Gå til innhold

Daten avlyste - gyldig grunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i utgangspunktet enig med de som sier at det ikke er noe stress at han velger en annen avtale når han har lagt disse planene før våre. Om det er noe som skjer ofte blir det jo en annen sak. Men når han avlyser bare et par timer før dere skulle møtes, da synes jeg det blir feil! Hadde det vært snakk om noen dager i forveien hadde jeg syntes det var helt Ok, og funnet en annen dag som passet bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem var det som tok initiativ til daten? Og har dere hatt kontakt i etterkant?

Ser ikke vekk fra at han er en dust. Men han kan jo også være fryktelig sjenert og uerfaren.

Anonymous poster hash: 4d5c3...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her inne har vært på noen dårlige dates, ikke sant? Kastet bort en lørdagskveld med ei eller en de absolutt ikke passet sammen med.

Når du da treffer ei/en du skal på date med og er litt usikker på om dere vil passe sammen, så finner du ut at du egentlig har avtalt gutte/jentekveld. Det frister mer, du velger å utsette daten. Du har tross alt en gyldig grunn.

TS: Husk at du ikke er viktig for noen før de har sett at du er noen de synes er viktig. Du kan ikke kreve at noen skal prioritere tid med deg før de har blitt kjent med deg og synes du er verdt å prioritere.

En del av dere damer her inne må gå ned fra prinsessestolen deres og slutte å vente på prinsen som kommer gallopperende og legger hele livet sitt på hold bare fordi dere er en prinsesse. Det skjer i eventyrene og ikke i virkeligheten.

De fleste menn er gentleman når de finner en jente de setter pris på og ser på som verdt å være gentleman for.

Syns dette var et utrolig dårlig råd, og ganske frekt å kalle ts for en prinsesse som venter på prinsen.

ts, forstår at du føler deg sviktet. Han er 35 år og burde vite bedre. De første datene bør man legge seg litt ekstra i selen. Det virker ikke som han er interessert nok.

Hva tenker du selv etter alle disse mer eller mindre rådene? Hvordan vil du forholde deg nå til dette, skal du ta initiativ til neste date, skal du la ham gjøre det? Hadde vært greit å få vite noe om hva du tenker.

Anonymous poster hash: 0fda7...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten flire litt over disse dating-trådene etter alt jeg har lest her inne. Dagens datingliv ass :P Det er virkelig ikke noe for naive romantikere. Etter hva jeg har lest her inne, så er det litt slik; "Man kan ikke regne med å prioritert når det bare er 2. date. Man kan ikke kreve at han ikke ligger med andre mens han treffer deg dersom dere ikke er eksklusive. Man kan ikke forvente at han ikke dater andre samtidig med deg." Man kan i det hele tatt ikke kreve eller forvente noe som helst av dagens menn, de skal få gjøre som de selv lyster, og det med rette. Bruk og kast. Og man er en dum og naiv jente om man tror noe annet.

Det er neimen meg noen flotte gutter der ute du.

Kos deg med en kopp kakao du, TS :) Dating er oppskrytt uansett, ingen gentlemen igjen der ute.

Takk for presist innlegg! Enig i hvert ord. Standarden virker usedvanlig lav- skal vist ikke ha NOEN forventninger virker det som.

Anonymous poster hash: 39613...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kaller meg en prinsesse fordi jeg ikke ble gira noe lengre når jeg har satt av kvelden, vært nervøs, lagt inn energi i dette, for så å oppleve at fyren avlyser bare et par timer før? Dette har han rett til? Dette blir noe selvmotsigende, da du i andre poster skriver at man skal ha en så høy verdi på seg selv og ikke la seg behandle dårlig. Men det er helt innafor å la fyren prioritere venner ovenfor sitt første møte med deg? Jeg er helt uenig med deg. Tenker også på at mye du skriver blir veldig generaliserende uten at du har møtt folk i virkeligheten, og kjenner til alle detaljer. Da kan det være farlig å ta på seg en "jeg vet alt" maske. Eller sette seg i "jeg-vet-alt" stolen.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Du blir sur fordi Nettinett gir deg råd/tilbakemelding basert på den informasjonen du har gitt. Det henger ikke helt på greip, synes jeg. Om du mener at vi behøver mer informasjon om situasjonen for å svare deg, så får du gi mer informasjon da. Men det gjør du jo ikke, selv ikke når du får direkte spørsmål.

