Gå til innhold

Fant en avis fra 26.09.1996 idag


Gjest The Lost Dreamer

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer

Pusser opp huset og fant en avis som har hvert under gulvet (rart?) som ble gitt ut for akkurat 19 år siden. Leste gjennom avisen og ble ærlig rørt. Det sto så mye der og fikk liksom et innblikk i hvordan det var på den tida. Ganske koselig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før brukte de alt mulig som isolasjon.

Ofte aviser.

 

Men litt av et sammentreff med datoene!

 

Selv la skreiv jeg inn en avis i veggen da jeg pusset opp i 2014. Spennende for de som finner den i senere tid.

Endret av KRSby
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok over huset som mine besteforeldre hadde bygget på 40-/50-tallet for endel år siden. Da fant vi mange aviser de hadde tatt vare på, blant annet fra 2. verdenskrig, de dagene den brøt ut i Norge, og fra de dagene freden kom.

Det var så rørende at vi ble sittende og lese i disse resten av dagen. Gråt en tåre eller to gjorde jeg visst også.



Anonymous poster hash: f4449...4cd
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var hovedsakene da? Greit for oss gamlinger å få vite hva vi har glemt siden den gang :fnise:



Anonymous poster hash: 4ba16...856
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før brukte de alt mulig som isolasjon.

 

Ofte aviser.

 

Men litt av et sammentreff med datoene!

 

1996, ikke 1896. Vi brukte ikke aviser som isolasjon i 1996. 

Anonymous poster hash: 06beb...a18

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1996, ikke 1896. Vi brukte ikke aviser som isolasjon i 1996. 

Anonymous poster hash: 06beb...a18

 

Vi? Snakker du for alle husstander i hele Norge?

 

Det var nok folk som i 1996 bruke aviser som isolasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi? Snakker du for alle husstander i hele Norge?

 

Det var nok folk som i 1996 bruke aviser som isolasjon.

 

Du har rett, jeg kan faktisk ikke påstå at ingen isolerte med aviser i 1996. Men jeg tør påstå de som evt. gjorde det nok var litt ... spesielle. Folk med et normalt forhold til økonomi og husbygging brukte Glava, Rockwool e.l. 

 

Når det er sagt, jeg kjenner følelsen av å fjerne gammel panel og finne aviser og annet. Det er skikkelig gøy! :)

Anonymous poster hash: 06beb...a18

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt. Alltid gøy å bla i gamle aviser. Og litt av et sammentreff. Send en epost til avisen det er, det blir garantert en fin nettsak. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser opp huset og fant en avis som har hvert under gulvet (rart?) som ble gitt ut for akkurat 19 år siden. Leste gjennom avisen og ble ærlig rørt. Det sto så mye der og fikk liksom et innblikk i hvordan det var på den tida. Ganske koselig :fnise:

 

På den tida? Det var jo nettopp??!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi? Snakker du for alle husstander i hele Norge?

 

Det var nok folk som i 1996 bruke aviser som isolasjon.

 

Nei, det var det ikke. Det var også da regler for husbygging og isolering :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aviser ble brukt til isolasjon og til mellomlegg mellom glass og karm i gamle dager. De hadde ikke mye penger og heller ikke mye annet av alt det vi omgir oss med i dag.

Vi fant aviser fra 1920 i den gamle leiligheten vår, brukt til isolasjon mellom ulike punkter.

Anonymous poster hash: 42c6c...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tida? Det var jo nettopp??!

Det var før internett og mobiltelefon ble allemannseie. En helt annen tidsalder nesten, for mange. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Lost Dreamer

 

Hva var hovedsakene da? Greit for oss gamlinger å få vite hva vi har glemt siden den gang :fnise:

Anonymous poster hash: 4ba16...856

 

Det var ikke noe veldig spesielle greier. Mest ting fra byen jeg bor i bare. Noe som var litt spesielt var at en av kjøpesentrene i byen nettopp hadde åpna den uka. Jeg pleier ofte å kjøpe ting på det kjøpesenteret :fnise:

 

Morsomt. Alltid gøy å bla i gamle aviser. Og litt av et sammentreff. Send en epost til avisen det er, det blir garantert en fin nettsak. ;)

Det var faktisk en god idè, det kan jeg gjøre, takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Det var før internett og mobiltelefon ble allemannseie. En helt annen tidsalder nesten, for mange. ;)

Jeg ble født to år senere, så for meg er det faktisk på en måte det :fnise:

 

Men folkens, nå må dere ikke bare fokusere på at det var brukt som isolasjon, men også det at vi fant avisen idag 26 september og avisen ble gitt ut 26 september. Litt av en tilfeldighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en annen tidsalder, og vi merket jo godt overgangen da :) Jeg ser selv at jeg lever annerledes nå enn jeg gjorde da, så det er faktisk vel verdt å peke på :)

 

Vi hadde ikke mobiltlf heller da, så jeg husker jeg lå på rygg i gangen med en kaffekopp ved siden av meg når jeg snakket lenge med venninner. Jeg husker enda den første gangen jeg kjørte bil og hadde med meg mobiltlf. Det å kunne ringe mens jeg var borte fra hjemmet var stort! Plutselig kunne ungene eller andre ringe meg når jeg var borte, og jeg kunne ringe dem uansett hvor jeg var. Det var både stort og rart!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På den tida? Det var jo nettopp??!

Nei, jeg var 5 år da så det var ikke nettopp...

Anonymous poster hash: 88f94...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg var 5 år da så det var ikke nettopp...

Anonymous poster hash: 88f94...be5

 

 

For meg som var 29 da, så var det nettopp  :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aviser ble brukt til isolasjon og til mellomlegg mellom glass og karm i gamle dager. De hadde ikke mye penger og heller ikke mye annet av alt det vi omgir oss med i dag.

Vi fant aviser fra 1920 i den gamle leiligheten vår, brukt til isolasjon mellom ulike punkter.

Anonymous poster hash: 42c6c...fde

90-tallet er ikke gamle dager

Anonymous poster hash: 5919e...33d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en annen tidsalder, og vi merket jo godt overgangen da :) Jeg ser selv at jeg lever annerledes nå enn jeg gjorde da, så det er faktisk vel verdt å peke på :)

 

Vi hadde ikke mobiltlf heller da, så jeg husker jeg lå på rygg i gangen med en kaffekopp ved siden av meg når jeg snakket lenge med venninner. Jeg husker enda den første gangen jeg kjørte bil og hadde med meg mobiltlf. Det å kunne ringe mens jeg var borte fra hjemmet var stort! Plutselig kunne ungene eller andre ringe meg når jeg var borte, og jeg kunne ringe dem uansett hvor jeg var. Det var både stort og rart!

Jeg hadde mobiltelefon på 90-tallet

Anonymous poster hash: 5919e...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...