Gå til innhold

Presentasjonstråd for januar/februar 2010


thumbalina

Anbefalte innlegg

Eg er trøtt, sulten, og litt små kvalm men bare kvalmemurringer! Skal til legen i morra så får vi se. Tror det blir tidlig UL. Skal opp på barselavdelinga i hardanger i uke 7. Kanskje då??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere tatt kontakt med legen allerede?

Jeg tenkte jeg skulle komme meg gjennom denne uken - og hvis alt har gått bra så bestiller jeg time hos legen etter det. Det skjer jo ikke noe på først kontroll uansett.. jeg vil bare gi beskjed at jeg er en del svimmel på kvelden... får fort høy puls, litt bankende hodepine i toppen av hodet og svimlinger...

Har sikkert noe med jernlageret å gjøre eller noe tenker jeg.

Ellers tenker jeg tidlig UL i uke 12 før vi forteller familie, venner og sjefen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Thumbaline, som klarer å holde det hemmelig enn så lenge. Det var planen til mannen min og jeg også, men ingen av oss klarer å tie stille, så nå vet stort sett alle sammen rundt oss det. Men vi er begge enige om at vi vil ha den støtten også, i tilfelle noe går galt.

Mine symptomer så langt:

Veldig trøtt og sliten

Enda mere trøtt..hehe

Sulten stort sett hele tida

Tørst

Treg mage

Syns ting smaker rart innimellom

Noen lukter har blitt enda verre..deriblant bæsjebleiene på jobben som jeg nå virkelig sliter med.. :fnise:

De siste par dagene har humøret mitt vært veldig preget av hormoner..

Mensmurringer

Ømme pupper

Ser dere nevnte at privat ultralyd koster 800. Jeg tok privat UL på Majorstuaklinikken og betalte 1200!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi det var dyrt! Jeg sjekket her hos en privat gynekolog og det var 800 for full GU og ultralyd...... syns det var dyrt nok jeg!

Noen som vet foressten om det er innvendig ultralyd ved uke 12? eller om det da er utenpå???

Jeg har faktisk ingen problemer med å la være å si det til folk - har ikke hatt lyst.. vil liksom ha det for meg selv litt til... i alle fall til jeg begynner å klare å sette meg helt inn i det selv også.. vil liksom ha litt mer "fordøyelsestid" før det allmennt....

men hadde klart sett vært lettere å si det - så oppblåst som jeg er så ser jeg jo ut som jeg er 5 mnd på vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har så vondt i ryggen! Må ha ekstra oppfølging så derfor må eg ha lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tatt kontakt med legen allerede?

Jeg tenkte jeg skulle komme meg gjennom denne uken - og hvis alt har gått bra så bestiller jeg time hos legen etter det. Det skjer jo ikke noe på først kontroll uansett.. jeg vil bare gi beskjed at jeg er en del svimmel på kvelden... får fort høy puls, litt bankende hodepine i toppen av hodet og svimlinger...

Har sikkert noe med jernlageret å gjøre eller noe tenker jeg.

Ellers tenker jeg tidlig UL i uke 12 før vi forteller familie, venner og sjefen min.

Hei igjen!

Vet ikke om det legebesøket mitt hjalp noe særlig men... :klaske:

Fikk snakket en del med legen ang medisiner jeg bør unngå, tok blodprøver for å sjekke jernlager (sliter en del med svimmelhet) + enda en graviditetstest, som denne gangen også var positiv! Tok også hcg-prøve av blodet i tillegg til i urin.

I og med at jeg bare er litt over 5 uker på vei ville han ikke ha den ordinære svangerskapskontrollen denne gangen. Fikk ny time når jeg er ca 9 uker og da blir det full pakke med skjemaer, blodprøver osv.

Vi har heller ikke sagt noe til noen enda... Men spørs om vi forteller det til ungene og familien i helga. Vi skal nemlig på en liten utenlandsferie sammen og da vil foreldrene mine begynne å lure, ettersom jeg har sluttet å røyke og ikke drikker alkohol. Jeg som eeeeelsker rødvin :fy_fy:

Nå må jeg se på Lost, selv om det begynner å bli veeeldig forvirrende!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen

Jeg føler meg heller ikke så veldig gravid, bortsett fra at jeg er veeeeeldig trett, og ørlite kvalm. Forrige gang gikk trettheten over etter ca tre måneder, håper det samme skjer nå. Tror det er ganske vanlig. Holdt på å glemme at jeg også er konstant sulten :gjeiper:, heldigvis har jeg faktisk mindre søtsug enn vanlig. Prøver å holde igjen på snopet. Har fortsatt noen ekstra kilo igjen fra forrige svangerskap.

