Gå til innhold

trenger håp-15 år og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Har gått på p-pillen loette i 4mnd. Har tatt den hver eneste dag, " Stakkars jente! Har dessverre ingen gode råd, behold barnet hvis det er det du vil, men snakke med din mor med en gang, ikke gå og bær på dette alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva skal man si egentlig?

Ja, jeg har villet støttet min datter i en slik situasjon, men som mor vet jeg ansvaret også.

Du er 15 år, 16 når barnet blir født.

Når jeg som mor sier støtte, så er det så mye mere. Mor i full jobb, og er ikke klar for å ta ansvar for et nytt barn.

Når du er 15 aner du ikke hva det vil si.

Du er alene, siden forholdet er slutt. Hva med skole? Er du i stand til å gå på skolen etter en hel våkennatt? Mange ser bare en baby som sover , men det er så uendelig mye mere.

Du skal være hjemme når dine venner er med på mye annet.

Jeg kunne ha skrevet veldig mye om dette,men blir for langt.

Har selv en abort i ung alder. Vi var også unge. Trodde det var vår livs kjærlighet.

Ja, hadde støtte fra min egen mor, men jeg forsto at hun ikke hadde mulighet. Hun var også i full jobb, mindre barn også.

Jeg synes hun var stygg den gang hun rådet meg til abort.

I dag ser jeg annerledes på det. Og ser i dag at jeg aldri villet fått noen støtte fra barnefaren heller.

Og hvordan skulle jeg klart det med utdanning, penger og bolig.



Anonymous poster hash: 86ebf...9e8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare ha respekt for at dette er et valg HUN skal ta? Om hun velger å beholde barnet så er hun ikke noe mindre ansvarlig enn om hun velger abort. Hun tar ansvar for sine egne handlinger og det viser mye mer modenhet enn flere av disse komnentarene..

Anonymous poster hash: 15e89...965

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:husk at dette først og fremst er ditt liv. Du kan ikke ta hensyn til embryoet i magen, du må tenke på deg selv. Dersom du ønsker å bli mor nå beholder du, dersom du heller ønsker å bli ferdig med utdanning før du blir mor tar du abort.

Vet ikke hvor personlig jeg skal bli, menjjeg er gravid selv, og er lærer for ungdommer som er året eldre enn deg. Jeger veldig glad for at det er jeg som har sitti og vurdert om jeg vil ha barn, og ikke ek av de. De har mer enn nok med skole, venner, prøver, framtidsdrømmer osv - jeger har en solid utdanning, jeg er sammen med mannen jeg vil være sammen med resten av livet, og jeg har gjort de tingene jeg ønsker å gjøre som er vanskeligere å gjøre med barn.

Edit: argh, mobilskriving, får av en eller annen grunn ikke retta opp feila heller. Jaj, det gir kanskje mening.

Endret av Porcelain
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:husk at dette først og fremst er ditt liv. Du kan ikke ta hensyn til embryoet i magen, du må tenke på deg selv. Dersom du ønsker å bli mor nå beholder du, dersom du heller ønsker å bli ferdig med utdanning før du blir mor tar du abort.

Vet ikke hvor personlig jeg skal bli, menjjeg er gravid selv, og er lærer for ungdommer som er året eldre enn deg. Jeger veldig glad for at det er jeg som har sitti og vurdert om jeg vil ha barn, og ikke ek av de. De har mer enn nok med skole, venner, prøver, framtidsdrømmer osv - jeger har en solid utdanning, jeg er sammen med mannen jeg vil være sammen med resten av livet, og jeg har gjort de tingene jeg ønsker å gjøre som er vanskeligere å gjøre med barn.

Edit: argh, mobilskriving, får av en eller annen grunn ikke retta opp feila heller. Jaj, det gir kanskje mening.

Så vellykka du er da? Selv om du ikke fikk barn tidlig er det sikkert mange andre ting i ditt liv som ikke har gått etter planen. En gjør det beste ut av det og klarer seg likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vellykka du er da? Selv om du ikke fikk barn tidlig er det sikkert mange andre ting i ditt liv som ikke har gått etter planen. En gjør det beste ut av det og klarer seg likevel.

Herregud, hun har som lærer over snittet mye innsikt i 17 åringers liv og tanker, og det må faktisk være greit å skrive "jeg er glad jeg er gravid som voksen, i et forhold, med utannelse og jobb, en som 17 åring for jeg jobber med dem og vet hvordan de er"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får dere skjerpe dere! Livet blir aldri slik en hadde planlagt uansett, ts har et liv i magen sin og ønsker slik jeg leser det å beholde det. Slutt å bombadere henne med negativt dritt. Hun har en mor som vil hjelpe henne til hun blir voksen. Barnet sitt vil hun ha glede av resten av livet!

