Gå til innhold

Hvorfor er alle så jævlig overfladiske?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp komt hjem fra byen, og det er alltid det samme. Var på et utested med en venninne og møtte på en venn fra vgs. Han var ute med en kompis, og jeg fortalte at vi (jeg og venninna) min prøve og komme inn på et 20-års sted, men at hun er født senere på året og kom naturligvis ikke inn. Og det første kompisen kommenterte var at venninna min ikke var pen, og at det var derfor hun ikke kom inn. Jeg føler dette bare minner meg på det konstante kroppspresset vi er utsatt for, og at det bare er fokus på utseendet. Jeg kjenner at jeg ikke klarer mer snart. Livet er så utseendefokusert at jeg nesten ikke føler det er verdt å leve med mindre du er en VS-modell...

 

Jeg beklager på forhånd for alle skrivefeil. Dette ble skrevet mens jeg var brisen..



Anonymous poster hash: 115ae...343
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehhh...eller så var det bare et seriøst sted som ikke ønsker å risikere skjenkebevilningen?? Utrolig teit kommentar av "kompisen" din. Men er helt enig, drittlei fokuset selv. Og jeg er ikke tenåring engang, men i slutten av 20-årene. Får i blant lyst til å joine en stammekultur.

Anonymous poster hash: e0db7...d79

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustekommentar fra kompisen din. Ja er rimelig mye kroppsfokus, men det er ikke så ille at slike kommentarer er riktige eller akseptable.



Anonymous poster hash: 25c10...0bf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får være den som går mot strømmen, da, TS. Du får være den som akkurat nå slutter å bry deg så mye om kropp. For dersom du ikke klarer det, hvordan skal andre klare det? Du kan ikke klage på at andre er så kroppsfokusert dersom du er det selv. Og når du slutter med det, så kommer du automatisk til å bry deg mindre om andre som er det.



Anonymous poster hash: 96f99...2df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at det er 20-års grense på utesteder, så det var bare en flåsete kommentar fra han fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bryr du deg? Det finnes mange andre ting å gjøre enn å dra på nøyaktig det ene utestedet der du ikke slipper inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg? Det finnes mange andre ting å gjøre enn å dra på nøyaktig det ene utestedet der du ikke slipper inn.

Du forsto virkelig ikke HI.

Anonymous poster hash: 3b4ac...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren likte venninen din og forsøkte, enten bevisst eller underbevisst, å se hvor komfortabel hun er med seg selv. Svaret viser jo tydeligvis at hun ikke er så komfortabel med seg selv.

 

Man skal alltid møte denne shaminga, enten det er slut eller beta shaming, med humor. Snu situasjonen sånn at andre ler av den.

 

Nordmenn er så enormt hårsåre at de fleste aldri lærer dette og går rundt og er sinte og melankolske.



Anonymous poster hash: f8fd5...0f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han fyren likte venninen din og forsøkte, enten bevisst eller underbevisst, å se hvor komfortabel hun er med seg selv. Svaret viser jo tydeligvis at hun ikke er så komfortabel med seg selv.

 

Man skal alltid møte denne shaminga, enten det er slut eller beta shaming, med humor. Snu situasjonen sånn at andre ler av den.

 

Nordmenn er så enormt hårsåre at de fleste aldri lærer dette og går rundt og er sinte og melankolske.

Anonymous poster hash: f8fd5...0f8

 

Venninnen svarte jo ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen svarte jo ingenting?

Som også er en måte å svare på.

Anonymous poster hash: f8fd5...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som også er en måte å svare på.

Anonymous poster hash: f8fd5...0f8

 

La meg rette på meg selv: Vi vet ikke om venninnen svarte eller ikke, og hva hun eventuelt svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tenåringer som holder på sånn. Så kompisen din må være en tenåring enda. Ihvertfall i hjernen.



Anonymous poster hash: 18816...601
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fyren likte venninen din og forsøkte, enten bevisst eller underbevisst, å se hvor komfortabel hun er med seg selv. Svaret viser jo tydeligvis at hun ikke er så komfortabel med seg selv. Man skal alltid møte denne shaminga, enten det er slut eller beta shaming, med humor. Snu situasjonen sånn at andre ler av den. Nordmenn er så enormt hårsåre at de fleste aldri lærer dette og går rundt og er sinte og melankolske. Anonymous poster hash: f8fd5...0f8

Hvordan i alle dager mener du at en som liker noen sier hun ikke er noe pen? Hva er poenget med å snakke noen ned? Og hvordan skal det vise at man liker noen? Nei, dette gir ingen mening.

Siden du nevner "Nordmenn" her; hvor er du født? Jeg antar du er like mye nordmann som de nordmenn du prøver å slenge dritt om. Det blir uansett tullete å vri dette til en diskusjon om hvordan nordmenn reagerer og hvordan utlendinger reagerer.

Anonymous poster hash: cc8b9...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 19-åringer som prøver å komme inn på 20-års steder så kommer de ikke inn uansett. Kommentaren fra kompisen var fullstendig bak mål, og har ingen rot i virkeligheten.

 

Om det gjaldt et utested med f.eks 24-25 års grense, og dere var 22, da kunne det kanskje gå mer på trynefaktor. Ofte slipper jenter inn bare fordi de øker omsteningen (menn som kjøper drinker til damer), det er forsåvidt ikke veldig vanlig i Norge.

 

Du får le av han når han får seg en skikkelig lame dame.



Anonymous poster hash: 92c12...604
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unødvendig kommentar, uansett om dere prøvde å komme inn på et 20-års sted eller ikke. 

 

Derimot vet jeg at enkelte utesteder er ganske kresne på hva slags "klientell" de har i barene sine. Jeg gikk en tur ut på Aker brygge en kveld/natt for et par år siden, i ført ganske vanlige klær (var nysgjerrig på utelivet). Jeg er verken pen eller stygg, bare helt vanlig. Vakten slapp meg inn på det ene utestedet, men slengte meg et nokså stygt blikk.

 

Jeg vil også påpeke av skjønnhet et individuelt. En pen person utseendemessig trenger ikke være pen på innsiden, og en tilsynelatende vanlig person kan se penere ut jo penere de er på innsiden. Personlighet har så mye å si! Utstråling osv.

 

I mine "glansdager" på byen, så fikk jeg en del oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Ikke fordi jeg har det mest pene utseende, men fordi jeg er så komfortabel med meg selv og klarer å utstråle noe menn åpenbart finner tiltrekkende! :)

 

Så si det til venninna di! Er hun en god person, er hun pen uansett hva noen sier.



Anonymous poster hash: b9de0...697
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...