Jeg blir nesten skremt av å lese noen av tilbakemeldingene du gir. Særlig den til nettinett, for du virker så hissig. Sikkert like greit om du ikke møter han her fyren ved en senere anledning :-)

Anonymous poster hash: 4d5c3...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde allerede en annen avtale som han dessverre glemte da dere avtalte tidspunkt for daten. Det er selvfølgelig ikke bare greit, men riktig, at man holder den første avtalen. Hva den var er fullstendig uvesentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde allerede en annen avtale som han dessverre glemte da dere avtalte tidspunkt for daten. Det er selvfølgelig ikke bare greit, men riktig, at man holder den første avtalen. Hva den var er fullstendig uvesentlig.

Enig i at det er riktig overfor kameratene. Samtidig er en slik forglemmelse et gigantisk misbruk av datens tid. Han viser også at han er dårlig til å planlegge, har dårlig hukommelse etc. Du skal huske at han kom med dette kun et par timer før daten.

Anonymous poster hash: 4d5c3...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt date med en mann forrige uke. Men samme dag avlyste han, men grunn om at han hadde glemt en spillekveld med gutta. Han ville gjerne ta det igjen da.

Er dette ok å gjøre?

Jeg tenker nei, for hvis han ikke prioriterer meg nå, når vil han gjøre det da? :P Ble han akutt syk, så OK. Men spillekveld ovenfor date? Seriøst?

Har aldri blitt avvist på den måten før faktisk.. vi har alltid møttes når vi har avtalt date, og funnet ut av om vi passer sammen derfra.

Det er lett for meg å tenke at han gjorde det fordi han fikk kalde føtter, fordi han kanskje ikke liker meg likevel - men da er det rart at han er gira på å møtes igjen.

Mannen er 35 forresten.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Dette er argumenter du kan bruke om/når dere har vært sammen en stund. Men det var snakk om ei date. Selvfølgelig prioriterer man venner og familie fremfor vilkårlige mennesker, for det er jo akkurat det du er akkurat nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han kommet med forslag til nytt møte?



Anonymous poster hash: 979b8...ebc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kaller meg en prinsesse fordi jeg ikke ble gira noe lengre når jeg har satt av kvelden, vært nervøs, lagt inn energi i dette, for så å oppleve at fyren avlyser bare et par timer før? Dette har han rett til? Dette blir noe selvmotsigende, da du i andre poster skriver at man skal ha en så høy verdi på seg selv og ikke la seg behandle dårlig. Men det er helt innafor å la fyren prioritere venner ovenfor sitt første møte med deg? Jeg er helt uenig med deg. Tenker også på at mye du skriver blir veldig generaliserende uten at du har møtt folk i virkeligheten, og kjenner til alle detaljer. Da kan det være farlig å ta på seg en "jeg vet alt" maske. Eller sette seg i "jeg-vet-alt" stolen.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Ja, dette har han rett til. Han hadde avtalt med guttene først og da er det rett at han avlyser med deg. For hvis han hadde avtale med deg først og så la en med guttene, så hadde du jo krevd at han avlyste med de ikke sant?

Han ønsker en ny dato, gi han en sjangs hvertfall før du bannlyser og brenner han på bålet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her inne har vært på noen dårlige dates, ikke sant? Kastet bort en lørdagskveld med ei eller en de absolutt ikke passet sammen med.

Når du da treffer ei/en du skal på date med og er litt usikker på om dere vil passe sammen, så finner du ut at du egentlig har avtalt gutte/jentekveld. Det frister mer, du velger å utsette daten. Du har tross alt en gyldig grunn.

TS: Husk at du ikke er viktig for noen før de har sett at du er noen de synes er viktig. Du kan ikke kreve at noen skal prioritere tid med deg før de har blitt kjent med deg og synes du er verdt å prioritere.

