Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Hei!

Gratulerer så mye :rødme:

Er spent på hva mannen din sier når han kommer hjem jeg ;)

Åhh! jeg og!! Og han er på vei hjem så ringte han og sa nå! :hoppe: Han lurte på om vi skulle gå på kafe og spise. "Kom hjem først da..?" " Eh.. ok."

Han kommer til å gå i spinn!! :ler:

Jeg er så spent!

Har ikke fått gjort NOE i dag! SKulle gjøre masse siden jeg har fir i dag men har BARE virret rundt! :ler:

Ordne meg litt før han kommer tror jeg.. :rødme:

Skal fortelle hvordan det gikk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fortalt mannen! Eller pappaen kan jeg vel si... :rødme: :yvonne:

Han ble helt matt! :ler:

"Mener du det..? MENER du det..? Å herregud... jeg ... jeg.. MENER du det?? Ja, men det er bra. Det synes jeg var veldig bra." (no kidding..? :fnise:)

2 min etterpå. "Dette synes jeg var bra. osv osv." "Jeg ble helt matt jeg..."

:fnise: Så ble han litt mer overrøsende og blank i øya.. :rødme:

Nå bare skotter han bort av og til og ser lurt på meg.. :fnise: Henter fotskammel og vann og pusler skikkelig :rødme:

Vi prøver å ikke bli helt på tuppa enda.. Må jo se at prikken bestemmer seg for å bli først.. :rødme:

Åh.. jeg er så tørst og har litt hodepine.. ble litt utladet av denne dagen kjenner jeg.. puh.. tar på å bli overrasket, overbegeistret, nervøs, utrolig glad, vente vente vente!, løpe opp og ned byen etter g-tester.

Tror det er greit at treninga utgikk i dag.. Mentalt har jeg jo vært på bootcamp. :ler: Fysisk har jeg sikkert brent av litt med apotekløping og generellt oppgira fysikk!

Prøve å se på ol.. Gull? Heia Berger!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi :fnise: Høres akkurat ut som mannen min det der ;) Jeg gav han testen i adventskalenderen hans 1. desember. Hadde visst det selv i et døgn allerede. Puh...!

Kan tenke meg du sover godt i natt, etter en slik dag :) Man blir helt utkjørt av slik spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mannen din er :rødme:

Spiren kommer til å komme ut på bursdagen sin om 8 måneder den ;)

Åhh :rødme: Bursdag... tenk det. Dette er så rart og fint :)

Hihihi :fnise: Høres akkurat ut som mannen min det der ;) Jeg gav han testen i adventskalenderen hans 1. desember. Hadde visst det selv i et døgn allerede. Puh...!

Kan tenke meg du sover godt i natt, etter en slik dag :) Man blir helt utkjørt av slik spenning.

Holdt du deg et døgn?? Imponert!! Jeg stod og trippet i gangen da han kom hjem! For så å begynne å småtute.. :rødme: :fnise:

Ja, nå er jeg faktisk helt utslitt... :rødme: tror jeg skal komme meg i seng. Klokka er jo over elleve! :natti: Sov godt jenter og takk for hyggelig besøk i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å gå hjem etter en laaaaaaaaang dag på jobb.. :natti:

Sove i natt ja.. IKKE I DET HELE TATT!! :kjefte: tenkte og tenkte og var så sulten og fikk bare IKKE sove. Sov så godt fram til 2 men da var det slutt..

Hadde en liten nestenbesvimelse og en del brekninger på morraen så det startet jo ikke akkurat toppers.. Må ha mat tilgjengelig at all times!! notere, notere.. Huff, ekkelt altså. Kaldsvettet og alt flimret før jeg ble kjempekvalm. Kom som kastet på meg. Håper det er fordi jeg var så utslitt og ikke fordi det skal være sånn hele tiden.. :sjenert:

Var hvit som et laken fra isse til tåspiss, (merkelig, alltid trodd man bare ble hvit i ansiktet.. men neida) så jeg måtte ta på litt sminke på huden for å ikke se død ut på jobb! Er så mange mødre i landskapet som "ser sånt med en gang" (etter eget utsagn), så her er det bare å passe seg.

