Gå til innhold

Hvorfor tar dere ikke tak i hindringene?


Nettinettet

Anbefalte innlegg

Hvem er det som "ikke gidder"? Det eneste "enkle" med denne konklusjonen er at den overvektige, den arbeidsløse eller den ensomme ikke tar tak i det den utenforstående mener er det viktigste "hinderet". Hva som ellers er bra med dem har ikke den utenforstående noe ansvar for, derfor gidder de ikke å se helheten i en tilsynelatende mislykket persons liv, når det er enklere og mer underholdende å dømme han/henne. Det er mitt inntrykk av selvtifredse, bedrevitende tråder som denne. TS bør ta tak i uvitenheten sin...

Her er det ikke snakk om hva utenforstående ser på som hindring, men hva de selv mener hindrer dem. I gjentatte tråder her inne.

Jeg mener ikke at de bør gjøre sånn og sånn for å få sånn og sånn, men de klager selv over å ikke få sånn og sånn fordi sånn og sånn..

Ja jeg kan absolutt bare holde kjeft og la dem få fortsette å sutre, men vel det er ikke meg. Jeg gidder ikke å høre på sutring over tid av mennesker som er resursterke og som bare ikke utnytter sitt potensiale.

Hva du måtte mene om slike tråder og mennesker som meg er din mening. Vi er alle forskjellige og jeg på min side er glad for at det finnes mennesker som meg, som roper ut når behovet er der. Hadde det ikke vært for et slikt menneske hadde jeg aldri tatt tak i mange ting ved meg selv.

Kanskje får jeg EN person til å våkne med dette innlegget, da er det verdt det i mine øyne. Så får heller mennesker som deg synes det er unødvendig, uvitende, eller arrogant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det som "ikke gidder"? Det eneste "enkle" med denne konklusjonen er at den overvektige, den arbeidsløse eller den ensomme ikke tar tak i det den utenforstående mener er det viktigste "hinderet". Hva som ellers er bra med dem har ikke den utenforstående noe ansvar for, derfor gidder de ikke å se helheten i en tilsynelatende mislykket persons liv, når det er enklere og mer underholdende å dømme han/henne.

Det er her implisitt at det gjelder noen som selv har problemer de klager over. Dvs. at noen vil bli slankere, få en partner osv. Det er disse menneskene det er snakk om, ikke de som er glad i livet sitt til tross for noen kilo ekstra, som lever godt som singel og foretrekker det. Det er heller aldri sagt at en person med en negativ egenskap kun har negative egenskaper. Det betyr heller ikke at de kun har positive egenskaper.

Jeg er ikke enig i absolutt alt Nettinettet skriver, men jeg synes hun er mild og saklig i det hun legger frem, og likevel kommer det massevis av responser der folk går fullstendig i forsvar og tydeligvis føler seg såpass truffet at de ser absolutt alt som et angrep. Denne komplette offermentaliteten er jo nettopp det hun adresserer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om hva utenforstående ser på som hindring, men hva de selv mener hindrer dem. I gjentatte tråder her inne.

Jeg mener ikke at de bør gjøre sånn og sånn for å få sånn og sånn, men de klager selv over å ikke få sånn og sånn fordi sånn og sånn..

Ja jeg kan absolutt bare holde kjeft og la dem få fortsette å sutre, men vel det er ikke meg. Jeg gidder ikke å høre på sutring over tid av mennesker som er resursterke og som bare ikke utnytter sitt potensiale.

Hva du måtte mene om slike tråder og mennesker som meg er din mening. Vi er alle forskjellige og jeg på min side er glad for at det finnes mennesker som meg, som roper ut når behovet er der. Hadde det ikke vært for et slikt menneske hadde jeg aldri tatt tak i mange ting ved meg selv.

Kanskje får jeg EN person til å våkne med dette innlegget, da er det verdt det i mine øyne. Så får heller mennesker som deg synes det er unødvendig, uvitende, eller arrogant!

Det er ikke bare min mening. Det jeg skrev i det første innlegget er hva de aller fleste hører når noen kommer med belærende tirader som innleggene dine i denne tråden. Og alle andre tråder som er akkurat samme gamle kaka.

