Gå til innhold

Er smerten glemt i det ungen er ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskrifta sier... Glemte du smerten da barnet var ute?

Jeg glemte IKKE smerten da barnet var ute. Vagina kjentes sprengt ut i mange dager, jeg klarte ikke gå på do, av den grunn torde jeg ikke drikke og spise, ble svimmel og ødelagt. Klarte ikke sitte, vondt å gå, vonde sting. Dette er 13 år siden og det ble med det barnet for min del. Gjør aldri det der igjen. Var heldig med et lite barn (2700, ho 32), men likevel, aldri igjen. Skal jeg og mannen ha en attpåklatt eller 2 blir det keisersnitt. Uten spørsmål.

Er så lei av all svadaen om at "smerten er glemt når du får barnet på brystet". Vrøvl! Jeg slet i 2 uker før smerten var borte. Den er fortsatt ikke glemt!

Hva er DIN erfaring?

Anonymous poster hash: dfdaa...97b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det barnet lå på brystet mitt kjente jeg ingen smerter. Da var jeg helt ufattelig letta for at det var over.

Når adrenalinet ga seg hadde jeg det som du. Kun tre sting, men de var vonde. Var utrolig øm og sår der nede. Gråt når jeg skulle på do, blødde som bare det. Å sitte var umulig, måtte stå eller ligge. Så kom "innkjøringsproblemer" med amminga, og så såre bryster at jeg hadde lyst til å bare hyle ut når babyen tok tak.

Jeg vet ikke enda om vi skal ha flere barn. Foreløpig holder det med den ene.

Anonymous poster hash: 5baea...73b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 13 år siden! Har du fortsatt vondt bør du oppsøke en lege.



Anonymous poster hash: c2d27...2c1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 13 år siden! Har du fortsatt vondt bør du oppsøke en lege.

Anonymous poster hash: c2d27...2c1

Les om igjen. Hun skriver ingen ting om å ha vondt NÅ.

Anonymous poster hash: 5baea...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskrifta sier... Glemte du smerten da barnet var ute?

Jeg glemte IKKE smerten da barnet var ute. Vagina kjentes sprengt ut i mange dager, jeg klarte ikke gå på do, av den grunn torde jeg ikke drikke og spise, ble svimmel og ødelagt. Klarte ikke sitte, vondt å gå, vonde sting. Dette er 13 år siden og det ble med det barnet for min del. Gjør aldri det der igjen. Var heldig med et lite barn (2700, ho 32), men likevel, aldri igjen. Skal jeg og mannen ha en attpåklatt eller 2 blir det keisersnitt. Uten spørsmål.

Er så lei av all svadaen om at "smerten er glemt når du får barnet på brystet". Vrøvl! Jeg slet i 2 uker før smerten var borte. Den er fortsatt ikke glemt!

Hva er DIN erfaring?

Anonymous poster hash: dfdaa...97b

22 år siden første fødsel, og 20 år siden siste fødsel her, og i likhet med deg har jeg ikke glemt smertene, hverken de jeg hadde under fødsel, eller de jeg hadde i etterkant.

Men selv om jeg husker smerten som om det var i går, så var det for meg en konstruktiv smerte, noe som førte til noe godt, og den stoppet meg derfor ikke fra å få flere barn.

For meg var resultatet (barna) verd smerten, men jeg har full forståelse for at andre ser på det på en annen måte.

Anonymous poster hash: 93b90...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om igjen. Hun skriver ingen ting om å ha vondt NÅ.

Anonymous poster hash: 5baea...73b

Nei, men da forstår jeg ikke hva problemet er. Hvorfor fortsette å tenke på det nå, 13 år etter? Er det ikke bedre å nyte at du har fått et friskt barn som er 13 år gammelt?

Anonymous poster hash: c2d27...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Jeg måtte bruke smertestillende en uke etter fødselen da jeg hadde vondt bare jeg skulle reise meg og sette meg. Jeg revnet 8 cm i endetarmen. Min unge var også liten; 2800 gram og 43 cm.



Anonymous poster hash: d6783...232
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Smertene gikk over ganske fort. Nå derimot har jeg glemt helt av hvor sterke smertene var under fødsel, og etter hva jeg kan huske gjorde det ikke vondt i det heeeele tatt :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det "glemt" når ungen var på brystet. Da tenker jeg på selve fødselssmerten altså. Fikk også noen sting som jeg kjente i ukene etterpå, men ikke verre enn at det gikk fint. Får straks mitt 3 barn på 4 år, så vil ikke si det har påvirket meg til å la være å få flere barn iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da forstår jeg ikke hva problemet er. Hvorfor fortsette å tenke på det nå, 13 år etter? Er det ikke bedre å nyte at du har fått et friskt barn som er 13 år gammelt?

Anonymous poster hash: c2d27...2c1

Sikkert fordi alle sier at de glemte smertene med en gang barnet var ute.

Hun opplevde det ikke slik, og lurte på om flere hadde samme opplevelse.

