Gå til innhold

Blir deprimert av vakre kvinner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det har jeg også sagt, og det står jeg ved. Mange av dem fremstår direkte arrogante og sure, f.eks. på byen, og da frister det lite å gå bort og si hei til dem. Det er klart man stiller spørsmål ved deres personlighet da. Nå pleier ikke jeg akkurat å være på sjekkern på byen heller, liker å dra hjem til meg selv i fred og ro når kvelden er omme.

Jeg er mann, ikke noen 9 eller 10er, men har en totalpakke som tilsynelatende tiltrekker en masse damer. Jeg kan love deg at når du har en litt kjip dag og er på byen blir man litt irritert etter at den 15ende dama har hengt etter deg. Det er helt greit når man har en bra dag, men det er ikke alltid man er i form og da blir jeg direkte kald i avisningene når jeg vet personen ikke er noe for meg. Har fått samme respons fra damer selv og føler ofte at jeg kjenner ikke responsen.

Anonymous poster hash: 57f7f...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier du at du tror det finnes en korrelasjon mellom attraktivitet i øverste enden av skalaen og dårlig personlighet/arroganse?

Hvis jeg ser noen som virker arrogante og sure frister det ikke akkurat å gå bort og si hei til dem. Er ikke verre enn det. Da er det bedre å bruke tiden på å ha det moro med venner, eventuelt å oppnå kontakt med noen som virker interessert i kontakt, hvis man selv er i det humøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Hvis jeg ser noen som virker arrogante og sure frister det ikke akkurat å gå bort og si hei til dem. Er ikke verre enn det. Da er det bedre å bruke tiden på å ha det moro med venner, eventuelt å oppnå kontakt med noen som virker interessert i kontakt, hvis man selv er i det humøret :)

Joda, og det er jeg helt enig i. Men det finnes nok av frekke og sure jenter som ikke er av de aller peneste. Jeg tror neppe det er noen sammenheng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, og det er jeg helt enig i. Men det finnes nok av frekke og sure jenter som ikke er av de aller peneste. Jeg tror neppe det er noen sammenheng. :)

Sier ikke at det ikke finnes frekke og sure folk av andre "kategorier". Men nå var det vel ikke de akkurat denne tråden handlet om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg vet ikke når jeg registrerte meg på KG, men jeg har vært aktiv her, jeg vet ikke det siste to månedene?

Jeg synes det er litt sjokkerende å lese, samtidig litt trist, hvordan menn her, sikkert også der ute har laget seg en slags statistikk over damene: hvilke grupperinger som er hva, all forhåndsdømmingen ut fra utseende, kroppsspråk, hvem de skal holde seg unna etc. Jeg vet ikke hvem det er mest synd på: Mannen eller kvinnen.

- Kvinnen som er forhåndsdømt for feil andre før henne har gjort. Hun har blitt et slags tall, studie på et ark: velge eller vrake. Er hun tynn eller feit: ut fra kroppsformen kan vi tyde personlighet. Vi har også selvfølgelig skalaer å dømme etter. Er hun pen, har hun ikke følelser. Er hun mindre pen: jordnær.

- Mannen som er så på vakt for han så mange ganger tidligere har blitt avvist, og vil ikke bli såret igjen. Skjolden er oppe. Det skrives om opptak som er gjort av samleie, hvor jenta i ettertid har påstått at det ikke var samtykke og div.

Kvinnen kritiserer både mannen og kvinnen. Går han for en pen kvinne: " Du er ingen mann ".

Jeg vet ikke hva som foregår. Men det virker som der det skal være forståelse og nærhet er en slags kamp mellom mannen og kvinnen.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gjestvest: Ja, jeg er enig, det er trist at utviklingen har gått i den retningen. Det er noe som heter "brent barn skyr ilden", og hva dating angår kan man virkelig bli brent hvis man er uheldig. Har man blitt avvist mange ganger, ting har gått i ens disfavør tidligere blir man mer på vakt og holder guarden oppe. Det er litt som om man som liten legger hånda si på en varm kokeplate. Det er gjerne noe man gjør én gang, aldri mer.

Og hva angår det at folk skriver om opptak av samleie: det er ikke noe som bare blir skrevet om, det har faktisk skjedd. Han som tok opptaket gjorde det fordi han hadde blitt utsatt for nøyaktig det samme tidligere. Så, klok av skade gjorde han det opptaket, og det reddet ham fra å bli feilaktig dømt for voldtekt. Hun ble isteden dømt for falsk anmeldelse.

