Gå til innhold

KG sin historie


Gjest Evans

Anbefalte innlegg

husker ikke nøyaktig men det må ha vært sånn rundt 2004-2005-ish ... ? Man hadde blant annet anledning til å slette sine egne tråder, og tilgang til eget superbrukerforum. Var noe mer også, husker ikke så mye. 

Er usikker på om undertittelen heks har sammenheng her, du får spørre sjefsheksa Brunhilde :)

 

Kan egentlig forstå at den funksjonen ble slettet ;) Dette er i hvert fall noe som må med mener jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Kan jo også være greit å nevne endringen som medførte at vi fikk Anonym Bruker: det ble påkrevd å være pålogget. Før dette var det mulig å påste som gjest. Det store problemet med dette var at gjester kunne oppføre seg helt hensynsløst og skjelle ut folk uten risiko for utetenging.

Jeg husker ikke når rapporteringsknappen kom, bare at den kom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye ståhei rundt det at man ikke fikk være vanlig gjest lenger ja. De har nok lært litt, de som drev og de som driver KG. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. 

 

Lurer på hvem hun er jeg :) Kanskje det hadde gått an å fått en linje om det også. 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, husker du når denne muligheten for å betale var? Er det derfor noen har feks "heks" under brukernavnet sitt i stede for "medlem"? 

 

Den regelen du snakker om, og den jeg nevnte nå (som jeg ikke vet om er den samme), bør med :Nikke:

En av greiene var at man kunne velge tittel selv ja.  Og det er grunnen til at noen har noe annet enn medlem (av ulik valør). De som var supermedlemmer fikk beholde titlene sine når supermedlemsskap forsvant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vi fikk de ulike rommene hadde vært fint å ha med - gjerne med en historie bak, som du nevner at det sprang ut av en tidligere tråd. 

 

Jeg tenker det kanskje kan bli omfattende med en liste med alle som har vært moderatorer, ettersom det er noen som er det i en periode og gir seg igjen - vet ikke heller om de har en egen oversikt over det? Men en liste over alle som har vært admin bør være med, om de selv vil da :)

 

Dette med blogger, som både du og Petalouda nevner ville vært fint å få med. Bloggere er en sentral del av "rampelys forumet", så det det hadde vært gøy å fått med noe om. 

Jeg husker ikke akkurat når bloggene kom, men de har i hvertfall vært fra 2005-2006. Mener det var da jeg oppdaget dem. Men mulig andre husker lengre tilbake. 

 

Snikk-snakk tror jeg kom når De lystige englene kom. Inntil da hadde man skravlet om alt og ingenting i de ulike rommene. Noen av oss holdt til i Datarommet bl.a. 

 

 

Ved en eller annen omlegging så ble det slettet innmeldingsdato til de tidligste medlemmene og vi fikk 01.01.70 som innmeldingsdato. Skulle gjerne hatt innmeldingsåret mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også være greit å nevne endringen som medførte at vi fikk Anonym Bruker: det ble påkrevd å være pålogget. Før dette var det mulig å påste som gjest. Det store problemet med dette var at gjester kunne oppføre seg helt hensynsløst og skjelle ut folk uten risiko for utetenging.

Jeg husker ikke når rapporteringsknappen kom, bare at den kom. :)

 

Ja, først var det gjestedebatten og så kom anonyme brukere. Men anonyme brukere var kanskje en konsekvens av at det ikke ble lov å poste som gjest lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye ståhei rundt det at man ikke fikk være vanlig gjest lenger ja. De har nok lært litt, de som drev og de som driver KG. 

 

Akkurat den debatten husker jeg godt :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke akkurat når bloggene kom, men de har i hvertfall vært fra 2005-2006. Mener det var da jeg oppdaget dem. Men mulig andre husker lengre tilbake. 

 

Snikk-snakk tror jeg kom når De lystige englene kom. Inntil da hadde man skravlet om alt og ingenting i de ulike rommene. Noen av oss holdt til i Datarommet bl.a. 

 

 

Ved en eller annen omlegging så ble det slettet innmeldingsdato til de tidligste medlemmene og vi fikk 01.01.70 som innmeldingsdato. Skulle gjerne hatt innmeldingsåret mitt. 

 

Jeg får faktisk opp snikksnakk rommet helt tilbake til 19 september 2003. Syns at jeg ikke kommer meg lenger tilbake enn det. Noen som vet om andre sider jeg kan bruke for å leite i forumet? 

