Gå til innhold

Jeg hadde følt meg så mye tryggere!


Gjest The Lost Dreamer

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer

Altså, leste dette på tumblr da, men kjempe god idè faktisk.

 

Altså, hvis en jente er alene og ser at en mann stirrer mye på henne eller gjøre henne ukomfortabel, og det er flere jenter på samme alder i nærheten, så kunne ho liksom bare gått bort til de jentene og forklart dem situasjonen, så kunne de hvert litt sammen (altså som om de har kjent hverandre lenge)

 

Vet ikke med dere, men jeg hadde følt meg mye tryggere om dette hadde hvert noe jeg kunne gjort, fordi jeg faktisk opplever dette en gang i blant.

 

Eller hva med om en jente er alene og ikke følger helt med, og noen i nærheten ser at noen feks. tar bilder av henne, så kunne de som hadde sett det kommet bort og sagt fra til henne...

 

Tenk så praktisk og så mye tryggere man kunne følt seg, og kanskje tilomed unngått overgrep ved dette?

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er visst veldig redd av deg du? Det skal ikke mer til enn at folk ser på deg, så er du utrygg. Du hadde jo en tråd i går også om hvor utrygg du følte deg da noen stirret på deg. Jeg begynner å tro at problemet ligger mest hos deg selv.



Anonymous poster hash: d6a9d...4d9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

 

Du er visst veldig redd av deg du? Det skal ikke mer til enn at folk ser på deg, så er du utrygg. Du hadde jo en tråd i går også om hvor utrygg du følte deg da noen stirret på deg. Jeg begynner å tro at problemet ligger mest hos deg selv.

Anonymous poster hash: d6a9d...4d9

 

Kan du linke til den tråden? Kan ikke helt huske hvilke tråd, og hva så om jeg er redd? Har opplevd altfor mye dritt til å føle meg trygg

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg føler ikke det er noe nytt her. Selvsagt kan du gjøre det. Det trenger ikke være en universiell avtale som foreligger for at du kan gjøre det. Regner ikke med det er så utbredt, men hadde dette skjedd i min vennegjeng så hadde vi jo bare spilt med, eller passa på denne fremmede jenta. Er lov å snakke med folk vettu. Så nå kan du føle deg mye tryggere! 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke det er noe nytt her. Selvsagt kan du gjøre det. Det trenger ikke være en universiell avtale som foreligger for at du kan gjøre det. Regner ikke med det er så utbredt, men hadde dette skjedd i min vennegjeng så hadde vi jo bare spilt med, eller passa på denne fremmede jenta. Er lov å snakke med folk vettu. Så nå kan du føle deg mye tryggere! 

Enig her, men om en vet at man blir tatt mot, hadde det kanskje hvert enklere. Har selv møtt på veldig mange bitchy jenter som kanskje ikke hadde gjort noe for å hjelpe. 

 

Tror ikke du har noe å bekymre deg for ts

Anonymous poster hash: 2199e...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Hyggelig å vite at jeg er en potensiell voldtektsmann bare fordi jeg stirrer på en pen jente. Greit nok jeg ser ut som en voldtektsmann, men herregud jeg beundrer jo kun utseendet til jenta og ikke noe mer.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg befinner meg på et litt shady strøk, det er både mørkt og sent ute, og jeg ser at en mann følger etter eller tar bilder av en annen jente sier jeg selvfølgelig ifra. 

Er forskjell på om det er lyst ute og man befinner seg i et folksomt område, men kan skjønne at du føler deg redd.



Anonymous poster hash: c31ef...eb4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Altså, leste dette på tumblr da, men kjempe god idè faktisk.

 

Altså, hvis en jente er alene og ser at en mann stirrer mye på henne eller gjøre henne ukomfortabel, og det er flere jenter på samme alder i nærheten, så kunne ho liksom bare gått bort til de jentene og forklart dem situasjonen, så kunne de hvert litt sammen (altså som om de har kjent hverandre lenge)

 

Vet ikke med dere, men jeg hadde følt meg mye tryggere om dette hadde hvert noe jeg kunne gjort, fordi jeg faktisk opplever dette en gang i blant.

 

Eller hva med om en jente er alene og ikke følger helt med, og noen i nærheten ser at noen feks. tar bilder av henne, så kunne de som hadde sett det kommet bort og sagt fra til henne...

 

Tenk så praktisk og så mye tryggere man kunne følt seg, og kanskje tilomed unngått overgrep ved dette?

 

Hva tenker dere?

Hva er gale med å stirre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gale med å stirre?

Å titte, og stirre er to forskjellige ting. Har opplevd menn som titter litt, og menn som nistirrer og glor så sikkelet renner ut av munn nesten. Ved å være mann kan du ikke forstå hvor ubehagelig det må være og være ung jente og se at menn på 30+ sitter og måler deg med blikket fra topp til tå.

 

Jeg er fullt enig med ts. Hadde man kunne gjort noe som dette hadde jeg kunne følt meg tryggere jeg også, for det er faktisk ikke alle jenter som er like åpne mot hverandre hvis en skulle trengt hjelp, men det er en annen sak.

