Gå til innhold

svart skjerm på HP compaq


Raviella

Anbefalte innlegg

Har altså en HP compaq med windows 8. ca 2 år gammel.

Plutselig vil den ikke starte skikkelig.

Jeg slår den på, den viser logoen, og så bildet mitt og "Velkommen", alt virker normalt, men så blir skjermen svart. Jeg kan bevege rundt på musen, men skjermen er svart uansett hva jeg gjør.

har prøvd å ta ut batteriet og alt annet av ledninger, og trykke på startknappen, men det hjelper ikke. hvis jeg trykke Ctrl+alt+del kommer en rekke valg, men kan ikke riktig bruke dem til noe fornuftig. Det er: Lås, logg av, bytt bruker, oppgaveløsning.

Hva i alle dager skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å starte pcen i sikkerhetsmodus. Se om du får bilde da.

Jeg har en liten mistanke om driver krasj eller evt spyware opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gikk fint, men jeg ante jo ikke hva slags feil jeg skulle lete etter, så jeg valgte å fornye pcen (refresh pc)

Jeg trodde det ville rense den og gjøre den fin igjen, men nå har den blitt utrolig treig. det driver å popper opp alt mulig om tillegg og oppdateringer, men hvis jeg tillater det går den helt i stå.... Hvorfor kan de ikke lage dem litt mere til å forstå for den vanlige blondine i gata... :P Irriterende å måtte kjøpe en ny bare fordi jeg ikke vet hva som feiler den, og så er det kanskje bare en liten ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett for vanlige blondiner i gata vettu :fnise: Som oftest er det rett og slett personen bak skjermen som er problemet. Da ved å tafse på ting som ikke skal tafses med.

Hvordan reset valgte du? Den som tar vare å ting eller den fjerner alt? Om du tok den første kan det ligge noen luringer igjen :)

Om du holder til i nærheten av Grenland så kunne jeg sett på den for deg gratis, men det er vel lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om dette var etter en oppdatering? Min mor har samme problemet og hun ringte til Microsoft som sa at maaange hadde dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett for vanlige blondiner i gata vettu :fnise: Som oftest er det rett og slett personen bak skjermen som er problemet. Da ved å tafse på ting som ikke skal tafses med.

Hvordan reset valgte du? Den som tar vare å ting eller den fjerner alt? Om du tok den første kan det ligge noen luringer igjen :)

Om du holder til i nærheten av Grenland så kunne jeg sett på den for deg gratis, men det er vel lite sannsynlig.

Jeg valgte den som tar vare på ting....men den er myyye langsommere nå en den noen gang har vært. Da jeg skulle logge av i går gikk den i gang med 36 oppdateringer (!) og da den skulle "konfigurere" (jeg er helt på den tynneste is her) så gikk noe galt sto det. Så jeg aner ikke hva som skjer... og jeg bor dessverre laaangt fra Grenland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre om dette var etter en oppdatering? Min mor har samme problemet og hun ringte til Microsoft som sa at maaange hadde dette problemet.

Neidet var ikke etter en oppdatering. men jeg har googlet meg frem til at mange får dette problemet da ja, men det finnes jo bare tusen forskjellige ideer om hvordan og hva, og jeg er jo bare heeeelt blank når det gjelder sånne ting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neidet var ikke etter en oppdatering. men jeg har googlet meg frem til at mange får dette problemet da ja, men det finnes jo bare tusen forskjellige ideer om hvordan og hva, og jeg er jo bare heeeelt blank når det gjelder sånne ting

Jeg ville tatt backup av de viktige tingene og faktisk prøvd en fullstendig reset(formatering). Jeg har selv opplevd at pcen blir treig når man velger den enkle metoden. Da ligger det rett og slett for mye shit igjen og den bytter nødvendigvis ikke ut alle systemfilene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettemarit

Lyset på stasjonær mac ble plutselig veldig svakt. Må nå ha det på max styrke mens det normalt ligger mellom medium og minimum.. Noen her som vet hva det skyldes. Maskinen er ca 4 år

Endret av mettemarit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...