Gå til innhold

Daten avlyste - gyldig grunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste her inne har vært på noen dårlige dates, ikke sant? Kastet bort en lørdagskveld med ei eller en de absolutt ikke passet sammen med.

Når du da treffer ei/en du skal på date med og er litt usikker på om dere vil passe sammen, så finner du ut at du egentlig har avtalt gutte/jentekveld. Det frister mer, du velger å utsette daten. Du har tross alt en gyldig grunn.

TS: Husk at du ikke er viktig for noen før de har sett at du er noen de synes er viktig. Du kan ikke kreve at noen skal prioritere tid med deg før de har blitt kjent med deg og synes du er verdt å prioritere.

En del av dere damer her inne må gå ned fra prinsessestolen deres og slutte å vente på prinsen som kommer gallopperende og legger hele livet sitt på hold bare fordi dere er en prinsesse. Det skjer i eventyrene og ikke i virkeligheten.

De fleste menn er gentleman når de finner en jente de setter pris på og ser på som verdt å være gentleman for.

SÅ enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Analysere henne opp og ned? Forsvare seg litt?

Når man skriver ett innlegg her inne må man forvente at man ikke alltid får svar man liker. Det bør man takle. Dessuten sier hvordan man takler det mye om hvordan man har det med seg selv.

Svar man ikke liker er ikke det samme som forsøk på analyse av hvordan TS er, at hun "sikkert er skuffet på grunn av prinsessenykker" etc. som noen her inne skrev.

Alt dette fordi man ikke liker at folk bryter avtaler. Det trenger ikke være vanskeligere enn at man hadde satt av tiden og gledet seg litt og kanskje hadde prioritert vekk noe annet i samme tidsrom.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar man ikke liker er ikke det samme som forsøk på analyse av hvordan TS er, at hun "sikkert er skuffet på grunn av prinsessenykker" etc. som noen her inne skrev.

Alt dette fordi man ikke liker at folk bryter avtaler. Det trenger ikke være vanskeligere enn at man hadde satt av tiden og gledet seg litt og kanskje hadde prioritert vekk noe annet i samme tidsrom.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Jeg skrev ikke at hun sikkert er skuffet pga prinsessenykker. Jeg henvendte meg ikke til TS angående prinsessenykkene engang, men hun tolket det slik og gikk bananas..

Helt i orden å bli skuffet over at en date avlyste, men analyseringen av hvorfor han gjorde det, og hva hun skal gjøre, og hvem han er på bakgrunn av at han gjorde det, blir bare for dumt..

Det er hva det er. Han prioriterte en kveld med gutta fremfor en date med en jente han ikke kjenner. Mer enn det er det faktisk ikke..

Endret av Nettinettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at han valgte sin opprinnelige plan, da det var det han sa ja til først. Men tviler på at jeg hadde møtt han igjen, en som glemmer planer han har er ikke en jeg hadde tatt for å være best som kjæreste



Anonymous poster hash: af320...27a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke at hun sikkert er skuffet pga prinsessenykker. Jeg henvendte meg ikke til TS angående prinsessenykkene engang, men hun tolket det slik og gikk bananas..

Helt i orden å bli skuffet over at en date avlyste, men analyseringen av hvorfor han gjorde det, og hva hun skal gjøre, og hvem han er på bakgrunn av at han gjorde det, blir bare for dumt..

Det er hva det er. Han prioriterte en kveld med gutta fremfor en date med en jente han ikke kjenner. Mer enn det er det faktisk ikke..

Nettopp, men prioriteringene kan også si noe om interessen. Og når man avlyser så viser man ikke tydelig interesse, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en gyldig grunn.

Hadde nok blitt litt skuffet over en slik avlysning,men hvis han ellers ga inntrykk av å være intereressert i meg og hadde tatt initiativ til en ny date,så hadde jeg ikke tenkt mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde planlagt date med en mann forrige uke. Men samme dag avlyste han, men grunn om at han hadde glemt en spillekveld med gutta. Han ville gjerne ta det igjen da.

Er dette ok å gjøre?

Jeg tenker nei, for hvis han ikke prioriterer meg nå, når vil han gjøre det da? :P Ble han akutt syk, så OK. Men spillekveld ovenfor date? Seriøst?

Har aldri blitt avvist på den måten før faktisk.. vi har alltid møttes når vi har avtalt date, og funnet ut av om vi passer sammen derfra.

Det er lett for meg å tenke at han gjorde det fordi han fikk kalde føtter, fordi han kanskje ikke liker meg likevel - men da er det rart at han er gira på å møtes igjen.

Mannen er 35 forresten.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Det høres ut som han har lest The Game og overspiller.

Jeg tror ikke at du skal tenke at prioriteringen hans nå betyr noe om dere blir sammen.

Da er ting annerledes. Jeg nedprioriterte og kom med unnskyldninger for å ikke henge med han jeg er sammen med nå før vi ble sammen. I begynnelsen av datinga.

Da var jeg egentlig ikke så gira på han, men så ble jeg forelsket og er veldig glad i han nå, og jeg ville aldri nedprioritert han. Sånn tror jeg det er for de fleste. Når man blir glad i noen, blir ting annerledes.

