Gå til innhold

Kvinner som nav´er og drar på ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ut ifra et evolusjonsbiologisk perspektiv, har jo kvinners posisjon alltid vært den at de har blitt forsørget, mens menn har vært de som forsørger. Sånn sett er det kanskje ikke utenkelig at terskelen for å gjøre staten til sin "omsorgsperson" er noe lavere for kvinner enn den er for menn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut ifra et evolusjonsbiologisk perspektiv, har jo kvinners posisjon alltid vært den at de har blitt forsørget, mens menn har vært de som forsørger. Sånn sett er det kanskje ikke utenkelig at terskelen for å gjøre staten til sin "omsorgsperson" er noe lavere for kvinner enn den er for menn?

Nå er det vel ikke helt slik i dagens Norge.

Anonymous poster hash: 515b7...974

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann1979

Jeg hadde en onkel som hadde over 35 000 utbetalt i mnd i trygd ( dette er ca 5 år siden) å jeg hadde ca 15000 utbetalt for og være i full jobb, en smule urettferdig ja, den dag i dag lever jeg fra hånd til munn å har 14 dager ferie, dette blir brukt hjemme til å vedlikeholde hus å slikt, sydentur har jeg aldri hvert på, men mine naboer som er navere, reiser på ferie til syden, Thailand osv flere ganger i året, de har jo nok av tid... livet er ikke mye rettferdig nei

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er BPA?

Anonymous poster hash: 515b7...974

Brukerstyrt personlig assistent

Anonymous poster hash: f860d...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke helt slik i dagens Norge.

Anonymous poster hash: 515b7...974

Jo. Eneste som har skjedd er at staten er blitt en mellommann.

Menn betaler inn suverent mest skatt, og kvinner tar ut suverent mest av statskassa både via en hel mengde støtteordninger til kvinner, mødre, ol., via trygd og sykepenger, via barnebidrag og via helsevesenet, ol som de belaster i en vesentlig større grad.

Anonymous poster hash: bbcee...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fortsatt reise på ferie selvom man er syk, og man bør også få ha lov til å prøve å gjøre verdige ting og ha et nogenlunde greit liv selvom man går på nav.
MEN det er stor forskjell på å være kronisk syk og på trygd, og det å være kortvarig syk eller arbeidsledig og ikke gidde å stresse med å jobbe fordi man heller vil på ferie. Er dem i den siste kategorien syntes jeg du burde stramme opp vennindene dine og fortelle hvor mye de ødelegger for dem som faktisk ER skikkelig syke.



Anonymous poster hash: 7423e...d1b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si mine venniner er mye latere og sluer til å utnytte NAV enn det mine kompiser er! Har flere venniner som lever på NAV samtidig som de reiser både hit og dit.

Skjerpings!

Anonymous poster hash: 4fb30...ae3

Hvorfor er det verre at dine veninner utnytter NAV mer enn dine kompiser? Litt merkelig spørr du meg.

Anonymous poster hash: b4805...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Brukerstyrt personlig assistent

Anonymous poster hash: f860d...845

Aha! Tusen takk for svar. :) (Hadde helt glemt tråden.)

Anonymous poster hash: 515b7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en onkel som hadde over 35 000 utbetalt i mnd i trygd ( dette er ca 5 år siden) å jeg hadde ca 15000 utbetalt for og være i full jobb, en smule urettferdig ja, den dag i dag lever jeg fra hånd til munn å har 14 dager ferie, dette blir brukt hjemme til å vedlikeholde hus å slikt, sydentur har jeg aldri hvert på, men mine naboer som er navere, reiser på ferie til syden, Thailand osv flere ganger i året, de har jo nok av tid... livet er ikke mye rettferdig nei

Da er det på tide med en ny jobb. Ikke klag og gi opp på en situasjon du kan endre på. Ingen i full jobb har bare 14 dagers ferie. Blir oppgitt når folk gnåler så jævlig over hva naboen har og ikke har. Jobb dere selv oppover istedenfor å se stygt over gjerdet.

