Gå til innhold

Er så mange JÅLETE MENNESKER...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så mange jålete mennesker der ute. De styler, bruker tiiimesvis hver dag på å stelle hår, ordne sminke, finne antrekk, det er så utrolig TEIT. Ja, hører du det? TEIT...

All respekt til de som virkelig tør å være slik de egentlig er, uten all sementen dyttet oppi trynet, uten rettetang, maskara eller øyenskygge. Og uten stylingprodukter og merkeklær.

Jeg ser at 90% av mennesker jeg kjenner, eller vet om, er på den måten, de er rett og slett utrolig jålete! Begge kjønn. De er sykelig opptatt av utseendet, det kan umulig være særlig sunt for den psykiske helsa? Vedder på at flesteparten av de som er slik (og de spm velger å svre i denne tråden ;) ) bruker veldig lang tid på å finne "det perfekte profilbildet" å ha på facebook.

Hvor er det folk lærer alt dette her hen? På skolen? Det er en ukultur, å fremstå som "perfekt" eller "polert", å bruke sp mye tid og krefter på dette her. Hva skjedde med å dyrke sunne hobbyer? Sunne fritidsinteresser? Jeg vet om folk som bruker TO TIMER PÅ BADET hver dag, før de går ut døra.

Det kan umulig bare være jeg som synes dette er sykt?

Anonymous poster hash: 3218e...b9d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utseendet er viktig.

Både for samliv, jobb og karriere.

Så smart du er a!

Anonymous poster hash: 3218e...b9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ditt problem? Vil du se ut som en hippi så versågod, men du kan ikke forvente at alle skal gjøre det!



Anonymous poster hash: 4e8b8...174
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er igrunn enig.. og enda skummlere/sykere synes jeg er når til og med de unge guttene rundt 20 års aldern følger tett etter og til og med bruker lenger tid på badet enn det mange av jentene gjør (ja som kun bruker maskara) :rodme:



Anonymous poster hash: 2f68c...da8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut å gjøre dette hver dag! Ingen av mine venner gjør dette, kun når de skal noe spesielt. Da kan jeg og bruke 2 timer, for jeg synes det er gøy :) Men hver dag? Da hadde jeg blitt lei. Du har nok rett i mye du sier, vi blir nok påvirket av diverse medier og menneskene som stikker seg frem der, samt press fra omgivelser og ukultur blant unge.



Anonymous poster hash: 4eb78...bdb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv av dem som bruker tid på sminke og klær i hverdagen, men er enig i at det ikke er sunt å bli for opptatt av utseende/kropp. Man må finne en balansegang :)



Anonymous poster hash: 2e37b...195
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange forfengelige jenter, men ingen som bruker to timer på badet hver dag. Det handler uansett ikke om forfengelighet, kun at man er ekstremt treg og lite effektiv.

Utseendet teller mye i folks valg av partner, karriere, inntrykk m.m. Synes på den basis ikke at det er rart at folk bryr seg mye om det.



Anonymous poster hash: b8869...3c8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh. du DER ts. hva er liksom SUNNE fritidsinteresser?nevn et eksempel da. :D



Anonymous poster hash: 986be...4b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kvalm: dette er min fritidsinteresse. du kan se selv om du synes det ser sunt eller usunt ut. er man syk når man spyr eller er man frisk fordi man blir så kvalm at man må rense ut ondskap og gift fra samfunnet eller visse andre som purken f,eks. det er et åpent spørsmål. :briller2:



Anonymous poster hash: 986be...4b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du mer deg selv, en jeg er meg, bare fordi du ikke bruker sminke eller tenker på hva du har på deg? En av mine største interesser er nettopp klær og sminke, så ville ikke jeg vært mindre meg selv, hvis jeg skulle tatt på meg joggebukse og hettegenser og brukt 2 minutter på badet?



Anonymous poster hash: c21c1...484
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk velger å stå opp en og en halv time tidligere enn de er nødt til for å stå og style seg i to timer på badet, så vær så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må da få gjøre som de selv vil. Noen trives med å stelle seg og andre trives ikke med. Enkelt og greit.



Anonymous poster hash: f102a...21b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange jålete mennesker der ute. De styler, bruker tiiimesvis hver dag på å stelle hår, ordne sminke, finne antrekk, det er så utrolig TEIT. Ja, hører du det? TEIT...

All respekt til de som virkelig tør å være slik de egentlig er, uten all sementen dyttet oppi trynet, uten rettetang, maskara eller øyenskygge. Og uten stylingprodukter og merkeklær.

Jeg ser at 90% av mennesker jeg kjenner, eller vet om, er på den måten, de er rett og slett utrolig jålete! Begge kjønn. De er sykelig opptatt av utseendet, det kan umulig være særlig sunt for den psykiske helsa? Vedder på at flesteparten av de som er slik (og de spm velger å svre i denne tråden ;) ) bruker veldig lang tid på å finne "det perfekte profilbildet" å ha på facebook.

Hvor er det folk lærer alt dette her hen? På skolen? Det er en ukultur, å fremstå som "perfekt" eller "polert", å bruke sp mye tid og krefter på dette her. Hva skjedde med å dyrke sunne hobbyer? Sunne fritidsinteresser? Jeg vet om folk som bruker TO TIMER PÅ BADET hver dag, før de går ut døra.

Det kan umulig bare være jeg som synes dette er sykt?

Anonymous poster hash: 3218e...b9d

Hei O...

Anonymous poster hash: f102a...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du mer deg selv, en jeg er meg, bare fordi du ikke bruker sminke eller tenker på hva du har på deg? En av mine største interesser er nettopp klær og sminke

Anonymous poster hash: c21c1...484

Mer navlebeskuende blir det vel ikke? Jo, forresten, bloggerne.

Anonymous poster hash: e9512...e21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er lite jålete selv, men andre får nå være så jålete de vil for meg. Kan ikke kjønne at det er noe å irritere seg over.

Selv om jeg ikke er jålete er jeg likevel opptatt av å se ordentlig ut, for egen del. I alle fall ute blant folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJALU eller, TS??! ;)

Følte du deg truffet??! ;)

Å være så sykelig opptatt av utseendet, kan umulig være sunt.

Jeg tar selv vare på meg selv, bruker sminke og ordner håret, men det er ikke til å stikke under en stol det er for mye fokus på utseendet i samfunnet, spesielt blant unge jenter og gutter.

Anonymous poster hash: 75790...2fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hadde du bodd i Italia, Polen eller Frankrike ville du sannsynligvis fått angina allerede......

:opplyser: Nordmenn er ikke spesielt jålete, desverre eller heldigvis - pick your choice

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Synes det er mange med dårlig selvbilde eller selvtillit jeg som bruker laaang tid på badet og jåler seg skikkelig til. Selv har jeg dårlig selvtillit og jeg er faktisk veldig opptatt av hvordan jeg ser ut. For meg er det viktig å ha trent kropp, fine klær, fin på håret, lukte godt, og være deilig. Det får meg til å føle meg litt bedre. Men jeg bryr meg ikke om utseendet til andre mennesker. Synes alle er pene på sin måte, så lenge de steller seg selv. Ikke sånn at de aldri vasker seg, aldri reiser seg opp av sofaen, bare propper i seg masse feit mat osv..! Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...