Gå til innhold

Hvordan vasker dere dujskabinettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja hvordan vaskeri dere? Hva bruker dere?

Har hørt om eddik og sitron, noen har noen lure tips?

Anonymous poster hash: 27068...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Jif baderom og en skrubbesvamp. Enklest å gjøre mens du fortsatt står i dusjen enten før eller etter at du har dusjet. Synes jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Jif baderom, sprayker og skrubber inn. Skyller og bruker en nal for å ta av vann. Så holder vi det sånn noen lunde ved like ved å bruke en nal ca annen hver gang etter vi har dusjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Jif baderom, sprayker og skrubber inn. Skyller og bruker en nal for å ta av vann. Så holder vi det sånn noen lunde ved like ved å bruke en nal ca annen hver gang etter vi har dusjet.

Flinke dere er :) blir vel aldri kjempe møkkete når dere gjør såpass ofte. Her kan det fort ta måneder og da er den stygg.

Anonymous poster hash: 27068...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Jif baderom og en skrubbesvamp. Enklest å gjøre mens du fortsatt står i dusjen enten før eller etter at du har dusjet. Synes jeg :P

Bruker du denne metoden på herdet glass i dusjkabinett?

Har du lest bruksanvisningen for rengjøring?

Det tviler jeg på, fordi skuremidler, Jif, skuresvamp og mikrofiberkluter lager riper i glasset og får det til å eksplodere en vakker dag. Jåper det sker når ingen står netto på badet.

Sitron og andre midler er et resultat av at man ikke skal bruke skuremidler.

Anonymous poster hash: a3be4...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Bruker du denne metoden på herdet glass i dusjkabinett?

Har du lest bruksanvisningen for rengjøring?

Det tviler jeg på, fordi skuremidler, Jif, skuresvamp og mikrofiberkluter lager riper i glasset og får det til å eksplodere en vakker dag. Jåper det sker når ingen står netto på badet.

Sitron og andre midler er et resultat av at man ikke skal bruke skuremidler.

Anonymous poster hash: a3be4...252

Hvordan vasker du da?

Akkurat mikrofiber har jeg ikke funnet noen kilder på at man ikke kan bruke på herdet glass, så på hvilket grunnlag påstår du det?

Jif baderom er ikke skuremiddel og er trygt å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du denne metoden på herdet glass i dusjkabinett?

Har du lest bruksanvisningen for rengjøring?

Det tviler jeg på, fordi skuremidler, Jif, skuresvamp og mikrofiberkluter lager riper i glasset og får det til å eksplodere en vakker dag. Jåper det sker når ingen står netto på badet.

Sitron og andre midler er et resultat av at man ikke skal bruke skuremidler.

Anonymous poster hash: a3be4...252

Plastkabinett, jeg sa ingenting om at jeg hadde herdet glass.

Det er for øvrig noe jeg aldri vil ha, ettersom alt for mange jeg kjenner har opplevd at det herdede glasset til dusjen eksploderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vasker du da?

Akkurat mikrofiber har jeg ikke funnet noen kilder på at man ikke kan bruke på herdet glass, så på hvilket grunnlag påstår du det?

Jif baderom er ikke skuremiddel og er trygt å bruke.

Bruksanvisningen på mitt nye Dusjolux dusjkabinett.

Der står det både mikrofiber, og skurekrem altså Jif og andre skurekremmer lager små riper på samme måte som sandpapir. Får glasset så et kak, eller at en dør smeller igjen så tåler ikke ripene dette pga. Måten herdet glass er laget på og eksploderer.

La du merke til at jeg spurte om dere hadde lest bruksanvisningen?

Anonymous poster hash: a3be4...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Er kanskje lurt å vaske ofte, hvis gulvet i dusjen aldri får tørke opp av seg selv tror jeg.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Bruksanvisningen på mitt nye Dusjolux dusjkabinett.

Der står det både mikrofiber, og skurekrem altså Jif og andre skurekremmer lager små riper på samme måte som sandpapir. Får glasset så et kak, eller at en dør smeller igjen så tåler ikke ripene dette pga. Måten herdet glass er laget på og eksploderer.

La du merke til at jeg spurte om dere hadde lest bruksanvisningen?

Anonymous poster hash: a3be4...252

Vi har bare dør, så har ikke bruksanvisning.

Men hvordan vasker du det da? La du merke til at jeg spurte om det?

Jif baderom som folk nevner er ingen skurekrem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.lilleborg.no/Produkter/Vaare-merkevarer/JIF/Jif-Skurekrem

Denne du mener som ikke er skurekrem?

Uansett om du bare har dør, så skal alt fastmontert utstyr komme med bruksanvisning eller brukerhåndbok for nyere boliger.

Vasker med Yes, og bomullsklut, en gang i uken, dvs. Hushjelpen vasker.

Anonymous poster hash: a3be4...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

http://www.lilleborg.no/Produkter/Vaare-merkevarer/JIF/Jif-Skurekrem

Denne du mener som ikke er skurekrem?

Uansett om du bare har dør, så skal alt fastmontert utstyr komme med bruksanvisning eller brukerhåndbok for nyere boliger.

Vasker med Yes, og bomullsklut, en gang i uken, dvs. Hushjelpen vasker.

Anonymous poster hash: a3be4...252

Nei, det der er ikke jif baderom. Det der er jif skurekrem.

Vi har nylig flyttet inn i boligen vår, så ingen bruksanvisning. Har ikke turt å vaske dusjdøra ennå, men det trengs snart!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker sånn bilvaskesvamp med innebygget shampo. Brukes den flere ganger sprayer jeg på vindussprut eller tilsvarende selvblandet av zalo og salmiakk. Blir så blankt at folk på utsiden kan telle smilerynker på pungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zalo og eddik blandet på en spruteflaske, ca. 50/50, sprayes godt på, lar virke i ca. 20-30 min, stiller meg inn i dusjen og skyller av med dusjhodet. Bruker evt. en svamp om ikke all "møkka" renner av. Gjøres ca. 1 gang i måneden. Fungerer alldeles utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker spruteflaske bør google, jan v bakke rengjøringsspray.

Anonymous poster hash: a3be4...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker svamp eller sånn kostgreie og jif baderom. Gjør det når jeg dusjer. Sprayer over med (den skumle) sprayflasken med sånn universalspray og tørker etterpå så skinner det. Gjør det alt fra hver uke til hvert halvår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...