Ja du skal være glad han hadde tid til at du skulle ta deg bryet med å se han for den han var.

Jeg hadde ikke hatt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men prioriteringene kan også si noe om interessen. Og når man avlyser så viser man ikke tydelig interesse, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Absolutt! Men hvor mye interesse kan man ha i noen man ikke har vært på date med før? De som har levd en stund og datet en stund vet jo at uansett hva man tenker om en person via nettet/tinder så stemmer det svært sjeldent i virkeligheten og det er jo etter at man har hatt en date man kjenner på følelsen av å ønske å prioritere noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Men hvor mye interesse kan man ha i noen man ikke har vært på date med før? De som har levd en stund og datet en stund vet jo at uansett hva man tenker om en person via nettet/tinder så stemmer det svært sjeldent i virkeligheten og det er jo etter at man har hatt en date man kjenner på følelsen av å ønske å prioritere noen..

Ja, men man kan likevel ha en initiell "hunch" som er sterk nok til å ønske å møtes for å finne ut mer. Når ikke engang det er på plass så sier det en del om interessen, eller snarere mangelen på den. Og dette blir jo som tidligere en slags hunden jager etter halen problematikk, for man finner jo ikke ut om det er noe å satse på om man ikke møtes.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men man kan likevel ha en initiell "hunch" som er sterk nok til å ønske å møtes for å finne ut mer. Når ikke engang det er på plass så sier det en del om interessen, eller snarere mangelen på den. Og dette blir jo som tidligere en slags hunden jager etter halen problematikk, for man finner jo ikke ut om det er noe å satse på om man ikke møtes.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Nå sa jo fyren at han ville treffe TS en annen dag, så da har han vel hunchen om at han har lyst til å finne ut av det da.. Ser ikke problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du skal være glad han hadde tid til at du skulle ta deg bryet med å se han for den han var.

Jeg hadde ikke hatt tid.

Jeg tror man taper mye på å ikke kjempe for det man vil ha ;) Både han og jeg er glade for at han ikke gav opp med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så drømmemannen / drømmekvinnen for dere alle, er en som prioriterer gutta fremfor deg? :) Så... fantastisk.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Så drømmemannen / drømmekvinnen for dere alle, er en som prioriterer gutta fremfor deg? :) Så... fantastisk.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Nei for en tøffel som gjør alt du ber han om og dropper alle sine egne venner slik at de aldri skal komme i veien for deg og dine ønsker er mye bedre.....

Anonymous poster hash: a8af4...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei for en tøffel som gjør alt du ber han om og dropper alle sine egne venner slik at de aldri skal komme i veien for deg og dine ønsker er mye bedre.....

Anonymous poster hash: a8af4...1e6

Hun er ikke sur fordi han har venner. Hun er sur fordi han dobbeltbooket og det gikk utover henne.

Anonymous poster hash: 4d5c3...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, TS? Har dere planlagt en ny date?

Anonymous poster hash: 4d5c3...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, det ble ingen ny date. Ser det er mange forskjellige meninger ute og går her.

Som vi alle vet er det alltid flere faktorer som fører til et gitt resultat. Noen i tråden er veldig bastante på hva de mener er det rette, noe som bare er basert på deres egen erfaring, og der de ikke tar en del andre ting til hensyn. Men det er vel ingen psykologer som har svart her regner jeg med, så jeg tar det ikke så tungt. I dette tilfellet var det slik;

- Vi hadde ikke bygd en veldig sterk og langvarig relasjon i forkant, det var nesten for en blind-date å være. (min interesse var altså ikke så sterk for denne karen, men var villig til å gå på en date).

- Han hadde nok også bare en moderat interesse for daten i og med at han prioriterte vennene sine

- Når han avlyste daten falt min interesse vekk, jeg syntes det var turn-off. Noen ville følt det annerledes, men i akkurat dette tilfellet var det meg, og jeg følte det slik. Jeg syntes det var en dårlig grunn (er man syk er det greit, prioriterer du spillekveld er du ikke klar for forhold - og det gjorde at jeg følte meg betydningsløs som hadde satt av kvelden. Det var tydelig at han visste om denne kvelden tidligere og ville prøve å få i pose og sekk)

- Ble behandlet dårlig i mitt forrige forhold, og er derfor ekstra streng eller har sterke alarmsignaler på det jeg kaller dårlig oppførsel. I dette tilfellet ble det lett for meg å stemple han som en som prioriterer gutta fremfor dama, og ble redd for at dette kunne bli en gjentagende oppførsel. Ergo ikke meg som blir rette dama for han. Jeg trenger en som det ikke er noen tvil om at oppfører seg bra og holder avtaler. Er lei av å være hun som havner lengst nede på pri-lista, selv før vi har møttes.

Syntes kanskje flest i denne tråden var av den oppfatning av at det er OK å avlyse et par timer før, prioritere "gutta", og heller sette opp ny date - men da synes jeg det er fint å kunne vise til at dette også medfører risiko for at daten faktisk trekker seg, så da vet alle det.



Anonymous poster hash: b476a...9f1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...