Gå til innhold

Er facebook ferdig snart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er dette?

 

Selv har jeg egentlig aldri brydd meg nevneverdig om facebook - og jeg er stadig overrasket over den tilsynelatende populariteten facebook fortsetter å ha.

 

Eller er populariteten egentlig over...?

 

Morsomt om du kan svare på følgende spørsmål:

 

1. Er du ofte innom for å se veggen, eller bruker du facebook mest til å stalke eks'er og / eller ansatte?

 

2. Hadde du fint klart deg uten facebook i en måned, eller MÅ du innom stadig vekk?

 

3. Hvor gammel er du?



Anonymous poster hash: d5ab8...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS først..

 

1. Aldri innom, men bruker messenger

2. Jeg hadde fint klart å leve 100% - antakeligvis enda bedre - hvis facebook ikke eksisterte

3. 34



Anonymous poster hash: d5ab8...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg bruker chatten og sjekker arrangementer, men skulle helst vært foruten. 

2. Ja, det kunne jeg fint gjort. 

3. 23 år.



Anonymous poster hash: 9c69d...bed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 år, har ikke hatt Facebook på 6 mnd.

Anonymous poster hash: 3b55e...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg bruker det utelukkende til å følge butikker.

Hvorfor det? Tilbud osv?

Anonymous poster hash: d5ab8...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Hvorfor det? Tilbud osv?

Anonymous poster hash: d5ab8...523

Jepp. Og konkurranser. Ikke at jeg vinner noe da, men. Jeg har gjort et eller annet så jeg ikke får oppdateringer fra folk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette?

Selv har jeg egentlig aldri brydd meg nevneverdig om facebook - og jeg er stadig overrasket over den tilsynelatende populariteten facebook fortsetter å ha.

Eller er populariteten egentlig over...?

Morsomt om du kan svare på følgende spørsmål:

1. Er du ofte innom for å se veggen, eller bruker du facebook mest til å stalke eks'er og / eller ansatte?

2. Hadde du fint klart deg uten facebook i en måned, eller MÅ du innom stadig vekk?

3. Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: d5ab8...523

Er 44 år og er innom for å se ognorientere meg så og si daglig.

Har er avslappet forhold til FB og ser ingen grunn til at det skulle bli ut. Kun FB er FB.

Anonymous poster hash: 47f5d...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker i hovedsak Facebook for messenger, men følger noen grupper som jeg pleier å titte innom daglig om jeg ikke har noe bedre å gjøre. Kan også scrolle ned veggen om jeg ligger i sengen og ikke får sove etc. Bruker også for arrangementer.

Hadde helt fint klart meg uten, er praktisk i forhold til chat, men har da sms også :) Er 22 år.

Anonymous poster hash: 2a6bc...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deaktiverte kontoen min for et par år siden. Føles herlig. Godt å slippe.

Det som er så forbasket synd, er at stort sett alt foregår via Facebook. Det er nesten et handicap å ikke være medlem. Håper Facebook går åt skogen!!

Er 40 år.

Anonymous poster hash: 92759...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er du ofte innom for å se veggen, eller bruker du facebook mest til å stalke eks'er og / eller ansatte?

Er der jevnt over hele dagen. Det er det første jeg sjekker om morgenen, det siste om kvelden. Blar på newsfeeden, sjekker likes og kommentarer hvis jeg har lagt ut ting. Men jeg legger sjelden ut ting, egentlig.Den siste uka har jeg faktisk lagt ut fire ting, men før det var det 13. september. Så jeg legger ikke ut med mindre jeg har noe utenom vanlig hverdag å dele. Skiftet profilbilde i helga, sist var i vinter.

Leser mye i interessegrupper (hundegrupper og treningsgrupper). Går ikke inn på folks profiler noe særlig.

 

2. Hadde du fint klart deg uten facebook i en måned, eller MÅ du innom stadig vekk?

Jeg hadde klart meg uten, har hatt tre uker uten en gang. Men når jeg har med meg telefonen overalt sjekker jeg automatisk mye, det samme når jeg sitter på pc på jobb. Da skjer det litt automatisk, så jeg måtte nok konsentrert meg for å la være. Det er mer en vane enn en avhengighet.

 

3. Hvor gammel er du?

34 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere? Spennende med en oversikt på dette egentlig.. FB er jo tross alt.. FB!



