Gå til innhold

Elsker vi håndballjentene fordi de er blendahvite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begrepet "Blenda Hvit" brukes ofte i nedsettende sammenheng, hvor normenn må unnskylde seg for at det fortsatt fnnes sosiale sammenhenger hvor det bare finnes Norske eller Nord-Europeiske personer til stede.

Sist jeg leste noe om dette var da lokalavisa syntes det var ille at det var så blenda hvit på et kulturmanagement. Selv nekter jeg å unnskylde meg for å være blond håper det fortsatt er greit siden jeg bor i Nord-Europa.

Som en av de blekere her i landet blir jeg ikke støtt av selve begrepet, men foretrekker å bli kalt melkehvit.

Anonymous poster hash: 820eb...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett, la oss blande herre og damehåndball. Siden muskler ikke spiller noen rolle.

Nivået er ræva. Det er den enkle forklaringen på det du ikke er smart nok til å se.

Nivået til visse debattanter er rævva, det er klart!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet "Blenda Hvit" brukes ofte i nedsettende sammenheng, hvor normenn må unnskylde seg for at det fortsatt fnnes sosiale sammenhenger hvor det bare finnes Norske eller Nord-Europeiske personer til stede.

Sist jeg leste noe om dette var da lokalavisa syntes det var ille at det var så blenda hvit på et kulturmanagement. Selv nekter jeg å unnskylde meg for å være blond håper det fortsatt er greit siden jeg bor i Nord-Europa.

Hadde du vært en jente på en flerkulturell skole i Oslo hadde du blitt kalt for en blond hore nærmest daglig. Flott flott med kulturell berikelse!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en av de blekere her i landet blir jeg ikke støtt av selve begrepet, men foretrekker å bli kalt melkehvit.

Anonymous poster hash: 820eb...1fe

Jeg blir ofte, når jeg går med shorts på stranden, stoppet av folk som spør om de kan få lov å skrive på gipsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en av de blekere her i landet blir jeg ikke støtt av selve begrepet, men foretrekker å bli kalt melkehvit.

Anonymous poster hash: 820eb...1fe

Hvorfor det? Hvorfor skal huden din kalles for noe som helst? Er huden din like hvit som melk? Det har jeg tilgode å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke full integrering før 50% av landslaget i Telemarkjøring er mørkhudede/og evt homofile.

Anonymous poster hash: 4931b...cc0

Her har i alle fall håndballen et forsprang, for en stor andel av håndballdamene er jo lesber .

Anonymous poster hash: dff7c...30f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vi liker håndballjentene, det aner jeg ikke. Som "toppidrettsutøvere" så er de påfallende dårlig trent,

Nivået er ræva. Det er den enkle forklaringen på det du ikke er smart nok til å se.

Noe som er påfallende er vel heller at et landslag med "toppidrettsutøvere", som (i følge deg) er dårlig trent og med et ræva nivå, faktisk er den mestvinnende nasjonen innen sin genrè siden 1986.

http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_kvinnelandslag_i_h%C3%A5ndball

Hvordan får du det til å stemme?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Hvorfor skal huden din kalles for noe som helst? Er huden din like hvit som melk? Det har jeg tilgode å se.

Så lenge det ikke er sagt for å være slem, ser jeg ikke helt problemet. Det er f.eks. forskjell på når den norsk-pakistanske kollegaen min kaller meg "poteten sin", og når en ukjent bråkmaker kaller meg for en "jævla hvite, norske potet" en sen kveld på bussen hjem.

Anonymous poster hash: 820eb...1fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er påfallende er vel heller at et landslag med "toppidrettsutøvere", som (i følge deg) er dårlig trent og med et ræva nivå, faktisk er den mestvinnende nasjonen innen sin genrè siden 1986.

http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_kvinnelandslag_i_h%C3%A5ndball

Hvordan får du det til å stemme?

Som jeg sa; det er ikke mye som skal til for å spille damehåndball i eliteklassen.

Jeg vil si at det er en fornærmelse ovenfor skikkelige idrettsutøvere at damehåndballspillere får oppmerksomhet.

Da tenker jeg på ANDRE damer, og ikke mannssjåvinistisk. Om du korrigerer for forskjell i fettprosent, så ligger de beste maratonløperene på damesiden ganske så tett opptil herrene, når man sammenlikner verdensrekorder. Disse fortjener massivt med respekt.