Anonymous poster hash: 2199e...43f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hvis jeg som en 23 åring ser bort på en 17 år gammel jente i noen sekunder, synes dem da det er creepy? Når jeg ser pene folk så er det vanskelig å ikke se på personen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Hvis jeg som en 23 åring ser bort på en 17 år gammel jente i noen sekunder, synes dem da det er creepy? Når jeg ser pene folk så er det vanskelig å ikke se på personen :)

Å være 23 og rundt 40 er to forskjellige ting da. Unge menn er litt annerledes, men når det kommer til noen som er rundt 20 år eldre, blir det jo utrolig ubehagelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd altfor mye dritt til å føle meg trygg

 

Og du aksepterer dette?

 

Mulig det er et snev av sannhet her, men det er typisk og høre sånt fra mennesker som ikke har evne til å utvikle seg eller komme videre her i livet. Legge alt ansvar på fortiden er veldig selvdestruktivt. Spesielt når det finnes så mange måter å jobbe med seg selv på for å få det bedre:) 

 

 

Anonymous poster hash: 3b66f...f09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Å være 23 og rundt 40 er to forskjellige ting da. Unge menn er litt annerledes, men når det kommer til noen som er rundt 20 år eldre, blir det jo utrolig ubehagelig

Det er en av ulempene med å være dame virker det som, frykten for at man kan enkelt bli overfalt av syke menn :/

 

Jeg håper virkelig ikke at så mange folk gjør slike ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Lost Dreamer

 

Og du aksepterer dette?

 

Mulig det er et snev av sannhet her, men det er typisk og høre sånt fra mennesker som ikke har evne til å utvikle seg eller komme videre her i livet. Legge alt ansvar på fortiden er veldig selvdestruktivt. Spesielt når det finnes så mange måter å jobbe med seg selv på for å få det bedre:) 

 

Anonymous poster hash: 3b66f...f09

 

Jeg aksepterer det ikke, men gidder heller ikke gå rundt og dvele ved fortiden hver dag. Selv om jeg har opplevd mye dritt, og ser meg tilbake en gang i blant i tider hvor jeg er sliten og lei, så prøver jeg alltid å gjøre mitt beste for å komme videre, og bygge meg selv opp (psykisk og fysisk) til å bli et bedre menneske enn de som har gjort meg vondt. Holdt mye nag mot folk i livet mitt før, men ikke nå lenger. 

 

Jeg la mye ansvar på fortiden før, fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle takle det å føle meg mislykket og verdiløs. Jeg ville heller legge skylda på folk rundt meg, men jeg har faktisk prøvd å forandre meg, og det har ejg også klart. Men med det er edt ikke sagt at jeg har glemt fortiden min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være 23 og rundt 40 er to forskjellige ting da. Unge menn er litt annerledes, men når det kommer til noen som er rundt 20 år eldre, blir det jo utrolig ubehagelig

Hvorfor det? Voldtar menn over 40 år mer en menn på 20? Det tviler jeg på.

Du vil slite i fremtiden forstår jeg. Nå kommer det mengder med nye landsmenn og de mannfolka der. De vet vi alle hvor de står i forhold til respekt for kvinner. Det vil bli langt mer utrygt for kvinner i samfunnet. Men dette har vi bevist valgt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Å være 23 og rundt 40 er to forskjellige ting da. Unge menn er litt annerledes, men når det kommer til noen som er rundt 20 år eldre, blir det jo utrolig ubehagelig

Må legge til at jeg synes det er litt interessant hvordan dette er. Hvis en mann på 40 stirrer på en 17 år gammel jente så synes hun det er creepy men hvis en dame på 40 stirrer på en 17 år gammel gutt så synes han det bare er nice :P

 

Jeg tok feil :)

Endret av Jacklost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må legge til at jeg synes det er litt interessant hvordan dette er. Hvis en mann på 40 stirrer på en 17 år gammel jente så synes hun det er creepy men hvis en dame på 40 stirrer på en 17 år gammel gutt så synes han det bare er nice :P

Menn har potensiale til både å voldta og drepe ei jente, ei dame på 40 har som regel ikke disse driftene i seg og heller ikke er en potensiell fare for gutten. 

Anonymous poster hash: aa428...6f4

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er visst veldig redd av deg du? Det skal ikke mer til enn at folk ser på deg, så er du utrygg. Du hadde jo en tråd i går også om hvor utrygg du følte deg da noen stirret på deg. Jeg begynner å tro at problemet ligger mest hos deg selv.

Anonymous poster hash: d6a9d...4d9

 

Forskjell på å bo i ei bygd på vestlandet eller i Oslo. Alle jenter/kvinner har god grunn til å være ekstra påpasselig i høstmørket i hovedstanden! Men du er nok bare tøff på nett h.

Anonymous poster hash: aa428...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Menn har potensiale til både å voldta og drepe ei jente, ei dame på 40 har som regel ikke disse driftene i seg og heller ikke er en potensiell fare for gutten. 

Anonymous poster hash: aa428...6f4

 

Ok du hadde rett men du trengte ikke å være frekk :/

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har potensiale til både å voldta og drepe ei jente, ei dame på 40 har som regel ikke disse driftene i seg og heller ikke er en potensiell fare for gutten.

Anonymous poster hash: aa428...6f4

 

Du må gjerne redegjøre for hva disse driftene er, som du påstår menn på 40 måtte ha og som ikke ei dame på samme alder ikke har. Forventer også at du legger ved god faglig dokumentasjon om disse driftene. 

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...