Og derfor er det ingen som tar deg alvorlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Her er det ikke snakk om hva utenforstående ser på som hindring, men hva de selv mener hindrer dem. I gjentatte tråder her inne.

Jeg mener ikke at de bør gjøre sånn og sånn for å få sånn og sånn, men de klager selv over å ikke få sånn og sånn fordi sånn og sånn..

Ja jeg kan absolutt bare holde kjeft og la dem få fortsette å sutre, men vel det er ikke meg. Jeg gidder ikke å høre på sutring over tid av mennesker som er resursterke og som bare ikke utnytter sitt potensiale.

Hva du måtte mene om slike tråder og mennesker som meg er din mening. Vi er alle forskjellige og jeg på min side er glad for at det finnes mennesker som meg, som roper ut når behovet er der. Hadde det ikke vært for et slikt menneske hadde jeg aldri tatt tak i mange ting ved meg selv.

Kanskje får jeg EN person til å våkne med dette innlegget, da er det verdt det i mine øyne. Så får heller mennesker som deg synes det er unødvendig, uvitende, eller arrogant!

Du jo klaske deg selv i ansiktet og forhåpentligvis lykkes du med formålet ditt med å vekke En person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her implisitt at det gjelder noen som selv har problemer de klager over. Dvs. at noen vil bli slankere, få en partner osv. Det er disse menneskene det er snakk om, ikke de som er glad i livet sitt til tross for noen kilo ekstra, som lever godt som singel og foretrekker det. Det er heller aldri sagt at en person med en negativ egenskap kun har negative egenskaper. Det betyr heller ikke at de kun har positive egenskaper.

Jeg er ikke enig i absolutt alt Nettinettet skriver, men jeg synes hun er mild og saklig i det hun legger frem, og likevel kommer det massevis av responser der folk går fullstendig i forsvar og tydeligvis føler seg såpass truffet at de ser absolutt alt som et angrep. Denne komplette offermentaliteten er jo nettopp det hun adresserer.

Nja. Det jeg legger frem er det som er implisitt i sånne tråder som dette. Det føles som om noen som ikke forstår og ikke gidder å forstå vil lære folk å leve livene sine. Velment eller ikke, det blir ytterst sjelden satt pris på og hørt på. Selv om det TS sier er aldri så sant.

Endret av AmandaVI
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ER det! Det ER bare å gjøre det! Grunnen til at det ikke blir gjort er fordi de ikke gidder! De gidder ikke fullføre det de har startet fordi det krever noe av dem. Det er mye mer behagelig å lene seg tilbake å ikke gjøre noe, og heller finne noen andre å skylde på!

Om det er slik du påstår:

Jeg tror ikke det er slik. Jeg tror alle er født med et jaktinnstinkt om å bli den beste versjonen av seg selv, men hva slags opplæring man får avgjør hvordan man blir som menneske praktisk sett.

Så hadde jo alle gjort det. Alle hadde bare blitt bedre og bedre, og så hadde vi alle endt opp som perfekte mennesker med perfekte partnere hele gjengen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare min mening. Det jeg skrev i det første innlegget er hva de aller fleste hører når noen kommer med belærende tirader som innleggene dine i denne tråden. Og alle andre tråder som er akkurat samme gamle kaka.

Og derfor er det ingen som tar deg alvorlig.

Folk må få mene det de mener, også du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slik du påstår:

Så hadde jo alle gjort det. Alle hadde bare blitt bedre og bedre, og så hadde vi alle endt opp som perfekte mennesker med perfekte partnere hele gjengen.

Nettopp.. så derfor er det jo dumt at så mange velger å ikke gjøre det og heller sitter på KG å sutre uke etter uke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Det jeg legger frem er det som er implisitt i sånne tråder som dette. Det føles som om noen som ikke forstår og ikke gidder å forstå vil lære folk å leve livene sine. Velment eller ikke, det blir ytterst sjelden satt pris på og hørt på. Selv om det TS sier er aldri så sant.

Hvorfor skal det være noe implisitt her? Kan det ikke bare være sånn som det står? At noen faktisk bare sier det de mener, rett frem uten at det må tolkes slik eller slik?

