Gå til innhold

Konstant løs mage


Gjest Gjest pest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest pest

Har hatt konstant løs mage/diarre i sikkert 1 år nå. Har ikke avføring mer enn ca. 1 gang pr. dag, men den er alltid løs + luft. Har ikke vondt i magen ellers, men er kanskje litt oppblåst. Det startet i en periode hvor jeg var litt deprimert, er ikke det nå lenger men diareen er fortsatt der. Hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huldali

Kan jo være noe du spiser som du ikke tåler så godt. Sukkerfrie pastiller og tyggis kan føre til løs mage, hvis du spiser mye av det vel og merke. Ta deg en tur til legen og hør hva han foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg hadde det omtrent på samme måte som deg. Hun var ofte løs i magen og hun følte seg oppblåst hele tiden. Det viste seg at det var enkelte matvarer hun ikke tålte så godt. Feks mel i vanlige brødvarer, og appelsin juice. Hun begynte å bake brød selv og det ble bedre. Kan nok være best å kontakte legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest

En ting er sikkert og det er at diare i et år er ikke bra!

Du blir sikkert litt sår i rumpa av det også og da kan du smøre deg inn med zinksalv!

Husk å få i deg nok fiber, gjør du ikke det får du løs mage.Det samme gjelder at det er viktig å spise regelmessig.

Den beste behandling av irritabel tarm er myke fibre som havregryn, kombinert med Biola eller Cultura, som er tilsatt melkesyrebakterier. Mot smerter kan du få spasmeløsende medisiner på resept. Havregrøt er glimrende. Spis det regelmessig sammen med Biola. Bruk lang tid på denne behandlingen, anbefaler Hovdenak.

Hentet herfra: http://www.helsenytt.no/artikler/forstoppelse_diare.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Har hatt konstant løs mage/diarre i sikkert 1 år nå. Har ikke avføring mer enn ca. 1 gang pr. dag, men den er alltid løs + luft. Har ikke vondt i magen ellers, men er kanskje litt oppblåst. Det startet i en periode hvor jeg var litt deprimert, er ikke det nå lenger men diareen er fortsatt der. Hvorfor??

Hva sa legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løs mage

Jeg har samme problemet. Gikk til lege men fikk ikke noe diagnose. Jeg tror kanskje jeg har nervøs mage. Går oftere på do hvis jeg er på jobb (dessverre) enn når jeg er hjemme. Men den er som oftes løs, veldig irriterende!

Jeg har prøvd å finne ut om det er noe jeg ikke tåler.

Jeg reagerer nok litt på melkeprodukter, men det varierer veldig. Kan for eksempel ikke spise soft is , eller ha fløteis som dessert. Må vente litt før jeg tar dessert etter middag. Reagerer litt på sauser laget av creme fraiche også.

Jeg spiser variert og realtivt fiberrik mat.

Det virket som om det 'hjalp' litt å ha magevirus. Det stabiliserte seg litt etter en helg på do. Har ikke vært så plaget med oppblåst mage som før viruset. Til tider så jeg gravid ut, helt sprøtt!

Vet ikke om det er noe å gjøre med det, men en tur til legen kan jo ikke skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest jens wegner

Har hatt konstant løs mage/diarre i sikkert 1 år nå. Har ikke avføring mer enn ca. 1 gang pr. dag, men den er alltid løs + luft. Har ikke vondt i magen ellers, men er kanskje litt oppblåst. Det startet i en periode hvor jeg var litt deprimert, er ikke det nå lenger men diareen er fortsatt der. Hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...