Gå til innhold

Hvordan orker folk alt styre med å bo i enebolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hva som er så rart med at TS bruker lang tid på å vaske??

Noen er mer nøye enn andre. Dere som bruker 2 timer på et stort hus, det vil jeg ikke si er nøye, og den kjøper jeg ikke.

Anonymous poster hash: d8ba0...564

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sier hun blir sliten av å gå i trapper, så her er det enten sykdom eller dårlig kondis inne i bildet.



Anonymous poster hash: 15cc2...a89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh. Jeg er enig i at det er mye styr med enebolig, men jeg tenker virkelig ikke på daglig vask og rydding. Det som virkelig er mye jobb er vedlikehold, nødvendige reparasjoner, snømåking, strøing, plenklipping, hagestell, oppussing, utvendig maling, oppgradering og reparasjon av kledning, tak, drenering, isolasjon og så videre.

Anonymous poster hash: 48b88...e77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh. Jeg er enig i at det er mye styr med enebolig, men jeg tenker virkelig ikke på daglig vask og rydding. Det som virkelig er mye jobb er vedlikehold, nødvendige reparasjoner, snømåking, strøing, plenklipping, hagestell, oppussing, utvendig maling, oppgradering og reparasjon av kledning, tak, drenering, isolasjon og så videre.

Anonymous poster hash: 48b88...e77

Dette kan jeg signere! Samtidig som det er så deilig å bo i hus kontra leilighet. Føler meg mye friere på en måte :) En del vedlikehold kan også være morsomt eller en real treningsøkt! I fjor tok jeg på meg ansvaret med å måke her hjemme, på det meste så måkte jeg i flere timer. Deilig og gratis trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en enebolig på oppunder 400 kvm. Har vaskehjelp to dager i uken. Mandag og Fredag. De pleier og bruke tiden i fra 0900 til ca 1500 før de sier seg ferdig. ( de kommer som regel to stykker) Hagen er overlatt til Gartneren, som styrer ute etter behov og sessong.


Anonymous poster hash: 8b44c...f04



Anonymous poster hash: 8b44c...f04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan jeg signere! Samtidig som det er så deilig å bo i hus kontra leilighet. Føler meg mye friere på en måte :) En del vedlikehold kan også være morsomt eller en real treningsøkt! I fjor tok jeg på meg ansvaret med å måke her hjemme, på det meste så måkte jeg i flere timer. Deilig og gratis trening :)

Ja, begge deler har sine fordeler. Vi bor i leilighet nå, og det er utrolig lettvint på mange måter, men det blir nok enebolig i fremtiden igjen. Og så skal jeg bo i leilighet igjen når jeg blir for gammel til å gidde alt styret :)

Anonymous poster hash: 48b88...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge deler har sine fordeler. Vi bor i leilighet nå, og det er utrolig lettvint på mange måter, men det blir nok enebolig i fremtiden igjen. Og så skal jeg bo i leilighet igjen når jeg blir for gammel til å gidde alt styret :)

Anonymous poster hash: 48b88...e77

Haha, da tenker vi likt :5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat det samme.

Vi har 84 kvm inne og jeg blir rett og slett syk etter å ha vasket her, sliten altså. Jeg bruker ca 1,5 time. Støvsuger, mopper og tørker støv av alle overflater. Vi har hund, så må være nøye. I tilegg vasker jeg en "ekstra" ting i uken - f. eks. inni et skap, oppå noen skap, dusjen eller lignende. Også skal jo bilen vaskes regelmessig.

Jeg har jobbet som vaskehjelp i eneboliger, og det var ganske populært med vaskehjelp kan man si.

Jeg syns også det er stress å holde uteplassen utenfor leiligheten (13 kvm på ene siden og 5 på andre siden), så kan ikke fatte og begripe de som klipper plener, måker, strør, maler (greit, vi må også male, men VELDIG LITE ifht eneboligeiere) osv.