I kveld er det middag som er lagt til en fredag nettopp fordi "vi kan drikke litt vin!?" Hm.. hva skal jeg finne på slags unnskyldning..? Får være kreativ..

men nå; hjem!! Hvile litt fr middagsbesøket.. er så glad et er vi som skal bort og ikke har invitert!!

ta ta.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ny dag i mitt sammensurium. :)

Jeg rakk jo bare å si at jeg ikke hadde noen særlige symptomer på graviditeten før jeg ble kvalm! :sukk:

Gårdagen var ganske tung må jeg si. Sikkert fordi jeg ikke var helt forberedt.. Nå er det bare å ha mat klar midt på natta når jeg våkner og er sulten eller tissetrengt! Det er helt umulig å sovne igjen når jeg føler meg helt hul. Utrolig rart hvor fort ting forandret seg her..

I går var det middag hos et vennepar. Etter et utrolig kaotisk forsøk på å bortforklare at jeg takket nei til vinen, ble hele greia avslørt :ler: Er det mulig.. jeg burde skjønt at det ikke gikk.. Men, etterpå er jeg egentlig ganske glad for det.. Det blir godt å ha en venninne som har fått to barn som kansvare på alle rare spørsmål.. Og ikke minst, en som er det om det går galt.

På vei hjem var det rask tur innom Deli for å nødhandle side kvalmen kom snikende igjen! :ler: "Ja, nå er vi i gang..." sa kjæresten litt tørt da jeg troppet opp foran kassen med: honnycorn(!!!), cola, pringles, bananer og melk. :fnise: Med unntak av bananer er de andre varer jeg stort sett aldri plukker med meg.. Kveldsen ble honneycorn og en halv banan.. Nattmat: halv banan. Første frokost: honneycorn. :ler: Februarprosjektet har fått en avorlig bulk! Men det må vel avblåses nå egentlig. Eller, jeg må jo ikke det. Ingen MÅ ha brød og sukker for å være gravid, men jeg innser at lysten får komme før fornuften her en stund..

Nå lettet kvalmen litt! :) Tror trikset er å spise litt MED EN GANG jeg kjenner sultfølelse og så spise litt mer etterhvert. Kjæresten ligger og sover enda, heldiggrisen.. Jeg har ikke den helt gode søvnen om dagen. Men det er vel bare tanker som svirrer.. Mye bedre i natt i alle fall. og i dag får vi ny stor seng!! :hoppe: Det blir så digggg!!!!

I dag; flytteprosjekt... Den gamle leiligheten til kjæresten har endelig overtakelse og vi må nå hente ute alle møbler vi har utsatt i, ja.. ca 5 mnd.. :ler: trege sa noen..? neeeeida ;) Håper formen holder seg... Min jobb er først å holde fortet her hjemme og rydde plass til en del ting. Heldigvis.. da kan jeg være så slapp og kvalm jeg bare vil uten at noen ser det.

I kveld: dvd hos bestevenninna! Og jeg skal fortelle om "status".. Hun va den ene jeg hadde bestemt med for å fortelle det til. Lurer på hva hun sier.. HUn minnet meg veldig på at "det KAN skje når som helst når du nå slutter på pillen vet du.. Selv om dere ikke skal prøve før apil..." Litt bekymret egentlg tror jeg... :sukk: tror hun mener det er litt tidlig.. Men men, vi synes ikke det og det er jo det viktigste :) Ok, to mnd for tidlig men who's counting?? :ler:

Oh no.. kvalm igjen. Ny frokost! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å følge med i boken din :) Kjenner meg igjen fra jeg var nygravid :rødme:

Jeg ble litt bekymret i uke 6 en gang, for jeg merket overhodet ingen tegn til graviditeten. Morgenen etter våknet jeg med skikkelig kvalme. :roll: Måtte være hjemme fra jobb i 4 dager :dåne: Fant ut at uansett hvor dårlig matlyst jeg måtte ha, så måtte jeg få i meg litt mat, med en gang jeg kjente kvalmen. Det hjalp veldig! Det varte bare de 4 dagene for min del :nigo: Etter det har jeg hatt en og annen kvalmebølge.