En del av dere damer her inne må gå ned fra prinsessestolen deres og slutte å vente på prinsen som kommer gallopperende og legger hele livet sitt på hold bare fordi dere er en prinsesse. Det skjer i eventyrene og ikke i virkeligheten.

De fleste menn er gentleman når de finner en jente de setter pris på og ser på som verdt å være gentleman for.

Hvordan mener du man skal finne ut om du er viktig nok om de avlyser avtaler da? For å finne ut om man ønsker å prioritere hverandre videre så må man faktisk ha et utgangspunkt. Og dette utgangspunktet er at man avtaler en date og tar det derfra, og avlyser man denne så mister man samtidig muligheten til å finne ut om det er verdt å satse videre på.

Jeg syntes ikke man har prinsessenykker når man forventer at folk holder inngåtte avtaler, det handler egentlig bare om normal folkeskikk. Men slik folk svarer her inne så har jeg ingen problemer med å forstå at folk mangler stadig mindre av nettopp det i dette landet.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok umiddelbart mistet litt interesse om første daten ble avlyst.

Men hadde magefølelsen for fyren vært god før dette så hadde jeg gitt han en sjanse, men latt han ta initiativet til nytt møte.



Anonymous poster hash: 960f2...6d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at han prioriterer vennene sine over en date, spesielt hvis det er første eller andre daten:) Anonymous poster hash: 32dc7...2d3

Jeg skjønner det ikke i det hele tatt, og kompisene hans har nok full forståelse for at han ikke kan være med å spille likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde planlagt date med en mann forrige uke. Men samme dag avlyste han, men grunn om at han hadde glemt en spillekveld med gutta. Han ville gjerne ta det igjen da.

Er dette ok å gjøre?

Jeg tenker nei, for hvis han ikke prioriterer meg nå, når vil han gjøre det da? :P Ble han akutt syk, så OK. Men spillekveld ovenfor date? Seriøst?

Har aldri blitt avvist på den måten før faktisk.. vi har alltid møttes når vi har avtalt date, og funnet ut av om vi passer sammen derfra.

Det er lett for meg å tenke at han gjorde det fordi han fikk kalde føtter, fordi han kanskje ikke liker meg likevel - men da er det rart at han er gira på å møtes igjen.

Mannen er 35 forresten.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Alle grunner er gyldig grunn. Vil han ikke så vil han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke i det hele tatt, og kompisene hans har nok full forståelse for at han ikke kan være med å spille likevel.

Heller en helaften med familie og venner fremfor å avlyse det mot 2 timer middag eller lignende med noe som "kan" fungere. Normale folk reagerer ikke så hardt på at han gjorde en miss og glemte av planene han tidligere hadde satt. Hvor vanskelig er det å planlegge en ny date liksom? Fremfor hvor ofte alle kamerater har tid til denne kvelden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en helaften med familie og venner fremfor å avlyse det mot 2 timer middag eller lignende med noe som "kan" fungere. Normale folk reagerer ikke så hardt på at han gjorde en miss og glemte av planene han tidligere hadde satt. Hvor vanskelig er det å planlegge en ny date liksom? Fremfor hvor ofte alle kamerater har tid til denne kvelden?

Tja, man reagerer jo ikke nødvendigvis så hardt, men det er ikke et godt førsteinntrykk å glemme første date, og man kommer raskt bak i køen dersom man dater flere potensielle.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heller en helaften med familie og venner fremfor å avlyse det mot 2 timer middag eller lignende med noe som "kan" fungere. Normale folk reagerer ikke så hardt på at han gjorde en miss og glemte av planene han tidligere hadde satt. Hvor vanskelig er det å planlegge en ny date liksom? Fremfor hvor ofte alle kamerater har tid til denne kvelden?

Og det kan være vel så vrient å få til ny date. Om du f. eks. har avtalt med noen som til vanlig henger i et annet "klikk" enn deg og/eller bor et stykke unna så kan det være vrient å få til.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man reagerer jo ikke nødvendigvis så hardt, men det er ikke et godt førsteinntrykk å glemme første date, og man kommer raskt bak i køen dersom man dater flere potensielle.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Han glemte den jo ikke? Jeg hadde forstått frustrasjonen om han kansellerte ved å ikke møte opp liksom.