Skjerpe oss? Det er vel heller du som bør skjerpe deg. Du sitter jo tross alt her og oppfordrer et barn til å få barn fordi moren hennes sikkert vil komme til å stille opp!!!

Man får ikke barn i en alder av 15 år fordi man vil ha noe å ha glede av resten av livet. Det å få barn er ikke det samme som å ha en dukke som man kan kle opp i de klærne man vil og trille turer med som det passer seg...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på støtte, samboere er ikke forsørgerpliktig,

Anonymous poster hash: c839b...3be

jeg trodde ikke man fikk noe særlig med samboer jeg. men i mitt hode er det ikke forskjell på å ha en kjæreste(som ikke er bf) som samboer eller en mamma som samboer, tror ikke man får like mye da jeg vet om et par stykker dessverre som skriver seg opp som enslig forsørger for mer penger selv om de har samboer...

Spiral og 16 år :sjokkert: Hvem får vel det?

Anonymous poster hash: 48841...d02

woops, leste alt for fort, ser noen skrev det visst var p-pillen hun gikk på, beklager!

Anonymous poster hash: d5f92...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpe oss? Det er vel heller du som bør skjerpe deg. Du sitter jo tross alt her og oppfordrer et barn til å få barn fordi moren hennes sikkert vil komme til å stille opp!!!

Man får ikke barn i en alder av 15 år fordi man vil ha noe å ha glede av resten av livet. Det å få barn er ikke det samme som å ha en dukke som man kan kle opp i de klærne man vil og trille turer med som det passer seg...

nei her oppfordrer noen av oss henne til å ta sitt eget valg. hva enn det måtte være. ingen sier ikke ta abort, men ikke ta abort om det er feil for deg! og dette med barn og dukker? sånn må du ikke tenke, hun har ikke sagt noe som hinter til det det er dine tanker som går dit hen og det blir en annen ting damen

Anonymous poster hash: d5f92...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare ha respekt for at dette er et valg HUN skal ta? Om hun velger å beholde barnet så er hun ikke noe mindre ansvarlig enn om hun velger abort. Hun tar ansvar for sine egne handlinger og det viser mye mer modenhet enn flere av disse komnentarene..

Anonymous poster hash: 15e89...965

Hun velger å gi ansvar til mange, som foreldrene sine og staten med masse stønader osv.

Hun tar også et valg for en guttunge på 15 på at han allerede før han er klar for arbeidslivet, blir bidragsbetaler. Hun setter virkelig føring for at han skal få det veldig tungt og etablere seg når han blir voksen. Å kom ikke med sånn svada om at han har selv hatt sex med henne. De er 15 år og har sikkert ikke helt vist hva de har holdt på med.

Foreldrene til begge to får fortsatt barnetrygd for dem. Hærregud, de er jo fortsatt barn.

Anonymous poster hash: 48841...d02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpe oss? Det er vel heller du som bør skjerpe deg. Du sitter jo tross alt her og oppfordrer et barn til å få barn fordi moren hennes sikkert vil komme til å stille opp!!!

Man får ikke barn i en alder av 15 år fordi man vil ha noe å ha glede av resten av livet. Det å få barn er ikke det samme som å ha en dukke som man kan kle opp i de klærne man vil og trille turer med som det passer seg...

Sier du det? Hvem av oss har sagt at det er sånn det fungerer? Jeg har barn selv og vet hva det innebærer. Jeg oppfordrer SELVSAGT ingen 15-åringer til å bli gravide, i en ideell verden hadde de ikke hatt sex heller. Men nå er det skjedd og det kan gå veldig fint. Hadde ts vært mitt barn hadde jeg vært sjeleglad at hun fortalte det og gav meg muligheten til å hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kommenterer skoleproblematikken. Jeg hadde selv problemer på skolen av andre grunner enn graviditet. Det finnes nettstudier når. Så slipper hun tenke på å sitte på skolebenken og kan gjøre ting i sitt tempo. Man får også lån til sånne ting evt støtte fra nav.
Å bli mor i ung alder tror jeg kan være litt bedre, i hvert fall en person som TS, så glad i barn. Tenk om hun kan gå skole på nett ved siden av, så kan hun nå lenger enn veldig mange andre som ikke er gravide.
Ikke la noe sette grenser for hva du vil selv. Bruk det du har som utgangspunkt og gjør det så mye større.



