Gå til innhold

Er så redd for at forumet skal bli hacket og at inlegg jeg har skrevet som anonym skal bli avslørt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det stor sjangs for dette, kan dere som har litt peiling, evt en moderator svare meg? Hadde satt stor pris på det!

Innleggene/trådene er ikke gjenkjennbare så lenge de står som anonym bruker, men jeg har plutselig fått helt angst for at noen skal hacke seg innpå her og og finne ut hvem som har skrevet inleggene.

Jeg har skrevet noen få inlegg med veldig sensitiv informasjon(om meg selv, familie osv), disse har jeg skrevet som anonym bruker og det er de jeg er redd for at noen skal finne ut av at det er jeg som har skrevet.

Altså, kan noen hacke seg inn og finne ut brukernavnet(ikke så farlig) eller i verstefall fullt navn(total krise isåfall) på den som har skrevet innlegg som er postet som anonym?

Håper noen vil hjelpe meg :)



Anonymous poster hash: f180e...61b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det stor sjangs for dette, kan dere som har litt peiling, evt en moderator svare meg? Hadde satt stor pris på det!

Innleggene/trådene er ikke gjenkjennbare så lenge de står som anonym bruker, men jeg har plutselig fått helt angst for at noen skal hacke seg innpå her og og finne ut hvem som har skrevet inleggene.

Jeg har skrevet noen få inlegg med veldig sensitiv informasjon(om meg selv, familie osv), disse har jeg skrevet som anonym bruker og det er de jeg er redd for at noen skal finne ut av at det er jeg som har skrevet.

Altså, kan noen hacke seg inn og finne ut brukernavnet(ikke så farlig) eller i verstefall fullt navn(total krise isåfall) på den som har skrevet innlegg som er postet som anonym?

Håper noen vil hjelpe meg :)

Anonymous poster hash: f180e...61b

Er livredd for det samme..

Anonymous poster hash: c47ac...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinneguiden i Norge är ju mål nummer ett när det kommer till hacking i världen :P ta livet med ro, inte ens om de skulle lyckas så skulle de inte veta att det är du. Slapp av :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg ingenting om, og derfor skriver jeg heller ikke sensitiv informasjon og legger ut på nettet.

Er ganske skremt over hva noen kan skrive både under nick og som anonym bruker.

Tenk deg heller om tre ganger før du trykker på send knappen.

Anonymous poster hash: a2d66...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle her inne har jo opprettet nicket sitt under full personinfo og adresse, sant :laugh: ?

Herregud...



Anonymous poster hash: 3fc14...5f0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til kommer det opp informasjon som er skjult for brukerne når man søker på stikkord i forumet.

Jeg syntes ikke det var så hyggelig å få opp et treff der nicket mitt stod sammen med ip-adressen min.

Dette var åpent tilgjengelig, og betyr at hvem som helst med litt it-kunnskaper kunne finne ut min virkelige identitet.

Slettede innlegg kommer også opp ved søk iblant.

Jeg stiller et stort spørsmålstegn ved sikkerhetsnivået og driften på dette forumet.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kommer det opp informasjon som er skjult for brukerne når man søker på stikkord i forumet.

Jeg syntes ikke det var så hyggelig å få opp et treff der nicket mitt stod sammen med ip-adressen min.

Dette var åpent tilgjengelig, og betyr at hvem som helst med litt it-kunnskaper kunne finne ut min virkelige identitet.

Slettede innlegg kommer også opp ved søk iblant.

Jeg stiller et stort spørsmålstegn ved sikkerhetsnivået og driften på dette forumet.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Så du tror at det er lett å finne deg selv om ip-adressen står der....?

Nærmest umulig for andre enn extreme proffer. Dvs Datatilsynet.

Anonymous poster hash: 3fc14...5f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og selvfølgelig Gjest. Som påstår hun har et ip-verktøy på maskinen sin :fnise:



Anonymous poster hash: 3fc14...5f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan moderatorene sjekke epostadressen til brukerne? I såfall kan vel mange bli utrolig lett avslørt..



