Gå til innhold

Nytt bestikk til hverdags og besøk?


79kreps

Anbefalte innlegg

På tide med nytt bestikk da nåværende ruster og håndtak faller av.

Det jeg vil ha er sett som kan brukes til hverdags, men også til besøk. Må derfor inneholde det som trengs til middag, og til dessert. Ser helst at det kan kjøpes kakespader, salatbestikk og diverse andre ting i samme serie.

Det må tåle oppvaskmaskin, og det må ikke være bestikk som må pusses, altså minst mulig vedlikehold.

Pris aner jeg ikke. Helst ikke mer enn 1000 kroner for ett sett til 6 personer.

Noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min er veldig fornøyd med Ramona fra Hardanger.

Det kan man bygge videre på. Jeg pleier å gi henne nye deler til jul osv.

Endret av SjiraffenLaffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over, Hardangerbestikk har mange fine serier og har alt av kakespader, serveringsbestikk og vanlig bestikk. Det kan vaskes i maskin og må ikke pusses :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Chaco fra Norsk Stål. Jeg liker stilen mye bedre enn seriene fra Hardangerbestikk, dvs lettere og mer minimalistisk. Men det kommer an på hva man foretrekker.



Anonymous poster hash: 382f4...a1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardanger bestikk har mange mønstre og flere prisgrupper. De fleste mønstrene kan bygges ut. Undersøk dette før du endelig bestemmer mønster du vil starte med.

Ofte på tilbud på OBS, hvor de og pleier å være billigst.

Vær obs på at bestikk må skulles grundig av og ikke stå i vann eller med matrester på, da ruster det. Stålrent kan reparere rust på bestikk.

Anonymous poster hash: 84194...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramona fra hardangerbestikk. Utrolig fint! Vi har fullt sett. Hatt det i mange år, og er like fint :) ofte på tilbud.

Anonymous poster hash: f02c1...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestikk fra Skaugum. Selv om det har treskaft tåler det oppvaskmaskin, og det holder seg fint i mange år. Hvis det ikke brukes så ofte må skaftet oljes en gang i blant, spesielt hvis det vaskes i oppvaskmaskin, men hvis det brukes daglig trenger det ikke noe stell. Både jeg og mannen synes det ligger godt i hånden, og vi har veldig ulike hender.

Den eneste invendingen jeg har er at salatbestikket deres ikke fungerer så godt til salat, men serveringsbestikket fungerer utmerket som salatbestikk. Det er også viktig å huske at det er forskjell på teskjeer og kakeskjeer hvis det er viktig å ha like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hardangerbestikk Renessanse til fest her i huset.

Til daglig er det et helt enkelt og rent stålbestikk jeg engang fikk i gave av mine foreldre, - men husker desverre ikke hva det heter eller hvem som lagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ramona fra hardangerbestikk. Veldig fornøyd. Har settet med biffkniver og de er gode. Har utvidet med sausøse, ostehøvel, salatbestikk og serveringsskjeer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, det er helt unødvendig å ha ett bestikk for hverdags og ett for fest. Bestikk i rustfritt stål holder i åresvis. Jeg har Una fra Norsk Stål, arvet fra foreldrene, og brukt daglig i 40 år. Moderne og tidløs design, og enda er det i produksjon. Dyrt, men det lønner seg i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...