Anonymous poster hash: 48512...df3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer, da må du være nøye :) tror jeg er så nøye 2 ganger i året, ellers er jeg ikke så flink. Bruker 40 min på 60m2, da er alt ryddet fra før. Går fort når alle overflater er tilgjengelige. Men jeg bor i enebolig omgjort til leiligheter, så det er mye vedlikehold med hage, parkering, garasje osv. Det er en fin overgang til enebolig :)

Anonymous poster hash: aaacf...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er så rart med at TS bruker lang tid på å vaske??

Noen er mer nøye enn andre. Dere som bruker 2 timer på et stort hus, det vil jeg ikke si er nøye, og den kjøper jeg ikke.

Du er klar over at folk kan være effektive sant? Jeg vil ha det unnagjort så fort jeg kan, og i tillegg er jeg perfeksjonist så da blir det effektiv jobbing. To timer på et stort hus- går helt greit det altså.

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Jeg bodde for noen år siden på 60 kvadrat og brukte kanskje 1 time på og vaske.

Hvordan man bruker 2-3 timer på 40 kvm er litt merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-3 timer på 40 kvadrat??

Anonymous poster hash: 872a2...cc3

Jeg bruker like lang tid nå når jeg har 42 kvm som da jeg hadde 150. Skapdører, kjøkken, bad og dusjvegger er det samme pluss mye mer å flytte på når jeg vasker. Og en liten leilighet samler mer støv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å bo i enebolig kontra leilighet, men HATER å vaske. Vi har 3 etasjer og 3 bad. Fordelen er at i 1 etg er det bare stue kjøkken og bad. Så der blir det tatt jevnlig, mens resten av huset blir tatt ved behov siden det ikke er like nye "brukt"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at folk kan være effektive sant? Jeg vil ha det unnagjort så fort jeg kan, og i tillegg er jeg perfeksjonist så da blir det effektiv jobbing. To timer på et stort hus- går helt greit det altså.

Så perfeksjonist er du nok ikke, du bare lurer deg selv. ;)

To timer på et stort hus? Jepp hvis det er helt tomt ja, men møblert? No way!

Anonymous poster hash: d8ba0...564

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker vel 7 dager på å vaske meg gjennom leiligheten.

Det samme kommer vel til å skje når huset på 150 kvm er ferdig.

Ikke fordi det tar SÅ LANG TID, men fordi det er så JÆVLA kjedelig...

Vasker litt her, og litt der, så skifter jeg på senga en dag, og vasker gulvet en annen dag. He he he..

Anonymous poster hash: eace2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotete og poteflekker på gulvet,

Jeg leste "potetflekker" og så for meg potetskall som var tråkket nedi gulvet og hadde tørket inn :P

Jeg og typen har 50 kvm å forholde oss til. En gang i uka tar han badet, mens jeg tar kjøkkenet. Jeg tar stua, mens han tar soverom og gang. Da tørkes det støv, støvsuges.. Vaskes der det trengs.. Tar maks 15-20 min. Holder det sånn passe ryddig og rent ellers i uka også da.

Ei venninne bor i et svært(!) hus. Og hun har støv på hjernen. Tror ikke hun gjør stort annet enn å shine huset når hun er hjemme. Det er alltid plettfritt der. Ikke et støvfnugg noe sted, samme om jeg kommer invitert eller bare stikker innom.

Ellers tror jeg de fleste jeg kjenner er ganske bedagelige, enten de har store hus eller liten leilighet. Man ikke vaske overalt en gang i uka..

Anonymous poster hash: 18524...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg leste "potetflekker" og så for meg potetskall som var tråkket nedi gulvet og hadde tørket inn :P

Anonymous poster hash: 18524...1e0

Haha! Æsj :P Det er ikke skittent hos oss sånn generelt, men siden vi har inngjerdet hage og hundene løper ut og inn, kan vi ikke unngå poteflekker (og ingen grønnsaker er tråkket ned i gulvet) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...