Har du regnet ut når du har termin eller? Blir vel i oktober en gang. Sent i oktober/tidlig november kanskje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsi! :vinke:

Åh, håper jeg er ferdig med kvalme om et par dager jeg og :fnise: Nå er det nesten litt bra her! (tør nesten ikke si det..) Tipper det blir en 7-8 måltider i dag.. ;) På en måte greit med kvalmen så man slipper å lure på om det faktisk er noe der eller ikke.. Men, bare et lite blaff om dagen hadde vært heeelt ok! :jepp:

Hm.. jeg tror jeg har temin 28-29 oktober.. eller noe der i strøket ja :jepp: Siste første dag mens og den dagen jeg mener det skjedde korrespondere ikke helt.. :klø: Ellers så var syklusen bare ekstra kort denne gangen. :) Bare den kommer så er jeg fornøyd!! :rødme:

Det er helt merkerlig å plutselig være "på tjukka".. :fnise:

Er du i bra form? Er det ikke kos?? :rødme: Gleder meg til jeg er litt lenger fram i løpet så ting ikke er så usikkert lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten på GU 1 mars! (helt tilfeldig) Da skulle det vel bli innvendig ultralyd uansett.. Tenk om det går an å se hjerte! :dåne:

Jeg er ca 4+3 eller 4 tror jeg :)

Guri malla! Skjerpings her! Nå kommer de med henger for å hente ting!! :haar: Må fikse masse!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe kvalme, ikke noe særlig humørsvingninger, må ikke opp å tisse om natta, og føler meg bra sånn sett. Men jeg har fått problemer med bekkenet, så jeg er sykemeldt :tristbla: Går til fysio, og det er visst endel galt med meg. Problemer som har kommet frem først nå (men som egentlig har vært der hele tiden), siden bekkenet utvider seg. Har masse smerter, og ligger stort sett hele tiden, det er det eneste som ikke er vondt :(

Det er nok muligens litt tidlig å se hjertet da. Det begynner å slå i uke 6. Men håper du får se det :hoppe: det er virkelig flott å se hjertet til den lille slå :rødme:

Lykke til med plassering av møbler i dag :) Jeg skal bare slappe av til kl 18.30, så skal vi faktisk på kino. Er spent på hvordan det blir å ta t-banen, spise ute, sitte i kinosal i to timer, og t-banen hjem igjen. Kommer til å ha ganske vondt, gjetter jeg, men blir gal av å bare gå hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag!! :) Jeg ble født på en søndag, ikke rart det er yndlingsdagen. :)

Litt kjipers at jeg må jobbe litt så jeg ikke får utnyttet det fine vinterværet ute.. Må tørre å teste formen litt nå snart. Jeg har blitt litt nervøs av dette.. Hoppet litt i høyet her om dagen og da ble jeg jo helt forstyrret resten av natta.. "Har det skjedd noe??" Vet at det ikke skal være farlig men vil så gjerne at det skal gå bra.. Gleder meg til GU om en uke så hun kan fortelle meg at jeg er overnervøs! (håper jeg)

Idag var jeg nesten ikke kvalm da jeg våknet etter en god natts søvn (hurra!), og presterte å bli skuffet... :sjenert: Men det murrer nå veldig så jeg får bare stole på at ting er i orden.

Pupsi:

Hvordan gikk det i går?? Håper det ble en bra kveld uten for mye vondt.. det er vel ikke så mye som hjeper mot bekkenløsning? Så utroig kjipt å bli så plaget så tidlig..

