Gå til innhold

Elsker vi håndballjentene fordi de er blendahvite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Helt enig!

Når man tenker over det så er det jo ingen nordmenn som liker n*gersportsgrene.

Nevner i fleng: Boksing, Basketball, Atletikk, Tennis, Maraton, Formel 1 osv osv.

Ingen ekte nordmenn som liker å se på noe av det, i hvert fall.

Og, vi vet grunnen!!!

Du glemte fotball! Det er mange mørke grunner til å ikke se fotball! Det er jo INGEN i Norge som ser på fotball!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

Men sånn ellers, elsker vi håndballjentene? :klo: Jeg hadde nok drept om jeg måtte ha sett på...

Elske er kanskje litt å ta i, men VM/EM i desember er en fast førjulstradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...ingen som har tenkt på at "innvandrerne"må selv ha et ønske om å bli den nye skiskytteren eller håndballproffen? Hvor mange "innvandrere"kjenner dere som ELSKER å stå på ski og vil være med på skilandslaget?

Skal vi bare sette inn et par "innvandrere"som egentlig ikke har lyst eller driv bare sånn fordi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/hergeirsson-har-ikke-lykkes-med-integrering/a/23356131/

Denne artikkelen fikk meg til å tenke. Jeg kan ikke huske å noen gang sett en eneste håndballjente, ihvertfall ikke på landslaget, som ikke var etnisk norsk.

Kan det være en av grunnene til at de er så populære? Mange nazi-Per der ute som like håndballjentene?

Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

Hva er galt med å synes norske jenter er søte?

Anonymous poster hash: d954d...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig!

Når man tenker over det så er det jo ingen nordmenn som liker n*gersportsgrene.

Nevner i fleng: Boksing,

Nei, ingen liker Brækhuss!

Anonymous poster hash: d954d...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...ingen som har tenkt på at "innvandrerne"må selv ha et ønske om å bli den nye skiskytteren eller håndballproffen? Hvor mange "innvandrere"kjenner dere som ELSKER å stå på ski og vil være med på skilandslaget?

Skal vi bare sette inn et par "innvandrere"som egentlig ikke har lyst eller driv bare sånn fordi?

De har mest lyst til å bli flink på skolen, fordi det krever foreldrene. Og vil dermed ikke tillate dem å kaste bort verdifull lesetid på håndball og annet tull.

Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt få rødhårede på landslaget, synes jeg. Når Dyhre Breivang pensjonerer seg, så er det vel ingen arvtagere? Kvoten bør i hvert fall være på 2 stk.



Anonymous poster hash: e0446...ad6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen liker Madcon heller, eller Nico og Vinz dessverre :/



Anonymous poster hash: abafa...1a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mest lyst til å bli flink på skolen, fordi det krever foreldrene. Og vil dermed ikke tillate dem å kaste bort verdifull lesetid på håndball og annet tull.

Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

Er kanskje noe i det ja.

Anonymous poster hash: 62cca...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/hergeirsson-har-ikke-lykkes-med-integrering/a/23356131/

Denne artikkelen fikk meg til å tenke. Jeg kan ikke huske å noen gang sett en eneste håndballjente, ihvertfall ikke på landslaget, som ikke var etnisk norsk.

Kan det være en av grunnene til at de er så populære? Mange nazi-Per der ute som like håndballjentene?

Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

korrelasjon =/= kausalitet

Nå er det vel ikke et ukjent fenomen at jenter og gutter fra endel ikke-vestlige kulturer behandles veldig forskjellig av sine foreldre i forhold til hva de oppfordres til av fysisk aktivitet. Meg bekjent er vel dette noe en kan se i nesten alt av kvinnesport i Norge idag, mens det for herrene ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/hergeirsson-har-ikke-lykkes-med-integrering/a/23356131/

Denne artikkelen fikk meg til å tenke. Jeg kan ikke huske å noen gang sett en eneste håndballjente, ihvertfall ikke på landslaget, som ikke var etnisk norsk.

