Gå til innhold

Kvinner som nav´er og drar på ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si mine venniner er mye latere og sluer til å utnytte NAV enn det mine kompiser er! Har flere venniner som lever på NAV samtidig som de reiser både hit og dit.

Skjerpings!



Anonymous poster hash: 4fb30...ae3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du si "skjerpings" til dine venninner da. Det er ikke sikkert de sitter på kg og leser om din frustrasjon..

Anonymous poster hash: 3347b...e04

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledige venninner da eller?



Anonymous poster hash: 5831c...b26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov om man går på dagpenger, er det? Men om de er ufør så kan de jo gjøre som de vil.

Hva mener du med å utnytte? Er de ikke syke, verke psykisk eller fysisk? Finn bevis og anmeld de om det provoserer deg at de reiser på ferie dekket av staten



Anonymous poster hash: 07a2d...775
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov om man går på dagpenger, er det? Men om de er ufør så kan de jo gjøre som de vil.

Hva mener du med å utnytte? Er de ikke syke, verke psykisk eller fysisk? Finn bevis og anmeld de om det provoserer deg at de reiser på ferie dekket av staten

Anonymous poster hash: 07a2d...775

"Syke". Poenget her er at kvinner generelt sett er latere enn menn.

Anonymous poster hash: 4fb30...ae3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok latere også, men iallefall generelt mye sykere enn menn.

Denne rapporten viser det. Det er resuktatet av dette evige gnålet om likestilling som startet rundt de tider rapporten går tilbake til. Det er lett å gnåle om likestilling, fordi kvinnene på liv og død tror de er like flinke til å stå i jobb som menn.

Det hjelper sånn passelig, da dette fører til at samfunnet får enorme kostnader og problmer fordi de rett og slett ikke klarer dette. Likevel holder de fortsatt på med likestillingsmaset. En annen ting de klager på er lønnsforskjellene i like yrker. Skulle bare mangle, da menn er mer å stole på enn kvinner i nær sagt alle typer jobb.

Her er rapporten. Skremmende og trist lesing.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Sverige-Kvinners-sykefravar-86-prosent-hoyere-enn-menn-7528044.html#.U4br5Mb0dhs



Anonymous poster hash: e9505...b51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Når man sender meldekort haker man av om man har ferie og blir trukket deretter i ytelser

- Får man ytelser fra nav gir man beskjed i forkant av reiser/ferie og får dette godkjent

- Selv om man mottar ytelser fra nav, det være seg dagpenger, sykepenger eller AAP, kan man også trenge å komme seg bort og ha ferie. Selv om man "bare går hjemme" er ikke dette det samme som ferie.

Anonymous poster hash: fa341...f21

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si mine venniner er mye latere og sluer til å utnytte NAV enn det mine kompiser er! Har flere venniner som lever på NAV samtidig som de reiser både hit og dit.

Skjerpings!

Anonymous poster hash: 4fb30...ae3

Hvor er hit og dit? Er du fornøyd hvis de bare holder seg innenfor husets fire vegger? Du fremstår ikke som veldig smart.

Anonymous poster hash: 0e7c5...8ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si mine venniner er mye latere og sluer til å utnytte NAV enn det mine kompiser er! Har flere venniner som lever på NAV samtidig som de reiser både hit og dit.

Skjerpings!

Anonymous poster hash: 4fb30...ae3

"Syke". Poenget her er at kvinner generelt sett er latere enn menn.

Anonymous poster hash: 4fb30...ae3

"Poenget" ditt her er vel bare rett og slett å lage enda en tråd om kvinners "udugelighet".

Et noe tafatt forsøk, forøvrig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan folk bare slutte å svare på tråder som dette- hva er poenget med å argumentere med folk som sterkest kort er "haha, dere er dumme".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan folk bare slutte å svare på tråder som dette- hva er poenget med å argumentere med folk som sterkest kort er "haha, dere er dumme".

Det er ikke så lett å la være alltid. :fnise:

Anonymous poster hash: 515b7...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpins til staten som lager slike regler

For jeg regner med att ingen tror att det finns noe en kan ha i drikkevannet så blir Normenn plutselig ærlige ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpins til staten som lager slike regler

For jeg regner med att ingen tror att det finns noe en kan ha i drikkevannet så blir Normenn plutselig ærlige ?

Sannhetsserum? :biggrin:

Anonymous poster hash: 515b7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får penger fra NAV og jeg reiser når jeg kan, men det betyr ikke at jeg ikke er syk eller at jeg snylter. Disse reisene er det eneste som holder meg i live, da er det ganske fælt av folk å bli sur for at jeg gjør det. Blir alt for dumt å si at man kan jobbe hvis man kan reise, det kan ikke sammenlignes i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 02544...eb0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får penger fra NAV og jeg reiser når jeg kan, men det betyr ikke at jeg ikke er syk eller at jeg snylter. Disse reisene er det eneste som holder meg i live, da er det ganske fælt av folk å bli sur for at jeg gjør det. Blir alt for dumt å si at man kan jobbe hvis man kan reise, det kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 02544...eb0

Jo det kan det. Hva er det som gjør deg så syk at du ikke kan jobbe, men å reise i ved hver mulighet klarer du?

Anonymous poster hash: 46544...2e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan det. Hva er det som gjør deg så syk at du ikke kan jobbe, men å reise i ved hver mulighet klarer du?

Anonymous poster hash: 46544...2e0

Bipolar lidelse og svært alvorlig sosial angst. Jeg får ikke sovet eller spist mens jeg reiser, og det er så vidt jeg takler stresset med å reise. Det å jobbe er tusen ganger vanskeligere, og det går ikke uten å bli suicidal eller manisk.

Anonymous poster hash: 02544...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest miora

Man må da få ha ferie, til tross for at man får hjelp fra NAV.

Virker som noen av dere tror livet må stoppe helt til tross for at man får hjelp fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man få lov til å dra på ferie.

Men hvis man vet 100 % på at vedkommende er en snylter, så hadde jeg sagt ifra til Nav.

Vet om noen som gjorde det med en kompis, han levde livet med penger fra NAV, jobbet litt svart på si og dro på masse ferier osv.

Han får ikke mer fra NAV nå, for å si det sånn. :jolie:



Anonymous poster hash: 8172f...519
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolar lidelse og svært alvorlig sosial angst. Jeg får ikke sovet eller spist mens jeg reiser, og det er så vidt jeg takler stresset med å reise. Det å jobbe er tusen ganger vanskeligere, og det går ikke uten å bli suicidal eller manisk.

Anonymous poster hash: 02544...eb0

Hvis du virkelig hadde hatt sosial angst er det jo merkelig at du takler å være blant så mye folk på en deilig ferie, men å jobbe på et sted hvor du kan være helt alene det blir for vanskelig. Hva hadde du gjort hvis du ikke kunne levd av statskassen? Hadde du sultet ved brødboksen da eller hadde du blitt frisk nok helt plutselig?

Anonymous poster hash: 46544...2e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok av mennesker som går på AAP og reiser på charterturer til syden for å kose seg på fyllaturer, og lurer seg unna ved å ikke huke av som normalt på meldekortene uten at de blir tatt.



Anonymous poster hash: 46544...2e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...