Men det er rart hvor raskt en glemmer, selv om det ikke er lenge siden sist har jeg så godt som glemt de plagene som graviditeten førte med seg. (Nå skal det sies at jeg bare hadde små plager, ingen virkelig store.)

Jeg har heller ikke vært i kontakt med lege eller jordmor enda. Tenkte å vente til jeg er ca 12 måneder på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vil være med! :duskedame:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 24.januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

Sunny har dessverre mistet spirene sine, så jeg fjernet henne fra listen når jeg kopierte den. Synes det var for trist å se navnet hennes på listen når hun har vært så uheldig! Håper det er i orden, Sunny. Håper du straks er tilbake! :klemmer:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du og spiren din har det bra, Frk edderkopp! :klemmer:

Jeg rakk ikke noe særlig presentasjon, bare å registrere meg!

Vi er begge 32, har vært sammen i 2,5 år og har rukket å få til 9 prøveperioder siden jeg slutta på pilla i fjor høst. Har vært plaget med mye smerter i underlivet/nedre del av magen siden vi startet å prøve og det har gitt oss, og spesielt meg ganske mange bekymringer. Har vært til en del undersøkelser uten å få noe resultat. :vetikke: Men satt endelig spiren og utredingen blir stoppet, evt. lagt på hylla hvis smertene kommer tilbake. :danse: Det er begges første barn. :babysmokk:

Jeg føler heller meg ikke spesielt gravid. Men er litt oppblåst, og nå og da kjennes det ut som jeg skal få mensen i hvert øyeblikk. Er sulten hele tiden :spise: og blir litt kvalm hvis jeg venter for lenge med å spise. :spy: (Har kjøpt ingefærkapsler som jeg tar hver morgen og de funker bra!) Ellers har puppene vokst, noe kjære setter stor pris på! :lur:

Har kun fortalt svigers at jeg er gravid, men det måtte vi bare gjøre da de var med oss på ferie forrige uke, og spurte 2-3 ganger hver middag/kveld om ikke jeg ville ha litt rødvin også... Familien min får vite det om ca en måned når de kommer hjem fra ferie. Venner tar vi etterhvert.

Ellers har jeg time til legen mandag om to uker, men tror jeg ønsker å gå til jordmor. Fastlegen min har fødselspermisjon og jeg er ikke helt fornøyd med vikaren. Det er visst lang ventetid for å komme inn til jordmor, så jeg tar den første kontrollen på legekontoret i allefall.

Dette er så spennende! :hoppe: Og litt skummelt! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunny har dessverre mistet spirene sine, så jeg fjernet henne fra listen når jeg kopierte den. Synes det var for trist å se navnet hennes på listen når hun har vært så uheldig! Håper det er i orden, Sunny. Håper du straks er tilbake! :klemmer:

Det går fint Missiw .. Masse lykke til jenter !

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint Missiw .. Masse lykke til jenter !

:klemmer:

Uff da! Dette var trist å høre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du og spiren din har det bra, Frk edderkopp! :klemmer:

Jeg rakk ikke noe særlig presentasjon, bare å registrere meg!

Vi er begge 32, har vært sammen i 2,5 år og har rukket å få til 9 prøveperioder siden jeg slutta på pilla i fjor høst. Har vært plaget med mye smerter i underlivet/nedre del av magen siden vi startet å prøve og det har gitt oss, og spesielt meg ganske mange bekymringer. Har vært til en del undersøkelser uten å få noe resultat. :vetikke: Men satt endelig spiren og utredingen blir stoppet, evt. lagt på hylla hvis smertene kommer tilbake. :danse: Det er begges første barn. :babysmokk:

Jeg føler heller meg ikke spesielt gravid. Men er litt oppblåst, og nå og da kjennes det ut som jeg skal få mensen i hvert øyeblikk. Er sulten hele tiden :spise: og blir litt kvalm hvis jeg venter for lenge med å spise. :spy: (Har kjøpt ingefærkapsler som jeg tar hver morgen og de funker bra!) Ellers har puppene vokst, noe kjære setter stor pris på! :lur:

Har kun fortalt svigers at jeg er gravid, men det måtte vi bare gjøre da de var med oss på ferie forrige uke, og spurte 2-3 ganger hver middag/kveld om ikke jeg ville ha litt rødvin også... Familien min får vite det om ca en måned når de kommer hjem fra ferie. Venner tar vi etterhvert.

