Gå til innhold

Plutselig ble vennene viktigere..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har tenkt på lenge samt prøvd å ta opp med mannen min.
For ca. 10 måneder siden ble jeg og mannen min foreldre for verdens nydligste gutt.

Kan begynne med å fortelle at da jeg traff mannen min var vi begge opptatt av å være sosiale med venner både med og uten hverandre og det har vært helt i orden. Men etterhvert som vi ble eldre og flere av vennene våre fikk barn møtte vi dem mindre og mindre. Faktisk veldig sjeldent. Slik har det vært de siste årene og vi har ikke hatt noe problemer med det. For meg er det helt naturlig at når man blir en familie så prioriterer man venner litt mindre (ikke misforstå, mener virkelig ikke at man skal sitte hjemme hver dag fra man står opp til man går i seng).

Mannen min har alltid vært godt trent men aldri hatt det som en stor prioritering i livet. Men trener når det passer ham og han føler at han trenger det.

Men rett etter poden kom, ble plutselig trening veldig viktig noe som resulterer i at jeg sitter hjemme alene annenhver kveld. Hvis han ikke kan trene ser han på motivasjonsfilmer eller er ute med treningsvennene sine. Jeg har prøvd å tatt dette opp med han flere ganger at det er selvfølgelig greit å trene men at jeg ser på det som unødvending at han skal trene så ofte spesielt etter at gutten kom. De dagene han er hjemme på kvelden er han så sliten at han sovner på sofaen.

Jeg har prøvd å si det til han mange ganger at dette syns jeg ikke noe om. Har sagt det på vennlige måter, sure måter, skuffende måter osv. Men han innser virkelig ikke at jeg også trenger hjelp i huset.

Er det meg det er noe galt med som absolutt ikke syns noe om å være alene annenhver dag med ungen og huset?



Anonymous poster hash: e82df...efb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig rart, men du kan jo ha deg på trening de kveldene han sitter med motivasjonsvideoene sine. Det er jo ikke sånn at du har noe vondt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville avtalt med mannen at jeg også skulle få være ute om kveldene: venner, trening osv. . At han også måtte da være hjemme alene med poden noen ganger, men at vi også hadde kvelder hjemme sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart, men du kan jo ha deg på trening de kveldene han sitter med motivasjonsvideoene sine. Det er jo ikke sånn at du har noe vondt av det.

Nå spurte jeg ikke akkurat etter mening om hva jeg kan gjøre de dagene han er hjemme :-) Jeg er veldig mye ute å går tur da vi har en hund som krever litt mosjon. Samt at jeg trener de gangene det passer.

Anonymous poster hash: e82df...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...