Gå til innhold

Fant en avis fra 26.09.1996 idag


Gjest The Lost Dreamer

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer

Altså, jeg aner ikke mye om 1996 og den tida, for jeg ble ikke født før 1998, men det altså jeg tror kanskje det at noen hadde mobil og andre ikke gikk mer ut på økonomien til folk og hvor de bodde. Husker foreldrene mine ikke hadde mobil og pc i 1999 når pappa dro til utlandet, så de sendte filmsnutter til hverandre hvor de snakka til kameraet og skrev brev (da bodde de på i 2 forskjellige land) så her er nok alt forskjellig fra person til person :)

Artig å lese breva og se på videoene nå etter 10 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg aner ikke mye om 1996 og den tida, for jeg ble ikke født før 1998, men det altså jeg tror kanskje det at noen hadde mobil og andre ikke gikk mer ut på økonomien til folk og hvor de bodde. Husker foreldrene mine ikke hadde mobil og pc i 1999 når pappa dro til utlandet, så de sendte filmsnutter til hverandre hvor de snakka til kameraet og skrev brev (da bodde de på i 2 forskjellige land) så her er nok alt forskjellig fra person til person :)

Artig å lese breva og se på videoene nå etter 10 år

Imponerende. Jeg begynte ikke å huske ting før i fireårs alderen. :Hehe:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

alt før 2000 er gammelt

Anonymous poster hash: 88f94...be5

 

For femten år siden? Hvor gammel er du?

 

Jeg får litt assosiasjoner til denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=886043

 

 

Men ja ts, morsomt å finne en såpass gammel avis inni veggen på samme dato.

Anonymous poster hash: cdebc...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For femten år siden? Hvor gammel er du? Jeg får litt assosiasjoner til denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=886043  Men ja ts, morsomt å finne en såpass gammel avis inni veggen på samme dato. Anonymous poster hash: cdebc...575

Hahaha, den tråden hadde jeg helt glemt :P Takk for linken :)

Jeg er 23, men du kan ikke helt alvorlig talt si at 16 år siden ikke er gammelt...

Anonymous poster hash: 88f94...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Imponerende. Jeg begynte ikke å huske ting før i fireårs alderen. :Hehe:

Oida, der skrev jeg nok litt feil, husker ikke akkurat, men har blitt fortalt og sett videoer da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker iallfall tilbake til januar 1950, for da fikk jeg min første ABC, på 4-årsdagen.

(Jo, jeg var glup på den tida. Etter det har det utviklet seg jevnt og trutt).



Anonymous poster hash: bbe33...64f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser opp huset og fant en avis som har hvert under gulvet (rart?) som ble gitt ut for akkurat 19 år siden. Leste gjennom avisen og ble ærlig rørt. Det sto så mye der og fikk liksom et innblikk i hvordan det var på den tida. Ganske koselig :fnise:

Klart det er morsomt for en som er ung og finne en avis fra før du var født. Vi fikk datamaskin/internett og digitalt fotoapparat i beg. av 1999, så helt uvanlig var det nok ikke. Ditt eget hus du pusser opp? Har en datter som er like gammel som deg, og dere er jo bare "barn" enda, Datteren min er faktisk på fotballturnering denne helgen. Er jammen glad hun ikke er voksen så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker iallfall tilbake til januar 1950, for da fikk jeg min første ABC, på 4-årsdagen.(Jo, jeg var glup på den tida. Etter det har det utviklet seg jevnt og trutt). Anonymous poster hash: bbe33...64f

ABC? Hva er det? Sånn alfabetgreier? Alfabetet brukes ikke lengre, det er utgått det. Herlighet så gammeldags duuuu er da!

Anonymous poster hash: 12b15...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å legge en dagens avis under gulv eller bak vegger når man pusser opp slik at noen i fremtiden skal finne den når de pusser opp som en liten morsom greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å legge en dagens avis under gulv eller bak vegger når man pusser opp slik at noen i fremtiden skal finne den når de pusser opp som en liten morsom greie.