Anonymous poster hash: 18317...930
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Jeg gruer meg til hver oppdatering fordi jeg får utrolig mye negative kommentarer tilbake. Jeg har aldri sagt at det å få barn er koselig? Dere snakker om abort som det er verdens enkleste ting, men folk er da forskjellige og for meg hadde det vært utrolig vanskelig å gjøre. Hva med folk som har andre ambisjoner i livet enn å feste hver helg, få tusenvis av venner, gå skole i mange år og reise til utlandet hver sommer? Er det liksom blitt den nye fasiten til alle? Fordi det høres virkelig slik ut, at dette er hva alle skal leve etter.

Jeg laget dette forumet for å få høre litt positive sider, kanskje til og med noen løsninger som kan hjelpe meg. Men det eneste dere tilbyr er nedtrykkelse. Noen er høfflige og sier de ville tatt abort på en høfflig og fin måte, imens noen sier det så stygt at jeg lurer på hvem som egentlig er egnet til å få barn eller ikke. Tusen takk til alle som har prøvd å forsvare! Det betyr mye , spesielt da jeg syns dette er veldig vanskelig. Tror dere virkelig ikke jeg vil ha mann, karriere, hus, bil osv? JO , såklart. Dette var jo ikke planlagt. Ikke i det hele tatt.

Og når det gjelder barnefar, er det ikke han som kanskje må gå å tenke på en abort som ble gjort for resten av sitt liv. Det er ikke han som må ta den endelige avgjørelsen, å ha det på sin samvittighet. Ja, det er synd på han- men det er jo for søren meg med synd på meg også. Dette er vondt



Anonymous poster hash: bbb04...0e0

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her igjen.

Jeg gruer meg til hver oppdatering fordi jeg får utrolig mye negative kommentarer tilbake. Jeg har aldri sagt at det å få barn er koselig? Dere snakker om abort som det er verdens enkleste ting, men folk er da forskjellige og for meg hadde det vært utrolig vanskelig å gjøre. Hva med folk som har andre ambisjoner i livet enn å feste hver helg, få tusenvis av venner, gå skole i mange år og reise til utlandet hver sommer? Er det liksom blitt den nye fasiten til alle? Fordi det høres virkelig slik ut, at dette er hva alle skal leve etter.

Jeg laget dette forumet for å få høre litt positive sider, kanskje til og med noen løsninger som kan hjelpe meg. Men det eneste dere tilbyr er nedtrykkelse. Noen er høfflige og sier de ville tatt abort på en høfflig og fin måte, imens noen sier det så stygt at jeg lurer på hvem som egentlig er egnet til å få barn eller ikke. Tusen takk til alle som har prøvd å forsvare! Det betyr mye , spesielt da jeg syns dette er veldig vanskelig. Tror dere virkelig ikke jeg vil ha mann, karriere, hus, bil osv? JO , såklart. Dette var jo ikke planlagt. Ikke i det hele tatt.

Og når det gjelder barnefar, er det ikke han som kanskje må gå å tenke på en abort som ble gjort for resten av sitt liv. Det er ikke han som må ta den endelige avgjørelsen, å ha det på sin samvittighet. Ja, det er synd på han- men det er jo for søren meg med synd på meg også. Dette er vondt

Anonymous poster hash: bbb04...0e0

Klart du synes det er tøft og lese svarene her, men de er livets harde fakta. Det er svar fra voksne mennesker med mer livserfaring enn deg. Vi kan ikke sette oss tilbake på ditt nivå og gi deg de svarene du vil ha.

Voksenlivet er tøft.

Det skal litt mer til enn samvittighet for å fostre et barn.

Hvordan har du tenkt å finansiere dette gildet - siden du ikke har tenkt å kreve guttungen for bidrag?

Hvordan tror du det fungerer i den voksne verden? Tror du vi kan sjalte og valte med trygder og ytelser fra det offentlige som vi vil - som å utelate viktig informasjon ved og opplyse om hvem barnefar er.

Tror du virkelig at staten forsørger deg på dine premisser?

Du er rett og slett hverken moden eller voksen nok til å få barn.

Anonymous poster hash: 48841...d02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun velger å gi ansvar til mange, som foreldrene sine og staten med masse stønader osv.

Hun tar også et valg for en guttunge på 15 på at han allerede før han er klar for arbeidslivet, blir bidragsbetaler. Hun setter virkelig føring for at han skal få det veldig tungt og etablere seg når han blir voksen. Å kom ikke med sånn svada om at han har selv hatt sex med henne. De er 15 år og har sikkert ikke helt vist hva de har holdt på med.

