Gå til innhold

Supereffektivt vaskemiddel


kaleidoskop

Anbefalte innlegg

Noen som vet om/har et supereffektiv vaskemiddel som fungerer?
Jeg ser på reklamen disse de bare sprayer på baderomsveggen og så ramler såperestene av, men har lite trua på dette. Men mulig man må skubbe litt?
Uansett, er det noen som har prøvd noe som dere virkelig synes fungerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket materiale/underlag skal du vaske?

Det er relevant for å kunne besvare...

Anonymous poster hash: b4dd2...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les i tråden om vask av dusjkavinett. Så finner du svar. Sitron og Yes er best.

Anonymous poster hash: b4dd2...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sterkere, dess bedre. ;

Sist jeg vasket dusjen skikkelig sprayet jeg de hvite flisene og fugene med ren klorin. Lot det virke en god stund, og så vasket jeg av. Deilig rent og blankt etterpå.

Skal du fjerne fett og klissete greier, feks på kjøkkenet, er rødsprit veldig effektivt.

Vil du at det skal være forholdsvis sunt og miljøvennlig kan du bruke vann med en dråpe tea tree olje på gulvet, eddik på kjøkkenapparater, og sitron på badet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sterkere, dess bedre. ;

Sist jeg vasket dusjen skikkelig sprayet jeg de hvite flisene og fugene med ren klorin. Lot det virke en god stund, og så vasket jeg av. Deilig rent og blankt etterpå.

Skal du fjerne fett og klissete greier, feks på kjøkkenet, er rødsprit veldig effektivt.

Vil du at det skal være forholdsvis sunt og miljøvennlig kan du bruke vann med en dråpe tea tree olje på gulvet, eddik på kjøkkenapparater, og sitron på badet. :)

Takk :)

Blit nok de sterke greiene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo sterkere, dess bedre. ;

Sist jeg vasket dusjen skikkelig sprayet jeg de hvite flisene og fugene med ren klorin. Lot det virke en god stund, og så vasket jeg av. Deilig rent og blankt etterpå.

Skal du fjerne fett og klissete greier, feks på kjøkkenet, er rødsprit

veldig effektivt.

Vil du at det skal være forholdsvis sunt og miljøvennlig kan du bruke vann med en dråpe tea tree olje på gulvet, eddik på

kjøkkenapparater, og sitron på badet. :)

Hvor nedgrodd møkkete har du det hjemme hos deg, som må bruke slike midler?

Ved å bruke klorin på fliser og fuger, så ødelegger du fuger og fliser, en vakker dag er fugene smuldret bort pga. Klorsalter du ikke får skylt bort, og flisene løsner.

Rødsprit er så sterkt at det har vi ikke hjemme, både skadelig for materialer, miljøet og mennesker.

Og Eddiken trodde jeg virkelig folk var så opplyst mht bruk nå at de hadde fått med seg hva den brukes og ikke brukes til?

Godt vedlikeholdsvask så slipper en at huset gror igjen av skitt.

Anonymous poster hash: b4dd2...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nedgrodd møkkete har du det hjemme hos deg, som må bruke slike midler?

Ved å bruke klorin på fliser og fuger, så ødelegger du fuger og fliser, en vakker dag er fugene smuldret bort pga. Klorsalter du ikke får skylt bort, og flisene løsner.

Rødsprit er så sterkt at det har vi ikke hjemme, både skadelig for materialer, miljøet og mennesker.

Og Eddiken trodde jeg virkelig folk var så opplyst mht bruk nå at de hadde fått med seg hva den brukes og ikke brukes til?

Godt vedlikeholdsvask så slipper en at huset gror igjen av skitt.

Anonymous poster hash: b4dd2...7f9

Innen den tid så er det sikkert på tide å pusse opp badet likevel. ;) Klorin blir brukt i store mengder i alle verdens bassenger, svært mange av dem flislagte...

Jeg liker at det blir skikkelig reint når jeg vasker, og derfor liker jeg å bruke sterke saker.

Gamle klistermerker feks eller lim etter teip er veldig enkelt å få bort med rødsprit. Jeg bruker kun rødsprit når jeg skal vaske for å pusse opp møbler, fordi det fordamper med en gang.

Kan du vennligst komme med kilde (en ordentlig kilde, ikke en sånn "vi spiser bare gress og alger-kilde") på at rødsprit er så ekstremt farlig? Det inneholder stort sett alkohol, og det fordamper med en gang.

