Gå til innhold

Jobb Offshore


L@dy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilket grunnlag du har til å si dette?

Jeg har ikke jobbet offshore selv, men jeg tviler på at arbeidsgiverne er villige til å betale overtid til de som "daffer rundt og ser på film eller trener" i sine ordinære timer, og ikke får gjort jobbene de er satt til å gjøre...

Mannen min har jobbet offshore noen år nå. Han er rørlegger og rigger, og av de rundt 100 turene han har hatt ut for å utføre service og vedlikehold, har han kun hatt de ordinære 168 timene i 10 % av tilfellene.

Vanligvis har han mellom 180 og 190 timer, men har også hatt over 200 timer en del ganger.

Det tilvarer en gjennomsnittlig arbeidsdag på 13-14,5 timer.

Mitt inntrykk er at alle "gutta på gølvet" jobber hardt der ute. Ete, spise, sove, og et par timer med sosialt samvær...

Noe venting blir det jo av og til når man venter på deler, eller på at arbeidsstedet skal bli klargjort for vedlikehold, men jevnt over er mitt inntrykk at dagene blir fylt med effektiv jobbing av alle fra renholdspersonale og kokker, til vedlikeholdsarbeidere og kranførere.

Grunnlaget mitt er personlig erfaring, men i tillegg er det ganske "common knowledge" i bransjen at det ikke blir jobbet stort mye i nordsjøen. Du må AT for å kappe et tomt rør for svingende, sier seg selv at ting ikke går fort. Gutta på gølvet jobber nok ja, men de har alle jobber som er evighetsjobber, altså det finnes ALLTID noe å ta seg til, disse blir også ofte sett ned på av de andre, da det er jobber alle kunne gjort. Oss "tenkere" og service gutta, altså de som jobber for leverandørene, jobber svært svært lite, og dem er det mange av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har svaret til dere :o) hvordan han skal komme seg i nordsjøen og hvordan han kan få alt det andre han drømmer om og. Det samme gjelder deg :)

få tak i The Secret.., helst filmen, (den kan kjøpes eller lastes ned enkelte steder på nettet) eller en av bøkene (det fins 2 forskjellige eksemplarer, anbefaler å kjøpe begge)

Gled dere

Bare hyggelig å kunne hjelpe

Mvh

-Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...