Anonymous poster hash: ab049...0a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du (eller andre du blir kjent med på forumet) avslører ditt virkelige navn skal det mye til for å bli identifisert ved navn eller for den saks skyld adresse. Disse IP-adressene dere snakker om er dynamisk tilegnede internettadresser gitt deg gjennom din internettleverandør. En typisk ip-adresse ser nogenlunde slik ut: 54.654.654.22, altså sier det svært lite om hvem du er. Eneste meningsfulle betydningen noen kan få ut av det ligger i GETs databaser, og de gir kun ut adresser ved dommerordre fra myndighetene, iht. personvernloven.



Anonymous poster hash: bdcfc...775
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kommer det opp informasjon som er skjult for brukerne når man søker på stikkord i forumet.

Jeg syntes ikke det var så hyggelig å få opp et treff der nicket mitt stod sammen med ip-adressen min.

Dette var åpent tilgjengelig, og betyr at hvem som helst med litt it-kunnskaper kunne finne ut min virkelige identitet.

Slettede innlegg kommer også opp ved søk iblant.

Jeg stiller et stort spørsmålstegn ved sikkerhetsnivået og driften på dette forumet.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Hadde det vært så enkelt hadde nok mange gjort det der for leeenge siden.

Anonymous poster hash: ab049...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror at det er lett å finne deg selv om ip-adressen står der....? Nærmest umulig for andre enn extreme proffer. Dvs Datatilsynet. Anonymous poster hash: 3fc14...5f0

Selv om du ikke får opp navnet, kan du peile en ip innenfor et geografisk område med relativt liten feilmargin, og da er det plutselig ikke så mange individer som må elimineres. Jeg har vært med politiet og spore opp personer på denne måten når man ikke har hatt tid til å begjære utlevering av navn og adresse fra ISP.

Det er samme prinsipp som dine håndholdte enheter bruker for å plassere seg selv på et kart når du bare har wifi påslått.

Med mindre du (eller andre du blir kjent med på forumet) avslører ditt virkelige navn skal det mye til for å bli identifisert ved navn eller for den saks skyld adresse. Disse IP-adressene dere snakker om er dynamisk tilegnede internettadresser gitt deg gjennom din internettleverandør. En typisk ip-adresse ser nogenlunde slik ut: 54.654.654.22, altså sier det svært lite om hvem du er. Eneste meningsfulle betydningen noen kan få ut av det ligger i GETs databaser, og de gir kun ut adresser ved dommerordre fra myndighetene, iht. personvernloven. Anonymous poster hash: bdcfc...775

Det er ikke alle som har GET som leverandør, og noen har statisk ip-adresse. Hos en del selskaper er dynamiske adresser ofte i praksis statiske. Jeg har sett dynamiske ip'er som ikke har forandret seg på mange år. Det er naivt å tro at de som går inn for å finne noen, ikke kan klare det når de får ip'en adressert på et sølvfat. Sjansen for at noen skal gjøre det er mindre, men det finnes folk med høy kunnskap og dårlige hensikter. Det er en grunn til at ip'er ikke skal offentliggjøres slik.

En ip gjør det utrolig mye lettere å spore opp noen enn om man bare vet at vedkommende har et nick. En ip, et nick og litt innsamlet informasjon peker fort i retning av et faktisk menneske. I tillegg kan man bruke visse redskaper for å kjøre sporing på datatrafikk, men det skal jeg ikke avsløre her. Det er ikke så vanskelig.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært så enkelt hadde nok mange gjort det der for leeenge siden. Anonymous poster hash: ab049...0a5

Se svaret under det du skrev. Det er faktisk ikke så vanskelig, selv om du ikke vet hvordan det skal gjøres.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se svaret under det du skrev. Det er faktisk ikke så vanskelig, selv om du ikke vet hvordan det skal gjøres.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Hmm, det er rart at ingenting gjøres med saken dersom det er slik det er. Dette skal jo faktisk være et anonymt forum, og så er det liksom så utrolig lett å bli avslørt? Dersom dette stemmer forstår jeg ikke at noen tør å skrive her i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ab049...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er rart at ingenting gjøres med saken dersom det er slik det er. Dette skal jo faktisk være et anonymt forum, og så er det liksom så utrolig lett å bli avslørt? Dersom dette stemmer forstår jeg ikke at noen tør å skrive her i det hele tatt. Anonymous poster hash: ab049...0a5

De fleste tenker ikke en gang over det. Faktum er at kg har elendig sikkerhet. Det er blitt litt bedre, men tidligere holdt det med et enkelt script for å fiske ut en masse informasjon. Små bugs i scriptet forumet bruker tillater en del lyssky aktivitet for den som vet hva hun skal gjøre.

