Gå til innhold

GILDE driver med kjønnsdiskriminering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er blitt så priviligerte at vi lager problemer ut av ingenting.

Hei folkens,visste dere at det dør tusenvis av kvinner i barsel pga mangel på medisinsk hjelp? Visste dere at bla i Nicaragua er abort ulovlig og voldtatte jenter/kvinner blir tvunget til å bli mødre? Mange av disse er veldig unge og har ikke engang skolegang. Visste dere at i enkelte usiviliserte land så er det ok å slå kona/kjæresten hvis hun gjør noe "galt"? Visste dere at i mange land blir en voldtatt kvinne selv satt i fengsel/dødsstraff?

Fy faen,dere er så jævla selvgode og patetiske at jeg har ikke ord.

White people problems.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vil jeg gjerne også benytte anledningen til å klage på diskrimineringen på andre reklamer. For eksempel, hvorfor er bind og tamponger rettet mot kvinner? Hva med menn? Hvorfor kan ikke vi kjøpe Dr. Greve intimvask? Hvorfor er det ikke nakne menn i disse reklamene? Kanskje jeg har lyst på en fuktighetskrem med PH 3.5 og Aloe Vera?

Temmelig tåpelig å bry seg om slikt. Kan for øvrig nevne at kebab sausen i den Kebab EAT tingen er temmelig god. Skulle ønske det fantes en sånn saus man kunne kjøpt separat.

Vel, menn trenger ikke bind og tamponger eller...?

Det at produkter har ulike målgrupper og dertilhørende markedsføring er helt naturlig, men det som plaga meg med denne kampanjen var det krampaktige forsøket på å fremstille menn som en gjeng stakkarslige ubrukeliuser. Ha ha? Og hvorfor utelukker de kvinner - ville det ikke vært smartere å appelere til begge kjønna for å selge produktet mer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er blitt så priviligerte at vi lager problemer ut av ingenting.

Hei folkens,visste dere at det dør tusenvis av kvinner i barsel pga mangel på medisinsk hjelp? Visste dere at bla i Nicaragua er abort ulovlig og voldtatte jenter/kvinner blir tvunget til å bli mødre? Mange av disse er veldig unge og har ikke engang skolegang. Visste dere at i enkelte usiviliserte land så er det ok å slå kona/kjæresten hvis hun gjør noe "galt"? Visste dere at i mange land blir en voldtatt kvinne selv satt i fengsel/dødsstraff?

Fy faen,dere er så jævla selvgode og patetiske at jeg har ikke ord.

White people problems.

Tror du den vestlige verdens likestilling kom av seg selv? Den er bygget opp av de som du kaller selvgode og patetiske. Å opprettholde likestilling krever jobb, debatt og kritiske spørsmål.

Å sammenligne problemene i andre deler av verden er lite relevant, ettersom det fint går an å kjempe for likestilling i Norge samtidig som man jobber for likestilling i resten av verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at likestilling går i dass pga en tåpelig reklame...

Anonymous poster hash: 50c38...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Da vil jeg gjerne også benytte anledningen til å klage på diskrimineringen på andre reklamer. For eksempel, hvorfor er bind og tamponger rettet mot kvinner? Hva med menn? Hvorfor kan ikke vi kjøpe Dr. Greve intimvask? Hvorfor er det ikke nakne menn i disse reklamene? Kanskje jeg har lyst på en fuktighetskrem med PH 3.5 og Aloe Vera?

Temmelig tåpelig å bry seg om slikt. Kan for øvrig nevne at kebab sausen i den Kebab EAT tingen er temmelig god. Skulle ønske det fantes en sånn saus man kunne kjøpt separat.

Eh..hva skal menn med tamponger og bind??

Og ingen nekter deg å kjøpe produkter som kvinner reklamerer for. De sier og skriver vel ikke at det er kun for kvinner? Så bare kjøp produktene du. Men ser ikke nytten av bind og tamponger :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du den vestlige verdens likestilling kom av seg selv? Den er bygget opp av de som du kaller selvgode og patetiske. Å opprettholde likestilling krever jobb, debatt og kritiske spørsmål.

Å sammenligne problemene i andre deler av verden er lite relevant, ettersom det fint går an å kjempe for likestilling i Norge samtidig som man jobber for likestilling i resten av verden.

Nei,jeg tror ikke det, men jeg tror heller ikke at noen av oss akkurat har bidratt til dette, og jeg synes det blir for dumt å lage kriser ut av ingenting. Samtidig spør jeg meg hvorfor kvinner i Norge ikke bryr seg om ekte undertrykkelse men heller velger å sutre over ikke eksisterende problemer og kalle det likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Vi er blitt så priviligerte at vi lager problemer ut av ingenting.

Hei folkens,visste dere at det dør tusenvis av kvinner i barsel pga mangel på medisinsk hjelp? Visste dere at bla i Nicaragua er abort ulovlig og voldtatte jenter/kvinner blir tvunget til å bli mødre? Mange av disse er veldig unge og har ikke engang skolegang. Visste dere at i enkelte usiviliserte land så er det ok å slå kona/kjæresten hvis hun gjør noe "galt"? Visste dere at i mange land blir en voldtatt kvinne selv satt i fengsel/dødsstraff?

Fy faen,dere er så jævla selvgode og patetiske at jeg har ikke ord.

White people problems.

Tror du ikke de kvinnene du nevner vil at vi som har muligheter og ressurser bruker dem?

Det hjelper ikke dem at vi stopper en utvikling,og vi må ta utgangspungt i det samfunnet vi lever i.

Og det går fint an og både tenke på og hjelpe andre! Men skjønner likevel litt hva du mener. Som kanskje er å kjempe de rette kampene? Sånn for i det minste skams skyld,når vi er så priviligerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..hva skal menn med tamponger og bind??

Og ingen nekter deg å kjøpe produkter som kvinner reklamerer for. De sier og skriver vel ikke at det er kun for kvinner? Så bare kjøp produktene du. Men ser ikke nytten av bind og tamponger :-D

Du ser vel heller ikke nytten av ironi/sarkasme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Du ser vel heller ikke nytten av ironi/sarkasme?

Nytten?

Men syns det var et litt dårlig forsøk i så fall. Men ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolig feminister som står bak denne reklamen ja :)



Anonymous poster hash: bcf9a...80e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt å se det ikke bare er jeg som reagerer på disse reklamene. Jeg vet ikke helt hvem jeg synes de marginaliserer mest, kvinner eller menn. Jeg opplever dem i grunnen som støtende mot begge.

Er de ikke også egentlig et brudd på markedsføringslovens § 2?



Anonymous poster hash: fbdc0...257
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er blitt så priviligerte at vi lager problemer ut av ingenting.

Hei folkens,visste dere at det dør tusenvis av kvinner i barsel pga mangel på medisinsk hjelp? Visste dere at bla i Nicaragua er abort ulovlig og voldtatte jenter/kvinner blir tvunget til å bli mødre? Mange av disse er veldig unge og har ikke engang skolegang. Visste dere at i enkelte usiviliserte land så er det ok å slå kona/kjæresten hvis hun gjør noe "galt"? Visste dere at i mange land blir en voldtatt kvinne selv satt i fengsel/dødsstraff?

Fy faen,dere er så jævla selvgode og patetiske at jeg har ikke ord.

White people problems.

Å så politisk korrekte vi er. Så du mener man kan ikke diskutere noe annet enn kvinner som dør i barsel, eller abort i uland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så politisk korrekte vi er. Så du mener man kan ikke diskutere noe annet enn kvinner som dør i barsel, eller abort i uland?

Diskutere eller sutre over en reklame?

Jeeeez...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...