Gå til innhold

Er så mange JÅLETE MENNESKER...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lenge man liker seg selv både med og uten sminke ser jeg absolutt ingen grunn til at man ikke kan kose seg på badet i to timer før man går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig, mange som bryr seg altfor mye om hva både en selv og hva andre har på seg. Hørte nylig at det var fashion-mord å gå i samme genser iløpet av et par uker, for ikke å nevne to dager på rad. Det synes jeg rett og slett er teite holdninger.

Også er det de som tenker på hvilke merkevare sko de skal gå til hvilket outfit osv osv. Det blir så fjernt for meg som bare tar klærne som ligger øverst i sin skuff.

Endret av kubrak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg liker godt å stelle meg i hverdagen. Bruker ikke mye sparkel i ansiktet, men maskara, eyeliner og øyenskygge tas i buk hver dag. Håret må også ordnes hver dag hvis jeg ikke skal se ut som et kråkereir på hodet. Kjoler er jeg også veldig glad i, men tror ikke jeg eiger et eneste merkeplagg.

Kan ikke folk få gjøre som de vil? Om noen vil bruke 2 timer på badet så dem om det. Jeg skjønner godt at folk ønsker å ta seg bra ut ute blandt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig, mange som bryr seg altfor mye om hva både en selv og hva andre har på seg. Hørte nylig at det var fashion-mord å gå i samme genser iløpet av et par uker, for ikke å nevne to dager på rad. Det synes jeg rett og slett er teite holdninger.

Også er det de som tenker på hvilke merkevare sko de skal gå til hvilket outfit osv osv. Det blir så fjernt for meg som bare tar klærne som ligger øverst i sin skuff.

Vi har det alt for godt her i landet, vettu, som kan få oss til å mene at dette er et problem. Det er forbruk, kjøp, kjøp, kjøp, bruk og kast. Nye antrekk hver dag, lag gjerne en blogg om hvilke klær du har på deg hver bidige dag 365 dager i året, bruk to timer på badet hver dag på å slite ned hud og hår med sminke, kremer og hårprodukter, føner, rettetang og hva det måtte være.

Legg så ut X antall bilder av deg selv på blogg, facebook og instagram og vent på at plussene og kommentarene skal hagle inn. Da er livet komplett. Folk henger seg på disse trendene som tankeløse sauer, også klarer de å påstå at dette ikke er overflatisk og usunt. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opptatt av utseende, bruker ikke 2 timer da, men er jo litt press også. Venninna mi sa det var flaut å komme i treningstøy på skolen, så da kom jeg aldri med det igjen, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hadde du bodd i Italia, Polen eller Frankrike ville du sannsynligvis fått angina allerede......

:opplyser:Nordmenn er ikke spesielt jålete, desverre eller heldigvis - pick your choice

Hadde du bodd ved Bogstadveien ville du ikke tenkt det. :opplyser:

Anonymous poster hash: 6165f...1d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bodd ved Bogstadveien ville du ikke tenkt det. :opplyser:

Anonymous poster hash: 6165f...1d4

Jeg går på BI, den mest jålete skolen i Oslo,etter manges mening. Uansett; jeg ser ikke spesielt mange jålete jenter og gutter i forhold til det jeg gjør i utlandet. F.eks.: i forelesningene mine er det bare jeg som går med høye heler i en forsamling på 200 studenter. Folk pynter seg, men ikke sånn veldig har jeg inntrykk av.

For å svare på TS sine spm. Hva er så galt av å være interessert i klær og sminke egentlig? Er det ikke en måte å uttrykke sin kreativitet og estetiske sans? De færreste bruker 2 timer på badet. I løpet av en halvtime rekker man både å krølle håret, fikse seg skikkelig med ordentlig sminke og finne frem klær. Synes ikke det er så ille. Og nei, jeg har ikke engang profilbilde på FB eller insta der jeg poster 9000 bilder av meg selv i svært gunstige posisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jålete, og de fleste venninnene mine er jålete. I betydningen av at vi er slanke og hårløse på kroppen, alltid bruker sminke, bruker fine klær og har fint og velstelt hår.

Men jeg kjenner ingen som bruker to timer på badet. Det klarer jeg ikke når jeg skal på fest en gang. Jeg bruker ca 20-30 minutter fra jeg står opp til jeg sitter i bilen. Med velstelt hår, fin sminke og pent antrekk.

Man skal ikke se sparkla ut, men sunn og velstelt. Kjøper man fine og stilige klær, kaster gammelt etterhvert og har en solid basic-garderobe, tar det null tid å sette sammen et antrekk. En fin klipp og farge hos frisør gjør at håret holder seg fint selv om du ikke vasker og føner hver morgen. Voksing og peeling i salong sikrer også at kroppen stort sett ser velstelt ut. For ikke å snakke om jevnlig mosjon.

Det er tyligvis mange fordommer mot de som ser velstelte ut i hverdagen. Eller er det kun snakk om misunnelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bodd ved Bogstadveien ville du ikke tenkt det. :opplyser:

Anonymous poster hash: 6165f...1d4

Noen av oss har vært usedvanlig mange andre steder på kloden enn Bogstadveien, selv om jeg også har vært der, har til og med bodd på Smestad.... :opplyser: Det endrer ikke mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg har absolutt ikke inntrykk av at det er så mange jålete mennesker, heller motsatt. Skulle heller likt å se at flere blir flinkere til å ta vare på utseende sitt og pynte seg mer i hverdagen. Selv bruker jeg skjørt eller kjole og litt ettersom med tilbehøret ca 350 dager i året, bruker gjerne også 50-60 minutter på badet om morgningen og noe lenger når jeg skal ut på ettermiddagen eller kvelden. Anser meg ikke som jålete for det, men opptatt av å føle meg vel. Synes også det er en viktig ting hos menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med ts! Denne overdrevne utseendefokuseringen er ikke bra for samfunnet, ei heller for enkeltindivider. Har meldt meg ut av det tullet, men er da ren og pen allikevel. At mote og skjønnhet er noens største interesser gjør meg litt uvel da det dette er banale og svært uviktige ting å bry seg om. Det å ta seg en dusj og titt i speilet om morgenen er noe jeg derimot betrakter som normalt hygiene og høflighet dersom en omgås andre mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor plager det deg så mye at folk sminker seg og bruker merkeklær? Kan jo se like jålete ut uten merkeklær, for å si det slik. Det går jo ikke ut over deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det alt for godt her i landet, vettu, som kan få oss til å mene at dette er et problem. Det er forbruk, kjøp, kjøp, kjøp, bruk og kast. Nye antrekk hver dag, lag gjerne en blogg om hvilke klær du har på deg hver bidige dag 365 dager i året, bruk to timer på badet hver dag på å slite ned hud og hår med sminke, kremer og hårprodukter, føner, rettetang og hva det måtte være.

Legg så ut X antall bilder av deg selv på blogg, facebook og instagram og vent på at plussene og kommentarene skal hagle inn. Da er livet komplett. Folk henger seg på disse trendene som tankeløse sauer, også klarer de å påstå at dette ikke er overflatisk og usunt. Helt utrolig.

Som jeg skulle sagt det selv, og det gjør garantert noe med hele samfunnet at alle disse sauene bare trekker opp jaget etter kropps, utseende og bruk og kast-hysteriet. Svært synd at det har blitt sånn...

Og overraskende nok har da TS fått 20 pluss-poeng på hovedinnlegget sitt, til tross for alle de motforestillende svarene hun har fått. Godt er nå det i allefall, og at noen har guts til å gå imot denne utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...