Og ja.. det er sikkert litt for tidlig til å se noe. Og da skal jeg prøve å ikke frike av at vi ikke ser noe! Jeg er jo litt usikker på akkurat hvor langt jeg er. Men tror "gjerningen ble gjort" natt til 1 feb. 1 feb hadde jeg kraftig elslim med litt blod i, så da tenker jeg at 1, 2 eller 3 feb må være mulige befruktningsdager :klø: Dvs 25, 26 eller 27 feb vil prikken være 25 dager som tydeligvis er dagen hjertet skal begynne å slå :dåne: Regne regne.. Jeg er akkurat 6+1 den 1 mars dersom 1 feb var riktig dato. Eller 26, 27 eller 28 dager gammel prikk.. :ler: Nå gikk det litt i surr her. Kanskje jeg skal ringe å prøve å utsette..? Men da tar det vel en mnd til neste mulige. Får ringe i morra og høre.

Jeg vil nemlig spørre henne om hun kan anbefale en bra fastlege samtidig! Jeg LIKER ikke han jeg har fått nå, og ser ikke lyst på hyppige besøk hos han..Stoler ikke helt på han rett og slett. Jeg ringte dit for å bestille time og da sa de at det var ikke noen vits i å komme før uke 10 for man kunne ikke ta blodprøver før det.. Men da er jeg jo laaaangt ned på fødelista! I Oslo er det ikke bare-bare å få fødeplass på ønsket sykehus.. Drittlegesenter! Vil ikke dit mer.. Savner den gamle legen min. Han var skikkelig hyggelig. :) Han nye er ung, ser shabby ut og prater i ett kjør så jeg ikke kommer til! Nei, må bare finne en ny, pronto. :)

Men nå, jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Det gikk greit med meg i går, men hadde mye smerter. Spesielt under filmen. Kunne jo ikke røre meg så mye. Men vi var på Ringen kino, og satt i justerbare skinnseter, med masse plass til bena, så jeg hadde det bedre enn i en vanlig kinosal :)

Du kan nok kanskje se hjertet ja, men ikke bli for skuffet hvis det ikke går. Tror jeg ville tatt den timen hvis jeg var deg :) Hvis du ikke kan få et par uker senere da :)

Jeg dro til legen så tidlig som uke 8 fordi jeg veldig gjerne ville føde på Rikshospitalet. Og det fikk jeg :nigo: Visste at man måtte være veldig tidlig ute med å søke.

Jeg skjønner ikke hva som menes med at blodprøvene ikke kan tas før uke 10. Jordmoren min snakket også noe om det, at jeg burde dra og ta nye. Men dette er jo ting som ikke endrer seg. De testet for røde hunder, hiv, hepatitt, toxoplasmose og muligens en ting til som jeg ikke husker. Og de sjekket vitaminer og sånt. Fikk beskjed om at jeg trengte D-vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hey! Ringen! Det er jo nabolaget mitt! :) Jeg liker Ringen, synes også setene er bra og man sitter liksom aldri for langt ut på siden. Ikke voldsomt imponert over arkitekturen, og logistikken der suger.. Men digg å tusle hjem derfra på kort tid. :)Men du, kan du ikke sitte på sånne sofaer..? Da kan du vel kanskje variere enda mer.. Kanskej du kan ta med en fotskammel!! :ler:

Sykehus ja... Jeg aner ikke jeg! :klø: Tenkte Ullevål, men.. er Riksen bedre da altså? Det er litt fjernt å tenke på enda.. :)

Jeg tar den timen jeg. Så får jeg bare se det jeg ser. Jeg er litt utålmodig med å få snakket litt og undersøkt om ting ser bra ut også. Har alltid litt lavt blodtrykk så det kan jo være greit å sjekke at jernnivåer og sånt er ok. Noen ganger seeeeiler verden! :dåne:

Nå er jeg TRØTT! Skal sove i den stoooore nye senga!! Deilig :) :søvn:

