Gå til innhold

"Nei jeg er ikke mannehater"


WubWub

Anbefalte innlegg

Noe jeg har lagt merke til, og sikkert mange andre, er at menn med dårlig selvtillit har en tendens til å rakke ned på kvinner, mens dem som har det bra med seg selv aldri tenker på den måten som du gjør. Skaff deg litt ordentlig selvtillit.

Ja, verden har blitt et så mye bedre sted pga Bill Gates oppfant Microsoft. Og Steve Job med Apple, uten den hadde verden gått under altså.

Du mener også at menn er så mye bedre enn kvinner i f.eks militære tjenester, men ærlig talt så tror jeg at en verden uten menn hadde vært en verden uten krig. Bare for å sette det på spissen.

Anonymous poster hash: c6889...eb1

Du juger. Jeg har aldri sagt menn er bedre soldater enn menn. Senest for 2 dager siden lagde jeg en tråd som det står at kvinner og menn er like dyktige soldater : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=878521

Ellers så skal det sies at kvinnelige ledere i historien har vært vel så krigerske som mannlige. Margareth Tatcher f.eks kriget jo ganske vilt fra seg om falkslandøyene.

Så du lurer ikke meg med tullet ditt om at "bare kvinner hadde styrt så hadde det ikke vært kriger".

Og ja, Steve Jobs og Bill Gates har gjort verden til en bedre plass og bidratt til at vår sivilisasjon har blitt enda mer høyverdig. Men de er bare 2 av en hel rekke serie av hundretusenvis av mannfolk som alle har bidratt med teknologi, poesi, teknologi og vitenskap

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, verden har blitt et så mye bedre sted pga Bill Gates oppfant Microsoft. Og Steve Job med Apple, uten den hadde verden gått under altså.

Anonymous poster hash: c6889...eb1

Kan ikke du knuse din PC og smarttelefon og si opp ditt internet. For du setter åpenbart ikke pris på dem.

Anonymous poster hash: 22bf6...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake forlot jeg kvinneguiden ene og alene på grunn av mannlige brukere her inne som hatet kvinner. Alle kvinner. Det var ikke måte på hva de tillot seg å skrive. De hadde blitt dumpet, bedratt, eller rett og slett ikke hatt noe med damer å gjøre i det hele tatt enda.

Jeg opplever ikke den samme ensidige hetsen fra kvinner her ikke. Jeg kan ikke se at noen få kvinnelige brukere oppretter tråd etter tråd tråd for å fortelle menn hvor ubrukelige de er. Mens blant annet du, wubwub, har opprettet mange tråder der du blant annet viser til "fakta" som skal fortelle oss kvinner at vi ikke bidrar med noe her i verden, fordi vitenskapsMENN har drevet verden fremover.

Det er en grunn til at 95% av brukere som har havnet på min ignoreringsliste er menn.

Men vi har jo noen mannlige brukere her inne som er fantastiske. Kudos til dem!

Anonymous poster hash: 65cdc...f63

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet at man trenger en kvinne til å lage barnet? eller skal menn bygge roboter til dette også. :klo:

Hva om du hadde hatt en datter, skulle du lært henne : kjære min, du er nok dessverre ubrukelig fordi dataspill er morsommere enn damer(dine ord) og dessuten er det bedre at robotene tar seg av barna.

Har du tenkt videre på dette? Du vet at menneskebabyer er en rase som er avhengig av menneskelig kontakt? Dette er så viktig at menneskelig kontakt uten omsorg blir bedre enn ingenting

uansett, skulle egentlig ikke svare på noe av det du sa her inne for jeg leste nettopp noe interessant du skrev i den andre tråden du laget med helt samme tema:

Hvis det bare er for å trolle/provosere er det jo din sak og vel ok, men om du gjentatte ganger søker en kontakt hvor du blir møtt med negative svar så virker ikke ting helt ok.

Om jeg skulle fått ei datter så ville det vært uten tvil den lykkeligste tiden i mitt liv og jeg ville selvfølgelig aldri lært hu noe slikt.

Tvert imot ville jeg vært veldig flink til å fortelle hu at hu kan bli alt hu drømmer om i livet når hu blir voksen. Idag har likestillingen heldigvis kommet langt nok til at det finnes et hav av muligheter for kvinner. Selvom vi per idag har mange yrker som fremdeles er mannsdominerte så vil det garantert utjevne seg når min eventuelle datter vokser opp.

