Gå til innhold

Elsker vi håndballjentene fordi de er blendahvite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/hergeirsson-har-ikke-lykkes-med-integrering/a/23356131/

Denne artikkelen fikk meg til å tenke. Jeg kan ikke huske å noen gang sett en eneste håndballjente, ihvertfall ikke på landslaget, som ikke var etnisk norsk.

Kan det være en av grunnene til at de er så populære? Mange nazi-Per der ute som like håndballjentene?



Anonymous poster hash: 9e4fb...a70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingenting med det å gjøre,de egner seg bare veldig som kjæledegger,søte veltrente jenter,alle er interessert i det.



Anonymous poster hash: c5cef...423
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det derfor. Det samme gjelder vintersport. Langrenn og alpint er populært blant etniske nordmenn fordi de norske utøverene er blenda-hvite.

:ironi:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Når man tenker over det så er det jo ingen nordmenn som liker n*gersportsgrene.

Nevner i fleng: Boksing, Basketball, Atletikk, Tennis, Maraton, Formel 1 osv osv.

Ingen ekte nordmenn som liker å se på noe av det, i hvert fall.

Og, vi vet grunnen!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrett er ressurskrevende. Det krever mye økonomi. Som innvandrer passer du ikke inn. Selv enkle idretter som orientering og friidrett har en tydelig kulturprofil i Norge. Det er en terskel for å komme inn.

Men det har ikke bare med ressurser å gjøre. Cricket spilles flittig rundt Oslo, men det er dominert av utlendinger. Det krever allikevel mye ressurser å spille cricket, både klesstil og utstyr.

Det som er mest åpent i Norge er fotball. Fotball er på veldig mange måter en bra idrett.

Hvorfor vi liker håndballjentene, det aner jeg ikke. Som "toppidrettsutøvere" så er de påfallende dårlig trent, du kan knapt se muskler på dem, Marit Bjørgen ser ut som hulken i forhold, og samtlige norske mellomdistansejenter ville ha grusa dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne debatten blir rett og slett latterlig. MÅ det være mørkhudede representert på alle arenaer i Norge for at vi skal slippe å bli stemplet som rasister? Treneren er fra Island, assistenttreneren er fra Sverige, Amanda Kurtovic er halvt kroatisk, Katja Nyberg er finsk. Det handler vel ikke om at folk fra andre land ikke er velkomne, men at det kun er de beste som blir tatt ut til landslaget (og det har ikke noe med farge å gjøre.)



Anonymous poster hash: 57d99...817
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Denne debatten blir rett og slett latterlig. MÅ det være mørkhudede representert på alle arenaer i Norge for at vi skal slippe å bli stemplet som rasister? Treneren er fra Island, assistenttreneren er fra Sverige, Amanda Kurtovic er halvt kroatisk, Katja Nyberg er finsk. Det handler vel ikke om at folk fra andre land ikke er velkomne, men at det kun er de beste som blir tatt ut til landslaget (og det har ikke noe med farge å gjøre.)

Anonymous poster hash: 57d99...817

Jeg skjønner heller ikke at det absolutt skal være et mål at mørkhudete er representert overalt. Er de ikke gode nok i håndball for å spille på landslaget så blir de heller ikke tatt ut. Kvotering blir bare for dumt. Det må være lov til å si at det er kun de beste som får være med, uansett hvilken hudfarge de har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke full integrering før 50% av landslaget i Telemarkjøring er mørkhudede/og evt homofile.



Anonymous poster hash: 4931b...cc0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ikke-vestlig (i hvert fall etnisk) har jeg jævlig stor tyngde når jeg uttaler meg her: Nei, dette er et idiotisk blindspor. De får jo ikke i nærheten av oppmerksomheten til herrelandslaget i fotball, akkurat, og der er jo ikke-vestlige overrepresentert. De er populære fordi de klarer å holde seg helt i verdensklasse tross innbyggertallet her, og vi innbiller oss at håndball er en idrett de fleste land satser tungt på. De er også en ganske morsom gjeng, utover at det er flaut med krabbefeiringen. Folk går jo ikke mann av huse for å bytte vekk jobbvakter påfølgende dag for å se curlinglandslaget spille kamp midt på natten, eller amok for å kjøpe seg sjakkbrett, fordi de som representerer Norge er hvite.

