Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

Jeg har en innrømmelse å komme med: jeg har kjøpt en Kähler Omaggio-vase i dag. Riktignok som julepresang, men jeg synes den var så fin at jeg vurderer å kjøpe en selv. Det var den minste størrelsen, og med grå striper. Jeg, som har sagt at jeg synes de er stygge… :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en innrømmelse å komme med: jeg har kjøpt en Kähler Omaggio-vase i dag. Riktignok som julepresang, men jeg synes den var så fin at jeg vurderer å kjøpe en selv. Det var den minste størrelsen, og med grå striper. Jeg, som har sagt at jeg synes de er stygge… :rodme:

:fnise:

Den kan sikkert byttes. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg aldri skjønt. F.eks sånne stiger som står lent mot veggen på badet, for å henge håndklær på: hvorfor?? De tar jo så himla mye plass, ikke bare på veggen, men på gulvet i tillegg, liksom. Og bad er jo gjerne aldri så store som man gjerne skulle hatt dem. Jeg kjenner jeg blir litt irritert når jeg ser sånne. :fnise:

Er ikke så begeistret for stiger jeg heller. Men på badet har den jo faktisk en funksjon fordi en kan henge håndklær på den :) Men det bør være på et relativt stort bad med naturfarger

Anonymous poster hash: c5076...28c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere hjemme da folkens??

Dere som hater både det ene og det andre. dere hater jo alt!

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere hjemme da folkens??

Dere som hater både det ene og det andre. dere hater jo alt!

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

Det er jo mange forskjellige folk som har skrevet her da. Totalt sett så rekker vel hele tråden over det nesten det meste av interiør, men den enkelte person har jo ikke listet opp alt.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det absolutt verste er 90 talls furustil med hotell cæsar møbler el lign., og så misliker jeg minimalisme.

Og så synes jeg sånn upersonlig skeidar og bohusstil gjort uten personlig preg er trist.

Foretrekker shabby chic stil før minimalisme og hotell cæsar stil eller kanskje så beskriver møblene til karl og co eller hva den serien heter det bedre; sånn 90 talls furustil med røde eller sennepsgule eller grønne mønstrede tekstiler. Det er virkelig grøss.



Anonymous poster hash: 1eefd...0f6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsSmith

Jeg har bokstaver med barnet mitt sitt navn på rommet hans. Det synes jeg ble skikkelig stilig. Ellers har jeg aldri skjønt det må ha stavet "home" på peishylla feks.

Jeg elsker pledd, det har jeg alltid gjort og kommer alltid til å gjøre. Men ikke med å ha de fremme, det blir bare rotete. Pent lagt sammen i ei hylle eller over et armene er bra. Men jeg synes ikke det ser dekorativt ut, men jeg bruker pledd omtrent hele året fordi jeg synes det nesten er rart å sitte i sofaen uten et pledd.

Sånne ordtak på veggen hadde jeg tenkt å ha over hele huset for et par år siden (før vi hadde kjøpt bolig), men da vi endelig hadde kjøpt bolig så mistet jeg lysten. Alle har det og det er overalt.

Men noen steder er det fortsatt stilig hvis det står noe spesielt der feks.

Jeg fikk faktisk lyst til å ha det i trappa selv (i trappetrinnet) etter å ha sett det hos noen. For det var stilig..

Ellers så er jeg sånn som elsker nips. Jeg har en del fra black design (ikke svart metall) og elsker å ha lysfat med dill. Og store lysestaker.

I mitt hjem så er det veldig virvar av farger og ikke alt passer sammen. Stua er en blanding av grått, hvitt og brunt.

Jeg har laget tv bord selv fordi jeg ikke fant noe som passet meg. Så jeg har det ikke spesielt pent sånn rent estetisk, men Gud hvor fornøyd jeg er selv, da hvert møbel og alt jeg har plukket ut er ting jeg har hatt lyst på lenge osv, så jeg elsker interiøret mitt. Men det er ikke sånn at folk sier "så stilig interiør du har" akkurat 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke Black Design ting, det ser sååå billig ut!

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det absolutt verste er 90 talls furustil med hotell cæsar møbler el lign., og så misliker jeg minimalisme.

Og så synes jeg sånn upersonlig skeidar og bohusstil gjort uten personlig preg er trist.

Foretrekker shabby chic stil før minimalisme og hotell cæsar stil eller kanskje så beskriver møblene til karl og co eller hva den serien heter det bedre; sånn 90 talls furustil med røde eller sennepsgule eller grønne mønstrede tekstiler. Det er virkelig grøss.

Anonymous poster hash: 1eefd...0f6

Hva skjer med lange setninger. Pust.