Anonymous poster hash: a51be...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en ny jobb. Ikke klag og gi opp på en situasjon du kan endre på. Ingen i full jobb har bare 14 dagers ferie. Blir oppgitt når folk gnåler så jævlig over hva naboen har og ikke har. Jobb dere selv oppover istedenfor å se stygt over gjerdet.

Anonymous poster hash: a51be...279

Er vel enig med deg, men forstår han også.

Anonymous poster hash: 515b7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en ny jobb. Ikke klag og gi opp på en situasjon du kan endre på. Ingen i full jobb har bare 14 dagers ferie. Blir oppgitt når folk gnåler så jævlig over hva naboen har og ikke har. Jobb dere selv oppover istedenfor å se stygt over gjerdet.

Anonymous poster hash: a51be...279

Enig.. En annen ting, hvor gammel er denne onkelen, hvor mye tjente han før han ble uføretrygdet? Det glemmer mange å tenke på.. det har seg jo sånn at flere har jobbet i mange år før de ble så syke at de måtte kaste inn håndkleet. Det virker ikke som at alle har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en onkel som hadde over 35 000 utbetalt i mnd i trygd ( dette er ca 5 år siden) å jeg hadde ca 15000 utbetalt for og være i full jobb, en smule urettferdig ja, den dag i dag lever jeg fra hånd til munn å har 14 dager ferie, dette blir brukt hjemme til å vedlikeholde hus å slikt, sydentur har jeg aldri hvert på, men mine naboer som er navere, reiser på ferie til syden, Thailand osv flere ganger i året, de har jo nok av tid... livet er ikke mye rettferdig nei

Ingen har 35 000 kr utbetalt i uføretrygd fra NAV, hverken for 5 år siden, eller i dag.

Beregningen er begrenset til 6G, som for 5 år siden var på 72000.

Dette ga et beregningsgrunnlag på 432 000 kr, noe som gir en brutto uførepensjon på ca 285 000 kr.

At mange har en privat uføreforsikring, eller har hatt pensjonssparing som de kan ta ut når de blir uføre, er en annen sak, men fra det offentlige er det ingen som får utbetalinger som du skisserer her.

Anonymous poster hash: 6afc1...cfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra et evolusjonsbiologisk perspektiv, har jo kvinners posisjon alltid vært den at de har blitt forsørget, mens menn har vært de som forsørger. Sånn sett er det kanskje ikke utenkelig at terskelen for å gjøre staten til sin "omsorgsperson" er noe lavere for kvinner enn den er for menn?

Hvilke tidsperiode refererer du til her? Hvor lang periode i menneskets eksistens var dette reelt? Hvilke oppgaver hadde mannen og kvinnen?

Anonymous poster hash: c7665...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut ifra et evolusjonsbiologisk perspektiv, har jo kvinners posisjon alltid vært den at de har blitt forsørget, mens menn har vært de som forsørger. Sånn sett er det kanskje ikke utenkelig at terskelen for å gjøre staten til sin "omsorgsperson" er noe lavere for kvinner enn den er for menn?

Jeg vil også gjerne at du skal dokumentere at det alltid har vært sånn.

Anonymous poster hash: 515b7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært utenlands mens jeg var sykemeldt. Første gangen sa jeg ifra, og fikk ikke sykepenger den uka jeg var borte.

Andre gangen sa jeg ifra, og ble rådet til å søke om å beholde sykepengene.

Legen skrev da erklæring på at jeg ikke ble sykere av oppholdet, men at det derimot ville gjøre meg godt.

Det skulle kommet inn mld til nav når noen er ute og vifter med passene sine, uten å melde fra!

Tviler på at mange ikke har sitt på det rene når de reiser utenlands.

Å mene det eneste riktige for syke, er at de skal sitte isolert i hjemmet sitt til de er friske, er jo helt tåpelig.

Minner om de som mener man ikke kan gå på apoteket eller til butikken hvis man er hjemme fra jobb pga. sykdom.



Anonymous poster hash: 5c744...d62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...