Og jeg sier ikke det jeg sier fordi jeg tror det vil bli satt pris på. De gangene jeg har fått passet mitt påskrevet har det ikke akkurat vært en hyggelig opplevelse med lukt av blomster. Nei det har vært skikkelig skikkelig dritt! Men jeg har lært av det og blitt et bedre menneske av det.

Om 1 av 10 faktisk får ræva si i gir å gjør det han/hun vet han/hun bør gjøre pga dette så er det SUPERT synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.. så derfor er det jo dumt at så mange velger å ikke gjøre det og heller sitter på KG å sutre uke etter uke. :)

Nå lurer jeg på om du troller. Om det hadde vært så enkel, og at vi er "født med et jaktinnstinkt om å bli den beste versjonen av seg selv", så hadde vi gjort det. Men som du vet og klager over, så gjør ikke folk det. Det betyr jo at det ikke er så enkelt og at vi da heller ikke er født med dette jaktinstinktet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jo klaske deg selv i ansiktet og forhåpentligvis lykkes du med formålet ditt med å vekke En person.

Jeg er våken nok som det er ellers takk. Men er veldig takknemlig overfor de som har klasket meg i tryne opp gjennom årene og ikke latt meg forfalle slik jeg frykter mange her inne kommer til å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her luktet det bedreviter og arroganse lang vei.

Mulig du oppfatter henne sånn. Jeg er også ofte uenig med TS i mange ting, men her treffer hun blink på mye, uten at jeg oppfatter henne som arrogant eller bedrevitende.

Jeg kan ta et eksempel på ei jeg kjenner, som jeg også har som venn på facebook. Statusoppdateringene hennes er sånn: *Bilde av sjokolade, chips, kaker, vin* med undertekst: "Man skal kose seg litt". Neste oppdatering: "På mandag er det tilbake til sunn livsstil med null godis og mye trening". (Hvorfor vente til mandag?). Så er det en ny oppdatering med bilde av alskens godsaker, før hun igjen skriver at NÅ er det slutt, og på mandag er det striskjorte og havrelefse. Hvorfor holde på sånn?

Jeg vet hun er overvektig, hun vil ned i vekt, og hun har gått livstilsendringskurs på det lokale treningssenteret. Likevel propper hun i seg alt mulig usunt annen hver dag, og MÅ dele det på facebook. Og det blir dobbelt så dumt når annen hver oppdatering skal omhandle sunn mat og trening. Det handler om å ta bevisste valg hver dag, og hver gang hun velger sjokolade og chips framfor sunn mat, tar hun et valg. Da kan hun holde munn om "et nytt og bedre liv" hver mandag.

Det finnes bare unnskyldninger i dette tilfellet. Når man hele tiden skal gjemme seg bak mantraet om "at man skal kose seg", forblir man overvektig, så enkelt er det. Hadde hun tatt andre valg hver dag, hadde hun neppe vært overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på om du troller. Om det hadde vært så enkel, og at vi er "født med et jaktinnstinkt om å bli den beste versjonen av seg selv", så hadde vi gjort det. Men som du vet og klager over, så gjør ikke folk det. Det betyr jo at det ikke er så enkelt og at vi da heller ikke er født med dette jaktinstinktet.

Troller nei, jeg bare poengterer hvor mye latskapen i oss ødelegger for oss. Og som vi snakket om litt lengre oppe i tråden så kan det godt hende at vi ikke er født med jaktinnstinkt, men med latskap og at det er opplæringen som gjør at jaktinnstinkte hos enkelte vekkes.

Det jeg vet er at alle mennesker kan utnytte sitt eget potensiale hvis de ønsker det. Uansett hva slags hindringer de har, så kan man velge å gjøre det beste ut av det man har.

Det er mange mennesker her inne som beviser dette fordi de på tross av hindringer har skapt et liv de er tilfreds med. Disse menneskene er inspirasjon og burde være en motivasjon til andre om å ta tak og slutte å kaste bort mulighetene de har, ved å fokusere på hindringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant det der med jaktinstinkt. For min del blir det vekket av ubehagelige opplevelser, en følelse av å være avvist og ikke godtatt for den man er. Og da blir jeg fryktelig forbannet og tenker jeg at nå skal jeg faen meg vise dem! Da er utfordringen å holde på den tanken, at jeg skal vise dem at jeg kan bli et bedre menneske, og å unngå alle fallgruvene som fins, hvor man graver seg ned i dypet av mørke og fæle tanker.