Hun kan bli politiker, den forskeren som finner opp kuren for kreft og aids,motedesigner, psykolog, lege, kirurg, politi, offiser i militæret , vitenskapsdame, professor, brannmann, popstjerne eller "bare" frisør om det er det som er kallet hennes :) Tenk uten for boksen, tenk kritisk og ikke la andre fortelle deg hvordan du skal tenke, ta skole på alvor så kan du bli hva du vil er budskap jeg ville prøvd formidle

Jeg er glad vi lever i en tid hvor kvinner og menn er jevnbyrdige. Det er hvertfall slik i den vestlige verden, i andre regioner er det dessverre ikke slik så feminister kan ikke hvile enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flertall i mannlige krigsledere. Men du kan jo gjerne ramse opp de du vet om sånn at de ikke er glemt <3

Anonymous poster hash: 63e98...f79

Det er et flertall av mannlige ledere, sånn generelt, dermed vil det jo være flere menn som starter kriger, men om man skal begynne med statistikk, er det flere av de kvinnelige lederne som har starta onde kriger.

La oss si at vi har 20 mannlige ledere, hvor 5 av dem har starta kirger.

Samtidig har vi 6 kvinnelige ledere, hvor 4 av dem har starta kriger.

4 av 6, er ganske mye mer enn 5 av 20... Så, jeg er ganske sikker på at verden på ingen måte hadde vært noe mer fri for krig og vold, om kvinnen hadde vært det dominante kjønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et flertall av mannlige ledere, sånn generelt, dermed vil det jo være flere menn som starter kriger, men om man skal begynne med statistikk, er det flere av de kvinnelige lederne som har starta onde kriger.

La oss si at vi har 20 mannlige ledere, hvor 5 av dem har starta kirger.

Samtidig har vi 6 kvinnelige ledere, hvor 4 av dem har starta kriger.

4 av 6, er ganske mye mer enn 5 av 20... Så, jeg er ganske sikker på at verden på ingen måte hadde vært noe mer fri for krig og vold, om kvinnen hadde vært det dominante kjønnet.

Hva heter de, Yme.

Anonymous poster hash: 63e98...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter de, Yme.

Anonymous poster hash: 63e98...f79

Kvinnelige ledere som har vært involvert i små og store kriger:

Cleopatra

Første og andre Cathrine, Russland

Første Elizabeth, England

Margaret Thatcher

Catherine de Medici, Frankrike

Isabelle, Spania

Maria-Theresa, Østerike

Lucrezia Borgia

Osv. Osv.

Det er uendelig mange av dem, så man kan jo ta en titt på denne boka, for de som liker sånt.

http://www.amazon.com/The-Warrior-Queens-Legends-Nations/dp/0679728163

"In this panoramic work of history, Lady Antonia Fraser looks at women who led armies and empires: Cleopatra, Isabella of Spain, Jinga Mbandi, Margaret Thatcher, and Indira Gandhi, among others."

Edit: Jeg glemte den beste!

Brunhilde

"In the late seventh century a Visigothic princess named Brunhilde served as regent for three generations of merovingians kings, all of whom died young. She was definitly warlike, at one point was reported to go into battle with an infant who she represented strapped to her chest"

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnelige ledere som har vært involvert i små og store kriger:

Cleopatra

Første og andre Cathrine, Russland

Første Elizabeth, England

Margaret Thatcher

Catherine de Medici, Frankrike

Isabelle, Spania

Maria-Theresa, Østerike

Lucrezia Borgia

Osv. Osv.

Edit: Jeg glemte den beste!

Brunhilde

"In the late seventh century a Visigothic princess named Brunhilde served as regent for three generations of merovingians kings, all of whom died young. She was definitly warlike, at one point was reported to go into battle with an infant who she represented strapped to her chest"

Angela Merkel har jo også kriget.

Er 100% sikker på om Hillary Clinton ble president istedetfor Obama så ville vi fått historiens første kvinnelige krigspresident i USA også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kvinnelige ledere som har vært involvert i små og store kriger:

Cleopatra

Første og andre Cathrine, Russland

Første Elizabeth, England

Margaret Thatcher

Catherine de Medici, Frankrike

Isabelle, Spania

Maria-Theresa, Østerike

Lucrezia Borgia

Osv. Osv.

Det er uendelig mange av dem, så man kan jo ta en titt på denne boka, for de som liker sånt.

http://www.amazon.com/The-Warrior-Queens-Legends-Nations/dp/0679728163

"In this panoramic work of history, Lady Antonia Fraser looks at women who led armies and empires: Cleopatra, Isabella of Spain, Jinga Mbandi, Margaret Thatcher, and Indira Gandhi, among others."

Edit: Jeg glemte den beste!

Brunhilde

"In the late seventh century a Visigothic princess named Brunhilde served as regent for three generations of merovingians kings, all of whom died young. She was definitly warlike, at one point was reported to go into battle with an infant who she represented strapped to her chest"

Ikke glem hevngjerrige Golda Meir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem hevngjerrige Golda Meir.