Anonymous poster hash: 0b9b5...40e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teak

Bokstaver som former ord

Skilt av typen; husregler, mom's kitchen etc.

by Lassen lysestaker og Kahler; tror neppe dette blir designklassikere for å si det sånn

:ler: Kubus lysestakene og Kahler vasene er designklassikere. At norske bloggere og instagrammere har oppdaget disse nettopp nå, og inspireres av hverandre, og overøser nettet med de er så sin sak. Bare vent et år eller to, så kaster de ut alt sammen og innfører en helt ny "personlig" stil i hjemmene sine, og vi som kjøper saker vi liker og som ikke bytter ut interiøret hvert 5. år kan fortsette å like interiørklassikerne vi har investert i :)

Og for å svare på tråden: Jeg hater alle interiørdetaljer som er "in" en stakket stund og som det går inflasjon i og som alle skal ha, og som byttes ut etter en stund. At interiør skal være bruk-og-kast virker så trist og meningsløst og upersonlig. Bokstaver eller rustikke trestiger hadde vært fint det, om det ikke var noe enten alle hadde eller alle hatet...

Endret av Kosemose
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg har en del av det som er blitt nevnt som verstinger i denne tråden, dog ikke furumøbler fra 80tallet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mulig med stjernemotiv. Dødningshoder, Store bokstaver som staver EAT, TEA, LOVE, HOME. Sitater på vegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bokstaver med barnet mitt sitt navn på rommet hans. Det synes jeg ble skikkelig stilig. Ellers har jeg aldri skjønt det må ha stavet "home" på peishylla feks.

Jeg elsker pledd, det har jeg alltid gjort og kommer alltid til å gjøre. Men ikke med å ha de fremme, det blir bare rotete. Pent lagt sammen i ei hylle eller over et armene er bra. Men jeg synes ikke det ser dekorativt ut, men jeg bruker pledd omtrent hele året fordi jeg synes det nesten er rart å sitte i sofaen uten et pledd.

Sånne ordtak på veggen hadde jeg tenkt å ha over hele huset for et par år siden (før vi hadde kjøpt bolig), men da vi endelig hadde kjøpt bolig så mistet jeg lysten. Alle har det og det er overalt.

Men noen steder er det fortsatt stilig hvis det står noe spesielt der feks.

Jeg fikk faktisk lyst til å ha det i trappa selv (i trappetrinnet) etter å ha sett det hos noen. For det var stilig..

Ellers så er jeg sånn som elsker nips. Jeg har en del fra black design (ikke svart metall) og elsker å ha lysfat med dill. Og store lysestaker.

I mitt hjem så er det veldig virvar av farger og ikke alt passer sammen. Stua er en blanding av grått, hvitt og brunt.

Jeg har laget tv bord selv fordi jeg ikke fant noe som passet meg. Så jeg har det ikke spesielt pent sånn rent estetisk, men Gud hvor fornøyd jeg er selv, da hvert møbel og alt jeg har plukket ut er ting jeg har hatt lyst på lenge osv, så jeg elsker interiøret mitt. Men det er ikke sånn at folk sier "så stilig interiør du har" akkurat

Høres fint ut, du har det jeg kaller et hjem, ikke et utstillingslokal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Furumøbler i alle varianter. Spesielt disse store tv-seksjonene med hyller og hundrevis av skuffer. Det er, og kommer alltid til være stygt i mine øyne!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å ha bokstaver :P som LOVE og HOME. Julegardiner syns jeg og er fæle. Røde og grønne med nisser eller hva folk har.

Anonymous poster hash: f1235...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som interiørblogger er det veldig interessant og morsomt å følge med i denne tråden! Ser mange har merket seg blogg-vase nr. 1; Kahlers Omaggio.

Se mitt innlegg om vasen og andre interiør-farsotter HER og reaksjonene som kom på dette innlegget HER.

:)



Anonymous poster hash: fa8bf...46b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som interiørblogger er det veldig interessant og morsomt å følge med i denne tråden! Ser mange har merket seg blogg-vase nr. 1; Kahlers Omaggio.

Se mitt innlegg om vasen og andre interiør-farsotter HER og reaksjonene som kom på dette innlegget HER.

:)

Anonymous poster hash: fa8bf...46b

Gidder ikke å trykke når du så åpenbart reklamerer. Blir flau

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja! Når jeg kommer over såkalte "home" skilt og slikt sender jeg alltid et bilde til en venninne. Vi haaaater det! Det er så Harry!

Kjøpte hus i sommer. De folka som bodde der hadde virkelig chabby chic stil, sorry men helt jævlig.. love bokstaver over senga, og på baderomadøra var det klistra "bad". Og hadde veldig mye hvitt....

Anonymous poster hash: 4dc1c...347

Er det så ille at det står bad eller wc på dører da? Vi har en gang med flere dører, synes det er greit at det står på døra slk at gjester ikke går feil inn på soverom eller noe.. Ikke forde jeg er redd de er så hjernedøde at de setter seg og tisser i senga, men forde jeg roter en del på soverommet og det trenger ikke folk å se. Så hos oss har det en funksjon og ikke til dekorasjon.. Men inne på do har vi et gammelt skilt som det står videoåvervåket ommråde da... :fnise:

Anonymous poster hash: 28bfc...c5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke..pynt til jul med neonlys som blinker..

Jeg har tilbkagt julen i et område med mye utlendinger som ikke feirer jul men likevel vil pynte med lys. Så diskolys pæ verandaen eller som henger ned med orange,lilla og grønne lys som blinker blir overdose for meg. Plastikktre med blinkende flerfargede lys virker grellt og billig. Hver sin smak men liker ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...