Det er vanskelig, og noen ganger faller man litt tilbake, men er man flink og har laget en slags langsiktig plan for hva man ønsker å oppnå, og gir seg selv tid til å nå målene sine, og klarer å ha selvdisiplin nok til å holde fast på det man har bestemt seg for, samt styrke til å hente seg inn igjen der hvor det har gått galt, så vil man vel etterhvert kunne oppnå noe. Håper jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Hvorfor skal det være noe implisitt her? Kan det ikke bare være sånn som det står? At noen faktisk bare sier det de mener, rett frem uten at det må tolkes slik eller slik?

Og jeg sier ikke det jeg sier fordi jeg tror det vil bli satt pris på. De gangene jeg har fått passet mitt påskrevet har det ikke akkurat vært en hyggelig opplevelse med lukt av blomster. Nei det har vært skikkelig skikkelig dritt! Men jeg har lært av det og blitt et bedre menneske av det.

Om 1 av 10 faktisk får ræva si i gir å gjør det han/hun vet han/hun bør gjøre pga dette så er det SUPERT synes jeg!

Her har du startet en tråd hvor du roser deg selv opp og ned for hva du har fått til, men inn i det skjulte skjuler det seg en person som sliter med mye frustrasjon og sinne:

" Dere bør gjøre ditt og datt! "

" Få ræva deres i gir. Skaff dere jobb! "

" Gå ned i vekt, for å få dere partner! "

" Er dere deprimerte, har dårlig selvttillit, det finnes bøker! "

Du viser så mye sinne for dine medmenneskene rundt deg fordi de ikke er som deg, de ikke deler din styrke. De overvektige, de ensomme, de arbeidsledige...du vil ikke akseptere dem for den de er.

Kanskje du selv skal vurdere en tur til bokhandelen. Og spørre etter en bok som omhandler å takle frustrasjon og sinne. Videre: bøker om forståelse for medmenneskelighet, overvekt, menneskets psyke etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det der med jaktinstinkt. For min del blir det vekket av ubehagelige opplevelser, en følelse av å være avvist og ikke godtatt for den man er. Og da blir jeg fryktelig forbannet og tenker jeg at nå skal jeg faen meg vise dem! Da er utfordringen å holde på den tanken, at jeg skal vise dem at jeg kan bli et bedre menneske, og å unngå alle fallgruvene som fins, hvor man graver seg ned i dypet av mørke og fæle tanker.

Det er vanskelig, og noen ganger faller man litt tilbake, men er man flink og har laget en slags langsiktig plan for hva man ønsker å oppnå, og gir seg selv tid til å nå målene sine, og klarer å ha selvdisiplin nok til å holde fast på det man har bestemt seg for, samt styrke til å hente seg inn igjen der hvor det har gått galt, så vil man vel etterhvert kunne oppnå noe. Håper jeg.

Er det ikke rart hvordan noen reagerer som du gjør, altså -faen jeg skal vise dere, mens andre bare gir opp? Har det med utgangspunkt å gjøre? At du har et bedre utgangspunkt til å takle utfordringer enn det de har?

Utholdenheten du tar opp er jo også en annen ting. Det å akseptere at man ikke klarer å nå alle målene med en gang, og faktisk må ta tre steg frem og to tilbake innimellom. Det er nok det som gjør det vanskeligs av alt. Jeg føler ofte at jeg aldri kommer meg dit jeg vil og kan lett bli små deprimert og falle tilbake til gamle vaner, men jo lengre jeg kommer jo mer skal det til før jeg faller tilbake. Bit for bit, steg for steg.