Ellers har jeg time til legen mandag om to uker, men tror jeg ønsker å gå til jordmor. Fastlegen min har fødselspermisjon og jeg er ikke helt fornøyd med vikaren. Det er visst lang ventetid for å komme inn til jordmor, så jeg tar den første kontrollen på legekontoret i allefall.

Dette er så spennende! :hoppe: Og litt skummelt! :sjokk:

Gratulerer så mye! Har fulgt litt med hos deg - så moro å høre at spiren satt akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk melding nå fra legesenteret at jeg har fått time 21 juli... men er det kanskje for sent? er i uke 14 + 2 da.... eller går det greit?

er vel egentlig ikke så mye de gjør på første kontrollen uansett??

Hvordan er dette jordmorgreiene? Når bør en gå dit?

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo lenge til da! Har sett at noen fastleger synes det er for tidlig i uke 8. Min sa jeg kunne komme fra uke 7. Ikke til å bli klok på dette! :vetikke: Kanskje du burde ringe å forklare at du er over 14 uker på vei den akutelle timen.

Å gå til jordmor er frivillig. Du kan bare gå til bare fastlegen din, bare til jordmor eller kombinere. Noen steder er det veldig lang ventetid for å komme inn.

Har lest at det er vanskelig å komme inn på kommunens svangerskapskurs hvis du ikke går til jordmor, men det kan jo være anderledes hos dere.

Ringte nettopp jordmor for min bydel og kom bare til en svarer som opplyste om åpningstidene tre ganger og så ble linjen brutt. :klø: Ringte et annet kontor for å høre om de kunne sette meg over evt. om de visste om hvorfor det var sånn, men hun visste ingenting og kunne heller ikke hjelpe meg! :kjefte:

Jeg er utrolig lykkelig for at spiren satt! :heiajente: Trodde absolutt ikke det skulle skje denne PP. Jeg har tenkt mye på prøving og sånt, men ikke satt meg så veldig inn i det å være gravid. Men vi har da god tid på oss til det da! :tommelopp: Har mange spørsmål, men enda så er det jo hemmelig, så jeg får spørre venninner og familie litt senere. Er ikke alt jeg trenger å vite NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med dere da jenter?

God dag alle sammen!

Jo da, her går det vel greit. Tror ikke jeg skal klage.....

Eneste jeg sliter med er utrolig treg mage og sinnsykt ømme pupper :sur: Puppene er et eget kapitel for seg, noe så vondt!! Og hele tiden.... Andre som har det sånn??

Ellers så går det også kjempebra uten å røyke (ikke røyka siden to blå) :troest: Må bare skryte litt av meg selv!!

Hvor mye kaffe drikker dere? Jeg elsker kaffe så jeg har trappet drastisk ned, til en halv kopp morgen og en halv kopp ettermiddag. Er ikke mye det?

Skal forresten bestille time til tidlig ultralyd uke 10-12 i dag!

Nå må jeg på jobb :reise:

Ha en fin dag jenter!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annepålandet: Jeg sliter også litt med treg mage og ømme pupper. Merker ikke ømheten om jeg ikke kommer borti da, så er ikke sånn superplagsomt :P

Den kaffemengden er vel ganske passe tror jeg. Men tror ikke man bør drikke så veldig mye mer, i følge det jeg har lest i allefall :)

Spenndende med UL da! Jeg har time 29. juni. Da er jeg akkurat 12 fullgåtte uker. Skal dit kun for nysgjerrighetens skyld! Er så spent på å se hva som gjemmer seg i magen min! :rødme:

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske fin i formen. litt småkvalm, men ikke noe sånn veldig plagsomt.. og treg mage da... (magen min er vanskelig fra før, så det var ikke noen bombe) Har fått større pupper ja! Er litt såre, men ikke sånn umennesklig... men er bedre å sove med en stram singlet enn uten syns jeg...

Jeg må også få bestilt tidlig UL - vil vite sikkert at alt er ok før vi forteller til folk... men jeg får jo ikke ringt å bestilt time fra jobb.. er så mange små ører her..... :gjeiper:

jeg har jo da self fått litt dilla på cola... men prøver å la være.. har bare drukket ca 0,5 liter de dagene jeg har hatt... (har bare vært 3 ganger....)

prøver å droppe det for jeg skal egentlig ikke ha i meg sukker (pga magen min) - men skal jo ikke ha i meg aspartam heller (pga at "alle" sier det er så farlig for babyen... ! så what to do.. ikke så lett dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...