God natt alle små og store! ;) :rødme: :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spy:

Helt ok egentlig.. Blir så nervøs når jeg innimellom ikke kjenner noenting. Håper jeg slutter å tenke på det hver gang jeg våkner om natta snart.. :rødme:

Av og til blir jeg bare så :hjerter_rundt::strix::strix:

Ok, jobbe igjen.. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskeliste for meg selv.. MÅ finne ny fastlege snart! :(

Byttet nå gyn-timen siden det opprinnelige problemer ikke ektsistere lenger, og det nok er litt for tidlig til å se noe. Nye time.. 7 april! ah... :tristbla:

Her er anbealte leger jeg har kommet over:

Siv Kjerstin Brackman

Norsk Legesenter As

Pilestredet Park 7 (gamle rikshospitalet)

Sissel Lahna

Anne Rud på Kurbadet

Iladalen legesenter ved Alexander Killandsplass

Dr. Sandblost Markveien legesenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo: Innom å hilser på.

GRATULERER MED GRAVIDITETEN :)

Har lest boka di og det ser ut til at det klaffet fort :)

Mitt beste råd for kvalme er å spise før kvalmen kommer eller med en gang man merker det.

Hva gjelder GU, har jeg hørt at man ikke skal ta det under graviditet, men det kan jo hende det er forskjellig fra gynekolog til gynekolog. Jeg var selv hos gynekolog rund uke 7-8 for å se et bankende hjerte med innvendig UL :rødme: og nå er det bare 11 dager til vi skal på ordinær UL.

Tenkte å gi deg denne linken.

Her kan du legge inn enten beregning av termin ut i fra første dag i siste mens eller dato for unnfangelse.

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Innom å hilser på.

GRATULERER MED GRAVIDITETEN :)

Hei Fantorangen! :vinke:

Tusen takk! :rødme: Ja, det gikk VELDIG fort! Var to sjokkerte personer i denne husstanden kan du si.. :fnise:

Takk for tips om kvalme! Det stemmer nok på en prikk for min del og. I dag har jeg spist litt og litt nesten hele dagen etter en liten meltdown rett før lunsj..

:rødme: Innvendig UL er det jeg og vil ha snart.. Blir smårar av å bekymre meg for det ene og det andre. Nå får jeg jo det men det blir ikke før 7 april. Da er jeg vel.. ca 11 uker.. Det var jo litt vel sent da!! Dagen etter har jeg første legetime hos fastlegen. Som jeg håper å få byttet fort som bare det! Nå angrer jeg jo på at jeg flyttet gynekologtimen.. :klaske:

Jeg brukte linken din og fant ut at om jeg har rett ang befruktningstidspunkt så er jeg akkurat 5+0 i dag, med termin 27 okt. Men dersom jeg går fra første dag mens er jeg 4+4 eller 4+5. dette finner jeg sikkert aldri helt ut av. men ut i fra mine beregninger må det være natt til 1 feb ehm.. pakken ble levert. :roll:

Ha en fin kveld du og! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti katta. dette er bare ikke min dag... :tristbla:

Først blir gyn-timen utsatt. Så oppdager jeg når jeg skal gå hjem fra jobb at alt jeg har gjort ved en feiltakelse ikke har blitt lagret!! :kjefte: :kjefte: :tristbla: Så utrolig mye arbeid i vasken.. Og jeg som var blitt skikkelig fornøyd også.. :tristbla:

Kom hjem og innså at jeg ikke fikk gjort noe her (like greit sikkert siden klokka var 21..) fordi lapen jeg kan jobbe på var på reise med kjærsten min resten av uka.. :tristbla:

Og så kranger nettet så jeg ikke får gjort noe en gang :kjefte:

Dette er andre gang jeg prøver å skrive dette.. driiiit!!

Nei, må vel bare gå og legge meg så jeg kan stå opp og gjøre alt på nytt igjen..!

:natti::sukk::tristbla:

PS. Hurra for Pølsa og Northug.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...