Indira Ghandi. Benazir Bhutto. Vidgis Finbogadottir. Gro H. Brundtland.

Anonymous poster hash: 5bded...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

."Edit: Jeg glemte den beste!Brunhilde"In the late seventh century a Visigothic princess named Brunhilde served as regent for three generations of merovingians kings, all of whom died young. She was definitly warlike, at one point was reported to go into battle with an infant who she represented strapped to her chest"

Denne Brunhilde er en mix av to Brunhilder, den ene er legenden og Valkyrien Brynhilde Budlasdotter som levde ca 725-775 og som i følge slektstreet er min 35. Oldemor og gift med legenden og sagnhelten Sigurd Fåvnesbane ( som vi egentlig ikke er sikker på identiteten til) og Brunihildi som var gift med Sigebert den 1 av Austrasia og levde fra midten av 500-tallet. og var min 45.oldefars svigerdatter. Man regner med at sistnevnte er inspirasjonen til min 35. Oldemor som vi egentlig ikke har ordentlige bevis på at virkelig har vært et levende menneske. Hun har blant annet inspirert Wagner til å skrive Niebelungen og er omtalt i Edda og Volsunga saga.

Bare sånn for å ha det sagt.

Det var Sigurd Fåvnesbanes 3 år gamle sønn hun skulle ha ryddet av veien.

Dette er hva Wikipedia sier http://en.m.wikipedia.org/wiki/Brynhildr

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Brunhilde er en mix av to Brunhilder, den ene er legenden og Valkyrien Brynhilde Budlasdotter som levde ca 725-775 og som i følge slektstreet er min 35. Oldemor og gift med legenden og sagnhelten Sigurd Fåvnesbane ( som vi egentlig ikke er sikker på identiteten til) og Brunihildi som var gift med Sigebert den 1 av Austrasia og levde fra midten av 500-tallet. og var min 45.oldefars svigerdatter. Man regner med at sistnevnte er inspirasjonen til min 35. Oldemor som vi egentlig ikke har ordentlige bevis på at virkelig har vært et levende menneske. Hun har blant annet inspirert Wagner til å skrive Niebelungen og er omtalt i Edda og Volsunga saga.

Bare sånn for å ha det sagt.

Det var Sigurd Fåvnesbanes 3 år gamle sønn hun skulle ha ryddet av veien.

Dette er hva Wikipedia sier http://en.m.wikipedia.org/wiki/Brynhildr

Jeg hadde aldri hørt om hu før, så det stemmer helt sikkert det du forteller her, og hvis du faktisk kan være beslekta med disse damene, elsker jeg deg litt, og håper at du en dag vil sette barn på meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri hørt om hu før, så det stemmer helt sikkert det du forteller her, og hvis du faktisk kan være beslekta med disse damene, elsker jeg deg litt, og håper at du en dag vil sette barn på meg <3

Haha! Jeg har egentlig hatt det travelt med å sette barn på et par andre menn som meldte seg. ;)

Jeg kan faktisk nevne at Cleopatra visstnok er min 60. oldemor og at Brynhilde og Cleopatra begge er formødre til min 21. Eller 22 oldefar. Jeg vil tro at Cleopatra har noen hundretusen eller litt mindre etterkommere, det er sikkert drøssevis av nordmenn som har 0,00012% eller mindre av Cleopatras og sikkert litt mer av Brynhildes sagnomsuste blod i årene.

Nå er det jo usikkert, men siden denne delen av slekta er forsket på i det vide og det brede, så sier jeg at det er slik inntil ekspertene finner ut noe nytt i litteraturen eller eldre skrifter. Det hører med til historien at mannen kommer fra samme familie, vi fant ut av han var min fars 11.menning.

Litt av en avsporing... jeg kan jo bare hoppe litt inn i trådens emne og si at: - Nei, jeg er ikke mannehater!

Gidder egentlig ikke å si noe mer, da slike tråder ofte blir noe latterlige. Selvfølgelig har man opplevd negative ting med menn ( alvorlig negative ting, til og med). Jeg har også opplevd ting med damer, men de slipper jeg heldigvis å være i forhold med - det har vært nok forvirrende med menn! ;)

Edit: Glemte å få med at Brynhilde visstnok skal ha vært Ragnar Lodbroks svigermor og mor til Aslaug Kraka Sigurdsdatter.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du juger. Jeg har aldri sagt menn er bedre soldater enn menn. Senest for 2 dager siden lagde jeg en tråd som det står at kvinner og menn er like dyktige soldater : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=878521

/quote]

Menn er ikke bedre enn menn, nei. Men at menn er bedre soldater enn kvinner kan det overhodet ikke finnes tvil om. Hvordan er det mulig å påstå noe så dumt som at kvinner er like gode soldater som menn?

Anonymous poster hash: 751dd...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...