guttenavn. Velger ikke noe siden kjæresten må delta også, men hadde vært fint å ha alternativer.
Ellers går dagene som vannlig, med Skype og avslappende planer for dagen. Leser litt om babylalyng. Er veldig spent på dette her. Om det skal ta kort tid eller om vi må vente lenge før vi ser de deilige to strekker.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøving kan være spennende og nervepirrende samtidig.

Lever dere noe annerledes nå som dere har blitt prøvere? Tar du noen vitaminer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet el-tester i posten i dag. Har tatt min aller første EL test. Negativt resultat, som forventet. Blir spennende å sammenlikne fra dag til dag. Håper at syklusen blir 34 dager denne gangen slik at vi rekker denne måneden når kjæresten er tilbake fra ferien.

post-88369-0-65955300-1419337089_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt negativ el-test. Håper at det holder seg slik i 9 dager fremover, noe som er bitte litt mulig (cd 23).

I følge Period Tracker hadde jeg siden vår eggløsninger på dag 22, 20, 21, 20, 18, 19, 21, 17, og 19.

Ellers er jeg ganske klar til å feire jul. Driver med riskem nå og lager resten før gjestene kommer i kveld. Blir en koselig feiring med den nærmeste familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cd15 og en negativ el-test.

Nå er det bare 9 dager til kjæresten kommer hjem fra ferien :danse: Gleder meg til å møte ham igjen. Vet at han koser seg masse med familie og venner. Det fortjener han etter en lang periode med jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene for fortsatt negative tester de neste dagene ;)

Jeg krysser fingrene også, selv om jeg tviler på at vi blir så heldige. Tenk at vi ble uheldige med timingen i november når han plutselig foreslo å starte prøving og det var etter EL, og i desember når vi er borte fra hverandre, og så skal det plutselig skje en mirakkel nå? :vetikke::fnise: Nei, jeg tviler på det. Samtidig var det jo derfor kjæresten foreslo i starte nå, siden han vet det kan ta tid (erfaring fra venner, tv osv.).

Mens jeg venter så prøver jeg å bli kjent med kroppen. For eksempel, når slår el-testene ut? Den dagen jeg har mest el-slim eller dagen etter? Vil gjerne finne ut av det denne måneden for å ta det med ro og la det gå naturlig senere. Vil ikke telle/teste/beregne mens vi egentlig prøver.

Status:

syklusdag 15

4 dager til EL

18 dager til IKM

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som oss, som på 5 mnd bare har hatt èn skikkelig sjanse til å få det til å klaffe ;) Typisk når en først har bestemt seg for å prøve ja :P

Lurt å ikke telle i prøveperioden, jeg hopper på det forslaget der dersom vi ikke har fått det til den neste ppen ;) Greit å få bekreftet EL noen sykluser først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL har ikke vært ennå. Kjæresten kommer om 4 dager, så jeg velger å slutte å teste for eggeløsning og heller la det gå naturlig.Blir jo mer spennende å vente at mensen ikke kommer enn å vite at den kommer siden vi gikk glipp av el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...