Ser du på mannlige fotballspillere, så er de atleter. Jeg liker ikke fotball engang, men de er atleter, de har både stålkondisjon (epo) og en funksjonell og synlig muskelmasse med lav fettprosent. Og det samme gjelder for håndballspillere (vi bare ser lite til dem, for de får null eksponering)

Damehåndballspillere fortjener ikke TV-eksponeringen. Grunnen til at de får det, er at nordmenn ikke er interessert i idrett per se, men på å få nok en bekreftelse på at nordmenn er så jævlig bra og nordmenn er best. Det er bare det det går på. Hvordan kan jeg si det? Jo, blant annet pga denne tråden, men i stor grad også pga olympiatoppen og mesterskapskriterier. Der andre land ser på det å ha deltakelse til mesterskap i seg selv, så skal ikke Norge ha med utøvere som ikke kan kaste ære på nasjonen. Det er en syk og nedlatende holdning ovenfor idrettsutøvere, spesielt i internasjonalt viktige øvelser. Dette går utover både jenter og gutter, så det er ikke sjåvinistisk KG vri på argumentet mitt, bare så det er sagt. Og jeg er heller ikke aktiv selv, så jeg ber ikke for min syke mor.

Endret av MaxiMelisma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk litt i tvil da jeg leste artikkelen og måtte spørre meg selv: Er den virkelig ment slik den er skrevet, eller er det et forsøk på et sarkastisk stikk mot likestillings- og integreringspolitikken?

Landslaget i handball er selvfølgelig (SELVFØLGELIG!!) tatt ut på bakgrunn av utøvernes prestasjoner, ikke noe annet. Dersom en lesbisk, muslimsk, farget kvinne som ikke kan et norsk ord kunne spille ball bedre enn de andre så hadde hun vært på landslaget.

Den åpenbare elefanten i rommet, nemlig at sorte innvandrere (de han etterlyser på landslaget) stort sett holde barna sine utenfor organisert idrett, bortsett fra typiske gutteidretter som fotball osv, unngår han å nevne.



Anonymous poster hash: dfd5f...d1b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa; det er ikke mye som skal til for å spille damehåndball i eliteklassen.

Jeg vil si at det er en fornærmelse ovenfor skikkelige idrettsutøvere at damehåndballspillere får oppmerksomhet.

Da tenker jeg på ANDRE damer, og ikke mannssjåvinistisk. Om du korrigerer for forskjell i fettprosent, så ligger de beste maratonløperene på damesiden ganske så tett opptil herrene, når man sammenlikner verdensrekorder. Disse fortjener massivt med respekt.

Ser du på mannlige fotballspillere, så er de atleter. Jeg liker ikke fotball engang, men de er atleter, de har både stålkondisjon (epo) og en funksjonell og synlig muskelmasse med lav fettprosent. Og det samme gjelder for håndballspillere (vi bare ser lite til dem, for de får null eksponering)

Damehåndballspillere fortjener ikke TV-eksponeringen. Grunnen til at de får det, er at nordmenn ikke er interessert i idrett per se, men på å få nok en bekreftelse på at nordmenn er så jævlig bra og nordmenn er best. Det er bare det det går på. Hvordan kan jeg si det? Jo, blant annet pga denne tråden, men i stor grad også pga olympiatoppen og mesterskapskriterier. Der andre land ser på det å ha deltakelse til mesterskap i seg selv, så skal ikke Norge ha med utøvere som ikke kan kaste ære på nasjonen. Det er en syk og nedlatende holdning ovenfor idrettsutøvere, spesielt i internasjonalt viktige øvelser. Dette går utover både jenter og gutter, så det er ikke sjåvinistisk KG vri på argumentet mitt, bare så det er sagt. Og jeg er heller ikke aktiv selv, så jeg ber ikke for min syke mor.

Det du sier om håndball og jenter er helt på jorde, rett og slett.

Vær så snill, still aldri selv opp i noen form for idrett som krever kognitive skills!

Det vil helst gå dårlig!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vi liker håndballjentene, det aner jeg ikke. Som "toppidrettsutøvere" så er de påfallende dårlig trent, du kan knapt se muskler på dem, Marit Bjørgen ser ut som hulken i forhold, og samtlige norske mellomdistansejenter ville ha grusa dem.

Ikke drit deg ut.

http://www.dagbladet.no/2011/12/16/sport/handball-vm_2011_kvinner/heidi_loke/marit_bjorgen/19426775/

Anonymous poster hash: 57d99...817

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg sa; det er ikke mye som skal til for å spille damehåndball i eliteklassen.