Anonymous poster hash: d5ab8...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Er du ofte innom for å se veggen, eller bruker du facebook mest til å stalke eks'er og / eller ansatte?

 

Nesten aldri. Jeg pleier bare å sjekke om jeg har noen notifications. Jeg stalker ingen.

2. Hadde du fint klart deg uten facebook i en måned, eller MÅ du innom stadig vekk?

 

Ja, det tror jeg. Jeg hadde Facebook apper på telefon og ipad, men fant fort ut at jeg ble for tilgjengelig til andre, så jeg slettet appene om kuttet ned på Facebook tid. Funket helt greit.

3. Hvor gammel er du?

 

25 år.

 

Jeg kan også ligge til at jeg angrer veldig på Facebook bruk da jeg var yngre. Det er så utrolig mange bilder av meg som venner har lagt ut uten tillatelse, og jeg tenker ofte at jeg skulle ønske at hele ungdommen min ikke lå ute på nett, men det er nesten umulig å bli kvitt alle bildene da jeg ikke er tagget i alle. :sukk:

 

Selv la jeg bare ut bilder av meg selv, eller bilder fra ferie turer som jeg og de jeg reiste med hadde avtalt at vi kunne ligge ut i et eget album. De fleste bildene av meg er lagt ut av andre uten tillatelse.  :(



Anonymous poster hash: 629b5...eae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Facebook lenger men:

 

1. Var ofte innom for å sjekke veggen, oppdateringer fra folk (stalket ingen)

2. Klarer meg helt fint, har vært uten i snart et år og føler jeg har fått bedre tid (brukte Facebook ofte)

3. 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Facebook lenger men:

 

1. Var ofte innom for å sjekke veggen, oppdateringer fra folk (stalket ingen)

2. Klarer meg helt fint, har vært uten i snart et år og føler jeg har fått bedre tid (brukte Facebook ofte)

3. 20

Så bra at du ser at facebook brukte opp tid, og at du har mer ekstra tid nå til andre ting! Jeg tror jeg skal gjøre som deg.

Anonymous poster hash: d5ab8...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ferdig? For enkelte ja, men Facebook har ca 1,5 _milliarder_ brukere, så jeg tviler på at de går fyken med det første. 



Anonymous poster hash: c445d...cec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er over ja, ihvertfall som sosialt nettverk slik det var før. Ser at de fleste som bruker det mye nå stort sett er 40+, med et par unntak.

 

Jeg er der inne flere ganger om dagen fordi jeg er administrator på en side for en bedrift, samt at det er der vi samhandler arrangementer og slikt med andre grupper. Som kontakt med venner og sånt bruker jeg det ikke i det hele tatt, bortsett fra messenger. Det er det samme med de fleste av mine venner.

 

Er 27 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er dette?

 

Selv har jeg egentlig aldri brydd meg nevneverdig om facebook - og jeg er stadig overrasket over den tilsynelatende populariteten facebook fortsetter å ha.

 

Eller er populariteten egentlig over...?

 

Morsomt om du kan svare på følgende spørsmål:

 

1. Er du ofte innom for å se veggen, eller bruker du facebook mest til å stalke eks'er og / eller ansatte?

 

2. Hadde du fint klart deg uten facebook i en måned, eller MÅ du innom stadig vekk?

 

3. Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: d5ab8...523

 

1. bruker chatten og sjekker et par ganger i uka

2. jepp, hadde gått fint

3. 15

Anonymous poster hash: b78ee...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke klart meg uten. Mye av avtaler og kommunikasjon foregår på facebook selv om jeg ikke legger ut veldig mange statuser og bilder. 

 

Har heller ikke lyst til å slette meg. Jeg liker facebook og at jeg har sjansen til å holde kontakt med folk som ellers ville bare forsvunnet helt fra livet mitt. 

 

Facebook er ikke over, men det har forandret seg siden det ble stort i 2007. 

 

 

 

Facebook er over ja, ihvertfall som sosialt nettverk slik det var før. Ser at de fleste som bruker det mye nå stort sett er 40+, med et par unntak.

De yngre bruker det også, men på en annen og mer anonym måte. Det er de på rundt 40 og eldre som spammer med bilder og statuser av verdens beste mann og barn og barnebarn.

 

Anonymous poster hash: b16f0...266



Anonymous poster hash: b16f0...266
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...