Gå til innhold

Sove alene 2 åring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for at 2 åringen min skal sove på eget rom. Det gikk kjempe bra å legge. 15 minutter med gråt og en halv time til før hun sovnet. Jeg satt hele tiden på en krakk ved siden av senga og var synlig for henne hele tiden. Vil trygge henne på at jeg ikke går fra henne og jeg ville ikke forlate rommet før hun sovnet. Men nå lurer jeg på om dere har noen tips til videre plan, hva gjør jeg i natt når hun våkner? Redd jeg er så trøtt at jeg vil ta henne med inn til meg igjen. Men tanken på å sitte 45 minutter ved sengen hennes høres også grusomt ut. Det er jobb og barnehage igjen i morgen, så vi trengerbegge søvn. Håper noen har noen gode råd:)

Anonymous poster hash: a361b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madrass på gulvet med hennes seng om hun ikke sovner igjen. Seng på hennes rom er det smarteste vi har gjort.

Anonymous poster hash: 20ddb...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det eget rom da jeg sluttet å amme på natta, som var rundt 6 mnd. Har aldri hatt problemer med at hun ikke vil sove på sitt rom. Det hender hun spørr en sjelden gang om hun kan sove i min seng, og det frå hun lov til siden det er så sjeldent. Våkner hun på natta går hun inn og legger seg hos meg, dette er også sjeldent og vi gidder ikke styre med å gå tilbake i hennes seng. Hun er nå 3,5 år. Jeg har valgt å ikke stresse for mye med dette. Min datter vet at hun skal sove i sin seng og ønsker 98% av tiden det selv, ikke noe problem med de unntakene da.



Anonymous poster hash: 79da0...2c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt barn sov på eget rom da vi sluttet med nattmat, ca rundt 7 måneders alder, helt udramatisk og uten mye om og men. Smarteste vi har gjort med tanke på god nattesøvn for alle parter.

Hvorfor venter dere så lenge med eget rom?

Anonymous poster hash: 355dd...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor venter dere så lenge med eget rom?

Anonymous poster hash: 355dd...049

Det var jammen et godt råd..

Ts: kan du ikke prøve å roe henne på eget rom og så ta henne med deg hvis det tar fpr lang tid? Så kan du heller prate med henne i morgen og planlegge hvordan dere skal gjøre det, om du vil sitte/ ligge på madrass hos henne eller la henne få komme inn til deg. Jeg hadde valgt det siste selv siden jeg ikke gidder å stresse med sånt og synes det er veldig koselig å sove sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ha en madrass klar og vil hun ikke roe seg raskt legger du deg på gulvet der inne. Vi har også av og til tatt hans madrass inn på gulvet hos oss, men han er snart 4, og det skjer sjelden, kun ved drømming.

Anonymous poster hash: a5af9...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt barn sov på eget rom da vi sluttet med nattmat, ca rundt 7 måneders alder, helt udramatisk og uten mye om og men. Smarteste vi har gjort med tanke på god nattesøvn for alle parter.

Hvorfor venter dere så lenge med eget rom?

Anonymous poster hash: 355dd...049

Mye pga sykdom. Hun har kronisk ørebetennelse og har alltid hatt problemer med å sove. Hun fikk satt inn dren når hun var 11 måneder men jeg har rett og slett ikke orket kampen før nå. Hun kan våkne alt fra 10-20 ganger hver natt. Tror hun med alle ørebetennelse også har fått som "dårlig vane" å våkne så mye.

Anonymous poster hash: a361b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen et godt råd..

Ts: kan du ikke prøve å roe henne på eget rom og så ta henne med deg hvis det tar fpr lang tid? Så kan du heller prate med henne i morgen og planlegge hvordan dere skal gjøre det, om du vil sitte/ ligge på madrass hos henne eller la henne få komme inn til deg. Jeg hadde valgt det siste selv siden jeg ikke gidder å stresse med sånt og synes det er veldig koselig å sove sammen.

Takk:)

Jeg tror nok det er dette jeg vil gå for. jeg får heller bruke litt tid på det her og håpe det vil gå seg til.

Anonymous poster hash: a361b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...