Kan det være en av grunnene til at de er så populære? Mange nazi-Per der ute som like håndballjentene?

Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

Håndball og skijentene er eliten av Norsk kvinneidrett. Når jeg var liten kastet alle de sprekeste jentene håndball, mens gutta sparket fotball. Håndball er jenteidrett nr 1 blant norges lagidretter. Hvis du ser kvaliteten på spillet deres, så forstår du at det ligger kvalitet der, og slik har det vært i flere tiår. Håndballjentene har jevnt over vært det sterkeste man finner innfor norsk lagidrett.

Håndballjentene kjemper om gull og medaljer i nesten alle store mesterskap.

De er elitetradisjonsbærere, og det morsomme er at i håndball er det damene som har gått foran, og dratt gutta med seg opp til ett ganske bra nivå. I fotball er det motsatt, her er herrelaget bedre enn damelaget (jada jeg vet at damene er medaljekanditater i motsetning til gutta som er ca nr 50 eller 100 i verden, men damefotball er en ny idrett, og kvaliteten er lavere enn i håndball, og det er langt færre prosentvis i damefotball som trener like bra som de beste gutta, sammenlignet med håndball.).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrett er ressurskrevende. Det krever mye økonomi. Som innvandrer passer du ikke inn. Selv enkle idretter som orientering og friidrett har en tydelig kulturprofil i Norge. Det er en terskel for å komme inn.

Men det har ikke bare med ressurser å gjøre. Cricket spilles flittig rundt Oslo, men det er dominert av utlendinger. Det krever allikevel mye ressurser å spille cricket, både klesstil og utstyr.

Det som er mest åpent i Norge er fotball. Fotball er på veldig mange måter en bra idrett.

Hvorfor vi liker håndballjentene, det aner jeg ikke. Som "toppidrettsutøvere" så er de påfallende dårlig trent, du kan knapt se muskler på dem, Marit Bjørgen ser ut som hulken i forhold, og samtlige norske mellomdistansejenter ville ha grusa dem.

Pissprat. Hvilken mann som helst hadde vært stolt av å ha ryggtavle som Susann Goksør. Håndballjentene er gjennomførte toppidrettsutøvere, og Heidi Løke er verdensstjerne. Marit Bjørgen har mer synlige muskler (definerte) fordi hun er nødt til å være mager for å klare monsterbakkene. Håndballjentene kan ha littegrann høyere fettprosent, fordi det ikke er oppoverbakker på håndballbanen, og det er bare fint å ha 2000 gram ekstra å legge bak skuddet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrere i Norsk lagidrett på barnenivå er problematisk, siden mange kulturer ikke deltar med samme foreldredugsnadsånd som lagidrettene bygger på. De russiske er ett hederlig unntak her, som gjerne følger opp barna enda tettere enn vi er vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Marsvinet

Kan vi ikke bare konkludere med at alle er rasister og slutte å gnåle om hvorvidt folk er det eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen transpersoner på landslaget. Er det fordi norsk idrett er diskrimerende?

Kanskje der er noen skaptranser?

Anonymous poster hash: 62cca...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/hergeirsson-har-ikke-lykkes-med-integrering/a/23356131/

Denne artikkelen fikk meg til å tenke. Jeg kan ikke huske å noen gang sett en eneste håndballjente, ihvertfall ikke på landslaget, som ikke var etnisk norsk.

Kan det være en av grunnene til at de er så populære? Mange nazi-Per der ute som like håndballjentene?

Anonymous poster hash: 9e4fb...a70

Katja Nyberg og Lina Olsson Rosenberg. Ingen av de var norske opprinnelig.

Fra spøk til alvor; Kanskje de med minoritetsbakgrunn ikke har vært gode nok? Jeg er så lei av at alt skal være politisk korrekt. Vi MÅ ha med en med minoritetsbakgrunn, vi MÅ ha en kvinne i styret osv, bare for å markere at "her har vi likestilling". Jeg syns at man skal være god nok, og ikke bare være der for å fremstå som en gallionsfigur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...