Dating er tydeligvis blitt noe av det mest nådeløse man kan holde på med, og til tider kan det utarte seg til en kamp mellom mannen og kvinnen, som du sier. Det er selvfølgelig ikke sånn det skal være, men utviklingen har dessverre gått i den retningen. Og det er ingen som vinner noe av en sånn kamp, alle taper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bare for å gjøre det enda tristere:

La oss ta for oss mannen som har blitt såret mange ganger før, som har guarden oppe i tilfelle det skjer noe. Han treffer noen han liker, føler det går bra, senker guarden litt etter litt, og så får han en midt i trynet. Hva skjer da? Jo, han vil selvfølgelig være enda mer forsiktig med å senke den i fremtiden. Som sagt, brent barn skyr ilden.

Det kan også skje at han møter en dame som virkelig liker ham. Men de dårlige erfaringene han har fra før av blir en av årsakene til at han klarer å såre henne skikkelig, noe han egentlig overhodet ikke ønsker. Dermed går det ad undas også denne gangen.

Det skal ikke være enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også denne tankegangen om nivåer er merkelig. Er det media og omgivelsene som påvirker en til å bare se på de modellpene damene?

For meg er det enkelt; enten liker jeg noen, eller så gjør jeg det ikke. Noen jeg liker er modellpene, andre ikke. Blir ikke deprimert av alle pene folk jeg ser da jeg ikke forelsker meg i alle pene personer. Det blir bare absurd for meg.



Anonymous poster hash: 0e389...59d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon, men det er altså så evig spykake når folk trekker frem utseendeskalaer ect og avgjør om folk er " likemenn" på bakgrunn av dette alene. Er jo trist at ingen lengre er takknemlig for å ha god helse og en bra dag feks, men gudforby om lengden på nesa, høyden, vekta eller hårfrisyren man har fått utdelt fra naturens side ikke er verdig 1 side på playboy. For hver 10er er det 1000 4ere, så det er kanskje på tide å titte ut av egen navle og innse at livet er så mye mer enn å se bra ut for andre (som sikkert gir deg 2sek omtanke, før vedkommende tenker på hva han/hun skal ha til middag)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir trist over å lese alle de vonde erfaringer frustrerte menn skriver om. Man kan klage på formatet (skala etc), men det er å bomme litt på penget. Det har kanskje aldri vært enkelt å stifte nære relasjoner, men har det virkelig vært så mekanisk? Overfladisk? Hjerterått? Det virker som om seriemonogamien og løssluppen seksualmoral har tatt fullstendig knekken på alt av skjørhet og romantikk. Vi har blitt kjøligere og mer kalkulerende. Naivitet er erstattet med steinharde krav. Krav som normalitet, ressurser, attraktivitet, sosial status.

Jeg syns det virker hardt og brutalt. Jeg lurer på hvor den ekte kjærlighet skal oppstå i et slikt miljø.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du er hetro, TS? Hvis det kun er de vakreste kvinnene som er bra nok for deg, og utseendet er det eneste som er viktig ved det motsatte kjønn, så liker du nok egentlig ikke kvinner. Du ser jo på dem som dokker og ikke ekte mennesker. Du blir deperimert fordi du aldri kan konkurrere med disse kvinnene om oppmerksomhet fra menn. Det er jo andre menn og hva de tenker om deg du egentlig bryr deg om. Jo fortere du innrømmer dette overfor deg selv, des raskere vil du slutte å være deperimert.



Anonymous poster hash: dd7f8...73f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nå uansett sittende her og tenke at det må være svært mange som lager himmehøye hindringer for seg selv for andre ved å forholde seg til såkalte 'nivåer'.

Om mennesker derimot begynte å forholde seg til andre mennesker basert hvorvidt de liker eller ikke liker disse andre menneskene istedet for kategorisere dem i 'nivåer', så ville de kanskje finne ut at verden var/er et sted med mange flere muligheter og mange flere anledninger.

Så enig! Jeg blir helt uvel av alt snakket om "nivåer, ligaer og skalaer." Totalt meningsløst og tafatt å tenke slik, da alle slike oppfatninger er høyst subjektive. Ved å generalisere og kategorisere ødelegger man mye for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis enig med sjonkelrolf. De peneste jentene er neppe slemmere, men man godtar rimelig mye mer fra en pen jente så man ender fort opp med dårligere personlighet likevel.

Til TS, noe som hjelper meg når jeg ser vakre jenter er å huske på at det bare er sminken, osv som gjør jenta pen.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvveis enig med sjonkelrolf. De peneste jentene er neppe slemmere, men man godtar rimelig mye mer fra en pen jente så man ender fort opp med dårligere personlighet likevel.

Til TS, noe som hjelper meg når jeg ser vakre jenter er å huske på at det bare er sminken, osv som gjør jenta pen.