Det er ikke utrolig lett å bli avslørt. Først må noen ønske å avsløre deg. Så må den som ønsker det ha kunnskapen i orden. Da er det ikke så vanskelig, men litt fommel er det jo. Noen ganger må man ty til spanske løsninger - det er utrolig hvor mye informasjon folk er villig til å gi ut selv om de ikke har lov til det, hvis man stiller spørsmålene på riktig vis.

Jeg kan manipulere noen til å gi meg opplysninger om en ip - men ikke hvis jeg ikke har ip'en. Skjønner du?

Med en ip tar det få minutter å finne ut ca. geografisk område og leverandør, pluss noen andre opplysninger. Kan man ikke finne identiteten ut fra det, fins det mange festlige små triks - både digitale og sosiale.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv ut i bygden på telemark hvor dem bruker jalla bolaget lokaliseres all data først innom en basestasjon, som er det stedet ip adressen baserer sin søkbare lokasjon på. dvs at dersom du søker opp min ip-adresse på netter, for eksempel vil du få opp en adresse i Trondheim sentrum som igjen er langt i fra min virkelige adresse men stedet hvor kabelselskapet holder til. Igjen, dersom du har en ip-adresse så har du kun noe håndfast å vise til dersom du med loven i hånd skal identifisere noen, ellers er dette dønn umulig uten hjelp fra ISPen, vel å merke.

Legger ved link om nettvett: http://no.wikipedia.org/wiki/Nettvett



Anonymous poster hash: bdcfc...775
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ut i bygden på telemark hvor dem bruker jalla bolaget lokaliseres all data først innom en basestasjon, som er det stedet ip adressen baserer sin søkbare lokasjon på. dvs at dersom du søker opp min ip-adresse på netter, for eksempel vil du få opp en adresse i Trondheim sentrum som igjen er langt i fra min virkelige adresse men stedet hvor kabelselskapet holder til. Igjen, dersom du har en ip-adresse så har du kun noe håndfast å vise til dersom du med loven i hånd skal identifisere noen, ellers er dette dønn umulig uten hjelp fra ISPen, vel å merke. Legger ved link om nettvett: http://no.wikipedia.org/wiki/Nettvett Anonymous poster hash: bdcfc...775

Da vet du ikke hva du gjør, hvis du får sånne feilmarginer. Men nå vil jeg ikke drive noen opplæring her.

Får man opp en lokalisering som virker usannsynlig, så er det noen små redskaper man kan bruke for å komme til riktig sted.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke selv med et typisk ip søk: http://whatismyipaddress.com/ og fortelle meg hvor sannsynlig det er at noen skal finner deg. Anonymous poster hash: bdcfc...775

Du?

Har du tenkt på at jeg ikke behøver å finne navnet ditt via ip'en for å finne ut hvem du er?

Når jeg har ip'en kan jeg begynne å sniffe etter åpne porter på datamaskinen din, og da er det uhyre lett å komme inn og se på dokumentene dine. Hvor mange steder i datamaskinen din står navnet ditt? Hvor mye har du kagret der som ingen må se?

Om jeg kommer inn i maskinen din, er det sannsynligvis fordi du har sluppet meg inn. Men det vet du ikke selv. Hvis ikke det går, så kan man slåss med passordet ditt, men da må man ville litt mer.

Det er veldig mange måter å finne noen på når du har en ip. Man må bare ville det sterkt nok. De færreste har motiver for det, men man kan være uheldig.

Anonymous poster hash: a6ec5...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...