Gå til innhold

blør fra rompa?


Gjest gå til legen?

Anbefalte innlegg

Gjest gå til legen?

I flere dager har den kommet blod fra rompa når jeg tørker meg, jeg undres hva det kan være. Og tror dere det er noe "farlig" så jeg burde dra til legen? har noen av dere opplevd det selv`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være rifter "baki" som gjør det, men siden du ikke nevner noe smerte o.l så er vel ikke det grunnen. Tror jeg ville dratt til legen isåfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen! Siden det er mørkt (koagulert) kommer det ikke feks fra en hemorride, men sannsynligvis litt lenger oppe i fordøyelsessystemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen! Siden det er mørkt (koagulert) kommer det ikke feks fra en hemorride, men sannsynligvis litt lenger oppe i fordøyelsessystemet.

man kan jo ha innvendig hemorider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er mørkebrunt skal du gå til legen. Det tyder på at du har en blødning relativt høyt oppe i tarmen (hvilket Jay også nevner), og kan ha alvorlige årsaker. Det er ikke noe å vente med, og skal utredes.

Bestill time så fort du kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan jo ha innvendig hemorider..

De vil fortsatt gi rødfarvet blødning under normale omstendigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gå til legen?

Nå ble jeg redd altså. Jeg hadde det i flere dager men har gått litt over nå hvorfor er det farlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd, men få det undersøkt.

Slike blødninger kan ha sitt opphav i alvorlige og farlige tilstander, men kan også være et resultat av noe banalt. MEN, de skal alltid utredes. Jeg vil ikke skremme deg opp med å ramse opp potensielle sykdommer. Det er bedre at du får slik informasjon fra legen, og det er ikke sikkert at dette er noe alvorlig, men det KAN være det.

Hvis du ikke er over 35 - 40 år gammel, er det mye vi sandsynligvis kan utelukke.

Ikke bekymre deg for mye, men se til å få utredet tilstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gå til legen?

Ikke vær redd, men få det undersøkt.

Slike blødninger kan ha sitt opphav i alvorlige og farlige tilstander, men kan også være et resultat av noe banalt. MEN, de skal alltid utredes. Jeg vil ikke skremme deg opp med å ramse opp potensielle sykdommer. Det er bedre at du får slik informasjon fra legen, og det er ikke sikkert at dette er noe alvorlig, men det KAN være det.

Hvis du ikke er over 35 - 40 år gammel, er det mye vi sandsynligvis kan utelukke.

Ikke bekymre deg for mye, men se til å få utredet tilstanden.

jeg er bare 16 og jeg vil ikke at noen skal se på underlivet mitt :S at legen undersøker der nede. desuten må jeg på skolen, tenk hvis det er noe farlig?? men jeg har hatt en del vondt i magen kan det ha sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare 16 og jeg vil ikke at noen skal se på underlivet mitt :S at legen undersøker der nede. desuten må jeg på skolen, tenk hvis det er noe farlig?? men jeg har hatt en del vondt i magen kan det ha sammenheng?

Det kan godt være sammenheng mellom smertene du beskriver og dette. Hvis du ikke er mer enn 16 år gammel, er det veldig mye som er høyst usandsynlig, men dette må du ta på alvor.

Leger ser slikt hele tiden, og tenker ikke noe på hvordan du ser ut, og de er vandt med å opptre forsiktig fordi de vet at folk synes slike undersøkelser er pinlige og ubehagelige. Det er ingen ting å være redd for med en slik undersøkelse. Det er mye verre å ikke la seg undersøke, hvis det er noe alvorlig galt. Og det vet du jo ikke. Hva er verst, angsten for at du er alvorlig syk, eller angsten for en kortvarig, litt ubehagelig undersøkelse? Jeg tror du vet svaret...

Dette SKAL du få utredet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastleger ser minst like mye til underlivet/baken til folk, som føttene. Ikke noe å være sjenert for;) Om du tror det hjelper, så kan du ha med deg en av foreldrene dine, en venninne, eller en sykepleier akkurat når undersøkelsen foregår. Men det blir nok mest snakking og kanskje litt klemming på magen. Dette klarer du helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...