Foreldrene til begge to får fortsatt barnetrygd for dem. Hærregud, de er jo fortsatt barn.

Anonymous poster hash: 48841...d02

beklager, men dette er ingen grunn til at ts skal ta abort. et barn pådrar seg nok ikke gjeld. og hvor naiv er du om du tror at 15 åringer ikke vet hvordan barn blir til? ts gikk på p-piller, det var nok ikke fordi de smakte godt:) Man kan ikke bli skjermet for alt her i livet det vil du tidsnok forstå du også ab :)

Anonymous poster hash: d5f92...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Jeg gruer meg til hver oppdatering fordi jeg får utrolig mye negative kommentarer tilbake. Jeg har aldri sagt at det å få barn er koselig? Dere snakker om abort som det er verdens enkleste ting, men folk er da forskjellige og for meg hadde det vært utrolig vanskelig å gjøre. Hva med folk som har andre ambisjoner i livet enn å feste hver helg, få tusenvis av venner, gå skole i mange år og reise til utlandet hver sommer? Er det liksom blitt den nye fasiten til alle? Fordi det høres virkelig slik ut, at dette er hva alle skal leve etter. Jeg laget dette forumet for å få høre litt positive sider, kanskje til og med noen løsninger som kan hjelpe meg. Men det eneste dere tilbyr er nedtrykkelse. Noen er høfflige og sier de ville tatt abort på en høfflig og fin måte, imens noen sier det så stygt at jeg lurer på hvem som egentlig er egnet til å få barn eller ikke. Tusen takk til alle som har prøvd å forsvare! Det betyr mye , spesielt da jeg syns dette er veldig vanskelig. Tror dere virkelig ikke jeg vil ha mann, karriere, hus, bil osv? JO , såklart. Dette var jo ikke planlagt. Ikke i det hele tatt. Og når det gjelder barnefar, er det ikke han som kanskje må gå å tenke på en abort som ble gjort for resten av sitt liv. Det er ikke han som må ta den endelige avgjørelsen, å ha det på sin samvittighet. Ja, det er synd på han- men det er jo for søren meg med synd på meg også. Dette er vondt Anonymous poster hash: bbb04...0e0

Du må gjøre det som er rett for deg.

Har hørt om ei som ble mor like ung som deg og som heller ikke var sammen med barnefar. Der fikk hennes mor ta ut svangerskapspermisjon og være hjemme med barnet mens jenta fikk gå på skole og gjøre seg ferdig med ungdomsskola.

Anonymous poster hash: 8e29f...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må gjøre det som er rett for deg.

Har hørt om ei som ble mor like ung som deg og som heller ikke var sammen med barnefar. Der fikk hennes mor ta ut svangerskapspermisjon og være hjemme med barnet mens jenta fikk gå på skole og gjøre seg ferdig med ungdomsskola.

Anonymous poster hash: 8e29f...9c3

hæ, hun var ikke hjemme med babyen sin? skjønner om mor får permisjonen da hun jo får lønnet, og da siste delen da men at jenta skal tilbake på skolen etter noen dager etter fødsel? Hva med amming og tilknytning? hørtes fælt ut :/ Men må man så man sikkert men trist. Hvis jenta slutter på skolen og går hjemme uten lønn kunne jo mor tatt ut permisjon med lønn da. og jenta tatt nettstudier etter noen mnd

Anonymous poster hash: d5f92...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ, hun var ikke hjemme med babyen sin? skjønner om mor får permisjonen da hun jo får lønnet, og da siste delen da men at jenta skal tilbake på skolen etter noen dager etter fødsel? Hva med amming og tilknytning? hørtes fælt ut :/ Men må man så man sikkert men trist. Hvis jenta slutter på skolen og går hjemme uten lønn kunne jo mor tatt ut permisjon med lønn da. og jenta tatt nettstudier etter noen mnd

Anonymous poster hash: d5f92...ea1

For det første, jenta er ungdomsskoleelev. Hun har knapt passert konfirmasjonsalder. For det andre, hvor mange ungdom på ts sin alder tror du er så strukturerte at de tar nettstudie?

Ts viser klart hvor hun står ang fornuft ved og beholde fosteret. Hun viser neppe mer fornuft ang skole.

Anonymous poster hash: 48841...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette leses av en 15 år gammel jente i en sårbar situasjon. Tenk over det før dere svarer i en hard tone, hun har det vanskelig nok nå.

Anbefaler at du snakker med din mor, TS.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...