Gå til innhold

Gå ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bestemt meg for å gå ned minst(!) 10 kg. Jeg er 176 cm høy og veier 76 kg, og det er 14 kg mer enn jeg gjorde for 2 år siden. Sliter litt med å gå ned i vekt. Det at jeg har gådd opp så mye de siste to årene tærer veldig på selvtilliten, masse som har endret seg i livet mitt, så nå er jeg klar for å "begynne på nytt".

Jeg tenkte jeg skulle holde meg til dette per dag:
Frokost: 1 Noka shake
Lunsj: Sunn kyllingwrap m/speltlompe og grønnsaker, laksesalat, smoothie, sunne matmuffins eller noe i den duren
Middag: Noka suppe/middag, (evt. vanlig middag med familien noen ganger)
Kveldsmat: 2 egg eller 1 noka shake

+evt. litt mellommåltid som grønnsaker, frukt og bær, nøtter, yogurt.
Drikker også mye vann.

Hvor mye tror dere jeg kommer til å gå ned hver uke? sånn ca?
Vil ikke høre noe om "du kommer bare til å gå opp igjen mer senere" osv, så bare drit i å si det.



Anonymous poster hash: e1828...093
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 kilo fettvev tilsvarer 7000 kalorier. Hvor stort kaloriunderskudd kommer du til å ha med dette opplegget? Hvor lenge kan du fortsette med det før du må kaste inn håndkleet? Ditt daglige gjennomsnittlige kaloriunderskudd tilsvarer antall gram du vil gå ned pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort du slutter på Noka vil du gå opp. Spis heller sunnere mat i mindre porsjoner og beveg deg mer. Livsstilsendring er nøkkelen, ikke diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort du slutter på Noka vil du gå opp. Spis heller sunnere mat i mindre porsjoner og beveg deg mer. Livsstilsendring er nøkkelen, ikke diett.

Trenger ikke nødvendigvis å være mindre måltider engang. Jeg spiser ca 400 kcal til frokost, 200-300 til lunsj, mellom 500 og 800 til middag og 200-300 til kveldsmat + snacks (frukt, grønnsaker osv).

Ved å gjøre det, har jeg underskudd på ca 400-500 kcal om dagen, som tilsvarer 3500 kcal i uken (0,5 kg). I tillegg til det, trener jeg og får dermed enda mer underskudd (om jeg f.eks spiser 1600 kcal den dagen jeg trener, spiser forøvrig alltid etter jeg har trent også, da).

Og siden du er ganske høy, TS, så anbefaler jeg deg å ikke gå ned mer enn 5-10 kg.

Anonymous poster hash: 65996...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...