Gå til innhold

Chihuahua-veske-hund-leke i rosa kjole...


kattepus89

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som syns det er riv ruskende galt å lære barna opp til at det er greit å holde hunder på det viset? Har sett så mange småjenter med sånne i små leke-vesker og barnevogner med smokker og tåteflaske og alt som hører med. Leke-babyer er 1 ting, men hunder?! Får lyst til å gi foreldrene en skikkelig omgang kjefting... ;(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke noe om disse produktene. Jeg jobber i en kjede der vi selger de, og når jeg har fått spørsmål fra folk om jeg ville kjøpt det i gave til småjenter har jeg sagt det jeg har ment om det, og det har de vært enig i etter å ha tenkt seg om.

Det er horribelt at man skal se på det som greit å bruke dyr som "pynt".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt forferdelig.. Vi må da klare å la hund få være hund.. la de få bruke hodet, føttene og la de leve som en hund burde få lov til. ille at folk lar hundene ligge i en veske med klær og slikt, stakkars hunder..

Jeg har flere hunder, og den ene er liten, og på vinteren må den ha dekken for å ikke fryse da hun ikke har underull, så etter behov kan vell hundan ha på dekken(ikke klær, for å "stæsje" opp hunden, men dekken som VARMER når det er ordentlig kaldt om vinteren)

Jeg synes rett og slett synd på hundene som må leve i en veske med prinsesse klær, stakkar hunder!!

og en ting til: jeg elsker når jeg ser folk bruker feks chihuahaen sin til noe, slik at den får brukt seg, da blir jeg glad!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hund blir en accessorie, da står det ikke bra til i hodet på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer ungene mine at det er forskjell på fantasi og lek og virkelighet.

De burde du også lære deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Jeg lærer ungene mine at det er forskjell på fantasi og lek og virkelighet.

De burde du også lære deg.

Problemet er vel at virkeligheten er full av jenter som bærer sine hunder i veske og at småjenter etteraper den oppførselen. Har selv to chihuahuaer og blir trist hver gang jeg ser jenter bærer dem i veske, og hvis enda mindre jenter kopier slik adferd, så lærer de at det er akseptert. En chi SKAL ikke være i en veske, den er ment til å brukes, som de hundene de faktisk er.

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En baby skal ikke bæres etter beina eller håret heller. Likevel ser jeg stadig barn som bærer dukkene sine slik. Er det på noen som helst ekvivalent med at de vil gjøre det som voksne?

At det finnes voksne idioter har ingenting med hvordan barn leker å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

En baby skal ikke bæres etter beina eller håret heller. Likevel ser jeg stadig barn som bærer dukkene sine slik. Er det på noen som helst ekvivalent med at de vil gjøre det som voksne?

At det finnes voksne idioter har ingenting med hvordan barn leker å gjøre.

Men så ser de ikke voksne bære ungene etter beina heller. Og jo, barn lærer hva som er akseptert eller ikke ettehvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor småenter skal lære seg å skifte bleie på (menneske)dukker eller trille tur med "babyer" (menneskedukker) i barnevogn heller.

Syntes ikke noe om at småpiker skal læres opp til morsrollen i en alder av fem år.

(men det blir en helt annen diskusjon, jeg måtte bare si det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er tvang, eller?

Forøvrig skjønner jeg ikke hva folk skal med slike småhunder. Det ser ut som forvokste rotter og er gneldrende, dårlige fremavlete eksempler på hva en skikkelig hund er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er tvang, eller?

Forøvrig skjønner jeg ikke hva folk skal med slike småhunder. Det ser ut som forvokste rotter og er gneldrende, dårlige fremavlete eksempler på hva en skikkelig hund er.

disse hundene trenger ikke å gneldre, det er hvordan menneskene oppdrar de det,, småhunder som gnell, er bare ikke oppdratt til å være stille og ikke gnelldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Tror du det er tvang, eller?

Forøvrig skjønner jeg ikke hva folk skal med slike småhunder. Det ser ut som forvokste rotter og er gneldrende, dårlige fremavlete eksempler på hva en skikkelig hund er.

Kom heller en tur innom og hils på mine pent oppdratte chihuahuaer/tsjekkisk rottehund. De er like mye hund som en stor mastiff eller golden retriever. Les heller litt om småhunders historie og hvorfor de ble avlet fram istedet for å dømme en hel gruppe med dyr på grunnlag av idioteiere som ikke har vett nok til å behandle småhundene sine som det de er, nemlig HUNDER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Det er grusomt og totalt idiotisk å selge disse lekene du snakker om. Å gå rundt med en miniatyr i veske bør gå under dyremishandling. Foruten i noen tilfeller når det er smart å ha hunden i veska, som f.eks. på bussen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fairydust

disse hundene trenger ikke å gneldre, det er hvordan menneskene oppdrar de det,, småhunder som gnell, er bare ikke oppdratt til å være stille og ikke gnelldre.

Kom heller en tur innom og hils på mine pent oppdratte chihuahuaer/tsjekkisk rottehund. De er like mye hund som en stor mastiff eller golden retriever. Les heller litt om småhunders historie og hvorfor de ble avlet fram istedet for å dømme en hel gruppe med dyr på grunnlag av idioteiere som ikke har vett nok til å behandle småhundene sine som det de er, nemlig HUNDER.

Ikke bry dere om dette patetiske utsagnet. Enten skrev brukeren dette fordi hun er totalt uvitende, eller for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Ikke bry dere om dette patetiske utsagnet. Enten skrev brukeren dette fordi hun er totalt uvitende, eller for å få oppmerksomhet.

Yep, var vel tom for argumenter for den lekesaken, tenker jeg. Men likevel, man brenner jo litt for disse små 'rottene' når man har fått tre slike inn i hus. Mang en 'chihuahuahater' har endret syn på dem etter å ha hilst på småertene her i huset (og de ER jo rottehunder, i allefall den tsjekkiske rotta og toy terrieren) De gjør noe med en :hjerte:

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uanonymbruker

Jeg har aldri noen sinne i hele mitt liv sett en person bære hunden sin i en veske, bortsett fra vesker som er beregnet på det da. Hvor er det folk ser sånne jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en veske er jo en veske og jeg tror du forstår godt hva slags vesker det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Jeg har aldri noen sinne i hele mitt liv sett en person bære hunden sin i en veske, bortsett fra vesker som er beregnet på det da. Hvor er det folk ser sånne jenter?

Sett det flere steder her i Oslo og i Bergen. Enkelte har en vanlig skulderveske hvor de har stappet bikkja oppi. (har og gjort det selv, en gang jeg fant en bortkommen liten hund og jeg hadde armene fulle av bæreposer og en ryggsekk, og hunden var så livredd at den krøp sammen og torde ikke å gå videre) Når det gjelder vesker spesielt for småhunder, så kan jeg se poenget hvis man er på reise/steder hvor det er trangt med folk, men ikke ellers. Noen jenter tok til og med seg bikkja på skolen, kun for å matche antrekkene sine.

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet folk som har mini-hunder som faktisk blir behandlet som hunder også så klart. Det er godt mulig at noen av de som bærer dem i en fancy veske er flinke med de også. Men det ser veldig useriøst ut liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...