Gå til innhold

Er så redd for at forumet skal bli hacket og at inlegg jeg har skrevet som anonym skal bli avslørt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil en hacker som har kommet seg inn i noens maskin f.eks. kunne lese PM sendt her inne eller meldinger som sendes på facebook?



Anonymous poster hash: 47004...2da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil en hacker som har kommet seg inn i noens maskin f.eks. kunne lese PM sendt her inne eller meldinger som sendes på facebook?

Anonymous poster hash: 47004...2da

Ja, dersom noen faktisk kommer seg inn på noens maskin (noe som er ekstremt vanskelig å få til) så vil de kunne se alt du har sendt, skrevet osv. Egentlig alt du selv kan se på din pc. Men det er jo utrolig lite sannsynlig :)

Anonymous poster hash: ab049...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom noen faktisk kommer seg inn på noens maskin (noe som er ekstremt vanskelig å få til) så vil de kunne se alt du har sendt, skrevet osv. Egentlig alt du selv kan se på din pc. Men det er jo utrolig lite sannsynlig :)

Anonymous poster hash: ab049...0a5

Han sier jo selv at det er en svært enkel ting å få tilgang via script...

Anonymous poster hash: 47004...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo selv at det er en svært enkel ting å få tilgang via script... Anonymous poster hash: 47004...2da

Først må du være interessant nok til at man vill inn i maskinen din. Jeg tror de færreste vil merke at noen har vært inne i maskinen deres. Klarer man å få brukeren til å installere et script eller et root kit, så er det veldig lett å få tilgang. Det er tusen måter å kamuflere slikt som noe annet.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, at det er mulig og at det er enkelte som har kunnskap til å hacke seg inn på enkelte brukere og hente informasjon eller avsløre en AB.

Men hvem i alle dager skal ha interesse av det?

Det er KG; vi skriver om problemer i underlivet, antall sexpartnere, fargen på avføring og problemer med kjæresten. Det er ikke akkurat informasjon som er gull verdt.

Jeg tenker det er en gruppe som kan ha interesse av det: Det er de som er litt gale og samtidig veldig idioter og gjør slikt kun for å være leie mot andre mennesker. Oppgående mennesker, som er normale i oppførsel og psyke, tror jeg har en sperre for å bli lovbryter fordi de vil vite hvem som har underlivsproblemer på en lørdag…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo selv at det er en svært enkel ting å få tilgang via script...

Anonymous poster hash: 47004...2da

Er ab en "han"? Men hvertfall, så stemmer ikke dette. Herregud, hvis det var så enkelt hadde alle gjort det. Og jeg kjenner noen som driver med sånt, og selv de (som har gjort dette i mange, mange år) klarer ikke å hacke noen kun ved en link.

Anonymous poster hash: ab049...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ab en "han"? Men hvertfall, så stemmer ikke dette. Herregud, hvis det var så enkelt hadde alle gjort det. Og jeg kjenner noen som driver med sånt, og selv de (som har gjort dette i mange, mange år) klarer ikke å hacke noen kun ved en link. Anonymous poster hash: ab049...0a5

Nei, du trenger mer enn bare en "link". Det er derfor du må designe det slik at offeret ditt faktisk selv slipper deg inn uten at hun vet det. Da må du samle litt informasjon først, og så skader det ikke å vite hvilke hindringer du må overkomme. Har du dette på plass, kan du skreddersy metoden.

Selve linken er bare én måte å gjøre det på. Hva en link gjør som ikke er synlig for brukeren kan variere.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahh jeg er nysgjerrig AB, hva slags opplysninger? Passord hint, type maskin,interesser som kan si noe om hvilke linker jeg vil klikke meg inn på? geografi? What?

Også et mulig idiotisk spm kommer nå; hvis noen går inn i min pc, vil jeg ikke da se på skjermen hva h*n driver med og åpner av mapper og hvor musa beveger seg?? Hadde jo en kompis som jeg lot komme inn på pcn da chatta vi ved å åpne Word og vi så samme skjermen begge to og alt han åpnet kunne jeg se samtidig med at han gjorde det. Og når jeg ble lei av å ha han der så bare skrudde jeg av pcn da ble han "kasta ut" men det er kanskje noe annet eller?