Og det kan være vel så vrient å få til ny date. Om du f. eks. har avtalt med noen som til vanlig henger i et annet "klikk" enn deg og/eller bor et stykke unna så kan det være vrient å få til.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Joda, men nå konstruerer du noe kun for å få det til å passe. Normalt sett, så er det vanskeligere å planlegge eventer med flere personer enn kun én person.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kaller meg en prinsesse fordi jeg ikke ble gira noe lengre når jeg har satt av kvelden, vært nervøs, lagt inn energi i dette, for så å oppleve at fyren avlyser bare et par timer før? Dette har han rett til? Dette blir noe selvmotsigende, da du i andre poster skriver at man skal ha en så høy verdi på seg selv og ikke la seg behandle dårlig. Men det er helt innafor å la fyren prioritere venner ovenfor sitt første møte med deg? Jeg er helt uenig med deg. Tenker også på at mye du skriver blir veldig generaliserende uten at du har møtt folk i virkeligheten, og kjenner til alle detaljer. Da kan det være farlig å ta på seg en "jeg vet alt" maske. Eller sette seg i "jeg-vet-alt" stolen.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Selvfølgelig har han rett til det! Han vet ikke hvor mye du legger i dette, og i og med at du tar SÅ mye på vei pga dette så synes jeg du legger alt for mye i det! Det igjen vil føre til skuffelser, som denne gangen.

Å ha høy verdi handler ikke om å forvente at verden skal dreie seg rundt sin egen lille sfære. Det handler om å vise et annet menneske at man er verdt å tilbringe tid med. Du er ikke verdt mer for han, enn mennesker han allerede er glad i, og at du forventer det tilsier at du trenger å blir litt mer realistisk.

Ja mange av rådene mine er generaliserende, selvfølgelig er de det, men dette her handler jo også om noe generelt. En første date, med en fyr man ikke har møtt før, og hva man kan forvente.

Bli gjerne sint på meg, men ikke ta deg selv så selvhøytidelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du man skal finne ut om du er viktig nok om de avlyser avtaler da? For å finne ut om man ønsker å prioritere hverandre videre så må man faktisk ha et utgangspunkt. Og dette utgangspunktet er at man avtaler en date og tar det derfra, og avlyser man denne så mister man samtidig muligheten til å finne ut om det er verdt å satse videre på.

Jeg syntes ikke man har prinsessenykker når man forventer at folk holder inngåtte avtaler, det handler egentlig bare om normal folkeskikk. Men slik folk svarer her inne så har jeg ingen problemer med å forstå at folk mangler stadig mindre av nettopp det i dette landet.

Anonymous poster hash: 67a4c...259

Han kom på at han hadde en avtale med noen andre. Han tar kontakt og informerer henne om den avtalen og beklager og vil gjerne treffe henne en annen gang.

Et normalt scenario hos en kvinner er da å ha forståelse for at han prioriterer de planen han allerede hadde, ønske han en hyggelig kveld og tenke at de finner på noe en annen gang.

Det som skjer her er at drama tanker og oppførsel settes i gang. Han prioriterer ikke HENNE! Hun som har brukt hele kvelden på å gjøre seg fin og flott for han. Hun som har forventninger til kvelden og at han skal være prinsen over alle prinser fordi hun tross alt er en kvinne med høy verdi.

Han vet ikke det han. Han vet ikke at hun har lagt mye mer i dette enn han har. Han vet ikke at hun har pyntet seg og stått på, og fantasert om halve livet deres sammen som skal starte etter denne kvelden.. For han er dette kanskje bare et vanlig treff hvor han skal bli kjent med noen og se om de passer sammen.

Jada, jeg tar i nå, men poenget er at både kvinner og menn må slutte å legge så mye i datingen fordi mange andre ikke legger like mye i det som dem. Det er kjempe fint å legge mye i det, men det fører også til forventinger, og har man forventninger så blir man også mer skuffa når ting ikke går som man hadde planlagt.

Man må treffes for å bli kjent og for å ønske å prioritere noen, men man kan ikke tvinge folk til å ha dette ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...