Det er ingen (annet enn nazi-Per og hans åtte-ti meningsfeller, som vel neppe liker kvinneidrett noe særlig uansett) som hadde reagert negativt på at det kom inn en med innvandrerbakgrunn her. Så kan håndballen godt jobbe med å hindre frafallet i barne- og ungdomshåndballen, men at seniorlandslagets popularitet skyldes hudfargen deres er bare tull. Jeg har spilt en juniorlandskamp for Norge selv, uten at jeg ønsker å nevne idretten, og folk jublet like mye over seieren vår selv om jeg hadde bidratt til den. Tro det eller ei.



Anonymous poster hash: 604af...85a
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at man måtte ha tydelige muskler for å være god i sport, i hvert fall ikke i håndball. :vetikke:

Når ble kunnskapsløsheten din relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble din?

Meningene mine er relevante, fordi folk som har kunnskap om idrett, kjenner seg igjen i det jeg skriver. Du finner ingen idrettsutøver som ikke skjønner betydningen av muskelmasse i en kroppskontaktssport med kast og retningsforandringer. Spm er hvor mye masse, og hvilken fordeling.

At damelandslaget ikke har mer muskler enn de har, sier da en ting - NIVÅET de ligger på er svært, svært dårlig, og denne idretten er marginal.

Prøv igjen. Du kan jo kanskje bedre come back- strategien din ved å komme med antydninger om sivilstatus eller mental tilstand?

Endret av MaxiMelisma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at ordet "blendahvit" rett som det er blir benyttet i såkalte seriøse aviser og artikler (eks Aftenposten og nrk). Hvorfor er det lov å bruke dette ordet?



Anonymous poster hash: a386d...a61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Meningene mine er relevante, fordi folk som har kunnskap om idrett, kjenner seg igjen i det jeg skriver.

Prøv igjen. Du kan jo kanskje bedre come back- strategien din ved å komme med antydninger om sivilstatus eller mental tilstand?

Nei, da himler jeg heller bare med øynene. Sånn: :roll:

Vi har et av verdens beste håndballag, så hvorfor du etterlyser muskler skjønner ikke jeg. Da er det tydeligvis ikke det som kreves av en god håndballspiller, er det vel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da himler jeg heller bare med øynene. Sånn: :roll:

Vi har et av verdens beste håndballag, så hvorfor du etterlyser muskler skjønner ikke jeg. Da er det tydeligvis ikke det som kreves av en god håndballspiller, er det vel?

Du har rett, la oss blande herre og damehåndball. Siden muskler ikke spiller noen rolle.

Nivået er ræva. Det er den enkle forklaringen på det du ikke er smart nok til å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å kalle noen for blendahvite er rasistisk, jeg er etnisk norsk men jeg er ikke blendahvit. Jeg har helt vanlig lys hudfarge. Jeg fortrekker at hudtonen min ikke sammelignes med vaskepulver.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det grunnen, akkurat som det eneste nordmenn tenker når de leser om Cecilia Brækhus siste seier, er: "Faen, hadde hun bare vært HVIT!"

:sarkasme:



Anonymous poster hash: 820eb...1fe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Du har rett, la oss blande herre og damehåndball. Siden muskler ikke spiller noen rolle.

Nivået er ræva. Det er den enkle forklaringen på det du ikke er smart nok til å se.

"Ok".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet "Blenda Hvit" brukes ofte i nedsettende sammenheng, hvor normenn må unnskylde seg for at det fortsatt fnnes sosiale sammenhenger hvor det bare finnes Norske eller Nord-Europeiske personer til stede.

Sist jeg leste noe om dette var da lokalavisa syntes det var ille at det var så blenda hvit på et kulturmanagement. Selv nekter jeg å unnskylde meg for å være blond håper det fortsatt er greit siden jeg bor i Nord-Europa.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...