Virkelig?

Anonymous poster hash: 88f94...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Virkelig?

Anonymous poster hash: 88f94...be5

 

Ja :)

 

Veldig mange gjør det. Og det gjorde tydeligvis de som pusset opp huset/leiligheten til TS også i 1996. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Anonymous poster hash: 88f94...be5

Litt på samme måte som å etterlate seg en gjemt hilsning på rommet man hadde på folkehøgskolen kanskje? :) Noen av oss skrev en hilsning bak speilet på rommet vi hadde og noen fant en gammel hilsning som var bortimot 30 år gammelt. Er jo litt koslig det da.

Anonymous poster hash: 12b15...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var det ikke. Det var også da regler for husbygging og isolering :)

Tror heller ikke du kan snakke for hele Norge.

 

Jeg kjenner nemlig en person som gjorde nettopp dette pga dårlig råd. Det har selvfølgelig blitt etterisolert med tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke du kan snakke for hele Norge.

 

Jeg kjenner nemlig en person som gjorde nettopp dette pga dårlig råd. Det har selvfølgelig blitt etterisolert med tiden. 

 

Jo. det tror jeg nok jeg kan. Vi bygde hus i 1992, og da var det forskrifter vi måtte forholde oss til for å få huset godkjent hos långiverne. Det var strenge krav ang isolasjon allerede da.

 

Du kjenner 1 person som bygde utenom forskriftene. Det gjør folk i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. det tror jeg nok jeg kan. Vi bygde hus i 1992, og da var det forskrifter vi måtte forholde oss til for å få huset godkjent hos långiverne. Det var strenge krav ang isolasjon allerede da.

 

Nei det kan du ikke.

 

Du kjenner 1 person som bygde utenom forskriftene. Det gjør folk i dag også.

 

Så da er vi enige da, folk bygger ikke alltid etter forskriftene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The Lost Dreamer

Klart det er morsomt for en som er ung og finne en avis fra før du var født. Vi fikk datamaskin/internett og digitalt fotoapparat i beg. av 1999, så helt uvanlig var det nok ikke. Ditt eget hus du pusser opp? Har en datter som er like gammel som deg, og dere er jo bare "barn" enda, Datteren min er faktisk på fotballturnering denne helgen. Er jammen glad hun ikke er voksen så fort.

Jeg pusser ikke selv, men foreldrene mine gjør og jeg hjelper dem litt med det jeg kan (bære ut planker feks. så det ikke tar opp plass i stua mens de jobber). Hadde jeg pussa opp selv hadde det gått galt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet hjemmefra i januar 1989 og det var ikke så lett for dinosaurene la seg jo til for å dø overalt, så det var jo nesten ikke mulig å komme frem med flyttelasset...

Da jeg flyttet hjemmefra var det faktisk helt normalt å ha datamaskin og det var også noe av det første jeg kjøpte.

Huset jeg bor i er bygd i 1995 og det har bl.a. "rør i rør" og samme type vinduer og isolasjon som er iht. dagens forskrifter.

Hvor historieløse er dere egentlig?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet hjemmefra i januar 1989 og det var ikke så lett for dinosaurene la seg jo til for å dø overalt, så det var jo nesten ikke mulig å komme frem med flyttelasset...Da jeg flyttet hjemmefra var det faktisk helt normalt å ha datamaskin og det var også noe av det første jeg kjøpte.Huset jeg bor i er bygd i 1995 og det har bl.a. "rør i rør" og samme type vinduer og isolasjon som er iht. dagens forskrifter.Hvor historieløse er dere egentlig?

Du ga meg dagens første latter! Ser det hele for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å legge en dagens avis under gulv eller bak vegger når man pusser opp slik at noen i fremtiden skal finne den når de pusser opp som en liten morsom greie.

Stemmer det! Det ligger en Aftenposten fra sommeren 2012 under gulvet her. En gammel skikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...