Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag var jeg ute på restaurant med mannen min og datteren min på 8mnd. hadde med middag til min datter, spurte de som jobbet der om dem kunne varme opp middagen, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne servere dette, og måtte kjøpe mat der. Forklarte da at dem ikke hadde noe jeg kunne servere, men hun som jobbet der mente jeg kunne bestille noe fra barnemenyen. Svarte at jeg ærligtalt ikke kunne servere pølse og pomfrit til en på 8mnd. da fikk jeg beskjed om at jeg kunne vente med og gi mat til barnet eller bare forlate stedet.

Er det rart at jeg reagerte her? er det ikke greit og ha med mat til barn under 1år?



Anonymous poster hash: 98b66...4c6
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dem ikke selger middagsglass til baby på restauranten, burde du få lov å ta med ja.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så latterlig dårlig gjort. Elendig service.



Anonymous poster hash: 7e408...307
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går på hygieneregler og slikt, vet jeg. Spisesteder jeg har jobbet har vi kun tillatt å varme opp kjøpte middagsglass vi åpnet selv der og da, for å hindre eventuell smitte til våre gjester igjen. Men om de ikke tillot det en gang så er det merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig når det er snakk om spebarn. Men de kan også ha hms regler å følge mtp å bringe andres mat in på deres kjøkken feks? Men å ikke å få lov i det hele tatt å servere det til et barn er litt merkelig..



Anonymous poster hash: de4d3...c9f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri opplevd, har vært på mange resturanter hvor folk har fått varmet opp babymat, enten det er peppes resturant eller den mer dyre typen. Elendig av de.



Anonymous poster hash: acbbb...519
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de ikke har passende mat, så bør man kunne ha med.

Jeg ville sagt i fra om at jeg ikke aktet å komme dit som kunde mer fordi de ikke la nok til rette for babyer.

Det er greit at de får vite om årsaken, når de eventuelt mister en kunde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er frekt å ta med medbragt og forvente at dette både er akseptert av restauranten, og at de skal varme opp maten. Man tar ikke med medbragt til noen spisesteder, og gjør man det spør man først om det er tillatt eller om de har alternativer på menyen/muligheter for å lage. Ellers er jeg enig med de som sier at du ikke burde ha med en baby på restaurant i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 9acdf...f0c
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, så teit av restauranten. Jobbet tidligere på en restaurant, og det var aldri noe problem for oss ansatte å varme opp barnemat for gjestene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig det er litt frekt å ta med spedbarn til restaurant i utgangspunktet. Folk drar dit for å hygge seg, og den kvelden blir ødelagt om man sitter ved siden av et barn som gråter i 2 timer i strekk ved siden av. 2 timer ødelagt og tusen kroner pluss i dass for dem det gjelder.

Det er også frekt å ta med egen mat. Det du skulle ha gjort er å ringe dem på forhånd for å høre om de kunne ha laget noe kjapt til et barn til 8 måneder om du så absolutt måtte på restaurant med ungen. De fleste ordentlige restauranter hadde lett klart å disket opp noe passelig til ungen på kort tid.

Enig med dette. :opplyser:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Haaploes

Herregud for noen svar! Det står ingenting i HI om at barnet gråt.

At man ikke skal kunne ta med seg små barn på restaurant blir jo helt merkelig.

Om et barn blir veldig urolig og begynner å gråte masse vil jeg tro de aller fleste tar det med seg ut av lokalet og prøver å roe det ned.

Sjokkerende mange gjør ikke det, og barnelyder oppfattes raskt som bråk av folk som ikke har barn selv. Dessuten er det så mye styr rundt barn. Opp og ned av stoler, ut og inn av vogn, fra fang til fang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svar! Det står ingenting i HI om at barnet gråt.

At man ikke skal kunne ta med seg små barn på restaurant blir jo helt merkelig.

Om et barn blir veldig urolig og begynner å gråte masse vil jeg tro de aller fleste tar det med seg ut av lokalet og prøver å roe det ned.

Jorden kaller. Spedbarn gråter. Mye. Foreldre, spesielt mødre, gir blanke i omverdens ved og vel

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svar! Det står ingenting i HI om at barnet gråt.

At man ikke skal kunne ta med seg små barn på restaurant blir jo helt merkelig.

Om et barn blir veldig urolig og begynner å gråte masse vil jeg tro de aller fleste tar det med seg ut av lokalet og prøver å roe det ned.

Det er revnende likegyldig om barnet gråt eller ikke. Det å ta med seg små unger, og særlig spedbarn på restaurant er frekt da sjansen for å ødelegge kvelden til 20-30 andre er stor ved å gjøre det. Barnet trenger ikke gråte heller for at det skal være irriterende. Det er nok at ungen begynner å kjede seg, går ned av stolen og løper rundt i lokalet. En restaurant er rett og slett ikke et passende sted for barn å være. Dra heller på McDonalds, der er det i det minste ballrom/lekerom for ungene.

At du ikke forstår at det er upassende syns jeg er merkelig.

Endret av Timza
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det var utrolig frekt av servitøren. Kanskje servitøren var av samme typen som andre som har svart deg i denne tråden, og at dette kun handler om at du hadde med deg et spedbarn på restaurant?



Anonymous poster hash: 0dac5...02f
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...