Anonymous poster hash: 07484...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom noen faktisk kommer seg inn på noens maskin (noe som er ekstremt vanskelig å få til) så vil de kunne se alt du har sendt, skrevet osv. Egentlig alt du selv kan se på din pc. Men det er jo utrolig lite sannsynlig :)

Anonymous poster hash: ab049...0a5

Men må man ikke logge på de ulike sidene, som KG og Facebook for å se hva som er skrevet? Eller mener du at det ligger et eller annet sted på harddisken?

Anonymous poster hash: 5fa80...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at folk som går inn på vanlige folks pc'er eller mobiler kun for å være ugreie er mindre begavet. For en utrolig bortkasting av talentet i så fall! Hvorfor ikke gjøre noe godt ut av dette talentet- er nok av kriminelle folk i verden som aldri blir tatt- hva med å finne dem istedenfor? Da vil man jo gjøre samfunnet en tjeneste. Det er jo datakriminalitet man driver med når man driver med phishing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, alle moderatorer kan jo finne ut hvem du er, Ts. Har hørt at det er noen moderatorer som driver og samler på sånn info om brukere. Så risikerer jo at de offentliggjør det på en eller annen måte, om de ellers ikke liker deg av en eller annen grunn.



Anonymous poster hash: b0b63...b14
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, alle moderatorer kan jo finne ut hvem du er, Ts. Har hørt at det er noen moderatorer som driver og samler på sånn info om brukere. Så risikerer jo at de offentliggjør det på en eller annen måte, om de ellers ikke liker deg av en eller annen grunn. Anonymous poster hash: b0b63...b14

Dette tror jeg er mest sannsynlig.. De er jo frivillig moderatorer asså hvem som helst folk på en måte da. Får hååpe de driter langt f i hvem folk er da :D men ser for meg at noen kunne offentliggjort det .. De får vel ingen straff for det osv så da må man jo bare stole på moralen deres

Anonymous poster hash: 07484...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, alle moderatorer kan jo finne ut hvem du er, Ts. Har hørt at det er noen moderatorer som driver og samler på sånn info om brukere. Så risikerer jo at de offentliggjør det på en eller annen måte, om de ellers ikke liker deg av en eller annen grunn.

Anonymous poster hash: b0b63...b14

Hvordan mener du de skal finne ut av hvem du er?

Anonymous poster hash: ab049...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, alle moderatorer kan jo finne ut hvem du er, Ts. Har hørt at det er noen moderatorer som driver og samler på sånn info om brukere. Så risikerer jo at de offentliggjør det på en eller annen måte, om de ellers ikke liker deg av en eller annen grunn.

Anonymous poster hash: b0b63...b14

Nei, moderatorene kan ikke finne ut hvem du er, de kan finne ut hvilket nick du bruker og din ip adresse. Dette gir oss ikke mer informasjon enn en pekepinn, på hvor i landet du befinner deg. Bare for å presisere, de kan heller ikke se mailadresser, dette er det kun admin som har tilgang til.

Ryktespredning og spekulasjoner er ikke lov iht kvinneguidens regelverk og jeg setter lite pris på at slike rykter blir satt ut om moderatorene. Dette har jeg tatt opp tidligere og jeg har også bedt om pm, hvis noen mener de har vært utsatt for dette. Detter har jeg bedt om opp til flere ganger, og ikke en eneste pm har jeg mottatt. Det er vist lettere å poste som anonym i forumet, for å spre rykter, enn å kontakte meg og ta opp problemet, hvis de virkelig føler at de har vært utsatt for overtramp ang ab brukeren av en moderator!

Dette tror jeg er mest sannsynlig.. De er jo frivillig moderatorer asså hvem som helst folk på en måte da. Får hååpe de driter langt f i hvem folk er da :D men ser for meg at noen kunne offentliggjort det .. De får vel ingen straff for det osv så da må man jo bare stole på moralen deres

Anonymous poster hash: 07484...b20

Moderatorene har taushetsplikt og de har ingen mulighet for å se hvem som er bak nicket. Skulle det vise seg at de brøt taushetsplikten, ville dette fått følger!

Mette Forumansvarlig

Endret av Mette
La til informasjon ang e mail
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...