Gå til innhold

hvordan gjør jeg det med melk on the go


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lyst å amme offentlig,så jeg har bestilt sånn flaskevarmer for melk. Man skal liksom ha tåteflasken med melk oppi når man skal ut på tur, flaskevarmeren skal holde melken varm.. men jeg vet ikke hvor lenge den holder varmen. Flasken jeg har bestilt er fra flust.no

Hvordan gjør jeg det i praksis? La si jeg skal ta med nan når jeg skal utpå tur. Skal jeg blande nan varm slik jeg alltid gjør og pute den i flaskevarmeren? Eller skal jeg lande med kaldt vann og la flaskevarmeren varme den? Jeg tror ikke flaskevarmeren varmer opp, men bare holder den varm,,, er ikke sikker. Første alternati høres mer riktig ut.

Og når jeg f.eks har gitt babyen melkenfra flaskebeholderen, og han ikke drikker alt melken, kan jeg putte den tilbake i flaskevarmeren og senere ta den opp så han får resten? Man skal jo ikke varme opp nan, men her varmer jeg jo ikke opp, jeg legger den tilbake i den stand den var og oppbevarer den så

Anonymous poster hash: 88a23...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok med varmt vann i termos og blandet det i flasken på stedet. Mange år siden nå men mener å huske at melken ikke holder seg særlig lenge.

Anonymous poster hash: 55f87...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du vel pumpe on the go også? Jeg kunne ihvertfall ikke hoppe over en amming sånn uten å få utrolig spreng..

Anonymous poster hash: 06166...bb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med varmt vann i termos og blandet det i flasken på stedet. Mange år siden nå men mener å huske at melken ikke holder seg særlig lenge. Anonymous poster hash: 55f87...8eb

Veldig smart, at jeg ikke tenkte på det! Så enkelt! Takk

Anonymous poster hash: 88a23...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du vel pumpe on the go også? Jeg kunne ihvertfall ikke hoppe over en amming sånn uten å få utrolig spreng..Anonymous poster hash: 06166...bb6

Neihh..det går fint å hoppe over en omgang eller to for meg

Anonymous poster hash: 88a23...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønner seg heller som flere sier bare å ha ferdig målt opp pulver og flaske med kaldt vann og termos med varmt vann så blander du til riktig temp.

Anonymous poster hash: 0e58f...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjenansen over å amme foran mennesker forsvinner fort etter fødselen. Hvorfor styre med vann, flasker og pulver når du har frisk varm melk i puppene? Du finner alltid et rolig sted, det finnes ammesjal.... Og vet du? Ingen glor! Håper du overkommer sjenansen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjenanse, men noen synes at det er ekkelt å se kvinner blotte rystet slikt...

Gå inn på flust.no og søk opp flaskevarmer. Må si dehar dårlig service.besti, t 1uke nå men de har ikke sendt engang

Anonymous poster hash: 88a23...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utpumpet morsmelk holder seg i 6-8 timer i romtemperatur. Jeg pumpet bare samme dag og hadde med meg på flaske som kriseløsning hvis ungen ble sulten på en full t-bane. Det var veldig avgjørende for meg i starten ettersom jeg hadde en baby som slapp puppen mye i starten så melken sto ut i strie strømmer. Etterhvert ammet jeg hvor som helst, når som helst og fikk god teknikk slik at ingen kunne se noe pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan kan ikke stå ferdigblandet mer enn 1 time. Da ville jeg heller hatt vann i riktig temperatur i flaskevarmeren, og ferdig dosert opp nan-pulver i en boks, slik at du kan servere melken fersk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjenanse, men noen synes at det er ekkelt å se kvinner blotte rystet slikt...

Gå inn på flust.no og søk opp flaskevarmer. Må si dehar dårlig service.besti, t 1uke nå men de har ikke sendt engang

Anonymous poster hash: 88a23...397

Da kan "de" snu seg og se en annen vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ammebh. Du åpner på midten og behåen er på. Enkelt.

Jeg synes det er trist at du ikke tør amme på offentlige steder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ammebh. Du åpner på midten og behåen er på. Enkelt.

Jeg synes det er trist at du ikke tør amme på offentlige steder.

Ikke allid så enkelt de første ukene før mor og baby har lært seg gode teknikker, som jeg skrev ovenfor. Til slutt går det seg til, men for meg var det enklere å gi morsmelk på flaske ute de første ukene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...