 

Det var et rom som het "guttas rom" også før. Det ringer noen bjeller hos meg. Ellers så jeg at det også var et eget ordlekrom. 

 

Rundt den 9 juli 2005 ble var det en endring i forumsiden. Fikk opp at "vi legger om siden" da jeg gikk inn. KG gikk fra dette, og over til dette  Ikke akkurat den store forskjellen, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra juli 2005: 

 

Eid av Orkla og Gry :) 

 

 

Kvinneguiden er en av Norges mest besøkte sider beregnet på kvinner. I utgangspunktet var KG en lenkeguide videre til nettsteder kvinner generelt kunne finne interessante, men etter hvert har vi utvidet, og tilbyr i dag en rekke andre tjenester i tillegg til vår store samling med gode pekere.

Av Gry F Heggelund
Publisert 24.05.2003 08:44

Kvinneguidens forløper, Bryllupsguiden, ble startet av Gry Finsrud Heggelund, sommeren –99. I 2000 utvidet vi med emner og kategorier som skulle passe for kvinner flest, og de siste årene har Kvinneguiden vokst til å bli en av Norges mest besøkte sider for kvinner. 

Orkla Media AS eier 65% av aksjene i Kvinneguiden AS, de resterende aksjene eies av Gry F Heggelund. 

Om du vil vite mer kan du ta en titt på hva pressen har skrevet om Kvinneguiden. 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk husker da. Jeg er en av de tidligste medlemmene og husker ikke en skit. Verken spaghettidamer eller gullfarge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gull? Spennende! Klarer du eller noen andre å finne frem et bilde? 

 

Som som dette? 

 

https://web.archive.org/web/20031204175516/http://forum.kvinneguiden.no/

 

Jeg mener jeg husker den gulfargen jeg også. Tror jeg kom på i 2006, men husker lite fra den tiden.. Ikke elefantminne hos meg dessverre. 

 

Klarer ikke å komme meg lenger bakover til 2003. 

KG har blitt mye større siden den gang. Men langt fra bedre. ;)

Jeg har vært med under forskjellige "nick" siden 1999. De to første var Misha og Hege. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG har blitt mye større siden den gang. Men langt fra bedre. ;)

Jeg har vært med under forskjellige "nick" siden 1999. De to første var Misha og Hege. 

Er du Hege ? Den ekte ? Vår elskede Hege som hadde super humor og som driver med jakt og greier .. ? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, husker du når denne muligheten for å betale var? Er det derfor noen har feks "heks" under brukernavnet sitt i stede for "medlem"? 

 

Den regelen du snakker om, og den jeg nevnte nå (som jeg ikke vet om er den samme), bør med :Nikke:

 

Jeg tror den supermedlemgreia kom ca. 2006 -2007. Jeg hadde i allfall vært medlem et par år før den muligheten kom. Tror bloggene kom i samme oppdatering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror den supermedlemgreia kom ca. 2006 -2007. Jeg hadde i allfall vært medlem et par år før den muligheten kom. Tror bloggene kom i samme oppdatering. 

 

Takk :) Benyttet du deg av den? Hvordan syns du det fungerte - uansett om du benyttet deg av den eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du Hege ? Den ekte ? Vår elskede Hege som hadde super humor og som driver med jakt og greier .. ? :)

Det er meg, ja.

Men jeg driver ikke så mye med jakt nå for tiden. En av hundene mine (den på profilbildet) ble skuddredd etter en nyttårsrakett noen kastet ut av en bil ei nyttårsaften da vi gikk luftetur, og jeg går ikke på tur i skogen og lar hundene stå igjen hjemme. Da drar jeg heller på tur med fiskestang i stedet. Det smeller ikke så ille. :)

Endret av Skywalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg, ja.

Men jeg driver ikke så mye med jakt nå for tiden. En av hundene mine (den på profilbildet) ble skuddredd etter en nyttårsrakett noen kastet ut av en bil ei nyttårsaften da vi gikk luftetur, og jeg går ikke på tur i skogen og lar hundene stå igjen hjemme. Da drar jeg heller på tur med fiskestang i stedet. Det smeller ikke så ille. :)

Uff stakkars vovfsen! 

 

Men la meg få lov å si takk for sist, jeg digget Hege i gamle dager og jeg er sikker på at du er like kul nå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...