Gå til innhold

Spørsmål angående legeutdanning


Espana4321

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat kommet inn på tanken på å bli lege. Tingen er at jeg vet allerede nå at å komme inn på legestudiet i Norge kommer til å bli nokså umulig. Derfor tenker jeg tanken på å dra til Polen - å ta legestudiet der.

Jeg har da et par bekymringer. Kan man ha et liv, samtidig som man studerer til å bli lege? Eller er det kun lesing, lesing, lesing, sammenhengende i 6 år?

Hvilket snitt må man ha, for å komme inn på legestudiet i Polen?

Har hørt at studenter fra Norge i Polen "lever som konger", siden det er så billig i Polen?

Det jeg ønsker med dette innlegget, er å høre om noen av dere vet noe om dette? Noen som har fjerne slektninger som har studert i polen som har hørt noe om det, vet hvordan det er, om det er veldig hardt, eller om det som er hardest er å få gode nok karakterer til å komme inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare så godt på alle spørsmålene dine, men jeg vet at det går an å ha et liv ved siden av :) En venninne studerte i Polen, og hun levde et fint liv dere nede. Levde bra gjorde hun også, siden det er mye billigere å bo. Hun leide en skikkelig bra leilighet sammen med noen venner for en slikk og ingenting, så hun hadde absolutt ingenting å klage på :)

Anonym poster: 9403c8839ed651ca587713d1932429c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere turnusleger som klarte å bli gift og få barn innen de var ferdig med å studere i Polen, så det bør absolutt være mulig. I tillegg har du l a n g ferie. Den bør vel helst brukes til relevant jobbing, men uansett. Det er veldig intenst når du holder på, og så får du pause. Så er det på'an igjen, osv.

Anonym poster: 839c0fa2df94e04ccf0bbf64322b0e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Polen er det forresten lettere å komme inn, problemet er å holde nivået veien ut. Nordmenn kommer lett inn av økonomiske grunner, men det er veldig tøft i begynnelsen der, og jeg har venner som har prøver på lørdager. Mange kommer inn, men mange faller fra. Det er i mine øyne positivt, man skal jo klare å henge med.

Anonym poster: 839c0fa2df94e04ccf0bbf64322b0e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...