Jeg vil si at det er en fornærmelse ovenfor skikkelige idrettsutøvere at damehåndballspillere får oppmerksomhet.

Da tenker jeg på ANDRE damer, og ikke mannssjåvinistisk. Om du korrigerer for forskjell i fettprosent, så ligger de beste maratonløperene på damesiden ganske så tett opptil herrene, når man sammenlikner verdensrekorder. Disse fortjener massivt med respekt.

Ser du på mannlige fotballspillere, så er de atleter. Jeg liker ikke fotball engang, men de er atleter, de har både stålkondisjon (epo) og en funksjonell og synlig muskelmasse med lav fettprosent. Og det samme gjelder for håndballspillere (vi bare ser lite til dem, for de får null eksponering)

Damehåndballspillere fortjener ikke TV-eksponeringen. Grunnen til at de får det, er at nordmenn ikke er interessert i idrett per se, men på å få nok en bekreftelse på at nordmenn er så jævlig bra og nordmenn er best. Det er bare det det går på. Hvordan kan jeg si det? Jo, blant annet pga denne tråden, men i stor grad også pga olympiatoppen og mesterskapskriterier. Der andre land ser på det å ha deltakelse til mesterskap i seg selv, så skal ikke Norge ha med utøvere som ikke kan kaste ære på nasjonen. Det er en syk og nedlatende holdning ovenfor idrettsutøvere, spesielt i internasjonalt viktige øvelser. Dette går utover både jenter og gutter, så det er ikke sjåvinistisk KG vri på argumentet mitt, bare så det er sagt. Og jeg er heller ikke aktiv selv, så jeg ber ikke for min syke mor.

Synes du ikke at du selv har en syk og nedlatende holdning til idrettsutøvere med dette innlegget ditt?

Her er forøvrig et bilde av Gro Hammersengs "utrente" mage;http://data1.whicdn.com/images/23795453/thumb.jpg

Ellers forstår jeg ikke helt tema i tråden. Enhver som er god nok til en plass på landslaget i hvilken som helst sportsgren blir vel tatt ut, uavhengig av hudfarge og etnisitet.

Det har vi, såvidt jeg vet, flere eksempler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ikke at du selv har en syk og nedlatende holdning til idrettsutøvere med dette innlegget ditt?

Her er forøvrig et bilde av Gro Hammersengs "utrente" mage;http://data1.whicdn.com/images/23795453/thumb.jpg

Ellers forstår jeg ikke helt tema i tråden. Enhver som er god nok til en plass på landslaget i hvilken som helst sportsgren blir vel tatt ut, uavhengig av hudfarge og etnisitet.

Det har vi, såvidt jeg vet, flere eksempler på.

Jeg kan faktisk ikke forestille meg en arena hvor hudfarge spiller mindre rolle enn i idretten, her taler prestasjonene for seg selv.

Anonymous poster hash: dfd5f...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har i alle fall håndballen et forsprang, for en stor andel av håndballdamene er jo lesber .

Anonymous poster hash: dff7c...30f

Et forsprang?

Anonymous poster hash: 62cca...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig!

Når man tenker over det så er det jo ingen nordmenn som liker n*gersportsgrene.

Nevner i fleng: Boksing, Basketball, Atletikk, Tennis, Maraton, Formel 1 osv osv.

Ingen ekte nordmenn som liker å se på noe av det, i hvert fall.

Og, vi vet grunnen!!!

Norge ligger ikke i verdenstoppen i disse sportsgrenene. Med en gang vi gjør det, blir vi interessert.

Anonymous poster hash: abf76...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningene mine er relevante, fordi folk som har kunnskap om idrett, kjenner seg igjen i det jeg skriver. Du finner ingen idrettsutøver som ikke skjønner betydningen av muskelmasse i en kroppskontaktssport med kast og retningsforandringer. Spm er hvor mye masse, og hvilken fordeling.

At damelandslaget ikke har mer muskler enn de har, sier da en ting - NIVÅET de ligger på er svært, svært dårlig, og denne idretten er marginal.

Prøv igjen. Du kan jo kanskje bedre come back- strategien din ved å komme med antydninger om sivilstatus eller mental tilstand?

Takk for at du gir meg en god latter :)

Slutt med hersketeknikker, det kler deg ikke.

Anonymous poster hash: abf76...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...