Takk for fint innlegg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har du startet en tråd hvor du roser deg selv opp og ned for hva du har fått til, men inn i det skjulte skjuler det seg en person som sliter med mye frustrasjon og sinne:

" Dere bør gjøre ditt og datt! "

" Få ræva deres i gir. Skaff dere jobb! "

" Gå ned i vekt, for å få dere partner! "

" Er dere deprimerte, har dårlig selvttillit, det finnes bøker! "

Du viser så mye sinne for dine medmenneskene rundt deg fordi de ikke er som deg, de ikke deler din styrke. De overvektige, de ensomme, de arbeidsledige...du vil ikke akseptere dem for den de er.

Kanskje du selv skal vurdere en tur til bokhandelen. Og spørre etter en bok som omhandler å takle frustrasjon og sinne. Videre: bøker om forståelse for medmenneskelighet, overvekt, menneskets psyke etc

Du tror ikke at du overtolker litt og leser det jeg skriver med bestemt tone som sinne?

Jeg kan uansett avkrefte at jeg sliter med frustrasjon og sinne, noe jeg slet enormt med før jeg tok tak i meg selv. Jeg var sint på verden fordi jeg var sint på meg selv. Jeg er stolt av de endringene jeg har gjort med meg selv, det synes jeg virkelig skal være lov. Det er jo også på bakgrunn av disse endringene jeg vet hvor bra mange her inne vil få det når de bare setter i gang å tar tak.

Innlegget mitt er ikke rettet til de som ikke har potensiale men til de som har det. Til de som syter og klager i tråder over lang tid, men som viser at de ikke har noe ønske om å ta tak i det de syter og klager over. De som vet at hadde de justert visse ting i livet så hadde de hatt andre muligheter på datingmarkedet.

Til disse menneskene:

Just Do it! Ikke kast bort mer tid på å tenke over hva du burde ha gjort, men gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her luktet det bedreviter og arroganse lang vei.

Ja, det kan virke slik.

Jeg skjønner hva du vil frem til, men det er altså ikke det jeg vil frem til med mitt innlegg. Det er bedre å sitte på sin høye hest og faktisk få noen andre til å stige opp på sin hest, enn å ride arrogant forbi og la hesten drite på dem ;)

Det har vel med hvordan man velger å lese (lukte) noe.

Når man rider en hest kan man ikke alltid se hvordan det er for dem som er på bakken. Det hender til og med at man kommer til en hindring, og dersom man hopper over uten å sjekke bakken, kan både hesten og du komme til skade. Dersom man derimot undersøker forholdene og årsakene nærmere på bakken, kan det hende man forstår noe kan ikke forstod der oppe fra.

Ikke ment som noe herseteknikk fra min side, så dumt hvis du leste det på den måten. Jeg føler vel at jeg har svart på dine argumenter på en saklig måte hele tiden og forstår ikke egentlig hvorfor du ikke bare aksepterer at måten du leser innlegget mitt ikke er måten det er ment å leses. Så får vi bare være uenige på det.

Det er interessant at når man bruker hersketeknikker og går tom for argumenter, kommer man med innlegg som «du forstod ikke hvordan innlegget skal leses», og «så dumt om du leste det slik» Supert dersom det ikke var ment som en hersketeknikk, men det er likefullt en. Språk er kjempevanskelig og upålitelig ettersom det er lett å misforstå, det er lett å se dobbeltbetydninger der det ikke er ment som noen, fordi vi ikke ser ansiktsuttrykk. Det er derfor vi må bevege oss med ydmykhet når vi skriver noe, det er faren og gleden med språk. Jeg oppfatter fortsatt det du skrev som en hersketeknikk utifra min erfaring med slike.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her luktet det bedreviter og arroganse lang vei.

Are you surprised though?

Anonymous poster hash: 1ad5c...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Slade

Ja, hvorfor tok ikke du tak i livet ditt før du gjorde? Motivasjonen til endring må komme fra en plass og jeg tviler dessverre på at mange vil endre livet sitt kun av å lese innlegget ditt selv om alt du sier er sant. En annen ting er jo at en del mennesker ikke har nok selvinnsikt til å innse sine mangler.

En del av de som sliter kan jo også ha andre problemer enn kun latskap, så man skal være forsiktig med å dømme andre.

Selv har jeg alltid vært sulten på livet, men jeg vet jo også at mennesker er ulike og de fleste har ikke mine ambisjoner eller ønsker. Jeg har heller ingen ønske om at andre skal være som meg.

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...