Gå til innhold

Benkeplate-tips ønskes!


DobbyDepp

Anbefalte innlegg

Hei! :sjenert:

Jeg er på jakt etter benkeplate til kjøkkenet jeg da. Det eneste jeg vet er at jeg vil ha noe som ser/føles ut som stein og vil at det skal tåle mye før det blir riper, hakk og andre skader.

Hvor kjøpte dere benkeplater? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har slipt Ottaskifer, og det er det beste valget vi har gjort på kjøkkenet. :)

Jeg var forberedt på riper og flekker av sitrus (vi kjøpte en skiferflis først og testet hva den tålte), men ingen av delene har blitt noe problem, faktisk. Skiferen blir bare glattere og finere ved bruk, og blir mørkere i fargen. Kjempelett å holde ren også.

Dessuten en genial benkeplate å bake brød og lage pasta på. Ville ikke byttet med noe! Vi vurderte alle mulige løsninger, også feks corian, med droppet det da vi ønsket oss en mørk benkeplate.



Anonymous poster hash: 05d94...24c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Vi har slipt Ottaskifer, og det er det beste valget vi har gjort på kjøkkenet. :)

Jeg var forberedt på riper og flekker av sitrus (vi kjøpte en skiferflis først og testet hva den tålte), men ingen av delene har blitt noe problem, faktisk. Skiferen blir bare glattere og finere ved bruk, og blir mørkere i fargen. Kjempelett å holde ren også.

Dessuten en genial benkeplate å bake brød og lage pasta på. Ville ikke byttet med noe! Vi vurderte alle mulige løsninger, også feks corian, med droppet det da vi ønsket oss en mørk benkeplate.

Anonymous poster hash: 05d94...24c

Corian kan fås i alle regnbuens farger.

Her er alle fordelene med corian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Corian kan fås i alle regnbuens farger.

Her er alle fordelene med corian.

Jeg er godt informert ang. corian. ;)

Flere fraråder å gå for corian i mørke farger fordi disse lettere får synlige riper. Det samme gjelder for feks Silestone, som vi også vurderte.

Jeg er også mer glad i naturmaterialer, så skifer var sånn sett førstevalget. Og så lenge kompositt-variantene ikke kunne love noe bedre mht riper i mørke utgaver ble valget lett. :)

Anonymous poster hash: 05d94...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått skikkelig lyst på Corian, men det jeg har sett er nok litt for dyrt når jeg har såppass stor kjøkkenbenk som jeg har. Er det noen her på KG som har erfaring med andre typer plater? Tre, laminat, silestone...? :) Lurer også veldig på keramikk. Har lest at det tåler mye...?

Endret av DobbyDepp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laminatplate fra Norema, og er kjempefornøyd. Synes tre er penest, men orker ikke tanken på å være redd for fukt rundt vasken.

Anonymous poster hash: d6c03...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laminatplate fra Norema, og er kjempefornøyd. Synes tre er penest, men orker ikke tanken på å være redd for fukt rundt vasken.

Anonymous poster hash: d6c03...cd8

Syns laminat kan være kjempepent, men trodde det fort ble slitt og fult av riper + at det tåler dårlig varme? Har dere problemer med det? :) Og er det veldig "plastikk-følelse"?

Endret av DobbyDepp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ut fra dine kriterier ville jeg gått for corian. Har laminat i en utleiebolig, og jeg er ingen stor fan, ville ikke hatt det hjemme.

Hjemme har vi benkeplate i heltre, og det er jeg veldig fornøyd med. Men det ligner jo ikke akkurat på stein :)

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra dine kriterier ville jeg gått for corian. Har laminat i en utleiebolig, og jeg er ingen stor fan, ville ikke hatt det hjemme.

Hjemme har vi benkeplate i heltre, og det er jeg veldig fornøyd med. Men det ligner jo ikke akkurat på stein :)

Tusen takk for svar :) Corian frister veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns laminat kan være kjempepent, men trodde det fort ble slitt og fult av riper + at det tåler dårlig varme? Har dere problemer med det? :) Og er det veldig "plastikk-følelse"?

Har absolutt ingen riper i den. Ikke veldig plastikkfølelse, men det er forskjell på en fra Norema/hth og sånt kontra IKEA. På min er f.eks kantene en forlengelse av toppen. Noen leverer kanter man stryker på..

Når det kommer til varme, setter jeg ikke kjeler rett på, men laminatoverflaten er såpass robust at den tåler litt varme.

Personlig la jeg de dyre detaljene i nedfelt vask, uttrekkbart hjørneskap og slikt.

Anonymous poster hash: d6c03...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har absolutt ingen riper i den. Ikke veldig plastikkfølelse, men det er forskjell på en fra Norema/hth og sånt kontra IKEA. På min er f.eks kantene en forlengelse av toppen. Noen leverer kanter man stryker på..

Når det kommer til varme, setter jeg ikke kjeler rett på, men laminatoverflaten er såpass robust at den tåler litt varme.

Personlig la jeg de dyre detaljene i nedfelt vask, uttrekkbart hjørneskap og slikt.

Anonymous poster hash: d6c03...cd8

Tusen takk for svar! Hva er forskjellin på laminat og kompaktlaminat?

Endret av DobbyDepp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...