Og siden dette har hindret henne i å få flere barn i etterkant, ønsker hun sikkert å høre andres erfaringer også.

Anonymous poster hash: 93b90...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk helt sjokk etter første fødsel og lurte på om det virkelig hadde gått galt ift revning. Alle sa at all smerte var borte når barnet var ute. Men dæven så vondt jeg hadde i underlivet! Det sved og var skikkelig mørbanka! Er ikke det smerte, så vet ikke jeg.

Heldigvis var jeg litt mer forberedt på det til andre fødsel!

Anonymous poster hash: d2baf...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at det gjorde vondt, men ikke snakk om at jeg klarer å huske hvordan smertene var eller hvor vondt det gjorde. Ekstrem lettelse når jeg endelig fikk babyen til meg, alt var glemt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nevner man at man vil ha keisersnitt så får man slengt etter seg at ved vaginal fødsel så har man ikke noe smerter i etterkant...

men dette er jo som vi ser kun tullball...det gjør vondt både under og etter fødselen.

Jeg tror jeg tar keisersnitt jeg :rolleyes: (og ja allerede fått det innvilget)



Anonymous poster hash: 30ef7...359
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smertene er ikke glemt med en gang, men de blir på en måte litt uvirkelige. Altså, man husker at det var vondt, men ikke akkurat hvordan vondt det var. Vi er vel skapt sånn fordi vi er designet for å få barn, og hvis man ikke "glemte" hvor vondt det var, ville ingen fått mer enn et barn ;)

Jeg hadde en svært traumatisk første fødsel hvor det var dramatisk for både meg og babyen, men jeg ønsket meg likevel en til ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er bare nysgjerrig, hvorfor tar man ikke heller keisersnitt med bedøvelse hvis det er så vondt å føde?



Anonymous poster hash: 7e4da...a83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri født, men har tatt keisersnitt, og jeg sitter igjen med samme følelsen - aldri igjen! Nå er det tre måneder siden snittet, og jeg har fremdeles vondt. Det sier vel seg selv at man har vondt etter en vaginal fødsel også, man har tross alt pressa ut en baby, og kanskje sprukket og sydd. Men jeg er ganske overbevist om at et keisersnitt gir langt mer smerte i ettertid, enn en fødsel. Så er det smertene i etterkant du er redd for, da er nok keisersnitt et dårlig valg, dessverre.

Og du som lurer på hvorfor man ikke bare tar keisersnitt med bedøvelse; selvsagt er keisersnittet med bedøvelse. Men den går ut. Og det er veldig begrenset hvor mye smertestillende man kan ta i etterkant, med tanke på ammingen. Jeg kommer i alle fall tvilsomt til å få flere barn, nettopp pga frykten for å måtte ta keisersnitt igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg så var det nesten over med engang. Det sved litt i underlivet når jeg tisset. I tillegg hadde jeg hørt så mye vondt om å bæsje i etterkant av fødsel at jeg ikke turte å spise på flere dager.

Edit: selve fødselssmertene var over med engang.

Endret av Plengionika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mørbanka nedentil i noen dager men det kan ikke sammenlignes med de grusomme smertene under fødselen. Husker ikke hvor vondt det var men husker at det var ille. Men vil ha et barn til uansett, er verd det :)

Anonymous poster hash: 0945c...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri født, men har tatt keisersnitt, og jeg sitter igjen med samme følelsen - aldri igjen! Nå er det tre måneder siden snittet, og jeg har fremdeles vondt. Det sier vel seg selv at man har vondt etter en vaginal fødsel også, man har tross alt pressa ut en baby, og kanskje sprukket og sydd. Men jeg er ganske overbevist om at et keisersnitt gir langt mer smerte i ettertid, enn en fødsel. Så er det smertene i etterkant du er redd for, da er nok keisersnitt et dårlig valg, dessverre.

Og du som lurer på hvorfor man ikke bare tar keisersnitt med bedøvelse; selvsagt er keisersnittet med bedøvelse. Men den går ut. Og det er veldig begrenset hvor mye smertestillende man kan ta i etterkant, med tanke på ammingen. Jeg kommer i alle fall tvilsomt til å få flere barn, nettopp pga frykten for å måtte ta keisersnitt igjen!

Kanskje du skal ta en sjekk av såret ditt? Jeg hadde ks for tre uker siden og jeg kjenner ikke noe til det.

Anonymous poster hash: 44d81...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mørbanka nedentil i noen dager men det kan ikke sammenlignes med de grusomme smertene under fødselen. Husker ikke hvor vondt det var men husker at det var ille. Men vil ha et barn til uansett, er verd det :)

Anonymous poster hash: 0945c...484

Men ja, var nesten smertefritt når ungen ble lagt på meg. Den mørbankheten kom når jeg reiste meg og gikk. Måtte det første døgnet ha smertestillende for å klare å sitte.

Anonymous poster hash: 0945c...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...