Har mye menn etter meg uten sminke og jeg? :klo: må fylle ut bryna bare. Må man ha sminke for å være pen er man det ikke :)

Anonymous poster hash: 1ce62...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en del sminke men merker ikke mye forskjell på oppmerksomheten om jeg går uten.

Anonymous poster hash: 1ce62...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en kvinne blir tiltrukket av hele pakken. Du trenger ikke være billedpen, du kan være grovt kjekk, du kan ha spesielle særtrekk du ikke selv ser, og ulike pene jenter blir tiltrukket av helt ulike type gutter. Det som er viktig, spesielt for meg, er selvfølelse, som vises i selvtillit, å være oppegående, ikke klysete, slaskete, å ha moral, når innsiden speiles naturlig på utsiden, slik som den gjør når noen har det vel med seg selv først. Er man da i tillegg om ikke billedpen, velstelt og velkledd , er positiv og vil ting her i livet, ja da har man faktisk hele pakken i følge meg.

En mann kan også være veldig billedpen, men verken smart, oppegående eller har noe for seg i livet. Da spiller det ingen rolle hvor pen du er..

Hvor enn klisje det høres ut, innsiden teller faktisk like mye om ikke mer enn utsiden, man blir attraktiv bare av å ville gjøre det beste ut av seg selv og livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hovedproblemet er hvordan de ser på damer og forhold. Når man blir deprimert av å se vakre kvinner har man et skeivt verdensbilde. Betyr det at man tror lykken er å være med hvilken som helst pen dame?

Det er synet på kvinner (kanskje folk generelt) som går feil et sted. Nøyaktig hvordan det oppstår, vet jeg ikke. Kan hende det har med action filer og musikkvideoer der damene skrever over fete biler og vrikker seg i vellyst rundt mannen. Kanskje de tror at det er det alle de bra mannfolka fortjener og blir sinte når det ikke stemmer. Det er ikke noe de er bevisst over, det er en ubevisst følelse av at de burde ha den og den type kvinne.

De mister også noe evne til å forstå hvordan folk tenker og føler. De har en skeivt bilde på hvordan folk flest prioriterer og tror at de fleste går rundt og tenker i skala, tapere og vinnere. Når sannheten har mer nyanser. Dersom de går etter de mest oversminka, styla damene er det mulig det er en større andel av dem som tenker slik. Hadde de gått etter mer jordnære og vanlige damer hadde de kanskje fått en vekker. De tillegger også andre personer motiver og holdninger de ofte ikke har. På samme måte som personer med angst tror at andre stirrer på dem og dømmer dem. På samme måte som deprimerte tror at deres nærmeste familie hadde blitt lettet dersom de tok selvmord.

Ingen av oss fortjener kjæreste, ingen av oss kan forvente at noen skal like oss. Dersom noen gjør det er det noe man burde være takknemlig for og ikke ta for gitt.



Anonymous poster hash: 0e389...59d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye menn etter meg uten sminke og jeg? :klo: må fylle ut bryna bare. Må man ha sminke for å være pen er man det ikke :)

Anonymous poster hash: 1ce62...c54

Finnes sikkert noen som regnes som pene selv når de går uten sminke, men det er få.

Enig i at man ikke er pen om man må bruke sminke for å være pen og det er jo det jeg trøster meg med, for de aller fleste jentene jeg(og mest sannsynlig TS) synes er pene er det kun pga sminke, klær, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vår mening av hva som er en vakker kvinne er ikke lik, jeg synes feks ikke svære rumper som K.Kardashian er fint i det hele.

Så finnes det jo menn som liker det da.

Så når du sier 10 så er det kanskje 5 for meg TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes sikkert noen som regnes som pene selv når de går uten sminke, men det er få.

Enig i at man ikke er pen om man må bruke sminke for å være pen og det er jo det jeg trøster meg med, for de aller fleste jentene jeg(og mest sannsynlig TS) synes er pene er det kun pga sminke, klær, osv.

Skjønner, er vel litt typen pen man tenker på og. Uten sminke er det gjerne litt unge sporty fyrer som ser litt ekstra mens når jeg er stæsjet er det en hel annen type menn :P

Vet ikke hva jeg skal råde deg til TS, annet enn at livet er for kort. Og er du deprimert fordi du ikke kan få en vakker kvinne for din egen del eller for syns skyld? Jeg har nemlig opplevd å trives i en jobb men blitt litt deppa av den og følt meg litt skamfull fordi den ble sett ned på. Vanskelig å vite hva man selv ønsker og hva man ønsker fordi omgivelsene forventer det av deg av og til.

Anonymous poster hash: 1ce62...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...