Gå til innhold

Vogn


iingvild

Anbefalte innlegg

Har dere bestemt dere for hva slags vogn dere skal ha?

Ny eller brukt?

Legg gjerne inn link og begrunnelse for valg! :)

Trenger tips!

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi skal kjøpe emmaljunga edge duo combi for den er såå fin:) og veldig god og romslig :) vi skal ha den med classic understell for da er vognet kjempe lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har kjøpt alt! ;) Vi fikk den vogna vi hadde mest lyst på, Bugaboo Cameleon, til 40% avslag da Fru Lyng solgte ut før ombygging tidligere i sommer. Absolutt veldig lønnsomt, for den koster 7500 (mener jeg det er) til fullpris.

Viktigste kriterium er/var at Bugaboo'en er lett - vi bor i 3. etasje uten heis, så det blir en del bæring. Dessuten er det veldig greit at man kan snu styret begge veier, at den kommer med sportsvogndel og at man kan ha både svingbare (sommerdekk) og faste (vinterdekk) hjul på foran. Direkte vakker er den ikke, men jeg synes faktisk at designet er helt allright, og den har mange praktiske løsninger som jeg tror vi kommer til å bli fornøyde med.

Her er bilde, tilogmed i de fargene vi endte opp med (hadde ikke så mye valg!). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å kjøpe brukt kombivogn, etter litt diskusjon. Siden vi må bytte etter et års-tid uansett, kjøper vi heller ny da.

Men jeg aner ikke hva vi skal kjøpe enda! Må nok innom babyshop eller et annet sted for å se hva som finnes der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi har kjøpt en brukt (nesten ubrukt) Emmaljunga City Jet :)

Vi har bestemt oss for å kjøpe brukt kombivogn, etter litt diskusjon. Siden vi må bytte etter et års-tid uansett, kjøper vi heller ny da.

Men jeg aner ikke hva vi skal kjøpe enda! Må nok innom babyshop eller et annet sted for å se hva som finnes der ute.

Hvorfor må dere bytte etter et år når dere kjøper kombi? Vi har fremdeles vår Brio kombi til storebror på 2,5 år. Den har han hatt fra han var nyfødt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Jeg har begynt å vurdere behovet for en søskenvogn... Se søskenvogntråden min. :)

Vi bruker fortsatt Emmaljunga Duo Edge Kombi som vi kjøpte da S ble født i juni 06. Sportsdelen brukes daglig til og fra barnehagen (er et stykke å gå) og har blitt brukt til soving inntil nå. Hardbagen står klar oppå skapet til mini (og så er nå spørsmålet om vi trenger en vogn som kan romme begge).

Vi kjøpte den vogna fordi den virka solid og god. Det er den også, aberet er at den er litt tung, og nå etter nærmere to og et halvt år hvor den har vært i bruk nesten daglig, begyner den å hangle litt. Men er fornøyd med valget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Frida*

Me har endelig bestemt oss, og kjøpt, vogn!

Det har stått mellom Brio Happy og Simo duo. Me ville ha ei 'ordinær', tradisjonell vogn med fire hjul, prioriterer ei stødig vogn framfor ei som er lett å trille på kjøpesenter. Samtidig må me tenke på at vogna må gå i bilen, som riktignok er ei stasjonsvogn, men liten. Har egentlig tenkt at Brio Happy er ei finare vogn, men den er jo mindre i bagen enn Simoen. Me må ha plass til god og varm vognpose.

Emmaljunga slo me frå oss tidlig, sidan den virka veldig tung! (Prøvde i butikken)

Bytur i går enda i at me kjøpte ei svart Simo duo, i pakketilbud med Simo thermo vognpose og stelleveske, pluss ein Brio bilstol (svart med grønt sete) med isofixbase.

Kjempefornøyd! Håpar me blir like fornøyde når det skal tas i bruk :)

Prøvde vogna i bilen, og den gjekk fint inni med bagen på understellet. Trengte ikkje compact understell heller.

Nå er berre problemet kor i verden me skal gjere av eskene som framdeles står i bilen... Har ikkje plass i leiligheten til alt som skal i hus! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere bytte etter et år når dere kjøper kombi? Vi har fremdeles vår Brio kombi til storebror på 2,5 år. Den har han hatt fra han var nyfødt. :Nikke:

Heisann!

Her var det lenge siden jeg hadde vært. Merkelig at det har forsvunnet fra "mine innlegg"..

Uansett. Jeg hadde ikke peiling da jeg skrev det innlegget i august. Tror jeg blanda mellom de forskjellige vogntypene :fnise: Nå er jeg derimot oppdatert!

Vi har kjøpt en pent brukt Teutonia Spirit s3, en svart 2007-modell. I tillegg til det var jeg kjøpt en brukt-ubrukt Vario Plus-bag, 2008-modell.

Tilsammen kom vogn og bag på 3600, så jeg jeg kjempefornøyd!

Jeg hadde lyst på Teutonia-vogn av flere grunner. De er høye og gode, noe som er viktig for meg som nesten er 1.80 høy. Må passe på holdningen ;) Dessuten er vogna lett, enkel å slå sammen og god å trille. Også er det en fin byvogn tror jeg, noe som er praktisk for meg som bor i sentrum.

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådene faller jo ut av Mine innlegg etter en stund, irriterende nok... Tror jeg skal gå gjennom her inne og huke opp litt igjen, er nok en del som har forsvunnet ut, ser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har kjøpt oss vogn i dag vi :)

Har kjøpt oss en Teutonia SpiritS3 med fashionbag. Valgte brun på både bag og sportsvogndelen. Gleder meg til å ta den i bruk ja :) Nå mangler bare stellevesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...