Rødsprit 1L Akol Pro

Artikkel nr.: 619619

NOBB-nr.: 26860528

Leverandør: Maxbo Sentrallager

Kemetyl Rødsprit er et svært anvendelig rense- og løsningsmiddel som inneholder 95% denaturert etanol. Produktet benyttes som avfettingsvæske for tre og metall før lakkering eller maling. Kemetyl Rødsprit er også svært anvendelig til flekkfjerning på tekstiler og erstatter ofte spesialprodukter. Den brukes ofte som oppløsningsmiddel/ rensemiddel for farge, beis, lakk og lim. Som rengjøringsmiddel er den effektiv til båter, utstyr og overflater i hjemmet. I tillegg fungerer den godt til opptenning/ brennvæske for spritapparater. Kemetyl Rødsprit er basert på etanol fra fornybare råvarekilder. Ved all bruk av Kemetyl Rødsprit skal den brukes ufortynnet direkte på flaten med en fille. Produktet fordamper hurtig fra overflater og er raskt biologisk nedbrytbar. Kemetyl Rødsprit kan også brukes som antifrost ved at den hindrer frost i vannlås og vannpumpe. Flammepunkt er 13°C.

Hentet fra http://www.maxbo.no/Produktkatalog-B2C/Maling/Rengj%C3%B8ring/Vaske--og-rensemidler/R%C3%B8dsprit-1L-Akol-Pro/p/619619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen den tid så er det sikkert på tide å pusse opp badet likevel. ;) Klorin blir brukt i store mengder i alle verdens bassenger, svært mange av dem flislagte...

Jeg liker at det blir skikkelig reint når jeg vasker, og derfor liker jeg å bruke sterke saker.

Forskjellen ligger kanskje i at du har et gammelt bad, vi sitter i et nybygd hus. Du skal ikke drive på med klorinen din særlig lenge før fugene smuldrer opp. Svømmehaller er bygd for annet bruk og etter andre regler enn privatboliger.

Produktdatabla for rødsprit ligger sikkert på nettet. Med helsefaglig bakgrunn har nok kunnskap og bevissthet om produktvalg et annet fokus enn uten slik kunnskap.

Gamle klistermerker feks eller lim etter teip er veldig enkelt å få bort med rødsprit. Jeg bruker kun rødsprit når jeg skal vaske for å pusse opp møbler, fordi det fordamper med en gang.

Kan du vennligst komme med kilde (en ordentlig kilde, ikke en sånn "vi spiser bare gress og alger-kilde") på at rødsprit er så ekstremt farlig? Det inneholder stort sett alkohol, og det fordamper med en gang.

Hentet fra http://www.maxbo.no/Produktkatalog-B2C/Maling/Rengjøring/Vaske--og-rensemidler/Rødsprit-1L-Akol-Pro/p/619619

Anonymous poster hash: b4dd2...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha kommentert det med vaskereklamene: ja det er bare humbug alt sammen.

Laget så enkelt for at vi forbrukere skal gå på limpinnen og tro at akkurat deres produkt

får oss nærmere himmelen.... Virkeligheten er at det MÅ skrubbes hvis det er skittent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger kanskje i at du har et gammelt bad, vi sitter i et nybygd hus. Du skal ikke drive på med klorinen din særlig lenge før fugene smuldrer opp. Svømmehaller er bygd for annet bruk og etter andre regler enn privatboliger.

Produktdatabla for rødsprit ligger sikkert på nettet. Med helsefaglig bakgrunn har nok kunnskap og bevissthet om produktvalg et annet fokus enn uten slik kunnskap. Anonymous poster hash: b4dd2...7f9

Du har ikke særlig greie på god debattskikk tror jeg. Du er vel den anonyme brukeren som stadig er her inne for å kritisere folk som bruker eddik på alt? Du fremstår som veldig bedrevitende og nedlatende.

Jeg fant informasjon om rødsprit, og siterte den i forrige innlegg, det har du ikke kommentert. Den inneholder 95% etanol (alminnelig alkohol), fordamper raskt og er svært raskt nedbrytbar (dvs ikke miljøfarlig). Den er vel tilsatt noen stoffer som gjør at ikke alkisene skal drikke den, men den er langt i fra livsfarlig.

Om du har en helsefaglig utdannelse som gir deg kjennskap til innholdet i diverse rengjøringsmidler, så ville jeg tro at du kunne poengtere nøyaktig hva det er som gjør at rødsprit er så farlig.

Forventet levetid for et nytt bad er vel 10-12 år, innen den tid velger de fleste å pusse det opp, uansett om det fortsatt er tett. Jeg sa ingenting om hvor ofte jeg bruker klorin på veggene i dusjen, til informasjon skjer det en gang eller to i året. Ellers bruker jeg jif eller sitron. Jeg tror badet mitt holder en god stund til, selv om jeg bruker klorin et par ganger i året. For å få fugene skikkelig hvite igjen må jeg bruke klorin, ingenting annet hjelper like godt og effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...